Auteur Topic: [Aflevering 9] - Sturen  (gelezen 30933 keer)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #160 Gepost op: 8-03-2020, 12:12:18 »
Ik had het tijdens de aflevering zelf niet zo door omdat ik er helemaal in zat, maar deze opdrachten gingen helemaal nergens over.

* Opdracht 1 was echt belachelijk. Ging helemaal nergens over.
* Opdracht 2 was leuk om naar te kijken, maar wel heel onduidelijk omdat volgens mij geen van de kandidaten goed had begrepen dat het om het aantal transacties ging en niet om het verdiende geld (ook al had Rik dat wel gezegd).
* Opdracht 3 was gewoon puur gokken. Bovendien had de opdracht best een verwarrende opzet, met 6 kamers, die verdeeld waren in groepjes van 2, waarvan je er dan maar 1 mocht nemen, en een mol die de ene keer dan het juiste zei en een andere keer het onjuiste, wat ook een beetje random leek allemaal.
* Opeens bleek het de finale te zijn, terwijl de kandidaten dat niet eens wisten.

Ik vermoed dat Rob toch inderdaad helaas de mol is maar hoop nog steeds op Nathan.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #161 Gepost op: 8-03-2020, 12:17:29 »
Dat Rob Buddy verdenkt heeft denk ik veel te maken met Buddy's actie om Rob voor het blok te zetten in opdracht 9.1. Rob maakte zich hier natuurlijk heel verdacht door te stamelen dat ze nog geen be-bedrag uitgesproken hadden. (Ik snap het wel hoor, is ook een lastige positie voor de Mol, ik neem het hem niet kwalijk. ;D ) Maar een goede manier om de verdenking proberen af te schudden is dan om juist Buddy verdacht te maken door te stellen dat het juist een molactie van Buddy was om die 1750 in rook op te laten gaan. Want zo ver gezocht is dat niet. Als Buddy echt wist dat het 1750 moest zijn was het een dure test om zijn Mol iets anders te laten zeggen.
De volgende opmerking gaat er vanuit dat Rob de mol is en dat er materiaal was voor de eindmontage om de mol elke verdenking te kunnen laten uitspreken. Door het vertrek van Leonie hoef je geen rekening te houden met eerdere verdenkingen.

Maar zou dat niet een heel kortzichtige blik zijn. Dan focus je volledig op het goed praten van een actie in deze aflevering en negeer je de verhaallijn die in eerdere afleveringen is opgebouwd. Buddy doet verdachte dingen en doet soms niet zijn best om een opdracht te laten slagen, maar de volledige serie zijn wij door Mil meegenomen in dat verhaal. In z 'n mate dat zij er zeer waarschijnlijk niet meer in zou zitten als Buddy de mol is. Volgens mij blijkt dat ook uit biechts van Buddy zelf. Dat Buddy de eerste opdracht van deze aflevering frustreerde trekt deze lijn door.
Mil zou in mijn ogen een veel logischer verdenking zijn. Dat hij na het vertrek van Leo, eindelijk doorziet wie eigenlijk de touwtjes in handen heeft gehad. (Ik vraag me af of de massale Nathan verdenking voorspelbaar was geweest o.b.v. zijn acties en... ik denk dat hij niet bij de laatste drie zit en als eerste verliezend finalist zou zijn aangekondigd (= zware speculatie). Daarom geeft verdenking van Rob naar hem.)

De twee punten (flashbacks) die Rob aanhaalt bij Buddy zijn punten die waar hij nauw bij betrokken is. Dat is niet raar want je kan geen verdachte dingen noemen die je niet hebt meegekregen, maar het maakt het een montage van flashbacks die bijna volledig over Rob gaat.

Overigens, door de opmerking van Buddy dat er mogelijk enveloppen zijn verwisseld. Dat lijkt mij nu een gegeven. (Desnoods heeft hij het zelf gedaan.)

Zou top zijn als ik er helemaal naast zit en Buddy de mol is!

