Poll

Wie is de Mol?

Renée
206 (83.4%)
Rocky
41 (16.6%)

Totaal aantal stemmen: 247

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 155505 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #720 Gepost op: 13-02-2021, 01:11:28 »
@Leendert, ondanks dat ik niet meer uit de Splinter-tunnel kom (tenzij er echt wat geks gebeurt in de komende afleveringen), ben ik het wel eens met jouw argumenten.  ::ok::

Wat mij betreft kan alleen nog Renée, Charlotte of Splinter de mol zijn (en dan zul je zien dat het toch Marije of Rocky blijkt te zijn  ::rofl::)
Ik zie inderdaad ook de tegenpunten, dat geldt voor iedereen eigenlijk.  ??? Lastig seizoen. Ik tunnel flink, maar toch kan het volgens mij nog alle kanten op.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #721 Gepost op: 13-02-2021, 08:23:33 »
Als je Lo of Run vraagt waar de molacties zijn, krijg je als antwoord dat het overduidelijk is en ze geen zin hebben het nog een keer uit te leggen (maar er is niets anders). Renee kan het best zijn (meer omdat er zijn grote problemen met de tunnels van Charlotte en Splinter), maar als het zo moet, dan heb ik het liever fout. Ik ga niet gokken op een mol waarbij ik impliciet er vanuit ga dat het een seizoen een ramp is geworden.
Huh, maar dat heb ik net uitgebreid uitgeschreven? Zoveel tijd aan besteed omdat daar steeds naar gevraagd werd. Heb je mijn post gemist?

En ja, ik schaar OOK bijv. een opdracht als die rondleiding onder molactie. Ze maakte zich op voor de afmaker, al het geld uit de pot. En toen kwam Florentijngate. Je kunt dit niet een 'mislukte molactie' noemen, alleen maar pure pech. De 2000 bij het abseilen was Rockygate. Pure pech, geslaagde molacties. Hoeveel seizoenen hebben we wel niet gezien dat er 9 hulpmollen rondliepen? Dat is dit jaar helaas voor Renee niet het geval dus ja ze heeft het moeilijk. Een ramp voor de regie? Ja. Maar wij kijkers zien nog altijd een leuke show 8)

Je wilt naar Charlotte gaan ondermeer omdat ze 5000 euro kiest? Er is werkelijk niets onmolser dan dat. Welke mol gaat nu op 5000 zitten als dat al gekozen is? Dan ga je toch veilig laag zitten, maar ook nog weer niet zo laag dat het opvalt? 1000 is perfectie. Dan zit er ook nog eindelijk een gelukje bij: Renee hoort dat de mannen onderaan bieden dus schaart zich bij hen zodat ze er 1 uit kan werken want ze volgden haar als een havik. Waar zit hier Charlottes molactie ???

Dus dan neem je de safe route voor Splinter. We weten dat hij de finale toch wel haalt dus voor de app behoud je je punten maar je voelt zelf ook wel dat hij de mol niet is. Ik zie ook helemaal niets mols aan hem, net als de kandidaten, want de eerste molactie moet blijkbaar nog komen ::)

Molekule zegt het perfect: bij Renée als mol klopt alles gewoon en ze doet het nog niet ZO verkeerd dat ze al vanaf dag 1 bij iedereen bekend is als mol. Ze doet het beter dan Anne Marie. Was dat seizoen een ramp? Ik heb er toch met plezier naar gekeken ::bravo::

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #722 Gepost op: 13-02-2021, 09:51:57 »
Dus dan neem je de safe route voor Splinter. We weten dat hij de finale toch wel haalt dus voor de app behoud je je punten maar je voelt zelf ook wel dat hij de mol niet is. Ik zie ook helemaal niets mols aan hem, net als de kandidaten, want de eerste molactie moet blijkbaar nog komen ::)

Molekule zegt het perfect: bij Renée als mol klopt alles gewoon en ze doet het nog niet ZO verkeerd dat ze al vanaf dag 1 bij iedereen bekend is als mol. Ze doet het beter dan Anne Marie. Was dat seizoen een ramp? Ik heb er toch met plezier naar gekeken ::bravo::

Ik stem hier vaak anders dan in de app, dus die motivatie gaat niet op. Ik stem hier wie ik echt denk dat het is en mijn twijfel tussen de drie is oprecht. Ik denk eigenlijk niet echt Splinter, maar ik denk eigenlijk ook niet echt Charlotte of Renee. De rest van de argumenten hebben we het inderdaad al genoeg over gehad. Het is een denk ik een verschil van perceptie of het ‘goede molacties’ zijn.

