Poll

Live finale?

Ja, tof!
Nee, liever niet...

Auteur Topic: Speculeren over de live-finale/ontknoping  (gelezen 37122 keer)

Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #220 Gepost op: 10-03-2020, 16:51:36 »
Inmiddels zijn alle grote evenementen en eredivisieduels verboden in Noord Brabant.

Dus wellicht dat ze uiteindelijk toch plan B gaan zoeken voor de Finale?

Plan B ligt vast op de stapel.


Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #221 Gepost op: 10-03-2020, 16:57:44 »
Plan B ligt vast op de stapel.
Ga ik wel vanuit :D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #222 Gepost op: 10-03-2020, 17:52:52 »
Oh dat hoop ik zo .... aflasten en dan ergens in een kasteeltje of andere mooie locatie met alleen Rik en de kandidaten/mol terugblikken  ::joehoe::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #223 Gepost op: 10-03-2020, 18:08:00 »
Oh dat hoop ik zo .... aflasten en dan ergens in een kasteeltje of andere mooie locatie met alleen Rik en de kandidaten/mol terugblikken  ::joehoe::
Dat zou ik ook een dikke prima vinden :D


Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #224 Gepost op: 10-03-2020, 18:10:05 »
Jaaa kom maar naar Lisse ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #225 Gepost op: 10-03-2020, 18:10:37 »
Hoewel ik ook echt absoluut geen fan ben van het hele live-gebeuren, zijn er wel heel veel mensen die het wel leuk vinden en er ook nog eens hard aan gewerkt hebben om dat allemaal weer te regelen. Die mensen gun ik niet dat ze hun werk voor niets hebben gedaan en dat ze nu op korte termijn andere dingen moeten gaan regelen.
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #226 Gepost op: 10-03-2020, 18:17:31 »
Er is altijd de mogelijkheid dat er een storm is, of overtrekkend onweer. Een uitgekleed plan voor Vondel CS zou er sowieso moeten zijn, mag ik toch hopen als je een grote productie draait. Een alternatieve locatie, anders dan een tv-studio, acht ik onwaarschijnlijk gezien de beschikbare tijd. En hoop ik inderdaad niet voor de mensen van de productie  ::ohno::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #227 Gepost op: 10-03-2020, 20:31:32 »
Terwijl wij hier zitten te hittepetitten over de live finale gaan er overal ter wereld honderden, zo niet duizenden mensen letterlijk dood aan dat virus...

 Je suis molloot, maar vind wel dat we onze prioriteiten op een rij moeten houden.
Woosie down?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #228 Gepost op: 10-03-2020, 20:33:44 »
Terwijl wij hier zitten te hittepetitten over de live finale gaan er overal ter wereld honderden, zo niet duizenden mensen letterlijk dood aan dat virus...

 Je suis molloot, maar vind wel dat we onze prioriteiten op een rij moeten houden.

Is dit geen bijzondere hypocriete reactie?
Dan stop je beter met live-finales, want indien er geen virus was, gingen er ook honderden, zo niet duizenden mensen letterlijk dood aan hongersnood of andere vreselijke zaken.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #229 Gepost op: 10-03-2020, 20:38:30 »
Is dit geen bijzondere hypocriete reactie?
Dan stop je beter met live-finales, want indien er geen virus was, gingen er ook honderden, zo niet duizenden mensen letterlijk dood aan hongersnood of andere vreselijke zaken.

Nee, dit is niet 'bijzondere hypocriet' (sic!). Ik vind de reacties die jammeren over hoe zielig het voor de productie zou zijn als de live-finale niet door kan gaan echt beneden alle peil onder de huidige omstandigheden. Net als die van jou trouwens, met je 'er gaan sowieso mensen dood'.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2020, 20:40:03 door Michmol »
Woosie down?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #230 Gepost op: 10-03-2020, 20:41:07 »
Mensen zouden ook zonder dit virus doodgaan aan hongersnood, kanker en auto-ongelukken. Dit virus zorgt voor nog duizenden doden daar bovenop.
Elke kans die er is om het virus zich minder snel te laten verspreiden, zou moeten worden aangegrepen. Inclusief de finale op het laatste moment vooraf opnemen en niet een grote groep mensen op het Vondelpark te laten samenkomen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #231 Gepost op: 10-03-2020, 20:42:36 »
Mensen zouden ook zonder dit virus doodgaan aan hongersnood, kanker en auto-ongelukken. Dit virus zorgt voor nog duizenden doden daar bovenop.
Elke kans die er is om het virus zich minder snel te laten verspreiden, zou moeten worden aangegrepen. Inclusief de finale op het laatste moment vooraf opnemen en niet een grote groep mensen op het Vondelpark te laten samenkomen.

