Auteur Topic: [de verliezend finalist] Charlotte Nijs  (gelezen 96880 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #420 Gepost op: 24-02-2021, 10:00:14 »
Daarom dat ze hier niet nepmolt want ze is de mol. Kandidaat Charlotte ging hier ook weer gewoon nepmollen.

Haha, ja zo kunnen we alles eindeloos blijven omdraaien. ::rofl:: ::jaja::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #421 Gepost op: 24-02-2021, 10:01:55 »
Haha, ja zo kunnen we alles eindeloos blijven omdraaien. ::rofl:: ::jaja::

Zo kan je inderdaad blijven doorgaan ::rofl::

Knap dat je je best doet goede argumenten te zoeken waarom Charlotte het niet zou zijn, maar ze zijn er gewoon niet ;) ;D.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #422 Gepost op: 24-02-2021, 10:02:52 »
..
Het sluit aan bij mijn vermoeden dat Renée al lang en breed verdacht wordt door Charlotte, Splinter en Rocky en dat Charlotte zich vooral bezighoudt met nepmollen in een poging toch nog wat twijfel te zaaien bij haar medekandidaten.

Mijn grootste vrees is dat het inderdaad zo gegaan is..

Omdat Charlotte alles lijkt aan te grijpen om te kunnen (nep)mollen. Dit momentje leek me daarom een oprechte reactie van kandidaat Charlotte naar haar Mol Renée.

Of (misschien ver gezocht, jouw uitleg is heel plausibel) doorziet mol Charlotte de val van Renée en trapt er niet in.

Ik hou het toch nog maar even bij Charlotte want dat zou ik een positieve verassing vinden en is nog steeds prima te beargumenteren.




edit: spelvaud
« Laatst bewerkt op: 24-02-2021, 11:59:59 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #423 Gepost op: 24-02-2021, 10:06:00 »

Ik hou het toch nog maar even bij Charlotte want dat zou ik een positieve verassing vinden en is nog steeds prima te beaurgumenteren.

Mooi, daar doen we het toch toch voor ;D ;D

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #424 Gepost op: 24-02-2021, 10:10:11 »
Rik noemt later alle rijen op die goed waren. Had hij dit ook gedaan als daar een molactie van Renée was mislukt? Ik denk het niet. Of dan was het anders gemonteerd. Dan hij wel gewoon het aantal goede en foute rijen genoemd, en mochten wij het verder uitzoeken. Hiermee maakt hij Renée dus met terugwerkende kracht verdacht. En Charlotte maakt juist een mooie beurt, in elk geval bij Renée.

EDIT: En Charlotte 'nepmolt' nogal eens op posities waarin ze niet gezien kan worden door anderen. Waarom zou ze dat doen?
- zich vertellen in de trucks --> had alleen Rocky kunnen opmerken, 6 anderen niet. Maar ook Rocky lijkt het niet te hebben opgemerkt.
- sleutel niet vinden in de gevangenis --> alleen bij Splinter, 3 anderen niet.
- code fout in de mijn --> kon niemand opmerken
- Splinter niet horen in de porto --> kon niemand opmerken
- kisten zien die er niet zijn --> kon niemand opmerken
- kisten bestellen die er niet zijn --> kon niemand 100% controleren.
- -2.000 euro pakken bij het rad --> alleen Splinter wist hoe dat gegaan was. En kon wel nagaan dat hij het nogal vaag had gebracht, dus dat hij het ook zichzelf kon aanrekenen.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2021, 10:42:55 door Molest »

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #425 Gepost op: 24-02-2021, 10:34:37 »
Deze mag ook niet ontbreken in het rijtje Charlotte-gifs.

Na de desastreus voor de mol verlopen foto-opdracht maakt Charlotte nog een wijds gebaar. Alsof ze zelf zo goed bezig is geweest (ha, ha).
In werkelijkheid was het natuurlijk Marije die als een bezetene alle foto's bijna direct goed wist te koppelen aan de juiste kandidaat.

Alle vijf fotografen, waaronder Renée (!)  hadden uitstekende foto's gemaakt.

Charlotte probeerde nog wat, bijvoorbeeld door te beweren dat er geen geldmunten in een bakje lagen maar gewichten (de k van kilo, hilarisch). Maar Marije was gewoon niet te houden in deze opdracht.

