Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel  (gelezen 22320 keer)

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #100 Gepost op: 9-03-2020, 20:55:22 »
Even een andere insteek wie de mol kan zijn.

De mol moest bellen met de andere kandidaten en deed dit vanaf een aparte locatie. Het is dan vrijwel zeker dat de mol zelf als eerste of als laatste aan de beurt was, zodat de mol de drie gesprekken met andere kandidaten achter elkaar kon uitvoeren.
 
De volgorde waarop de opdracht is uitgevoerd:
1. Rob 2. Nathan 3. Mil 4. Buddy
( volgorde heb ik uitgezocht a.h.v. de schaduw die te zien is bij de verschillende kandidaten. De opdracht was in dit geval ook echt in de volgorde uitgevoerd zoals het in de opdracht werd getoond. ( dat had ik niet verwacht, meestal gooien ze dat door elkaar )

Lang verhaal kort: Nathan en Mil waren als 2e en 3e aan de beurt, en ik schrijf hen daarom af als mol.
Blijft over: Rob of Buddy.

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #101 Gepost op: 9-03-2020, 21:01:47 »
Even een andere insteek wie de mol kan zijn.

De mol moest bellen met de andere kandidaten en deed dit vanaf een aparte locatie. Het is dan vrijwel zeker dat de mol zelf als eerste of als laatste aan de beurt was, zodat de mol de drie gesprekken met andere kandidaten achter elkaar kon uitvoeren.
 
De volgorde waarop de opdracht is uitgevoerd:
1. Rob 2. Nathan 3. Mil 4. Buddy
( volgorde heb ik uitgezocht a.h.v. de schaduw die te zien is bij de verschillende kandidaten. De opdracht was in dit geval ook echt in de volgorde uitgevoerd zoals het in de opdracht werd getoond. ( dat had ik niet verwacht, meestal gooien ze dat door elkaar )

Lang verhaal kort: Nathan en Mil waren als 2e en 3e aan de beurt, en ik schrijf hen daarom af als mol.
Blijft over: Rob of Buddy.

Ik zie geen reden waarom de mol niet als 2e of 3e kan gaan. Zo een filmdag duurt sws al erg lang, er zit meestal veel tijd tussen de beurten. Een wandeling van een kamer met een tv scherm/het middelste gebouw zou niet zo heel lang duren.

Offline MOLCATCHERRR

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #102 Gepost op: 9-03-2020, 21:08:30 »
Geen idee hoe betrouwbaar dit is, maar kwam het net tegen:

https://soundcloud.com/arie-storm/wie-is-de-mol-2020-de-mol-ontmaskerd

Ik denk niet dat het de stem van de mol vervormd is. De makers weten dat molloten dit via software gaan terugdraaien dus ik denk dat we hier Rob niet horen.
Het zelfde geld voor de waaiers. De waaier waar de mol op stond is niet in beeld geweest, anders is alles al bekend.
Ik kan het ook mis hebben maar verwacht dat de makers daar wel over hebben nagedacht

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #103 Gepost op: 9-03-2020, 21:11:26 »
Ik denk niet dat het de stem van de mol vervormd is. De makers weten dat molloten dit via software gaan terugdraaien dus ik denk dat we hier Rob niet horen.
Het zelfde geld voor de waaiers. De waaier waar de mol op stond is niet in beeld geweest, anders is alles al bekend.
Ik kan het ook mis hebben maar verwacht dat de makers daar wel over hebben nagedacht

Is ook een stuk makkelijker voor de mol ronde. Dan kun je van tevoren wat samples maken zonder dat het opvalt, of gewoon wat dingen typen.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #104 Gepost op: 9-03-2020, 22:00:58 »
Even een andere insteek wie de mol kan zijn.

De mol moest bellen met de andere kandidaten en deed dit vanaf een aparte locatie. Het is dan vrijwel zeker dat de mol zelf als eerste of als laatste aan de beurt was, zodat de mol de drie gesprekken met andere kandidaten achter elkaar kon uitvoeren.
 
De volgorde waarop de opdracht is uitgevoerd:
1. Rob 2. Nathan 3. Mil 4. Buddy
( volgorde heb ik uitgezocht a.h.v. de schaduw die te zien is bij de verschillende kandidaten. De opdracht was in dit geval ook echt in de volgorde uitgevoerd zoals het in de opdracht werd getoond. ( dat had ik niet verwacht, meestal gooien ze dat door elkaar )

Lang verhaal kort: Nathan en Mil waren als 2e en 3e aan de beurt, en ik schrijf hen daarom af als mol.
Blijft over: Rob of Buddy.

