Auteur Topic: [de verliezend finalist] Charlotte Nijs  (gelezen 95477 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #460 Gepost op: 25-02-2021, 09:43:56 »
Deze hoort er ook misschien nog bij, wanneer ze in Kameraad uit de kamer ontsnapt.. Als ze haar mond voor de camera wegdraait zou ze "Hihi" zeggen. Of is dat er later ingezet?
Ik had de indruk dat ze even moest schakelen toen Joshua en Marije toch nog ontsnapt bleken. Die blije lach toen ze Joshua zag aankomen, komt net een fractie te laat. Ook nog even het geldbiljet onder de neus duwen van Marije. :) En niet zoals je zou verwachten trots haar jokers laten zien.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #461 Gepost op: 25-02-2021, 09:51:25 »
En nu we toch bezig zijn. De Jokerkaart is afgeleid van "De Dwaas" uit het Tarotspel. Van Wikipedia:
De Dwaas of De Nar is een van de 78 kaarten uit de Tarot en een van de 22 troeven uit de 'Grote Arcana'. De Dwaas is ongenummerd of draagt het nummer 0, of XXII

Charlotte, de 22e Mol?

Ja, bijna te mooi om waar te zijn. Dan zit dit seizoen nog sterker in elkaar dan we al dachten.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #462 Gepost op: 25-02-2021, 10:27:21 »
MOL CHARLOTTE = LOT LACHT EROM
En even wisselen van de letters van haar naam levert in ieder geval een rotte lach op...hahaha
Ja, bijna te mooi om waar te zijn. Dan zit dit seizoen nog sterker in elkaar dan we al dachten.
Het seizoen dat van toeval en onwaarschijnlijkheid aan elkaar hangt! Het sprookje van Charlotte. ::jaja::

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #463 Gepost op: 25-02-2021, 11:25:21 »
Ja, credits aan Klakske. Zonder zijn anagram was ik nooit op die andere gekomen.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #464 Gepost op: 25-02-2021, 12:08:54 »
Sowieso: Charlotte ziet niks, snapt niks, weet niks... Zo lijkt het. Die strategie hebben sommige mollen ook gebruikt.  ;D

Ja, Charlottes gedachten en acties gaan een beetje all over the place. Haar gedachtekronkels zijn vaak raar (hoe ze op '21' komt in 3.1, gummilamp en gipsballen in 4.1, vreemde schilderijen in 5.1), ze gedraagt zich vaak ook raar (geen stations gevonden in 6.3, verbaasd zijn over de codes in 7.1), gaat er altijd vol in en ietwat impulsief in (Splinter volledig overrulen bij het zinnen bouwen in 7.2, zonder gene artiesten uitbeelden in 7.3, schreeuwend zweefvliegen in 8.1, zomaar de vage instructies van Splinter negeren en de -2000 pakken in 8.3) en ze is niet bang tegen de consensus in te gaan (code 'controlleren' in 4.3). Niet gek voor iemand die de eerste twee afleveringen bijna onzichtbaar leek.

Op een vreemde manier heb ik wel het gevoel dat er een methode in zit. Het is alsof ze steevast bij keuzes denkt 'ik doe het gewoon', vol zelfvertrouwen en zonder al te diep na te denken over de consequenties. Het pakt vaker dan niet nadelig voor de pot uit, dus het zou prachtige moltactiek zijn. Het lijkt me alleen heel erg moeilijk om dit wekenlang te spelen zonder daarbij ontdekt te worden. Als ze de mol is, lijkt ze totaal niet bang ontdekt te worden. Dus als ze het is, heb ik diep respect voor (en respect voor de makers die deze potentie in haar zagen).

Maar de meest waarschijnlijke verklaring is voor mij nog steeds dat ze het niet is. Ze zei bij haar introfilmpje dat ze geen strategie had en het lijkt er ook op dat ze die tactiek gevolgd heeft. Of het introfilmpje is onderdeel van haar dekmantel en haar dekmantel is dat ze als ongeleid projectiel wil overkomen. Dat kan natuurlijk ook (ik houd de hoop graag levend).

