Auteur Topic: [kandidaat] Splinter Chabot  (gelezen 84969 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #220 Gepost op: 31-01-2021, 10:08:03 »
Wat keek ie aandoenlijk bij Rik. Charlotte ook. Dat is haast niet te acteren.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #221 Gepost op: 31-01-2021, 16:04:29 »
De overzichtspagina van Splinter is bijgewerkt tot en met aflevering 5.


https://www.wieisdemol.com/widm22-profiel-splinter/

Zie je een foutje? Heb je aanvullingen? Meld het in dit topic. :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #222 Gepost op: 31-01-2021, 21:03:45 »
Tot 3 tellen

.. en je ziet de mol

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #223 Gepost op: 31-01-2021, 21:10:13 »
Interessant, hoe kom je aan de tijd om vanaf terug te tellen?
Waarom specifiek vanaf hier aftellen naar splinter?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #224 Gepost op: 31-01-2021, 21:15:53 »
Interessant, hoe kom je aan de tijd om vanaf terug te tellen?
Waarom specifiek vanaf hier aftellen naar splinter?

Dit is precies hoe t in beeld komt
3..2..1 Splinter

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #225 Gepost op: 31-01-2021, 21:37:00 »
In de leader komt Splinter als 1ste, gelijk in beeld. Tel vanaf het begin van de leader tot 3 en Splinter komt in beeld. Hij komt voor de anderen in beeld, hangt vanaf een gebouw en heeft het voor het zeggen in aflevering 4.  :)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #226 Gepost op: 31-01-2021, 21:52:21 »
Tot 3 tellen

.. en je ziet de mol

Jaaa nu zie ik het! Fijne toevoeging voor m’n splinter tunnel. Hele goeie hint!!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #227 Gepost op: 2-02-2021, 10:39:41 »
Ik zie her en der fijne lijstjes van mogelijke molacties opduiken dus laat ik ook een duit in het zakje doen. ::ok::

Mogelijke molacties Splinter

1.1 Gaat op in de grote groep door in te gaan op de deal van de Mol, profileert zich als naïeve en fanatieke kandidaat.
1.2 Stelt zich op als kandidaat die voor het geld gaat en brengt ook geld binnen. Maar slechts 150 euro, terwijl hij meerdere kistjes opent. Biedt Renée geen goede rugdekking.
1.X Haalt tijdens de discussie over het penningmeesterschap een schattig roze geldkistje naar boven en stelt zich kandidaat, maar dringt zich niet teveel op.
1.3 Zegt dat het een te groot risico is om bij het fietsen voor alles of niets te gaan.

Aflevering 1 zou al met al een aflevering zijn waarin Mol Splinter zich als kandidaat profileert. Zijn roze kistje waar hij al meteen zelfverdiend geld in kan doen zou onderdeel van een charme-offensief kunnen zijn.

Tijd nu om te oogsten wat hij gezaaid heeft en echt te gaan mollen:

2.1 Voert geheime opdrachten (zoals het wegslaan van een denkbeeldige mug) zo uit dat een oplettende Renée ze mee had kunnen krijgen, waardoor er geen geld verdiend zou worden. Zegt heel (gespeeld) kandidaats dat Renée "ook voor het geld kan kiezen", waar ze natuurlijk niet naar luistert.
2.2 Praat over de portofoon waardoor Charlotte geluid maakt en wordt uitgeschakeld. Geeft instructies waar de verkenners niets mee kunnen. Geeft mede-verzamelaars geen goede rugdekking. Wordt afgeschoten terwijl hij wel geld verzameld heeft, zo wordt in een biecht gesuggereerd. (Opvallend dat dit een beetje verborgen wordt gehouden.)
2.X Speelt een spel met een zogenaamd bondje met Joshua. Altijd leuk voor de laatste aflevering. 
2.3 Laat Erik een fout bordje omrijden.

