Auteur Topic: [kandidaat] Splinter Chabot  (gelezen 84453 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #80 Gepost op: 16-01-2021, 22:23:06 »
Hm, ik krijg toch steeds meer de indruk dat het Splinter moet zijn. Heeft weinig geld opgeleverd, alleen het abseilen is dan niet goed gegaan (omdat Rocky als enige voor haar team ging).

Super vaag in de eerste opdracht.  ::vergroot:: Ook een keer als enige een fout antwoord geven?

Marije blijft voor mij ook erg verdacht, maar lijkt voor mij kandidaatser dan Splinter.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mevo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #81 Gepost op: 16-01-2021, 22:30:08 »
Ik ben nooit zo van de hints in kleding, maar bij Splinter is me iets opgevallen.
De joker-kaarten komen steeds terug.
Het blauwe pak van Splinter uit afl. 1 heeft iets weg van de uitbundige kleding op joker-kaarten.
Het half-om-half shirt komt daarin ook terug.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #82 Gepost op: 17-01-2021, 05:08:06 »
Sorry, ik vrees dat ik weg ga bij Splinter als mol.

Omdat Marije heel verdacht is bij de Kajak/Afdaler opdracht. Zij lijkt in de bus Kajakkers aan te zetten de afdalers geld toe te wijzen en zelf voor kokers met jokers te gaan. Zegt voor Rocky haar koker opent ook dat er geld in al zitten omdat dat de afspraak is. Renee vertrouwde haar partner echter nog meer dan haar kajakgroep en gooit roet n het eten.

En omdat ik Splinter erg kandidaats vond vandaag. We weten dat hij met Joshua de afspraak heeft te doen alsof hij vol voor Joshua als mol gaat. Dat dit niet zo is, geeft hij al een beetje weg met de eerste vraag in de holtelkamer. Om het niet helemaal weg te geven, liegt hij bij twee andere vragen. De laatste vraag liegt hij de keuze voor 'lange broek' waar het waarschijnlijk 'jurk' is geweest. Lijkt allemaal erg kandidaten strategie.

Bij de afdalers doet hij absoluut niets om voor de vrijstellingen te gaan. Hij wacht af, hoort het aan en gaat dan alleen mee in voor vertrouwen gaan. Daarmee heeft hij geen enkele vat op de opdracht.

Iemand die me nog terug in deze tunnel kan krijgen?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #83 Gepost op: 17-01-2021, 09:49:23 »
Ik vond splinter ook niet verdacht, al wil ik dat wel graag. Moet vandaag nog een keer terug kijken maar ik vond ook marije opvallend.

Het enige dat ik bij splinter vond aansluiten was de afl titel (vanaf hangen). In de biecht zegt splinter ‘we gaan volledig op de teksten en de informatie en de codes die door onze duo partners worden doorgegeven’ (nadat ze niet hoor de vrijstellingen gingen).
Dat zag ik als ‘we laten het van hun af hangen’

Omdat ik alle titels aan hem kan linken (onopvallend) zit ik nog in dubio. Misschien na terug kijken niet meer ;-)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #84 Gepost op: 17-01-2021, 12:49:26 »
Ik blijf hier wel. Mede omdat Marije zo naar voren komt (in de montage?) als mol. Maar wie weet kom ik daar later op terug. Op dit moment vind ik deze tunnel wel oké.  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #85 Gepost op: 17-01-2021, 13:28:57 »
Ik blijf hier denk ik ook nog wel eventjes. In de opdracht met de hotelkamers (prachtige opdracht, mooi dat ze zoiets met het getal 21 - want eenentwintigste WIDM - wisten te doen!) doet Splinter volgens mij als Mol ontzettend zijn best om maar niet in de buurt van het goede codewoord te komen. Niet alleen door antwoorden niet naar waarheid in te geven maar ook op andere manieren.