Ik keek in 2011 al met verminderde interesse (want die was al flink gedaald na 2010) en twijfelde tot op het laatste moment en had het gewoon fout, omdat ik het niet wilde geloven. Ik vond het zo’n deceptie dat ik 2012 keek meer uit gewoonte (en omdat ik toevallig een collega had die er flink enthousiast over werd). Daarna werd het gelukkig beter, maar om antwoord te geven: ja, een slechte mol als Anne Marie verkleint wel mijn kijkplezier. Ik ben nu wel weer erg committed dus ik zal volgend jaar sowieso wel kijken, maar mijn enthousiasme is erg afhankelijk van hoe goed de mol was.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #723 Gepost op: 13-02-2021, 09:57:13 »
Ik heb er toch met plezier naar gekeken ::bravo::
Zo is dat! Ik vind het deze keer weer geweldig, superopdrachten en vol onverwachte ontwikkelingen.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #724 Gepost op: 13-02-2021, 09:57:44 »
Kan het antwoord dan zijn dat je nog eens naar de andere twee moet kijken als je deze drie eigenlijk niet als mol ziet Leendert? Ik had rocky bijv afgeschreven (en twijfel nog steeds) maar door oa argumenten van foxhunter en het topic open te lezen, kijk ik er nu toch anders naar. Vind het lastig om splinter los te laten omdat hij echt mijn wensmol is, hoop dat vanavond meer duidelijkheid geeft, puur op basis van reacties en niet zozeer molstreken. Want bij iedereen zijn voor en tegens..

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #725 Gepost op: 13-02-2021, 10:42:28 »
Kan het antwoord dan zijn dat je nog eens naar de andere twee moet kijken als je deze drie eigenlijk niet als mol ziet Leendert? Ik had rocky bijv afgeschreven (en twijfel nog steeds) maar door oa argumenten van foxhunter en het topic open te lezen, kijk ik er nu toch anders naar. Vind het lastig om splinter los te laten omdat hij echt mijn wensmol is, hoop dat vanavond meer duidelijkheid geeft, puur op basis van reacties en niet zozeer molstreken. Want bij iedereen zijn voor en tegens..

Ik blijf voortdurend met een schuin oog nog steeds kijken naar kandidaten die ik afschreef, maar ik zie bij Rocky niets wat mij terug doet komen op mijn eerdere beslissing om haar af te schrijven. En het waren goede redenen om haar af te schrijven (de 2000, maar ook de 400, de 125, etc). Ik zou dan eerder nog Marije heroverwegen, maar vooralsnog ook zij niet.

Het is toch echt één van de drie.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #726 Gepost op: 13-02-2021, 10:48:46 »
Haha ja ik kom daar ook steeds op uit, kan de 2000 maar niet loslaten en ook inderdaad andere kleinere bedragen. Maar als ik dat allemaal los laat en puur naar reacties kijk, dan reageert rocky vaak net anders dan de anderen (iets later, eerst rond kijken en dan reageren zoals de anderen, ‘stalen gezicht’) etc. Maar soms ook laat ze echte opluchting zien..of kan ze het goed ‘faken’?

Splinter reageert soms ook wat trager of kijkt een andere kant op, maar zie ook daar reacties die kandidaats kunnen zijn.

