Auteur Topic: [kandidaat] Splinter Chabot  (gelezen 86035 keer)

Offline MolstopperNL

  • Forumlid
  • Ik ben de mol. Ik ben de mol.
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #260 Gepost op: 5-02-2021, 15:16:32 »
De theorie van mol als productieassistent hoor ik veel op het forum, maar is door Rick van de hand gewezen en het heeft eigenlijk nog nooit naar de juiste mol gewezen.

Precies wie de mol ook is hij/zij staat er alleen voor als hij/zij in het spel zit. Mol Klaas heeft het meermaals aangegeven in Q&A videos van Wouter.

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #261 Gepost op: 6-02-2021, 00:15:13 »
Voor mij is het overduidelijk. Ik schreef al een keer dat Splinter bij afl ‘gelijk’ een gekke opmerking maakt als hij de 250 onder het kleed vindt.

Hij zegt ‘jij en ik zijn 1’. Vreemde opmerking.. maar begreep het niet helemaal. Ik linkte het aan de afl titel.

Nu dringt het tot me door dat het betekent: ‘jij (de joker ter waarde van 250) en ik zijn 1!!

Ik blijf volledig bij splinter!

Deze post en dat zinnetje blijven maar hangen in mijn hoofd.
Ik moet steeds aan dat liedje van jeroen van de boom denken...

"Weet jij wat je ogen zien, weet je zeker dat je goed kijkt?
Hé jij, sta je open voor hoe het is en niet hoe het lijkt.
Ooh, de maan die zijn licht met de aarde deelt en de wind die je wangen streelt.
Ze houden ons zo gebonden.
Je zucht, maar je ademt dezelfde lucht als wij allemaal.

Er is een wereld, een wereld, een wereld.
En die hebben we te leen.
Er is maar een wereld, een wereld, een wereld.
Dus jij en ik zijn een."

Het wordt gezellig in mijn tunneltje🥰

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #262 Gepost op: 6-02-2021, 00:51:37 »
Deze post en dat zinnetje blijven maar hangen in mijn hoofd.
Ik moet steeds aan dat liedje van jeroen van de boom denken...

"Weet jij wat je ogen zien, weet je zeker dat je goed kijkt?
Hé jij, sta je open voor hoe het is en niet hoe het lijkt.
Ooh, de maan die zijn licht met de aarde deelt en de wind die je wangen streelt.
Ze houden ons zo gebonden.
Je zucht, maar je ademt dezelfde lucht als wij allemaal.

Er is een wereld, een wereld, een wereld.
En die hebben we te leen.
Er is maar een wereld, een wereld, een wereld.
Dus jij en ik zijn een."

Het wordt gezellig in mijn tunneltje🥰
In het seizoen dat Nielson meedeed dacht ik een hint te zien in een liedje van hem. Niet dus. Dat was eerstehands. Tweedehands hints geloof ik sindsdien helemaal niet meer in. M.a.w. er zijn zoveel regels aan songteksten dat er voor elke kandidaat wel een toepasselijke regel gevonden kan worden.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2021, 00:56:17 door MartinJ »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #263 Gepost op: 6-02-2021, 08:49:29 »
Deze post en dat zinnetje blijven maar hangen in mijn hoofd.
Ik moet steeds aan dat liedje van jeroen van de boom denken...

"Weet jij wat je ogen zien, weet je zeker dat je goed kijkt?
Hé jij, sta je open voor hoe het is en niet hoe het lijkt.
Ooh, de maan die zijn licht met de aarde deelt en de wind die je wangen streelt.
Ze houden ons zo gebonden.
Je zucht, maar je ademt dezelfde lucht als wij allemaal.

Er is een wereld, een wereld, een wereld.
En die hebben we te leen.
Er is maar een wereld, een wereld, een wereld.
Dus jij en ik zijn een."

Het wordt gezellig in mijn tunneltje🥰

Haha mooi hoe zo’n zinnetje kan blijven hangen he! Ken het liedje niet trouwens.
Overigens bedoel je het liedje zelf niet ook als hint toch?

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #264 Gepost op: 6-02-2021, 09:38:01 »
Weet jij wat je ogen zien, weet je zeker dat je goed kijkt?
Hé jij, sta je open voor hoe het is en niet hoe het lijkt.

Dit stukje zou de mol kunnen zingen naar de kandidaten. besef me wel dat het (te) ver gezocht is hoor! Maar vanuit een tunnel zijn veel dingen hints😉

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #265 Gepost op: 6-02-2021, 09:56:43 »
Weet jij wat je ogen zien, weet je zeker dat je goed kijkt?
Hé jij, sta je open voor hoe het is en niet hoe het lijkt.

Dit stukje zou de mol kunnen zingen naar de kandidaten. besef me wel dat het (te) ver gezocht is hoor! Maar vanuit een tunnel zijn veel dingen hints😉

Haha ja snap wat je bedoelt. We willen het zo graag zien!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #266 Gepost op: 6-02-2021, 10:05:55 »
Is 'jij en ik zijn een' niet gewoon een wat poëtische manier om te zeggen: 'ha, ik heb je'.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #267 Gepost op: 6-02-2021, 10:17:00 »
Tja met splinter weet je het nooit ;-)

Ik was hier zoooo van overtuigd maar begin stiekem weer te twijfelen 🤔

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #268 Gepost op: 6-02-2021, 12:43:48 »
Deze ontbrak nog in dit topic. Splinter sluit ik nog altijd niet uit als mol.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #269 Gepost op: 6-02-2021, 12:55:20 »
Uit welke aflevering komt dit? Wie, wat waar?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #270 Gepost op: 6-02-2021, 13:25:09 »
Deze ontbrak nog in dit topic. Splinter sluit ik nog altijd niet uit als mol.