Update:
foto's toegevoegd waarmee je de volgorde kan aflezen a.h.v. de schaduw.
Foto 1: startpunt bij Rik. Volgorde op basis van de schaduw: Rob - Nathan - Buddy (geen beeld van Mil)
Foto 2: bakje nummer 1. Volgende op basis van de schaduw: Nathan - Mil - Buddy (geen beeld van Rob)
Foto 3: bakje nummer 5. Volgorde op basis van de schaduw: Rob - Mil - Buddy (geen beeld van Nathan)
Alles bij elkaar moet dit dus de volgorde zijn: Rob - Nathan - Mil - Buddy.

Zelf denk ik dus dat Nathan en Mil hierdoor afvallen als mogelijke Mol. Puur omdat dit vanuit opname perspectief niet handig is om de mol als 2e of 3e de opdracht te laten doen.
Misschien dat je er wat aan hebt..

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #105 Gepost op: 9-03-2020, 22:24:53 »
Update:
foto's toegevoegd waarmee je de volgorde kan aflezen a.h.v. de schaduw.
Foto 1: startpunt bij Rik. Volgorde op basis van de schaduw: Rob - Nathan - Buddy (geen beeld van Mil)
Foto 2: bakje nummer 1. Volgende op basis van de schaduw: Nathan - Mil - Buddy (geen beeld van Rob)
Foto 3: bakje nummer 5. Volgorde op basis van de schaduw: Rob - Mil - Buddy (geen beeld van Nathan)
Alles bij elkaar moet dit dus de volgorde zijn: Rob - Nathan - Mil - Buddy.

Zelf denk ik dus dat Nathan en Mil hierdoor afvallen als mogelijke Mol. Puur omdat dit vanuit opname perspectief niet handig is om de mol als 2e of 3e de opdracht te laten doen.
Misschien dat je er wat aan hebt..

Als volgorde een serieuze overweging was zie ik dat eerder gebeuren bij de laseropdracht dan hier.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #106 Gepost op: 9-03-2020, 22:52:42 »
Even een andere insteek wie de mol kan zijn.

De mol moest bellen met de andere kandidaten en deed dit vanaf een aparte locatie. Het is dan vrijwel zeker dat de mol zelf als eerste of als laatste aan de beurt was, zodat de mol de drie gesprekken met andere kandidaten achter elkaar kon uitvoeren.
 
De volgorde waarop de opdracht is uitgevoerd:
1. Rob 2. Nathan 3. Mil 4. Buddy
( volgorde heb ik uitgezocht a.h.v. de schaduw die te zien is bij de verschillende kandidaten. De opdracht was in dit geval ook echt in de volgorde uitgevoerd zoals het in de opdracht werd getoond. ( dat had ik niet verwacht, meestal gooien ze dat door elkaar )

Lang verhaal kort: Nathan en Mil waren als 2e en 3e aan de beurt, en ik schrijf hen daarom af als mol.
Blijft over: Rob of Buddy.
Je mag er vanuit gaan dat de kandidaten niet gezellig in een wachtruimte zitten wachten op hun beurt, want dan zouden er telkens 2 kandidaten weg moeten zijn. Dus de kandidaten zitten niet bij elkaar.
Dan is het toch niet moeilijk om telkens één kandidaat op te halen wanneer alles in stelling is gebracht voor zijn ronde? En de volgorde doet er dan toch niet toe?

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #107 Gepost op: 10-03-2020, 07:41:52 »
 ::vergroot::

Offline Moritz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'Maurice' maar dan anders..
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #108 Gepost op: 10-03-2020, 09:56:11 »
::vergroot::

Gezien het feit dat je cijfers 1 en 3 moet samenvoegen naar 13, maakt voor mij deze hint niet echt betrouwbaar. Maar, als het waar is wat je zegt over kistjes 1, 3 en 6, kan daar nog best wel wat in zitten.
Mijn molletje: Rémy

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #109 Gepost op: 10-03-2020, 10:37:57 »
Er is een (1) mol (3) en dat is Nathan.. (6).  :P
'Ook een fijne dag verder...’

Offline funnymeami

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #110 Gepost op: 10-03-2020, 17:20:59 »
 ;D ;D Als je goed kijkt heeft Rob 2x een lucifer op zijn hoed en 2 houten stokjes. Is een gokspelletje en dat vindt hij leuk al neemt hij niet echt vaak een gok.
Wat zegt het nog meer. Lang stokje  de Mol, de 2 gewone stokjes zijn simpelweg verliezers en het korte stokje is de winnaar.  De doorslag van deze hint is echter................... het woord Lucifer daar ben ik naar gaan zoeken en wat blijkt: Joost van de Vondel heeft een dichtbundel geschreven : "LUCIFER" en waar woonde hij Amsterdam en waar is de finale Amsterdam en waar , het "Vondelpark" Rob is dus de Mol meer kunnen we er niet van maken. ;D

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #111 Gepost op: 12-03-2020, 13:07:01 »
Voor de opdracht zegt Rik tegen Rob en Nathan dat ze nu kans hebben om de pot te spekken

Wanneer Mil klaar is met de opdracht zegt ze Ik heb in ieder geval de pot gespekt

Pannenkoeken  ???


Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #112 Gepost op: 12-03-2020, 13:08:24 »
Spekpannekoeken  ::jaja::

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #113 Gepost op: 13-03-2020, 13:46:50 »
Ik vond het ook al heel erg klinken als zo'n text-to-speech stem inderdaad, niet als een stemvervormer.

Toch kan ik moeilijk om dat filmpje van Arie Storm heen. Vanuit mijn Nathan tunnel kan ik echt niet anders concluderen dat je daar Robs stem hoort.

Hoe krijgt Arie het anders voor elkaar om een Rob gelijkende stem eruit te krijgen? Natuurlijk lijkt het al snel op een mannenstem als je het verlaagd, maar het lijkt precies op Robs stem en niet die van mijn partner, broer, neef, oom, buurman, zwager, en alle andere mannen die ik ken. Kan toch haast geen toeval meer zijn.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #114 Gepost op: 13-03-2020, 15:25:58 »
Toch kan ik moeilijk om dat filmpje van Arie Storm heen. Vanuit mijn Nathan tunnel kan ik echt niet anders concluderen dat je daar Robs stem hoort.

Hoe krijgt Arie het anders voor elkaar om een Rob gelijkende stem eruit te krijgen? Natuurlijk lijkt het al snel op een mannenstem als je het verlaagd, maar het lijkt precies op Robs stem en niet die van mijn partner, broer, neef, oom, buurman, zwager, en alle andere mannen die ik ken. Kan toch haast geen toeval meer zijn.
Het woord stemvervormer zegt al genoeg. Als je een stem kunt vervormen, waarom dan niet zodanig dat die klinkt als Rob?

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #115 Gepost op: 13-03-2020, 15:39:00 »
Het woord stemvervormer zegt al genoeg. Als je een stem kunt vervormen, waarom dan niet zodanig dat die klinkt als Rob?

Omdat er miljoenen/miljarden verschillende stemmen zijn op de wereld, lijkt het me heel lastig om iets heel specifiek naar één stem te kunnen terugvervormen. Haast onbegonnen werk.

Maar toen ik m’n partner dit geluidsfragment liet horen, dacht hij nathan te horen haha...hmmm

Mss is het wel zo’n laurel/Yanny mindf*ck, al vrees ik van niet.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #116 Gepost op: 14-03-2020, 03:51:35 »
Toch kan ik moeilijk om dat filmpje van Arie Storm heen. Vanuit mijn Nathan tunnel kan ik echt niet anders concluderen dat je daar Robs stem hoort.

Hoe krijgt Arie het anders voor elkaar om een Rob gelijkende stem eruit te krijgen? Natuurlijk lijkt het al snel op een mannenstem als je het verlaagd, maar het lijkt precies op Robs stem en niet die van mijn partner, broer, neef, oom, buurman, zwager, en alle andere mannen die ik ken. Kan toch haast geen toeval meer zijn.

Er staat al groots bij dat je Rob gaat horen, dan zal je snel ook zijn stem horen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #117 Gepost op: 14-03-2020, 11:01:38 »
Is het nu duidelijk of het uitmaakt wat de Mol doet in deze opdracht? Of komt zijn bedrag sowieso niet in de pot? Ik zit er voor Alles Combineren een beetje mee te strugglen of ik deze opdracht nou mee moet tellen ???
...óf niet!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #118 Gepost op: 14-03-2020, 11:12:05 »
Is het nu duidelijk of het uitmaakt wat de Mol doet in deze opdracht? Of komt zijn bedrag sowieso niet in de pot? Ik zit er voor Alles Combineren een beetje mee te strugglen of ik deze opdracht nou mee moet tellen ???

Dat vind ik ook lastig. Aan de ene kant is het verdacht om voor een laag bedrag te gaan, lijkt mij (levert minder geld op). Aan de andere kant juist een hoog bedrag, omdat het waarschijnlijk toch niet in de pot komt. Ik ga er zelf vanuit dat het bedrag van de mol uiteindelijk niet in de pot gaat, maar dat is volgens mij niet uitgelegd.

Dat vind ik wel lastig aan deze opdracht, je kunt er weinig uithalen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #119 Gepost op: 14-03-2020, 18:27:31 »
Was een opdracht met verrassende wending. Weet niet goed hoe ik dit moet plaatsen. Het moet, wat mij betreft, wel een heel bijzondere wending krijgen in de finale om mij er enthousiast over te maken. ::jaja::