Vanaf deze opdracht ben ik Charlotte gaan verdenken, ondanks het ontsnappen uit de escaperoom in de aflevering daarvoor.
Daar kwam nog bij dat er nog geen enkele kandidaat was afgevallen met een testbiecht op Charlotte.

Totdat Marije afviel. Gelukkig hebben we aanwijzingen dat Marije mogelijk op het laatste moment van gedachten is veranderd bij het maken van haar test.
Dus Charlotte kan het nog steeds zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #426 Gepost op: 24-02-2021, 10:34:51 »
EDIT: En Charlotte 'nepmolt' nogal eens op posities waarin ze niet gezien kan worden door anderen. Waarom zou ze dat doen?

Waar doel je dan precies op? Ik denk aan de kliederwerkjes, het stuntvliegtuig, de zinnen maken, verkeerde code doorgeven in de mijn, het rad, de gevangenis, het vlot. Altijd werd ze gezien/gehoord door anderen.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #427 Gepost op: 24-02-2021, 10:53:23 »
De foute code in de mijn bijvoorbeeld kan geen nepmolactie zijn. Het niet horen van Splinter door de porto ook niet. Ik heb een aantal dingen genoemd in mijn vorige post. De grote 'nepmolacties' die overblijven zijn dan het vlot, de kliederwerkjes (maar ja, als je nu eenmaal niet beter kunt schilderen... of er gewoon lol in hebt, het was immers sowieso niet te doen, voor niemand ;D), de zinnen maken, en het vliegtuig. Die laatste twee kon ze zich denk ik veroorloven omdat ze toch weinig verdacht wordt. En bij de zinnen maken was het nog eens heel effectief ook.
Die van het vlot zie ik als een wanhoopspoging / mislukte molactie. Want tot dan toe mislukte er heel veel, wie de Mol ook was. Je verwacht daar een getergde Mol, en dan is het heel vreemd dat niemand van de anderen verder een poging deed. En Renée haar ook niet bijviel. Sterker nog: die had in het begin gezegd dat ze wel de lucifers mee moest nemen.

EDIT: als Charlotte graag de Mol wil uithangen, waarom gedraagt ze zich dan niet wat verdachter aan tafel en in de slaapkamergesprekjes? Dan zou het de pot niets kosten. Maar daar is ze altijd ofwel op de achtergrond, ofwel speelt ze de voorbeeldige kandidaat. Ze doet  ook nooit mee aan beslissingen die ongunstig kunnen uitpakken voor de Mol bij een opdracht. En voor de rol van penningmeester heeft ze nog geen enkele keer interesse getoond.
EDIT2: ik moet toegeven dat er twee uitzonderingen zijn:
- haar vragenlijst niet willen afstaan aan Marije (maar ja, welke Mol zou dat doen)
- weinig opschrijven, en een zootje maken van haar molboekje ;D
« Laatst bewerkt op: 24-02-2021, 11:14:43 door Molest »

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #428 Gepost op: 24-02-2021, 11:15:55 »
Charlotte heeft best veel molse dingen gedaan. Wat ik niet vaak lees is bijvoorbeeld in de schilder opdracht met Joshua dat Joshua een abseiler met blond haar ziet met een kopje koffie. Door Charlotte gelijk aan haar gematcht, terwijl het duidelijk Joshua moet zijn. Joshua laat het hier lopen, die zag deze opdracht al niet meer zitten.

Toch zul je mij hier ook niet in deze tunnel zien.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #429 Gepost op: 24-02-2021, 11:30:32 »
Ik heb halsstarrig vastgehouden aan Charlotte, omdat ik het wel zo leuk zou vinden als mijn gevoel vanaf aflevering één al blijkt te kloppen. Maar ik vrees met grote vrees dat het gewoon Renee is. Een verdachte Mol, een Mol die niet veel kon doen. Het hoeft niet altijd een stuntmol te zijn, het was alweer een tijdje geleden dat we een Inge of een Kim of een Anne-Marie hadden (Inge was niet zozeer verdacht, maar deed weinig en liet vooral anderen lekker klooien). Natuurlijk hoop ik op een soort Jan-twist, toen we hier en ikzelf ook, er met wat chagrijn maar van uitgingen dat het Ruben zou zijn ('wat een matige acties dan'). Charlotte kan ik veel meer acties toeschrijven, en ik weet niet wát haar spel of tactiek als kandidaat was, maar vrees inmiddels wel dat het gewoon Renee is.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #430 Gepost op: 24-02-2021, 11:35:12 »
Renée had ondanks dat ze veel verdacht werd, toch echt wel andere keuzes kunnen maken op sommige momenten.