Wat is dit precies?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #271 Gepost op: 6-02-2021, 18:38:45 »
Ik geloof hier geen klap van. Dit hele plan zou al uit elkaar vallen als de hoogste bieder Splinter voor het voorkennisteam had geselecteerd. Daarnaast is het aan de makers om het spel zo op te zetten dat het voldoende eerlijk is. De mol zou daar niet mee bezig moeten zijn, die heeft al genoeg om handen.

De theorie van mol als productieassistent hoor ik veel op het forum, maar is door Rick van de hand gewezen en het heeft eigenlijk nog nooit naar de juiste mol gewezen.

Mollen worden vaak wel geadviseerd/molacties krijgen vaak een richting mee. In het spel staat de mol er alleen voor maar bij het van te voren bedenken van de molactie besluit de mol niet in zijn of haar eentje.

En wat is hier eerlijk aan geweest? Net als de vorige keer maakt de helft van de groep kans op de vrijstelling. Waarbij de testen bovendien helemaal niet worden meegerekend dus de andere helft een veel grotere kans heeft de test het slechtst te maken. Zo gestuurd dat de groep met voorkennis dat de test eerder plaats vindt bovendien de grootste kans heeft om die vrijstellingen te halen. De enige verdediging die er tegenover staat, had je de groep nog maar harder moeten naaien en de hele pot leeg moeten kieperen. Ik begrijp prima dat mijn vergezochte tunneltheorie weinig geloofwaardig is maar vond het spel eerder ronduit oneerlijk in elkaar gezet.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #272 Gepost op: 6-02-2021, 21:40:50 »
Wat is molletje Splinter lekker bezig zeg. Hij heeft van bijna iedereen nog het volle vertrouwen. En dan in de bus doen alsof ie slecht kan liegen. ::pinokkio:: ::bravo::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #273 Gepost op: 6-02-2021, 22:05:47 »
Ja moltoppertje  ::bravo::

Offline SBML

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #274 Gepost op: 6-02-2021, 22:10:17 »
Het kan zijn dat ik me vergis, maar bij de tweede opdracht is 1500 te verdienen. Mij lijkt dat deze opgedeeld is in 2x 750 euro. Maar wanneer Splinter de eerste 750 euro pakt, zegt hij 'ik heb 250 euro' terwijl hij twee briefjes oppakt en een daarvan weg lijkt te stoppen (afleveringstitel).

De tweede 750 euro wordt vervolgens gepakt door Rocky (meen ik, niet zeker) en daarna komt geen geld meer in de pot. Als uiteindelijk de opdracht gefaald blijkt te zijn, zegt Rick dat er wel 1500 euro is verdiend.

Zou Splinter hier 500 euro hebben verstopt en zodra de opdracht is gefaald hem maar tevoorschijn gehaald, want hij kwam er toch niet in

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #275 Gepost op: 6-02-2021, 22:13:42 »
Zou heel goed kunnen ja. Want de getallen op de biljetten laten niets aan duidelijkheid te wensen over.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2021, 22:17:04 door Heinz »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #276 Gepost op: 6-02-2021, 22:14:49 »
Blijft heel erg vreemd ja. Bijzonder dat het er zo duidelijk in zit ook. Mogelijk was dat anders geweest als ze wel allemaal ontsnapt waren.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #277 Gepost op: 6-02-2021, 22:15:30 »
Ik zie geen reden om van Splinter af te stappen. Hoe hij het vertikte om Marije te helpen in de gevangenis met mooie smoesjes. En hij leek voorkennis te hebben waardoor Charlotte erg onder de indruk van hem was (wat goed Splint). De code binnen no time gekraakt en de sleutel aan het plafond zien hangen net wanneer Charlotte het opgaf. Opmerkelijk dat hij in opdr.3 tegen Charlotte zegt ik heb je code, maar ik tik hem niet in. Om haar meteen daarna de doodsteek te geven bij het kastje met de hendels. Toch is zij de enige die Splinter bij de test noemt. ::)

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #278 Gepost op: 6-02-2021, 22:16:08 »
Ik heb even een stukje teruggekeken van de tweede opdracht. Splinter zegt dat hij en Charlotte twee sleutels hebben. Het lijkt erop alsof het een bos is met twee sleutels. De een gebruiken ze om dat hekwerk te openen. Daarna gooit hij het bosje weg. Zou die andere toevallig nodig zijn geweest om Marije te helpen?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #279 Gepost op: 6-02-2021, 22:18:55 »
Ja, heel duidelijk. Per se naar halte 3 willen, daar waar het mingeld lag.  >:D En hij ook de keuze had om niet voor de joker te gaan.
Wel geld verdienen door bij de andere halte te blijven staan, maar daardoor dus ook uit het spel liggen (en dus geen 250 binnen brengen). Sigaar uit eigen doos?  ::rofl:: En misschien dat verdiende geld niet in zijn roze geldkistje doen.  ::pinokkio:: Nee, tuurlijk mag Marije van hem geen penningmeester worden.

En de gevangenis... prima zo’n sleuteljacht, maar niet dé sleutel vinden om Marije te bevrijden? Wat Emmel ook zegt, waar was die bos?  ::vergroot::

Plus: twee jokers en geen één inleveren bij de test. Als kandidaat zou je dat wel doen, denk ik, voor de zekerheid.

Nee, ik kom niet uit deze tunnel.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2021, 22:21:29 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)