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #162 Gepost op: 8-03-2020, 12:39:01 »
Leuke aflevering om naar te kijken, maar voor de puzzelaars en speurders geen nieuwe informatie gezien.
Iedereen kan een bevestiging krijgen van de mol die hij al voor deze aflevering verdacht.

Opvallend dat de verdenkingen 100% Rob zijn als Rob de mol is.

Dit twintigste seizoen en de ontknoping van Wie is de mol is eigenlijk alleen nog maar te redden als Rob niet de mol is.

De tatoeages-hint zijn ook bijna 100% onontkoombaar en ontegenzeggelijk toepasbaar op Rob.
Mijn enige hoop is dat de productie dit als dwaalspoor heeft uitgezet om de speurders op het verkeerde been te zetten.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #163 Gepost op: 8-03-2020, 12:43:44 »
Leuke aflevering, prachtige beelden en wat een fijne groep dit jaar!  ::bravo::

Wat ik wel lastig vind is dat er weinig aanknopingspunten zijn in de opdrachten om echt de molte ontmaskeren.

Opdracht 1: blijkbaar ging het erom dat Buddy/Rob het juiste antwoord moeten geven? Dan ligt de sleutel bij hen (of Nathan die dat moest voorspellen). Geeft weinig duidelijkheid. Als Rob echt de mol is, komt hij in een lastige situatie.  ???

2. Jammer dat je pas veel later doorhad dat het om het aantal transacties ging.

3. Ook hier kan de mol iedereen zijn. Welk geld komt er achteraf in de pot? Alleen van de winnaar? Of van iedereen, behalve de mol? Geen idee.

Eigenlijk ben ik niet zoveel wijzer geworden, sind de laatste aflevering. Kans is groot dat Rob ‘gewoon’ de mol is, maar eigenlijk hoop ik op één van de andere drie.  ::rofl::


En dan 4 finalisten: voor mij de 4 meest verdachte kandidaten...
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #164 Gepost op: 8-03-2020, 12:51:19 »
Nee, ik zou het saai vinden als het Rob is omdat dan al veel mol acties weggegeven zijn. Ik denk zelf dat het Nathan is, maar dat terzijde.

Maar wat ik bedoel is dat de makers wel heel duidelijk het grote publiek willen overtuigen dat het Rob is, zodat het volgende week zogenaamd een shock is (voor het grote publiek dus) als hij het niet blijkt te zijn. Het komt mij heel gemaakt en manipulatief over en dat is wat ik niet zo leuk vind.

Mee eens. En dan zou dat niet één keer maar twee keer kort achter elkaar gebeuren, want de afgelopen afleveringen was het niets dan Leonie. Dan is het toch een keuze van de makers geweest om eerst die zogenaamde unanieme stemmen voor Leonie enorm uit te vergroten, en dan de aflevering erna hetzelfde trucje met Rob. Als Rob de mol is (ik denk/hoop nathan) dan hebben ze het verrassingselements van de finale weggeschoven naar voren. Kan natuurlijk allemaal, maar zou wel als een anticlimax voelen als volgende week zaterdag gewooon Rob naar voren grijnst.

Maar misschien zijn we dan toch teveel gaan hopen voor meer spectaculaire finales zoals in seizoen 2018 of in veel seizoenen van De vlaamse Mol.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #165 Gepost op: 8-03-2020, 13:04:46 »
Leuke aflevering om naar te kijken, maar voor de puzzelaars en speurders geen nieuwe informatie gezien.

Opdracht 1 en 3 zijn duidelijk op het eerste gezicht; dat is dan zoeken naar een detail. Opdracht 2 is chaotisch; daar kan echt nog van alles in zitten. Ik moet het nog eens terugkijken.