- waarom niet meteen geld kiezen bij Om de tuin leiden, net als Florentijn? Dan schudt je pas verdenkingen van je af.
- waarom kiezen voor halte 5 in de bus? Halte 6 was veel molser, had ze geld uit de pot kunnen spelen, en niemand had het nog kunnen controleren.
En zo zijn er nog wel een paar dingen. Maar goed, dit is niet het Renée topic. :)

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #431 Gepost op: 24-02-2021, 11:43:12 »
Waar doel je dan precies op? Ik denk aan de kliederwerkjes, het stuntvliegtuig, de zinnen maken, verkeerde code doorgeven in de mijn, het rad, de gevangenis, het vlot. Altijd werd ze gezien/gehoord door anderen.

Fijn dat ik het eens ben met een moderator. Ik word beschuldigd van een Reneetunnel, maar alleen door Charlottetunnelaars (terwijl ik alleen Charlotte definiteif afgestreept heb)..
Ik vind namelijk dat zij alleen (opzichtig) molt onder de neus van anderen. Waar zijn haar onopzichtige molacties die we met speuren hadden kunnen ontdekken?
Ik heb gevraagd om een lijstje van subtiele molacties van Charlotte en daarop kwam een lange lijst van voornamelijk zaken die bijna elke kandidaat had kunnen doen.
Ik geef wel toe dat het voor de slotaflevering geweldig zou zijn om een molactie van Charlotte te zien in het zweefvliegtuig, maar ik ben bang dat het toch de minder spectaculaire wissel E2 met D2 wordt.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #432 Gepost op: 24-02-2021, 11:46:56 »
Ik heb gevraagd om een lijstje van subtiele molacties van Charlotte en daarop kwam een lange lijst van voornamelijk zaken die bijna elke kandidaat had kunnen doen.
Waarom wil jij nou met alle geweld een subtiele Mol? Mag er maar één soort Mol zijn van jou? Bovendien had Charlotte veel subtiele molacties, in de lijst die je gekregen hebt staan er genoeg. Het lijstje dat jij daar tegenover stelde van Renée, was erg pover en er viel van alles op af te dingen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #433 Gepost op: 24-02-2021, 11:51:31 »
Ha ha, wat is het toch een heerlijk troeltje!   ;D

Maar ik ga me door dat frisse blonde koppie niet van de wijs laten brengen. Geweldig leuk mens, maar niet de Mol.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #434 Gepost op: 24-02-2021, 11:54:40 »
Zie ook eens even de pot mooi verspringen op dat moment. De montage weet wel hoe ze het moeten brengen! :D ;D

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #435 Gepost op: 24-02-2021, 12:34:30 »

EDIT2: ik moet toegeven dat er twee uitzonderingen zijn:
- haar vragenlijst niet willen afstaan aan Marije (maar ja, welke Mol zou dat doen)

Charlotte weet dat Marije haar verdenkt. Waarom zou je dan als kandidaat niet je vragelijst delen? Meer foute antwoorden voor Marije in de test dan, dus snellere kans dat concurrent verdwijnt. Als mol natuurlijk niet handig om je vragenlijst te delen met iemand die jou verdenkt.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #436 Gepost op: 24-02-2021, 14:35:42 »
Ik las hierboven iets over de vlotopdracht. Volgens mij werd Charlotte in deze opdracht dwarsgezeten door dominante Joshua en Marije. Joshua eigende zich de positie op het vlot meteen toe en begon al met te zeggen: "Ik weet dat jullie mij niet vertrouwen". Marije verdacht op dat moment ook Joshua en settelde zich bij Joshua op het vlot. Als mol kun je dan inspelen op het wantrouwen dat de groep heeft jegens Joshua, wantrouwen dat hij zelf bewust in gang heeft gezet.