Ik zit dus met hetzelfde dilemma, bij de anderen heb ik teveel kandidaat reacties of acties gezien dat ik die wel durf af te schrijven.
Het is een gek jaar, dacht eerst dat het een makkie werd maar valt vies tegen ☺️

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #727 Gepost op: 13-02-2021, 11:16:17 »
Ik keek in 2011 al met verminderde interesse (want die was al flink gedaald na 2010) en twijfelde tot op het laatste moment en had het gewoon fout, omdat ik het niet wilde geloven. Ik vond het zo’n deceptie dat ik 2012 keek meer uit gewoonte (en omdat ik toevallig een collega had die er flink enthousiast over werd). Daarna werd het gelukkig beter, maar om antwoord te geven: ja, een slechte mol als Anne Marie verkleint wel mijn kijkplezier. Ik ben nu wel weer erg committed dus ik zal volgend jaar sowieso wel kijken, maar mijn enthousiasme is erg afhankelijk van hoe goed de mol was.
Dan begrijpen we elkaar weer heel goed. Maar ik kijk al 21 seizoenen dus ik heb dat al eerder dan jij losgelaten. Ik probeer mee te denken met de 'slechte mol' en toegegeven, ik heb nog altijd moeite om met Anne Marie mee te denken. Maar ik kan met die verwrongen kronkels die zij had nu wel geloven dat Renee tevreden is met de pot nu en werkelijk gelooft dat zij aan de voet stond van de -5000 nu. Het is effectief.

En in het seizoen van Anne Marie had ik genoeg plezier aan de kandidaten. Dat is nu weer zo. De beelden, de opdrachten. En wel bij elke opdracht de molactie bijpassen. In tegenstelling tot Anne Marie denkt ik dat Renee enorm gecoacht wordt. Zij werkt precies volgens het draaiboek zoals een waar actrice betaamt en Anne Marie is toch meer een komedienne. Renee is te oud om molloot te zijn, begreep werkelijk niet waar ze aan begon, dus voert maar gewoon uit wat elke dag tegen haar gezegd wordt. Dat zie je eraan af, het is een starre moltactiek, maar omdat ze het zo secuur uitvoert kun je de mol wel goed ontdekken ::vergroot:: ::regenboog::

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #728 Gepost op: 13-02-2021, 11:39:23 »
Ik meen mij te herinneren dat Renee gezegd heeft dat ze nog nooit WIDM had gekeken tot ze gevraagd werd. Heeft ze "even" de laatste 5 seizoenen gekeken.

Zou vreemd zijn voor een Mol. Tenzij ze dat heeft gelogen heeft natuurlijk...

Voor mijn pool hoop ik nog steeds dat Rocky het is maar naast de Rocky-tunnel is een deviation-Renee-tunnel er bij gekomen.

Anyway: na vanavond zal de stand in de pool overhoop gegooid worden...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #729 Gepost op: 13-02-2021, 12:44:58 »
Ik meen mij te herinneren dat Renee gezegd heeft dat ze nog nooit WIDM had gekeken tot ze gevraagd werd. Heeft ze "even" de laatste 5 seizoenen gekeken.

Zou vreemd zijn voor een Mol. Tenzij ze dat heeft gelogen heeft
Nee mijn stelling is juist dat ze dit niet liegt, dat het startpunt is dat de regie eens een oudere mol wilde hebben. Ze is er dus ingepraat en staat onder constante coaching. Dit verklaart veel van haar acties. Ze is zeker niet de gewiekste molloot mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #730 Gepost op: 13-02-2021, 12:54:10 »
Nee mijn stelling is juist dat ze dit niet liegt, dat het startpunt is dat de regie eens een oudere mol wilde hebben. Ze is er dus ingepraat en staat onder constante coaching. Dit verklaart veel van haar acties. Ze is zeker niet de gewiekste molloot mol.

Zo zie ik het ook. Als het script niet klopt is ze niet het type mol die er makkelijk een eigen draai aan geeft en risico’s neemt, ze gaat duidelijk niet buiten de lijntjes kleuren. De molscenario’s zijn de dominante leidraad in haar molspel (idd als een echte actrice die het script volgt). Dat wordt bij regelmaat doorkruist door onkans of sterke play van spelers zoals Rocky/Joshua waarbij het scenario niet uitpakt zoals verhoopt.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2021, 12:57:11 door Molekule »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #731 Gepost op: 13-02-2021, 12:58:41 »
Renee is te oud om molloot te zijn  ::vergroot:: ::regenboog::