Het horloge pakt hij en draait hij om, hardop nadenkend "de tijd, horloge" en het is dan Rocky die "en het is hoe laat?" vraagt. Precies waar de informatie lag: de negen uur = 21:00 uur. Splinter zien we dan later via "negen medekandidaten" naar "mol" redeneren, waar hij Rocky onder licht protest in meekrijgt. "Executie" na de missende U lijkt ook een idee van Splinter te zijn en door de laatste vraag niet waarheid te beantwoorden krijgen ze niet eens meer een laatste kans om een codewoord in te vullen.

Vet gemold hier denk ik terwijl Rocky hem nog niet eens lijkt te verdenken en hem ook gewoon lijkt te geloven wanneer Splinter zegt dat een van zijn gelogen antwoorden "een foutje" was.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #86 Gepost op: 17-01-2021, 13:42:09 »
Ja, eens. Vooral die missende U vond ik heel duidelijk; even omzetten naar het juiste getal en klaar. Dat gebeurde dus niet, verdacht. En ook opvallend inderdaad (Een hint? Niet een hele sterke maar toch) dat hij het over negen mede-kandidaten had. De tiende -hijzelf dus - is de mol?

Bij het abseilen nam hij wat minder de leiding in de beslissing om wel/niet voor de vrijstelling te gaan, daar heeft hij het misschien een beetje laten liggen als mol? Maar misschien kon hij niet echt om Rocky heen of wilde hij zich niet verdacht maken.
Maar het was kantje boord; mooi dat hier de mol werd gesaboteerd  ::ok:: (al heb ik geen idee hoe dat nu is gebeurd ::rofl::)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Rilah

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #87 Gepost op: 17-01-2021, 14:13:36 »
Ik begin mezelf langzaam een Splinter tunnel in te praten 😅

Werd het in de aflevering duidelijk hoe hij uiteindelijk in de groep abseilers terecht kwam? Hij leek het best eng te vinden, en er waren anderen (Joshua en Florentijn allebei) die het juist graag wilde doen. Waarom dan niet voorstellen om met één van die twee te wisselen?

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #88 Gepost op: 17-01-2021, 14:35:34 »
Ik begin mezelf langzaam een Splinter tunnel in te praten 😅

Werd het in de aflevering duidelijk hoe hij uiteindelijk in de groep abseilers terecht kwam? Hij leek het best eng te vinden, en er waren anderen (Joshua en Florentijn allebei) die het juist graag wilde doen. Waarom dan niet voorstellen om met één van die twee te wisselen?

Bij de groepsindeling werden de duo’s eerst besloten en daarna pas wie wat ging doen. Wisselen met iemand zou vreemd zijn, aangezien het vooral om vertrouwen van de duopartner ging (en het lijkt erop dat niemand Joshua wilde vertrouwen).

Dus het alternatief was dat Charlotte zou gaan abseilen en Splinter ging kayakken. Ik weet niet waarom ze het niet andersom hebben gedaan. Heeft Charlotte misschien hoogtevrees? Of heeft Splinter misschien watervrees?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #89 Gepost op: 17-01-2021, 14:36:56 »
Even terug gekeken maar ik blijf (gelukkig) toch ook nog in de splinter tunnel, ik vond hem bij de eerste opdracht wel degelijk verdacht (zelfde redenering als vorige reactie).
+ de eerdere link naar splinter die ik noem naar de afl titel..




Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #90 Gepost op: 17-01-2021, 14:44:38 »
Ik begin mezelf langzaam een Splinter tunnel in te praten 😅

Werd het in de aflevering duidelijk hoe hij uiteindelijk in de groep abseilers terecht kwam? Hij leek het best eng te vinden, en er waren anderen (Joshua en Florentijn allebei) die het juist graag wilde doen. Waarom dan niet voorstellen om met één van die twee te wisselen?
Ja, als Splinter kandidaat is kan ik het niet zo goed uitleggen. Splinter stond echt doodsangsten uit. Nog nooit iemand zo ver over z'n eigen grenzen zien gaan. Heel stoere actie.