Charlotte deed dit ook, meerdere malen zelfs. Ze zwom naar het vlot om te controleren maar werd daar tegengehouden door Marije die zei dat ze alles al gecontroleerd had. Daarna zei Charlotte een paar maal in de camera dat ze het niet vertrouwde. Aan het eind van de opdracht kon ze dat  nog één keer proberen maar ze kreeg de groep niet mee. Marije had hier haar beide hoofdverdachten in de tang. De opmerking van Marije richting Charlotte zegt genoeg.

Ze had kunnen treuzelen met het openmaken van het slot of het vuur in het water kunnen laten vallen maar dat zou erg opvallen en m.i. een flauwe molactie zijn. Ik zag wel dat ze nauwelijks aan het touw trok, het was zo'n actie à la Kees, net doen alsof je heel hard trekt.

Het gehannes met de touwen en sloten van Renée vond ik een nepmolactie, het had ook geen zin want Renée werd hier al snel door Splinter en Rocky gecontroleerd.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #437 Gepost op: 24-02-2021, 14:43:16 »
Ik vraag me vooral af hoe het zou kunnen dat de kandidaten op Renée na een blinde vlek voor (Mol) Charlotte ontwikkeld zouden hebben. En wat heeft ze in jokersnaam gedaan om Marije af te schudden?

Ik denk dat de kandidaten geen blinde vlek voor Charlotte hebben, maar wel een tunnelvisie op Renée.

Als Charlotte de mol is, dan hebben alleen Rocky en Splinter op Renée de test ingevuld.
Rocky en Splinter hebben al vanaf de eerste afleveringen Renée in het vizier, zoals ook Joshua en Lakshmi een beetje.
Wij weten allemaal hoe dat gaat met tunnelvisies, toch?

Marije is blijkbaar gaan twijfelen blijkt uit dagboek en podcast. Waarom weten we niet precies. Misschien omdat Marije hoorde bij de groep van drie die mogelijk een rood scherm hadden, toen Splinter en Rocky een groen scherm kregen. Misschien heeft Charlotte bij het delen van de hotelkamer twijfel gezaaid. Misschien wist ze dat andere kandidaten op Renée zaten (laat dat misschien maar weg. In de Kameraad opdracht werd Renée tweemaal als verdachte voor iedereen zichtbaar).

Charlotte kan als mol makkelijk zeggen dat zij ook voor Renée gaat. Zoals JeroenR heeft uitgezocht verdenkt de mol bijna altijd de latere winnaar. 

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #438 Gepost op: 24-02-2021, 15:01:42 »
Charlotte deed dit ook, meerdere malen zelfs. Ze zwom naar het vlot om te controleren maar werd daar tegengehouden door Marije die zei dat ze alles al gecontroleerd had. Daarna zei Charlotte een paar maal in de camera dat ze het niet vertrouwde. Aan het eind van de opdracht kon ze dat  nog één keer proberen maar ze kreeg de groep niet mee. Marije had hier haar beide hoofdverdachten in de tang. De opmerking van Marije richting Charlotte zegt genoeg.
Marije verdenkers vonden destijds dat Marije hier mee ging met Charlotte om nog wat kokers te pakken. Joshua en Splinter overleggen hierover, maar rond Renée is het angstvallig stil. Als zij de Mol is had ze toch ook wel van zich kunnen laten horen?

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #439 Gepost op: 24-02-2021, 15:26:09 »
Ik denk dat de kandidaten geen blinde vlek voor Charlotte hebben, maar wel een tunnelvisie op Renée.
Ja, en in die zin vind ik Marije toch echt een van de sterkste spelers van het seizoen. Ze zat denk ik al gauw op de juiste Mol, en is nooit in de val van Renée getrapt. Die Renée niet bewust zal hebben opgezet, maar waar ze wel van profijt van had. Renée niets tekort doende verder, want ze heeft het heel goed en heel weloverwogen uitgespeeld.
Marije is genekt door 2x haar scherm te hoeven zien, en teveel twijfelen aan zichzelf. En waarschijnlijk ook door het goede spel van Charlotte. Marijes grootste fout is dan geweest 5.000 euro te bieden, voor een vrijstelling die haar alleen maar in de weg ging zitten.