Offline CharlieLabrador

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #166 Gepost op: 8-03-2020, 13:51:54 »
What if:
De aflevering heet Sturen.
Na het wegvallen van Leonie moeten de kandidaten een nieuwe mol zoeken. Uit eerdere biechten en gesprekken blijkt Rob de meest voor de hand liggende optie, gevolgd door Buddy.
Bij de eerste opdracht lijkt Rick te sturen naar een nieuwe mol: Mil weet het juiste antwoord (geen molactie), terwijl Buddy en Rob nauwelijks samenwerken. Door Nathan als penningmeester de keuze te laten maken, stuurt Rick aan op een molactie: Nathan weet dat hij en Mil het goede antwoord weten en kiest toch voor het antwoord van Buddy/Rob, iets wat absoluut niet strookt met zijn vorige keuzes. In eerdere afleveringen ging hij altijd voor een stukje zekerheid.
In opdracht 3 wordt alleen Nathan naar het geld "gestuurd" met de woorden "kies deur 1", terwijl de anderen te horen kregen "In nr x zit geld". Daarna worden zowel Mil als Buddy (en mogelijk ook Rob: moet ik nog ff opnieuw bekijken) terug"gestuurd" door de mol.

Opdracht 2 bevatte naar mijn idee niet echtsturende factoren.

Ik heb het idee dat na het vertrek van Leonie aangestuurd wordt naar een nieuwe mol, naar iemand die tot dat moment nog niet verdacht was. Als de beelden van de test kloppen, dan is dat jammerlijk niet gelukt, maar niets is wat het lijkt.

Neem daarbij de samenvatting van Rick aan het einde bij elke persoon: bij de eerste 3 klonk het meer vragend of het de kandidaat was of misschien toch de mol. Bij Nathan klonk het meer als een feit dat het om molacties ging.

Zou het wel tof vinden: een mol die door geen enkele kandidaat verdacht wordt: ik heb 'm vanaf dag 1 op de eerste plaats staan...

Offline Danimol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #167 Gepost op: 8-03-2020, 14:21:10 »
Ik vond de aflevering leuk, voor een reguliere aflevering. Wel in lijn met de rest van het seizoen. Over de opdrachten is alles al gezegd. Kan wat spannender, puzzelbaarder voor ons, met betere uitleg, terwijl af en toe een feel-good opdracht prima is.

Op zich interessant dat er eens iets anders geprobeerd werd, maar wel erg jammer van het missende finale-gevoel. Dus: verfrissende finale-aflevering in bepaalde punten, maar het voelt in het algemeen zeer afgeraffeld.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #168 Gepost op: 8-03-2020, 15:56:30 »
Veel gelezen. Ik denk zo:
Niemand van de kandidaten zat op de goede mol
En Rick heeft ooit gezegd volgens mij dat er minimaal 1 verdenking op de mol moet zijn.
De mol moest zijn ware gezicht wel laten zien in deze aflevering.
Uitgaande van deze redenering is of Rob of Buddy de mol.
Ik denk zelf Rob. Als Buddy de mol is komt er voor mij nog een verrassende twist
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #169 Gepost op: 8-03-2020, 18:12:40 »
Ik heb die opdracht wat anders geïnterpreteerd. Als penningmeester mocht Nathan bepalen of hij en Mil of Rob en Buddy het bedrag mochten zeggen. Had hij dus gezegd dat Rob en Buddy niet het bedrag zouden weten hadden hij het Mil het bedrag kunnen noemen (en dan waarschijnlijk die 1750 euro in de pot gehad).

Ja, mijn conclusie is dan ook dat Nathan de mol is. Immers als Rob de mol is, heeft de regie er voor gezorgd dat deze opdracht niet anders kon dan mislukken en dan is het wel erg door gestoken kaart.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #170 Gepost op: 8-03-2020, 18:25:11 »
Als ik de Mol zou zijn dan:

Laatste aflevering
Groep is klein
Drie vierde van het prijzengeld is verdampt
Missie geslaagd als Mol
Laatste missie
Niemand mag mij verdenken
Laatste 3 opdrachten tot op zekere hoogte als 'kandidaat' goed uitvoeren
Geen extra aandacht en verdenkingen op jezelf willen krijgen als Mol zijnde

Gewoon wat geld verdienen, lekker koken en bij je laatste opdracht even lekker een gat in de lucht springen met 500 euro Mil geld, en dat in je zak steken als een mooi aandenken

En de rest van de groep sturen.
Sturen naar een andere 'Mol'... missie ✔️

BOOYAKAAAA!!