3.1 Geeft verschillende testantwoorden niet naar waarheid in (onder het mom van foutje en ik wil niet teveel weggeven en lijkt daar bij Rocky mee weg te komen), komt via vreemde redeneringen op foute codepogingen uit (waaronder de brutale poging "mol") en weet niet te ontsnappen en dus geen geld te verdienen voor de pot.
3.X Wordt verkozen tot de nieuwe penningmeester. (Er is dus nog een groot vertrouwen in Splinter en reden genoeg om lekker te blijven mollen.)
3.2 Heeft hoogtevrees maar gaat toch abseilen. Maakt de naïeve opmerking dat Florentijn en Joshua allebei maar de hoogte in moeten, zodat ze ook geen vrijstelling kunnen verdienen. Pakt en houdt de koker met 500 euro met kans op helemaal geen geld in de pot.

4.1 Zet zichzelf in de positie als vragensteller, stelt soms pas laat vragen, geeft anderen de schuld van niet goed bezig te zijn en schrijft mogelijk expres minder antwoorden op dan hij krijgt.
4.2 Maakt vage foto's van bomen (zwart-witfoto maar zou groen en dus Lakshmi moeten zijn), een beertje (dat zijn pootje bij zijn oor zou houden als in slechthorend en dus Renée) en een abstract kunstwerk (dat Joshua moet voorstellen).
4.3 Staat wat buitenspel deze opdracht, maar die verloopt dan ook perfect. Zegt wel nog wijzend naar een koker "neem die alvast jongens" waarop Lakshmi en Charlotte reageren dat dat mingeld is. Mogelijk was dit ook zo.

5.1 Weet eerst niet hoe ie liegen uit moet beelden, komt daarna op het idee van de groeiende neus maar tekent het zo dat Joshua er bier in ziet. Houdt het bord half achter een struik. Tekent een voetbal raar waardoor het net zo goed een filmrol zou kunnen zijn. (En tekent "molt" maar we zien niet hoe.)
5.2 Biedt een laag bedrag terwijl er al 5000 euro geboden was en kan zijn handen in onschuld wassen.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2021, 11:52:46 door Heinz »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #228 Gepost op: 2-02-2021, 11:15:08 »
In de nieuwe extra beelden van aflevering vijf na de executie "Gemende gevoelens", zien we een emotionele Splinter. En ik denk dat hij oprecht is in zijn emotie en uitleg over dat hij gered is van tunnelvisie op Joshua door Joshua. Sterke kandidaat, maar geen mol.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #229 Gepost op: 2-02-2021, 11:21:18 »
Maar Splinter kan toch als Mol ook geëmotioneerd zijn? Gewoon omdat zijn maatje weg is of misschien ook omdat ie 'm natuurlijk flink beet heeft genomen. Vervolgens kan ie er prima dit verhaal bij gebruiken. Ook op deze momenten is de Mol actief.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #230 Gepost op: 2-02-2021, 11:45:15 »
De emotie kan inderdaad ook oprecht zijn als hij de mol is, maar direct schakelen naar 'ik had tunnelvisie op hem en hij heeft me gered' vind ik niet mols voelen. Dit voelt voor mij, zoals foxhunter ook zegt echt als een kandidaat, die oprecht geschokt is dat hij ten koste van de kandidaat die hem redde doorging in een 1 op 1 gevecht.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #231 Gepost op: 2-02-2021, 11:50:20 »
Mooie, overzichtelijke lijst Heinz ::ok:: Ik blijf in de Splintertunnel ::vergroot:: .

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #232 Gepost op: 2-02-2021, 11:51:38 »
Bedankt! ::ok::

De emotie kan inderdaad ook oprecht zijn als hij de mol is, maar direct schakelen naar 'ik had tunnelvisie op hem en hij heeft me gered' vind ik niet mols voelen. Dit voelt voor mij, zoals foxhunter ook zegt echt als een kandidaat, die oprecht geschokt is dat hij ten koste van de kandidaat die hem redde doorging in een 1 op 1 gevecht.

