Kan iemand mij uitleggen wat de molstrategie van Renée is geweest in de opdracht "De rode draad"
De groep abseilers hebben, volgens Splinter, afgesproken: Wij gaan volledig op de teksten en op de informatie...en op de codes die door onze duo-partners wordt doorgegeven. Dus
niet voor de vrijstelling en
niet voor het geld. Rocky bevestigt deze afspraak aan het eind: He? Jongens, we zouden toch
niet geld voor onszelf houden? Want dan...hadden we met z'n vieren die vrijstelling kunnen kopen. Ik snapte het echt niet!
Iedere kajakker was tijdens de opdracht vaag en zei
niet wat er in welke koker zat , alleen welke ze moesten pakken en welke niet en welke er gedeeld zou worden. Zij stuurden aan op het delen van troeven.
Renée vertelde exact aan Rocky wat er in welke koker zat, 1 joker, 2 jokers, een kaart en waar ze op moest letten waar geld inzat. 'Muze bijt vyhoda'. Ze herhaalt nog eens dat ze de koker met "Muze" erin moest pakken voor geld.
Daardoor wist Rocky precies in welke koker het geld zat en dat ze deze koker met geld aan Renée zou geven gezien de afspraak met de abseilers. Verder laat Renée de beslissing geheel aan Rocky over als het over de jokers gaat: "Maar, luister, dan moeten we die wel delen ook. Ik zeg jou eerlijk wat erin zit. Helemaal op vertrouwen. Maar goed, dat is aan jou, is aan jou".
Deze opdracht is uitgebreid geanalyseerd maar als ik er nu op terugkijk vind ik de keuzes van Rocky heel logisch vanuit kandidaatsoogpunt en de afspraken die ze gemaakt had. De inschatting van Renée vind ik onbegrijpelijk vanuit Molperspectief. Ik ken het verdienen van 2000 euro hier dan ook volledig toe aan Renée.