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #171 Gepost op: 8-03-2020, 18:45:44 »
Veel gelezen. Ik denk zo:
Niemand van de kandidaten zat op de goede mol
En Rick heeft ooit gezegd volgens mij dat er minimaal 1 verdenking op de mol moet zijn.
De mol moest zijn ware gezicht wel laten zien in deze aflevering.
Uitgaande van deze redenering is of Rob of Buddy de mol.
Ik denk zelf Rob. Als Buddy de mol is komt er voor mij nog een verrassende twist

Zo kijk ik er ook naar.
Rob stuurde de groep naar de verdenking op hem door dat nonsens antwoord bij opdracht één.
Laten we jabberen.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #172 Gepost op: 8-03-2020, 19:07:16 »
Nee, niets is zeker. Maar het lijkt me niet bepaald een gekke aanname dat het grootste gedeelte van het publiek in de finale wel degelijk overtuigd is van hun mol. Ook als ze alleen op Nathan zitten omdat ze fan van hem zijn. Als Nathan het is gaat het in ieder geval ook geen verrassing zijn, alleen voor de kandidaten. Als het echt een verrassing moet zijn, moet het Buddy zijn, maar zelfs dan is het voor minstens 13% geen verrassing. Volgens jouw redenatie is dan geen enkele mol een verrassing.

?? Nathan Mil en Buddy zouden alledrie een verrassing zijn. Nathan voor mij persoonlijk wat minder, maar toch ook want de kandidaten zitten niet op hem. En dat is nu precies waarom Rob geen verrassing zou zijn. De edit maakt hem extra verdacht.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #173 Gepost op: 8-03-2020, 19:40:44 »
Als ik de Mol zou zijn dan:

Laatste aflevering
Groep is klein
Drie vierde van het prijzengeld is verdampt
Missie geslaagd als Mol
Laatste missie
Niemand mag mij verdenken
Laatste 3 opdrachten tot op zekere hoogte als 'kandidaat' goed uitvoeren
Geen extra aandacht en verdenkingen op jezelf willen krijgen als Mol zijnde

Gewoon wat geld verdienen, lekker koken en bij je laatste opdracht even lekker een gat in de lucht springen met 500 euro Mil geld, en dat in je zak steken als een mooi aandenken

En de rest van de groep sturen.
Sturen naar een andere 'Mol'... missie ✔️

BOOYAKAAAA!!

Haha!

Juist.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #174 Gepost op: 8-03-2020, 19:56:22 »
?? Nathan Mil en Buddy zouden alledrie een verrassing zijn. Nathan voor mij persoonlijk wat minder, maar toch ook want de kandidaten zitten niet op hem. En dat is nu precies waarom Rob geen verrassing zou zijn. De edit maakt hem extra verdacht.

Ik vind dat het meevalt hoe verdacht de edit Rob maakt. Ze hadden misschien iets minder acties van Rob kunnen laten horen bij de verdenkingen bij de test ja, daar ben ik het wel mee eens. Maar volgens mij lieten ze ook niet meer verdachte acties zien dan normaal gesproken? Normaal gesproken hoor je toch ook per persoon zo'n 2 verdachte acties van hun verdachte in de finale? Aangezien er nu 4 kandidaten in de finale zitten en 3 van die 4 op dezelfde persoon zitten, krijg je al gauw dat het lijkt alsof de edit die persoon extra verdacht maakt omdat een persoon meer dan normaal diens verdenking richting diegene uitspreekt... Daarnaast is voor het laatst niet een waarheidsgetrouwe verdenking van een finalist getoond in 2004, de productie kan nu dus niet opeens testbiechten in de finale vaag gaan maken want dat valt op.

