Auteur Topic: [de verliezend finalist] Charlotte Nijs  (gelezen 97841 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #120 Gepost op: 27-01-2021, 14:52:29 »
Als Splinter was begonnen met: 'Wie kan er goed notuleren?' was ze als journalist meteen gekozen. De voorbeeldvraag die aan haar gesteld werd, was ook makkelijk en dat kon verder iedereen. Maar helaas (voor haar, als ze de Mol is) begon Splinter met: 'Wie heeft er een goede algemene kennis?'. Oei.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #121 Gepost op: 30-01-2021, 20:57:34 »
Charlotte heeft net zo ontzettend opvallend slecht geschilderd (volgens mij expres), dat ik me haast niet kan voorstellen dat ze de mol is...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #122 Gepost op: 30-01-2021, 21:39:38 »
Maar als ze het wel is kan ik het wel waarderen dat ze zo grandioos durfde te mollen hier. Ook al was het eigenlijk niet nodig omdat de opdracht gewoon heel (in mijn ogen te) moeilijk was.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #123 Gepost op: 30-01-2021, 21:56:31 »
Deze tunnel geraak ik niet meer uit.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #124 Gepost op: 30-01-2021, 21:59:28 »
Deze tunnel geraak ik niet meer uit.
+1
Kan me prima voorstellen dat ze als Mol zich aansluit bij 2 kandidaten die al 5.000 euro hebben geboden. Dat maakt de executie in de andere groep ook eerlijker. Als dit wel 3 kandidaten zijn, dan is het wel heel veel toeval dat ze alledrie hetzelfde bedrag boden.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 22:04:01 door Molest »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #125 Gepost op: 30-01-2021, 22:03:56 »
Als de dames in de laatste coupé komen deelt Charlotte de vrijstellingen uit; "een vrijstelling voor jou....en een vrijstelling voor jou.....". maar als ik kandidaat was zou ik ook als derde zeggen:"en een vrijstelling voor mij"". Maar dat laat ze achterwege.... de Mol heeft er geen nodig?
Omnia vincit amor

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #126 Gepost op: 30-01-2021, 23:16:35 »
Het is wel een beetje over de top vandaag (vooral het schilderen), maar heb wel nog steeds de meeste mol vibes bij Charlotte

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #127 Gepost op: 30-01-2021, 23:23:20 »
Hoe vaak is het de afgelopen 10 jaar voortgekomen dat met nog 5 personen in het spel 31% van de punten van de gemiddelde kijker naar de uiteindelijke mol gingen? Het wordt ons af en toe flink lastig gemaakt en als iemand op de helft van het spel erg verdacht is, is dat meestal / altijd omdat de makers dat willen.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #128 Gepost op: 30-01-2021, 23:36:58 »
Charlotte heeft net zo ontzettend opvallend slecht geschilderd (volgens mij expres), dat ik me haast niet kan voorstellen dat ze de mol is...

Had Joshua haar in de test als mol aangewezen?
...maar soms even niet :)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #129 Gepost op: 30-01-2021, 23:41:31 »
Ik zie in Charlotte een (mogelijke) mol die in het begin veel pech heeft gehad in het spel. De groep was gewoonweg te goed en dwarsboomde haar molacties. Het is niet dat ze het niet heeft geprobeerd, maar de groep (met name Marije en Rocky) walsden gewoon over elke actie heen. In de latere afleveringen komt ze steeds meer los, ziet ze er minder bleek uit (minder stress van haar rol?) en gaat ze opvallender mollen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #130 Gepost op: 30-01-2021, 23:43:56 »
Ik hou ook rekening met het scenario dat jij schetst joligmolletje. Dat ze meer loskomt lijkt sowieso het geval, kandidaat of Mol, want bij het schilderen ging ze heerlijk tekeer.

En als ze als Mol expres die klok heeft laten aftellen in de trein zou dat geniaal zijn en heel goed geacteerd. ;D

Maar ik geloof er nog niet helemaal in en het grootste struikelblok blijft toch die escaperoom voor mij.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #131 Gepost op: 30-01-2021, 23:45:32 »
Zou wel afgezaagd zijn deze maar wie weet

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #132 Gepost op: 31-01-2021, 01:20:22 »
De hint uit moltalk vind ik toch wel heel erg mooi, al heb ik een andere Mol op nr. 1.

@24.50u. :

Rik:" Denk jij te weten wie de Mol is?".
Charlotte; "Ja".

"Ja" vertaald vanuit Tjechisch naar 't Nederlands is "Ik".

Dit is wel erg prachtig gevonden. Alle credits aan Martijn McFly.
Omnia vincit amor

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #133 Gepost op: 31-01-2021, 01:32:10 »
Martijn Mc Fly. Die is van Back to the Future.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #134 Gepost op: 31-01-2021, 01:47:20 »
Had Joshua haar in de test als mol aangewezen?
In mijn aantekeningen staat wel Renée.
Maar hij zegt het niet letterlijk. Lijkt die kant op te kijken en spreekt over een dame. Suggestief in beeld gebracht wellicht.

Bij aflevering 2, 3, 4 noemt hij sowieso Renée in de test.  Bij aflevering 5 kijkt hij haar kant op en spreekt (voice over) over een "zij" maar noemt haar naam niet. Wat suggeststief in beeld gebracht dus. Kan net zo goed over 1 van de andere dames gaan in deze.
Omnia vincit amor

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #135 Gepost op: 31-01-2021, 06:02:35 »
Beschouw de tekeningen van Charlotte niet als mols eigenlijk. Want hoe teken je in hemelsnaam een kaasmarkt? En dan ook zo dat iemand van ver met een verrekijker dat herkent.

En misschien zie ik het verkeerd. Had de indruk dat ze niet erg blij was dat ze geen team kon kiezen maar opgescheept zat met Rocky en Marije. Sowieso lijkt er niet heel veel liefde te zijn tussen die drie eigenlijk. Denk dat als ze ad mogen kiezen, voor Renée en Joshua of Splinter was gegaan.

Beschouw haar niet als mol maar durf haar niet 100% af te strepen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #136 Gepost op: 31-01-2021, 09:15:08 »


Maar ik geloof er nog niet helemaal in en het grootste struikelblok blijft toch die escaperoom voor mij.

Herbekijk. Daar is zwaar geknipt en geplakt. Renée geeft naar mijn mening de aanzet. Verder:
- Alles goed antwoorden demotiveert de rest om godd te antoworden (en dat is ook effectief gebeurd)
- Met vijf aanwijzingen de oplossing niet vinden is heel mols
- Jokers in het spel maken de kans op vrijstellingkeuze erna groter

« Laatst bewerkt op: 31-01-2021, 09:17:22 door Belgian Mol »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #137 Gepost op: 31-01-2021, 09:22:01 »
Haha, ik ken alle argumenten wel en ik heb het herbekeken maar toch is het nog een struikelblok. Vooral de manier waarop ze bij het juiste antwoord komt.

Maar ik ga me er niet op blindstaren.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #138 Gepost op: 31-01-2021, 10:12:38 »
Voor mij blijft zij de mol!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #139 Gepost op: 31-01-2021, 10:21:47 »
Beschouw de tekeningen van Charlotte niet als mols eigenlijk. Want hoe teken je in hemelsnaam een kaasmarkt?
Hoe teken je een kaasmarkt? Denk eens aan Alkmaar, wat zie je dan?