Ik denk wel dat ze n'm hebben geholpen om naar beneden te gaan. Alleen van boven en bijna beneden een aantal shots gezien, daartussen niks ...maar ik moet alles nog terugkijken, dus mss herinner ik het me niet goed. 

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #91 Gepost op: 17-01-2021, 15:10:33 »
Tijd om eens Splinters acties op een rijtje te zetten:

Afl. 1
1. Wisselt voor jokerkaart.
2. Blijft in het spel en haalt €150 binnen.
3. Fiets in 3e groep met Lakshmi.

Gemiddeld gezien hier weinig op te zeggen. Komt over als een doorsnee kandidaat.

Afl. 2
1. Mept vrij opvallend Renée en stelt niet heel subtiel de vraag of de gids al oma is.
2. Heeft de taak om geld op te halen, maar gaat veel op zoek naar hints. Wordt laat afgeschoten met geld op zak.
3. Laat Erik een verkeerd bordje omver rijden, Erik had dat achteraf door.

Doet eigenlijk alles wat je als mol zou kunnen doen op de posities waar hij stond.

Afl. 3

1. Liegt veel en komt niet uit de kamer.
2. Gaat abseilen en houdt zelf het geld.

Ook hier doet hij eigenlijk exact wat je als mol zou doen.



Al met als is Splinter op het begin gewoon een fanatieke kandidaat (zoals vele mollen) en daarna doet hij best wel veel verdachte dingen. Waarom zou hij eigenlijk niet de mol zijn?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #92 Gepost op: 17-01-2021, 15:13:13 »
Het horloge pakt hij en draait hij om, hardop nadenkend "de tijd, horloge" en het is dan Rocky die "en het is hoe laat?" vraagt. Precies waar de informatie lag: de negen uur = 21:00 uur. Splinter zien we dan later via "negen medekandidaten" naar "mol" redeneren, waar hij Rocky onder licht protest in meekrijgt.

Om even in minor details te spreken. Splinter (als Mol) had ook niet over 'de tijd' kunnen beginnen tegen Rocky, immers dit de helft van het antwoord al weggeeft? Dat spreekt niet in zijn voordeel als Mol?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #93 Gepost op: 17-01-2021, 15:35:01 »
Dat is inderdaad wel heel erg mollenvangen op micro-niveau. Belangrijkste is volgens mij dat Splinter via het horloge bij "mol" uitkomt en niet bij 21(:00 uur).

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #94 Gepost op: 17-01-2021, 15:40:05 »
Je kan ook lastig het niet over de tijd hebben als je een horloge ziet dat ook nog eens stilstaat. Dan kan je maar beter zo snel mogelijk voortborduren op iets met 9. Want vanaf daar kom je niet snel meer op 21.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #95 Gepost op: 17-01-2021, 16:37:17 »

3:15 "Holy Moley"

alweer de 2e mol die doorkomt met de Holy Moly quotable?


Toevallig volgt Splinter die oud-Mol (Thomas Cammaert) op Instagram.


Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #96 Gepost op: 17-01-2021, 16:49:17 »
Leuk gevonden! Ik begrijp hieruit dat Thomas dat ook zei?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #97 Gepost op: 17-01-2021, 16:55:07 »
De overzichtspagina van Splinter is bijgewerkt tot en met aflevering 3.


https://www.wieisdemol.com/widm22-profiel-splinter/

Zie je een foutje? Heb je aanvullingen? Meld het in dit topic. :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #98 Gepost op: 17-01-2021, 16:57:44 »
Leuk gevonden! Ik begrijp hieruit dat Thomas dat ook zei?
Ja, bij die kermisattracties. Heel leuke afl. vind ik dat nog steeds  :)


30:45

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #99 Gepost op: 17-01-2021, 17:03:56 »
Ja was ook een geweldig seizoen!
Thanks voor het delen!