Verder vond ik dat alleen in opdracht 1 Robs vreemde gedrag benadrukt werd, maar ik vond ook dat Buddy daar nog even verdacht werd neergezet doordat Mil zei dat het geven van het foute antwoord ook aan Buddy toegeschreven kon worden. Ook zonder Buddy's biechten over dat hij Rob ging testen was dit een erg vreemd en verdacht moment van Rob geweest dat niet weg te monteren viel. Ik vond dat Rob grotendeels zichzelf verdacht maakte met zijn opvallend vreemde gedrag in opdracht 1 en 3. De dingen waardoor hij verdacht overkwam konden verder niet uit de uitzending weggelaten worden.  ::)


Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #175 Gepost op: 8-03-2020, 20:09:03 »
?? Nathan Mil en Buddy zouden alledrie een verrassing zijn. Nathan voor mij persoonlijk wat minder, maar toch ook want de kandidaten zitten niet op hem. En dat is nu precies waarom Rob geen verrassing zou zijn. De edit maakt hem extra verdacht.
Nathan en Mil zouden een verrassing zijn voor alle kandidaten, maar we hadden het over de kijkers. Blijkbaar ligt het er helemaal niet zo bovenop dat het Rob zou zijn, want in de app staat Nathan nog steeds bovenaan. Ik ga ervanuit dat de meeste mensen op dit punt in het spel wel overtuigd zijn van hun mol, dus dan is Nathan juist nog minder een verrassing. Als Rob geen verrassing is omdat hij ook verdenkingen heeft, dan is dus niemand een verrassing want iedereen heeft wel overtuigde tunnelaars.

Long story short: we zitten nu wel erg te muggenziften over het woord "verrassing" terwijl ik gewoon bedoelde dat als het er echt zo dik bovenop lag dat het Rob was na deze aflevering de verdenkingen wel omhoog zouden zijn geschoten.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Steen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #176 Gepost op: 8-03-2020, 20:13:12 »
De kandidaten weten dat iedereen op Leonie zat, behalve Leonie zelf, en ze dus heel veel geluk hebben gehad nog in het spel te zitten (tenzij er iemand al deels op Rob zat, maar dat weten we niet).

Ik neem aan dat ze dan zelf nagaan welke andere kandidaat er veel overlap heeft gehad met de antwoorden van Leonie in de tests, zodat ze op die manier kunnen beredeneren welke kandidaat de mol moet zijn.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2020, 20:49:31 door Steen »

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #177 Gepost op: 8-03-2020, 22:21:16 »
Of het nu een verrassing zou zijn voor de meeste kijkers of niet, ik zou het jammer vinden als Rob de mol blijkt te zijn na deze aflevering. Als hij het is hadden ze van mij de verdenkingen echt wel wat minder duidelijk mogen maken
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #178 Gepost op: 8-03-2020, 22:33:32 »
Ik was een beetje in de war na deze aflevering. Inderdaad jammer dat de kandidaten pas voor de test te horen kregen dat ze in de finale zaten. Daardoor leek het meer op een reguliere aflevering en ontbrak de finalesfeer. Wat er in opdracht 1 gebeurde vond ik heel bijzonder. Als Rob de mol is had ie beter meteen een antwword kunnen noemen dat net fout was. Nu liep ie echt heel erg te stamelen. Opdracht twee vond ik een leuke feelgood opdracht. Hier heeft de mol niet perse gemold denk ik. Ik genoot van Nathan en Buddy in deze opdracht. Met de laatste opdracht kan ik niet zoveel. Mede doordat we niet weten wat later verrekenen inhoudt. Met de verdenkingen in de laatste test wordt meestal niet geknoeid. Dus dan is Rob of Buddy de mol. Ik denk Rob en dan wordt volgende week naar mijn mening toch wel een anticlimax. Dan hebben ze het deze week al zo goed als weggegeven.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #179 Gepost op: 8-03-2020, 23:11:40 »
Long story short: we zitten nu wel erg te muggenziften over het woord "verrassing" terwijl ik gewoon bedoelde dat als het er echt zo dik bovenop lag dat het Rob was na deze aflevering de verdenkingen wel omhoog zouden zijn geschoten.
Voor de uitzending stond het in de app 40% voor Nathan en 25% voor Rob. Inmiddels is het 38% voor Nathan en 31% voor Rob. Veel mensen zijn dus wel overgestapt naar Rob.
Als er volgende week echt een verrassing komt, moet dat eigenlijk wel zijn dat Rob niet de mol is.
Brevis esse laboro, obscurus fio.