Auteur Topic: [Aflevering 9] - Sturen  (gelezen 30998 keer)

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #120 Gepost op: 8-03-2020, 01:52:26 »
De mol nu al duidelijk bekend?
Ik hoop toch nog op een shock of twist volgende week.

Shock optie: buddy is de mol en rob blijkt zeer sluwe kandidaat die zichzelf "door de mand laat vallen" waar iedereen bij is, zodat ie als enige goed zit en wint.

Twist optie: iedereen zit fout, rob wordt als eerste verliezer bekend gemaakt en de rest krijgt nog 1 opdracht en maakt nog een test met extra vragen.

Maar ik zal mijn verwachtingen proberen te temperen...

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #121 Gepost op: 8-03-2020, 02:01:17 »
Oh boi, hier gaan we weer  ::rofl::

Ik vond het een leuke aflevering, de eerste opdracht was een beetje oneerlijk met de, bijna ge-improviseerde, penningmeester twist, maar het was wel schattig en mooi om die kinderen te zien demonstreren voor de groep, had wel wat meer in kunnen zitten.

Opdracht 2 was de feelgood opdracht van dit seizoen, vindt zelf dat dat niet per se thuis hoort in een finale maar een beetje de spanning eraf vlak voor de finale is ook oké.

Opdracht 3 is een opdracht waarbij ik niet zo heel veel kan zeggen, vindt het wel raar dat er niet direct een uitslag voor was? Uiteindelijk blijft hier de kans van 50/50. De mol heeft hier geprobeerd, maar zo laat in het spel laat bijna niemand zich hierover struikelen. Dit had een geweldige opdracht geweest in afl 2/3 als ze met tweetallen de mol horen en dan gaan kibbelen enzovoorts.

De finaletest-twist voor de kandidaten deed me niks, ik had het al verwacht, ik vond het ergens ook wel een beetje vermakelijk. Dat ze allemaal zo verbouwereerd waren: ''huh? Finale? dus toch?''

De rest van de aflevering was de standaard sugar-coating, test, ooh verdacht door dit, door dat.
Rick's, verrassend genoeg, vrij middellang praatje.

En de allesomvattende vraag. Ik had iets verwacht, maar het eindigde abrupt.
Geen "dat ziet u volgende week"?

Al met al gewoon een reguliere uitzending net als elke andere aflevering, met een extra bijzondere test.

Ben allang blij dat het geen seizoen 11 is, waarbij het leek dat er in de daadwerkelijke finale ineens een heel ander programma bezig was.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #122 Gepost op: 8-03-2020, 02:12:42 »
Hmmmm, wat een negativiteit hier. Ik vond het hele vette finale. ::bravo::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #123 Gepost op: 8-03-2020, 02:20:13 »
Als Nathan en Mil er niet meer in hadden gezeten had ik deze aflevering ook heel matig gevonden waarschijnlijk. Maar die twee maken eigenlijk elke aflevering leuk. Was een leuke kijkaflevering, zoals iemand al opmerkte, maar niet echt een goede speuraflevering. En toch wel een hoop aan te merken inderdaad op de opdrachten. Heb je eindelijk weer eens een psychologische opdracht (ja moet het zeggen; iets waar de Belgische molmakers de laatste jaren een meester in zijn), pakt het toch weer vlakjes uit. Mag toch wel een tandje complexer en uitdagender in de toekomst, hopelijk. Maar toch weer genoten, ook door de leuke groep en mooie beelden van echt culturele kijkjes in China.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #124 Gepost op: 8-03-2020, 05:17:08 »
Had dit wel verwacht eigenlijk, dus iets minder anti-climax.

Wel een raar dingetje. Of twee. De opdracht met de kinderen, is een soort doorgestoken kaart. Als Nathan gewoon had gezegd 'ze weten het niet' dan hadden Rob en Buddy om het geld te verdienen kunnen zeggen dat ze het niet wisten, ongeacht of ze het wel of niet wisten. Hele rare opdracht zo.

De laatste zin van Rik tegen Nathan is ook zonderling. Aan iedereen vraagt hij of het gedrag was van kandidaat of mol. Bij Nathan is het: Dit is toch niet coachen door een sportman? Dit is coachen door de mol. De laatste zin wordt uitgesproken als stelling, alsof het zo is.

Wat dat wellicht de twist? Nathan wordt op het laatst nog verdacht gemaakt door Rik?

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #125 Gepost op: 8-03-2020, 07:41:21 »
Of het is Rob en dit seizoen gaat als een nachtkaars uit. Daar vrees ik voor.

Toch heb ik de ijdele hoop dat we volgende week horen: jullie hadden het allemaal fout. Rob zat er het meest naast. De andere 3 maken live een test. En dan is het Nathan. Laat me nog maar even dromen.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #126 Gepost op: 8-03-2020, 07:53:04 »
Wat een vlakke finale. Wel weer leuke interactie met de locals.