Het lijkt inderdaad oprecht, dat ben ik met jullie eens. Maar het is voor de Mol ook het ideale verhaal om nu uit te spelen om totaal onverdacht over te komen. Niet alleen tegenover Renée maar ook op een later moment tegenover de hele groep.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #233 Gepost op: 2-02-2021, 12:02:24 »
Hoewel ik het rijtje van Heinz echt mooi vind - waarschijnlijk het mooiste rijt Molacties van alle kandidaten - vind ik het nog steeds lastig om hem als gewiekste rol-spelende Mol te zien.

Vooral het bondje met Joshua zit me dwars, in het bijzonder hun eerste gesprekje. Waarom zou je in aflevering 2 al een tunnelvisie faken? Allereerst vind ik dat al raar omdat je de aandacht op je vestigt. Joshua zegt 'ik zie het in z'n ogen dat hij de waarheid zegt' - maar wat nu als hij door z'n leugen zou prikken of zou voelen dat er iets niet klopte?

En wat nu als Joshua niet zo lief had gereageerd maar de verdenking van Splinter op hem alleen maar had gevoed? Dan had Splinter moeten volhouden dat hij zijn test vol op hem inzette (of in ieder geval een groot deel), en dan was het Joshua na verloop van tijd op gaan vallen dat Splinter er nog steeds in zat. Dan zou hij hem toch gaan verdenken?
...óf niet!

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #234 Gepost op: 2-02-2021, 12:09:41 »
Ja, daar ben ik het mee eens Pac, zeker ook omdat het de regie zou beperken in het verhaal dat ze later wilden vertellen over de mol en diens verdenkingen. Want dat verhaal konden ze dan dus niet editen, zonder dat het Joshua meekijkend vanuit huis zou opvallen?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #235 Gepost op: 2-02-2021, 12:18:38 »
Een mooi rijtje voor Splinter, inderdaad. Een paar daarvan (1.3, 4.2) vind ik dan weer niet zo mols.

Vooral het bondje met Joshua zit me dwars, in het bijzonder hun eerste gesprekje. Waarom zou je in aflevering 2 al een tunnelvisie faken?
Als dit een molstrategie was, is het ook vreemd dat het gesprekje pas in afl. 4 werd opgenomen (er wordt mooi werk verricht in het locatie topic!), en later naar voren gemonteerd. De productie zal toch van elke strategie van de Mol meteen op de hoogte zijn.
EDIT: afl. 5 zelfs.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2021, 12:47:12 door Molest »

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #236 Gepost op: 2-02-2021, 14:02:46 »
Bij de laatste 4. Voor nu even Charlotte als verliezer. Splinter als backup afvaller.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #237 Gepost op: 2-02-2021, 14:23:40 »
Als dit een molstrategie was, is het ook vreemd dat het gesprekje pas in afl. 4 werd opgenomen (er wordt mooi werk verricht in het locatie topic!), en later naar voren gemonteerd. De productie zal toch van elke strategie van de Mol meteen op de hoogte zijn.
EDIT: afl. 5 zelfs.

Dat is toch ook wel maf hè, dat het gesprekje later opgenomen is. De makers wilden het kennelijk wel  heel graag hebben. Begrijpelijk als de Mol er de hoofdrol in speelt. En daarnaast: wat we zien is dus sowieso geacteerd omdat Splinter op dat moment allang niet meer Joshua verdenkt. Hoeven we ook meteen geen twijfels meer te hebben over of Splinter een beetje kan acteren. ;D

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #238 Gepost op: 2-02-2021, 14:32:22 »
Ook als Splinter niet de mol is zou je denk ik dit bondje wel duidelijk in beeld willen brengen. Het verklaart precies de reactie van Joshua bij zijn vertrek.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #239 Gepost op: 2-02-2021, 14:34:04 »
Eens. Maar vind je niet dat ie goed acteert?