 ::rofl:: Ik ben vééél ouder dan Renée en denk dat mezelf toch wel een molloot mag noemen  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 13-02-2021, 13:01:30 door Moedermol »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #732 Gepost op: 13-02-2021, 13:48:46 »
Zo zie ik het ook. Als het script niet klopt is ze niet het type mol die er makkelijk een eigen draai aan geeft en risico’s neemt, ze gaat duidelijk niet buiten de lijntjes kleuren. De molscenario’s zijn de dominante leidraad in haar molspel (idd als een echte actrice die het script volgt). Dat wordt bij regelmaat doorkruist door onkans of sterke play van spelers zoals Rocky/Joshua waarbij het scenario niet uitpakt zoals verhoopt.
Dat idee heb ik ook. Je zag het bij de abseilopdracht, toen ze aan het eind Rik aankeek van: het is me niet gelukt om Rocky het geld te laten houden, sorry baas!

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #733 Gepost op: 13-02-2021, 13:56:49 »
Nee mijn stelling is juist dat ze dit niet liegt, dat het startpunt is dat de regie eens een oudere mol wilde hebben. Ze is er dus ingepraat en staat onder constante coaching. Dit verklaart veel van haar acties. Ze is zeker niet de gewiekste molloot mol.

Zou toch ironisch zijn als de makers een ietwat oudere mol willen om vernieuwend te zijn, maar haar dan een volledig onvernieuwende molstrategie laten volgen. (Wat niet wegneemt dat jullie best gelijk kunnen hebben.)

Als vanavond Marije afvalt, ga ik hoogstwaarschijnlijk op Renee zitten. Bij Charlotte waarschijnlijk ook, maar het hangt dan meer van de omstandigheden af. In beide gevallen kan technisch gesproken Splinter de mol nog zijn, maar puur statistisch neemt de kans op Renee wel dusdanig toe dat ik het niet meer kan negeren. Als er iemand anders dan Marije/Charlotte afvalt, is Renee zo ongeveer uitgesloten, dus het zit voor mij met Renee in één van beide uitersten na vanavond.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #734 Gepost op: 13-02-2021, 14:08:02 »
Je zag het bij de abseilopdracht, toen ze aan het eind Rik aankeek van: het is me niet gelukt om Rocky het geld te laten houden, sorry baas!

Inderdaad, viel me ook op toen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #735 Gepost op: 13-02-2021, 14:10:36 »
::rofl:: Ik ben vééél ouder dan Renée en denk dat mezelf toch wel een molloot mag noemen  ::rofl::
::rofl::

Dat idee heb ik ook. Je zag het bij de abseilopdracht, toen ze aan het eind Rik aankeek van: het is me niet gelukt om Rocky het geld te laten houden, sorry baas!
Ja, goed gezien. Net ff teruggekeken ...is de moeite waard. Renée kijkt Rik idd op een aparte manier aan.

Offline KruitMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #736 Gepost op: 13-02-2021, 15:48:49 »
Lastig seizoen maar ik zit sinds aflevering 3 op Splinter, hij blijft consequent verdacht en heb nog geen materiaal om van hem af te stappen

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #737 Gepost op: 13-02-2021, 15:59:11 »
Ik vind René ook nog erg verdacht. Niet alles is gelukt. Maar ze doet er alles aan om niet ontdekt te worden als mol.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #738 Gepost op: 13-02-2021, 16:38:30 »
Ik blijf bij Renée  ::jaja::

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #739 Gepost op: 13-02-2021, 16:56:00 »
Ik moet toch echt overstappen van Renée naar Splinter. Mijn gevoel zegt nog steeds Renée en ik zou het erg knap gespeeld vinden van Splinter. Maar Renée heeft nu toch wel erg veel geld gepakt. Die 700 van aflevering 2 kon ik begrijpen, maar dat geld van aflevering 6 niet echt. Hoe dan ook staan de betere mol-acties op Splinters naam.

Weet niet of iemand het al genoemd heeft, maar in aflevering 2 (ballerina's) verdient de groep munten in plaats van de gebruikelijke biljetten. Is het niet heel toevallig dat Splinter een spaarpotje meegenomen heeft? Normaal worden de biljetten in een portemonnee of envelop bewaard, maar zo'n spaarportje is met munten wel erg handig. Hintje?