Hoop op een Wow  ::oink:: 10 aflevering.

Offline CharlieLabrador

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #127 Gepost op: 8-03-2020, 08:02:51 »
Als je in de finale staat hoor je op het podium wat mij betreft. Ik moet echt gissen waarom ze voor deze ontknoping hebben gekozen, misschien om mensen nog meer in verwarring te laten dat met drie? Dan gingen ze ervanuit dat het een makkelijk mol was, en daarom maar een vierde finalist voor de mist..?

Of juist een mol die absoluut niet verdacht is (Nathan of Mil), met de hoop dat er in deze finaletest toch nog iemand switcht en op de juiste mol stemt?

Offline Bart1981

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #128 Gepost op: 8-03-2020, 08:04:33 »
Had dit wel verwacht eigenlijk, dus iets minder De opdracht met de kinderen, is een soort doorgestoken kaart. Als Nathan gewoon had gezegd 'ze weten het niet' dan hadden Rob en Buddy om het geld te verdienen kunnen zeggen dat ze het niet wisten, ongeacht of ze het wel of niet wisten. Hele rare opdracht zo.
Ik heb die opdracht wat anders geïnterpreteerd. Als penningmeester mocht Nathan bepalen of hij en Mil of Rob en Buddy het bedrag mochten zeggen. Had hij dus gezegd dat Rob en Buddy niet het bedrag zouden weten hadden hij het Mil het bedrag kunnen noemen (en dan waarschijnlijk die 1750 euro in de pot gehad).

Verder vond ik het ook een matige aflevering. Weer niemand er uit. Beetje jammer dat er zo vaak niemand uit gaat dit seizoen. Waarom 2 verliezers dit jaar? Er kan nog een plottwist komen, maar gezien al zo duidelijk is uitgesproken dat er dit jaar twee verliezers zijn en dat een groot gedeelte van dit seizoen niet heel sterk is, vrees ik dat er geen plottwist meer in zal zitten.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #129 Gepost op: 8-03-2020, 08:24:09 »
Het was toch een beetje: 'u zat in de finale'  in plaats van 'u zit in de finale'. Ik snap niet wat daar nou zo leuk aan is.
 ???
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline CharlieLabrador

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #130 Gepost op: 8-03-2020, 08:31:42 »
.....
Wat mij vooral opviel was dat Rik de spreuken voor iedereen herhaalde op het einde. Buddy's spreuk begon met:
"Met verdraaide woorden kun je van alles bereiken (...)"
......

Dat was in de eerste opdracht ook duidelijk: eerst Buddy en Rob die beiden niet exact weten welke getallen werden uitgebeeld. Ze komen overeen dat enkele getallen niet voor waren gekomen, maar weten beiden niet om welk eindbedrag het ging.
Als Rick vraagt aan Rob wat de uitkomst moet zijn, laat Buddy alles aan Rob over.
En pas nadat bekend is geworden wat het bedrag had moeten zijn, en Mil aan Buddy vraagt wat hij dacht, noemt hij ineens het juiste bedrag, 1750. Een bedrag waar hij met Rob niet over had gesproken. Hij verdraait niet zozeer woorden, maar wel degelijk feiten om de verdenking op Rob te laten vallen. Iets wat hij wel vaker heeft gedaan tijdens vorige opdrachten.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #131 Gepost op: 8-03-2020, 08:52:02 »
Ze komen overeen dat enkele getallen niet voor waren gekomen, maar weten beiden niet om welk eindbedrag het ging.
Ik vond het duidelijk dat Buddy Rob aan het uittesten was door bewust niet te helpen en voorzetjes te geven om te kijken wat de mol er van zou bakken. Niks dus. Het leek alsof hij even geen molstrategie had voor als het geheel aan hem wordt over gelaten. Ik denk dat hij zich had voorbereid op subtiel sturen van bijv. het tweede getal van een 7 naar en 2 of zo.

Als Buddy de mol is heeft hij dit wel héél erg sluw gespeeld en heeft hij Rob voor hem laten mollen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #132 Gepost op: 8-03-2020, 08:58:07 »
De opdrachten heb ik niet zo veel over te zeggen, smaken verschillen. Maar de aflevering zelf vond ik echt heel erg vreemd.

Het hoeft heus niet altijd vuurwerk te zijn, maar wat was het doel van de kandidaten pas achteraf laten weten dat ze in de finale zitten als de kijker niet meegaat in die verrassing? Dat is echt een gemiste kans. En waarom verdenkt iedereen Rob opeens en waarom wordt dit zo duidelijk in beeld gebracht? Het enige wat ik kan bedenken is dat toch Buddy de mol is (wat ik overigens ook een leukere mol zou vinden dus tegen beter weten in ga ik dit hopen ;)). Raar.