Zeer juist.  ::jaja::
Woosie down?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #232 Gepost op: 10-03-2020, 20:44:22 »
Mensen zouden ook zonder dit virus doodgaan aan hongersnood, kanker en auto-ongelukken. Dit virus zorgt voor nog duizenden doden daar bovenop.
Elke kans die er is om het virus zich minder snel te laten verspreiden, zou moeten worden aangegrepen. Inclusief de finale op het laatste moment vooraf opnemen en niet een grote groep mensen op het Vondelpark te laten samenkomen.

Tja ieder zijn mening hierover natuurlijk. Maar ik denk dat er nog velen dit vooral erg overdreven paniekmaatregelen vinden. Iedereen beslist imo nog altijd zelf waar hij gaat en staat.

Dit virus ga je niet tegenhouden hoor als jullie dit nog willen bewerkstelligen...

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #233 Gepost op: 10-03-2020, 20:49:40 »
Natuurlijk is Corona veel erger dan dat de liveshow niet door zou kunnen gaan voor productie. Dat lijkt me meer dan logisch. Ik vond het een beetje storend dat mensen gingen hopen dat de liveshow werd afgelast door Corona, zodat er maar geen liveshow is. Vandaar mijn reactie.

Maar laten we doorgaan over de ontknoping zelf, discussies over Corona kunnen ergens anders gevoerd worden lijkt me.
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #234 Gepost op: 10-03-2020, 20:52:35 »
Tja ieder zijn mening hierover natuurlijk. Maar ik denk dat er nog velen dit vooral erg overdreven paniekmaatregelen vinden. Iedereen beslist imo nog altijd zelf waar hij gaat en staat.

Dit virus ga je niet tegenhouden hoor als jullie dit nog willen bewerkstelligen...
Elke mogelijkheid om de verspreiding van het virus af te remmen, zou moeten worden aangegrepen. Duizend mensen op het Vondelpark laten samen komen omdat die mensen dat nou eenmaal leuk vinden, terwijl er een goed alternatief is, is vrij egoïstisch.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #235 Gepost op: 10-03-2020, 20:58:36 »
Anderhalve week geleden begon ik erover op whatsapp. Maar het werd een beetje weggewoven. Zo van: niet aan denken.....next.....

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #236 Gepost op: 10-03-2020, 21:07:12 »
Behalve in Brabant worden nog geen grote evenementen afgelast. Concerten, congressen en meetings gaan gewoon door. Dus laten we het gewoon afwachten en kijken wat de AvroTros ongetwijfeld in samenspraak met het RIVM hiermee doet, toch?

Bovendien zit ik zelf die avond in de schouwburg in de grootste zaal (ik weeeeet, slechte planning!), en ook die show is niet afgelast.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #237 Gepost op: 10-03-2020, 22:59:58 »
Elke mogelijkheid om de verspreiding van het virus af te remmen, zou moeten worden aangegrepen. Duizend mensen op het Vondelpark laten samen komen omdat die mensen dat nou eenmaal leuk vinden, terwijl er een goed alternatief is, is vrij egoïstisch.

Ik deel die mening niet maargoed. Hopelijk gelasten ze niets af en kan alles zoals gepland doorgaan ook al ben ik geen fan van zo’n live-finale.


Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #238 Gepost op: 11-03-2020, 00:09:09 »
Ik deel die mening niet maargoed. Hopelijk gelasten ze niets af en kan alles zoals gepland doorgaan ook al ben ik geen fan van zo’n live-finale.

Het er gaat helemaal niet om wie er voor- of tegenstander is van het fenomeen livefinale, de grapjes daarover ten spijt. Het gaat erom of het in het licht van de huidige, snel veranderende ontwikkelingen verantwoord is om 1000+ mensen uit alle hoeken van het land naar het Vondelpark te (laten) lokken en deze daar hutjemudje op elkaar te laten staan voor een entertainmentprogramma. Dat lijkt me, met de blik op wat er zich op dit moment in Italië voltrekt, geen onredelijke vraag.

En met de betrokkenen van de productie hoeven we echt geen medelijden te hebben: die zijn al lang en breed betaald, en zijn straks misschien wel opgelucht dat ze zich niet in die mensenmassa hoeven te begeven.
Woosie down?

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #239 Gepost op: 11-03-2020, 00:50:40 »
Oh dat hoop ik zo .... aflasten en dan ergens in een kasteeltje of andere mooie locatie met alleen Rik en de kandidaten/mol terugblikken  ::joehoe::

Zou een zegen in vermomming zijn.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'