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #465 Gepost op: 25-02-2021, 12:55:35 »
En nu we toch bezig zijn. De Jokerkaart is afgeleid van "De Dwaas" uit het Tarotspel. Van Wikipedia:
De Dwaas of De Nar is een van de 78 kaarten uit de Tarot en een van de 22 troeven uit de 'Grote Arcana'. De Dwaas is ongenummerd of draagt het nummer 0, of XXII

Charlotte, de 22e Mol?

Ja, bijna te mooi om waar te zijn. Dan zit dit seizoen nog sterker in elkaar dan we al dachten.

78, laat dat nu ook nog eens de bijna het geboortejaar zijn van Charlotte. Die is in 88 geboren, wat dat weer 22x4 is. Wie is de mol kijk je meestal op een scherm, wat dan weer VIERkant is. Alles hangt echt samen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #466 Gepost op: 25-02-2021, 13:03:26 »
78, laat dat nu ook nog eens de bijna het geboortejaar zijn van Charlotte. Die is in 88 geboren, wat dat weer 22x4 is. Wie is de mol kijk je meestal op een scherm, wat dan weer VIERkant is. Alles hangt echt samen.


Zo zeg, 78 tot bijna 88 verklaren. Het scheelt maar liefst zowat twaalf procent.
Echt, dan heb je jezelf heel erg diep ingegraven. Of moet ik zeggen: zelfhypnose?   
 ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #467 Gepost op: 25-02-2021, 13:10:49 »
Het is toch prachtig als het niet alleen om geld uit de pot gaat, maar er ook nog eens een jokerthema in het verhaal vervlochten zit? Laat het allemaal maar niet logisch zijn, en het toeval nog maar even voortduren, zou ik zeggen. Dat past bij de nar. Ik lees op de Wikepedia pagina in de link van Molecula ook meteen:

De Dwaas is ongenummerd of draagt het nummer 0, of XXII en kan beschouwd worden als zowel de eerste als de laatste kaart van de tarot.

Je hoeft het niet mee te nemen in je overwegingen, is bij Charlotte ook helemaal niet nodig. Er is meer dan genoeg wat met je voeten op de grond naar haar wijst. Maar ik vind het wel een heel mooie bonus.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #468 Gepost op: 25-02-2021, 13:12:02 »

Zo zeg, 78 tot bijna 88 verklaren. Het scheelt maar liefst zowat twaalf procent.
Echt, dan heb je jezelf heel erg diep ingegraven. Of moet ik zeggen: zelfhypnose?   
 ;)

Een mol graaft zich ook diep en het grote deel van Nederland en het forum zit in hypnose fout op Renée. De hint wordt alleen maar sterker, bedankt ;) ;D ::bravo::

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #469 Gepost op: 25-02-2021, 13:20:11 »
78, laat dat nu ook nog eens de bijna het geboortejaar zijn van Charlotte. Die is in 88 geboren, wat dat weer 22x4 is. Wie is de mol kijk je meestal op een scherm, wat dan weer VIERkant is. Alles hangt echt samen.
Ja, ik geeft toe die link met de Dwaas uit de Tarot is helemaal niet nodig om het verhaal sluitend te maken. Het Joker-thema is al mooi genoeg. Ik heb het voornamelijk gedeeld vanwege het woord troeven, dat naast de Joker ook al aantal keren is teruggekomen dit seizoen.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2021, 13:21:54 door molecula »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #470 Gepost op: 25-02-2021, 13:23:01 »
Niet terugkrabbelen, molecula. Hij is gewoon prima passend! Joker of nar of dwaas, dat is toch allemaal hetzelfde? Ongetwijfeld toeval, maar Charlotte was de eerste die in beeld kwam bij opdracht 1. En als ze de Mol is, mag ze straks de kaars uitblazen.

EDIT: Als ik zie wat er bij Renée allemaal wel niet voor vergezochte hints gevonden worden, zou ik zeggen: staan laten! Hij lijkt alleen wat zweverig omdat hij over tarot gaat. Dat mag blijkbaar niet. Maar met die 0, XXII, eerste, laatste, is hij simpel uit te leggen. Ik vind hem sterk.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2021, 13:41:47 door Molest »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #471 Gepost op: 25-02-2021, 13:23:18 »
Het eerste dansje van Charlotte in de opdracht aanwijzingen:
Staat ze daar nu als een jokertje te dansen  ondertussen op zichzelf wijzend alsof ze zegt: Ik ben de joker.  ::rofl::

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #472 Gepost op: 25-02-2021, 13:37:39 »
En als ze de Mol is, mag ze straks de kaars uitblazen.
Grappig dat je dat zegt, maar als ze in de volgende aflevering die kaarsen in de tunnels moeten uitblazen en Charlotte dat woord in de mond neemt, dan is er geen twijfel meer mogelijk

Zoals je misschien weet woon ik in Praag en spreek ik aardig Tsjechisch. Het Tsjechische woord voor dwaas is 'blazen'. Ik denk, ik zeg het nu maar vast, voordat men het achteraf te vergezocht vindt.  :D

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #473 Gepost op: 25-02-2021, 14:32:30 »
Grappig dat je dat zegt, maar als ze in de volgende aflevering die kaarsen in de tunnels moeten uitblazen en Charlotte dat woord in de mond neemt, dan is er geen twijfel meer mogelijk

Zoals je misschien weet woon ik in Praag en spreek ik aardig Tsjechisch. Het Tsjechische woord voor dwaas is 'blazen'. Ik denk, ik zeg het nu maar vast, voordat men het achteraf te vergezocht vindt.  :D

In blazen zit de A, in chArlotte zit ook de A.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #474 Gepost op: 25-02-2021, 14:35:59 »
In blazen zit de A, in chArlotte zit ook de A.
Ik weet dat je niet zo van de hints bent, maar er is geen reden om alles belachelijk te maken. Ikzelf gebruik al grappig en vergezocht in mijn bericht, gewoon het woord blazen van Molest van viel me op. Laten we gewoon samen deze tunnel verstevigen en elkaar in zijn waarde laten.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #475 Gepost op: 25-02-2021, 14:38:30 »
Ik weet dat je niet zo van de hints bent, maar er is geen reden om alles belachelijk te maken. Ikzelf gebruik al grappig en vergezocht in mijn bericht, gewoon het woord blazen van Molest van viel me op. Laten we gewoon samen deze tunnel verstevigen en elkaar in zijn waarde laten.

Ik zal mij beperken tot het nutteloze hintstopic ;) en wil zeker hier niets in het belachelijke trekken. Straks komen al die die hard Renéetunnelaars hier eindelijk kijken en lezen ze dit ::ohno::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #476 Gepost op: 25-02-2021, 14:45:01 »
Ik vind hem wederom sterk, en voorspel dat molecula gelijk krijgt. ;D ::hypocriet::
Waarom zou dit Renée-verdenkers afschrikken? Die zijn er juist zot op.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #477 Gepost op: 25-02-2021, 15:05:53 »
Okay, het was de tweede keer vandaag, vandaar mijn ergernis. En juist op jouw onzinberichten wordt dan weer door Renee-tunnelaars serieus gereageerd, alsof we hier allemaal van Charlotje getikt zijn  :D

Maar zoals bij een goede tunnel past: Zand erover. ;)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #478 Gepost op: 25-02-2021, 15:15:28 »
Ja, een tunnelsplitsing kunnen we ons niet veroorloven. Daar zijn we te klein voor! :)
Maar we kunnen wel allemaal onze verschillende invalshoeken hebben op hetzelfde fenomeen Charlotte. Dat ging tot nu ook uitstekend, moet je eens kijken wat we allemaal al niet met zijn allen boven tafel hebben gehaald. Ruimte zat hier sowieso in deze tunnel, dus we hoeven elkaar niet in de weg te zitten. ;D
EDIT: Ik vind de bewijslast inmiddels zo overweldigend dat ik ook wel de neiging heb om de teugels een beetje te laten vieren. En wat te filosoferen hier en daar. Dus wat betreft begrijp ik molecula maar al te goed.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2021, 15:21:20 door Molest »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #479 Gepost op: 25-02-2021, 15:27:09 »
Okay, het was de tweede keer vandaag, vandaar mijn ergernis. En juist op jouw onzinberichten wordt dan weer door Renee-tunnelaars serieus gereageerd, alsof we hier allemaal van Charlotje getikt zijn  :D

Maar zoals bij een goede tunnel past: Zand erover. ;)

Mijn bedoeling is vooral ook niet je hints in diskrediet te brengen, ik reageer soms iets te droog of te onzinnig ;). Maar inderdaad zand erover!  ::vergroot::