Nah, deze aflevering liet me zeker in verwarring achter, maar het is meer verwarring over montage/productiekeuzes, dan spanning over wie de mol nou eigenlijk is... De opbouw daarnaar miste ik echt. En we weten (weer) niets meer dan vorige aflevering, jammer.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #133 Gepost op: 8-03-2020, 09:07:12 »
Ik vond het 13x niks!
En hoezo wordt de finaletest gemaakt en wordt er pas de dag erna bekend gemaakt wie de mol is? Is dit altijd zo? Ik vind dat ook maar vreemd...
Waarom zij eerst de test maken en pas daarna vertellen wie de mol is? (Wat wij nog niet hebben gezien.) Nou, als je de finalisten eerst vertelt wie de mol is, en je laat ze daarna de test maken dan beïnvloed je het resultaat van de test.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2020, 09:08:50 door molE13 »

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #134 Gepost op: 8-03-2020, 09:13:48 »
Het hoeft heus niet altijd vuurwerk te zijn, maar wat was het doel van de kandidaten pas achteraf laten weten dat ze in de finale zitten als de kijker niet meegaat in die verrassing? Dat is echt een gemiste kans. En waarom verdenkt iedereen Rob opeens en waarom wordt dit zo duidelijk in beeld gebracht?

Hier zit ik ook al de hele tijd over te dubben.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #135 Gepost op: 8-03-2020, 09:16:34 »
Omdat we toch wel gaan twijfelen. Dat is het mooie van WIDM: ook als er geen extra laag is zorgen wij molloten er wel voor dat we er toch een paar lagen bijdenken. Terwijl in dit geval gewoon iets is wat het lijkt: iedereen zit uiteindelijk toch op de goede Mol. Waar niks mis mee is want Rob is heel knap lang onverdacht gebleven. ::ok::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #136 Gepost op: 8-03-2020, 09:17:10 »
Rob zal nu wel verdacht zijn omdat hij anders, als hij de mol is, geen goede mol is? Dan zou hij zo weinig gemold hebben dat hij door het grote publiek niet verdacht werd?

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #137 Gepost op: 8-03-2020, 09:17:55 »
Hmmmm, wat een negativiteit hier. Ik vond het hele vette finale. ::bravo::

Eens! Ik vond het ook een leuke finale. Fijne opdrachten. Een keer anders dan anders. Misschien weinig puzzelwerk, maar wel veel leuks om naar te kijken. En drie volledige opdrachten! Ik vond het echt leuk.

De twist was voor ons allen veel heftiger geweest als we de leader nog niet hadden gezien en hier niet gededuceerd hadden dat er vier spelers over zouden blijven. Ik denk dat ik dan, bij het horen van Rik’s opdracht de finale test te gaan maken, met grote ogen voor de tv had gezeten.

Overigens heb ik heel veel casual molkijkers in mijn omgeving en toen ik zei dat ik verwachtte dat er vier overbleven, zeiden ze unaniem dat ik niet goed wijs was. Zo dik lag het er dus niet bovenop!

En volgens mij gaat er straks om de molacties. Die kunnen het hele seizoen volledig omdraaien! Hoe cool zou het zijn dat er een superduidelijke hint in zit die wij niet gevonden hebben? En als het Rob idd is, is dat voor mij helemaal geen deceptie. De kandidaten verdachten hem heel weinig, dus dan heeft hij het goed gedaan! Net als Mil, Buddy of Nathan, als zij het zijn.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #138 Gepost op: 8-03-2020, 09:18:41 »
Omdat we toch wel gaan twijfelen. Dat is het mooie van WIDM: ook als er geen extra laag is zorgen wij molloten er wel voor dat we er toch een paar lagen bijdenken. Terwijl in dit geval gewoon iets is wat het lijkt: iedereen zit uiteindelijk toch op de goede Mol. Waar niks mis mee is want Rob is heel knap lang onverdacht gebleven. ::ok::
Haha ja dat is ook wel weer waar. En het zorgt er bij mij ook voor dat ik tóch een hele week in m'n hoofd rondloop met 'oké dan is het vast Rob niet'  ::rofl::  ::ok::

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #139 Gepost op: 8-03-2020, 09:42:23 »
Haha ja dat is ook wel weer waar. En het zorgt er bij mij ook voor dat ik tóch een hele week in m'n hoofd rondloop met 'oké dan is het vast Rob niet'  ::rofl::  ::ok::

Haha, dat heb ik dan weer niet; nog steeds overtuigd van Rob als mol. Maar dat er nu ineens zo naar hem gestuurd wordt vind ik dan wel weer een beetje jammer.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis