Auteur Topic: [de Mol] Renée Fokker  (gelezen 107976 keer)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #60 Gepost op: 11-01-2021, 17:39:42 »
Ik hoop eigenlijk er een beetje op dat de mol in deze opdracht niet alles van te voren wist. En dus het spel wat meer onbevangen tegen de kandidaten kan spelen. Dat is al een tijdje een van de kritieken hier op het forum... Misschien is er wel naar geluisterd in dit geval?

Ik vind het juist goed dat de mol voorkennis heeft, maar het levert soms wel rare situaties op. Mijn favoriete voorbeeld is uit seizoen 8, toen twee kandidaten een binair antwoord omdraaiden om zichzelf verdacht te maken. De tweede (Georgina) veranderde een fout antwoord in een goed antwoord, wat direct tegengesteld aan haar bedoeling was en haar juist onmols maakte.

De rare situatie hier is dat Renee voor zichzelf gaat, maar omdat ze (als niet-mol) geen voorkennis heeft, faalt ze. Als ze de mol was en vertrouwen wilde opbouwen, was het nadrukkelijk voor de pot kiezen logischer. Daarom geloof ik ook niet dat ze dit als dekmantel doet. Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat de kandidaten dezelfde denkstappen kunnen doen als wij en omdat ze daarmee Renee mogelijk wegstrepen, dit juist een slimme dekmantel is. Maar kandidaten zitten meer in het moment dan wij en vaak blijven de emoties die een moment oproept sterker hangen dan de logische juist uitkomst. Daarom verwacht dat Renee in deze groep geen verdenkingen wegspeelt door fout te gokken.

En het omgekeerde gebeurt juist bij Florentijn (sorry voor het uitstapje naar het verkeerde topic, ik zal het ook onder Florentijn posten). Florentijn doet iets dat gevoelsmatig heel sympathiek overkomt: hij kiest voor de pot. Ik denk dat ook Joshua/Rocky/Charlotte in eerste instantie vooral dat opmerken. En die emotie blijft hangen, zelfs als ze later met wat nadenken kunnen achterhalen dat Florentijns keuze voor een kandidaat helemaal niet logisch is. Als iemand Florentijn later confronteert, kan hij (als hij de mol is) altijd zeggen: 'klopt, je hebt gelijk. Ik dacht dat ik iets goeds voor de pot deed, maar achteraf maakte het geen verschil. Ik had gewoon voor de joker moeten gaan'.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #61 Gepost op: 17-01-2021, 09:58:10 »
Aflevering 3:

Opdracht 2 + 3: Prisoner's dilemma. Renée speelde in de serie 'Vrouwenvleugel'.

Test: een vliegtuig in beeld (Junkers). Fokker is een vliegtuigfabrikant.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #62 Gepost op: 17-01-2021, 11:52:36 »
Hartstikke grappig, maar ook supergespeelde blik in de kano.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #63 Gepost op: 17-01-2021, 16:54:14 »
De overzichtspagina van Renée is bijgewerkt tot en met aflevering 3.


https://www.wieisdemol.com/widm22-profiel-renee/

Zie je een foutje? Heb je aanvullingen? Meld het in dit topic. :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #64 Gepost op: 19-01-2021, 14:26:25 »
Als ze de mol is weet ik echt niet wat ze in 2.2 deed, echt niet. Iets meer moeite doen om een opdracht op beeld te brengen of ten minste de 700 euro wegspelen was wel op zijn plaats geweest. En voor een joker zelfs niet eens zo heel verdacht.

Ik zie in haar een afwachtende kandidaat die niet altijd even snel mee is met het spel en het soms wat laat begaan. Ze laat andere de leiding geven en heeft zelf echt heel weinig invloed. Oké, de aaskaart niet willen gebruiken, impressive. Ze had veel meer haar best kunnen doen Charlotte de juiste richting uit te sturen.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #65 Gepost op: 19-01-2021, 15:08:56 »
Als ze de mol is weet ik echt niet wat ze in 2.2 deed, echt niet. Iets meer moeite doen om een opdracht op beeld te brengen of ten minste de 700 euro wegspelen was wel op zijn plaats geweest. En voor een joker zelfs niet eens zo heel verdacht.

Ik zie in haar een afwachtende kandidaat die niet altijd even snel mee is met het spel en het soms wat laat begaan. Ze laat andere de leiding geven en heeft zelf echt heel weinig invloed. Oké, de aaskaart niet willen gebruiken, impressive. Ze had veel meer haar best kunnen doen Charlotte de juiste richting uit te sturen.

Je bedoelt 2.1 volgens mij.

Ik ben het wel met je eens, maar ik streep haar nog net niet helemaal weg. Als ze in 2.1 twee opdrachten goed moeten raden, was het misschien te onrealistisch geweest als ze erin geslaagd was. En ze was al best veel verdacht door deze groep, dus misschien wilde ze wat verdenkingen wegspelen. Maar als dat de motivatie was, was het makkelijker geweest om gewoon net als Florentijn 'voor de pot' te gaan. Tsja... Er is een reden waarom ze op mijn lijstje (en volgens mij heel veel lijstjes) na Splinter, Marije en Charlotte staat.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #66 Gepost op: 19-01-2021, 17:42:49 »
Je bedoelt 2.1 volgens mij.


Oeps, inderdaad! Bedankt voor de verbetering!

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #67 Gepost op: 19-01-2021, 17:45:26 »
Het valt voor mij dan met name uit te leggen als ze de groep wil blijven voorhouden dat ze een wat warrige en onhandige vrouw is ie het spel soms niet helemaal goed door heeft. Dan komt het inderdaad niet helemaal goed uit om dan heel scherp een geheime opdracht te raden. Zeker niet als Florentijn geen voorbeeld heeft gegeven.

Na het gemep door Splinter is ze behoorlijk overdreven in zeggen dat er iets aan de hand is en vraagt ze zich af of ze iets mist. Dit kan wellicht ontmoedigend werken voor de anderen om al te opvallende opdrachten te doen. Daarna lijkt ze onmachtig om uitvoering van opdrachten te verhinderen. Ik vind het ook een zeer kwetsbare en afhankelijke positie als Mol zijnde. Misschien hadden ze hier ook iets anders verwacht - en nog enorm geholpen door Joshua.

Met aflevering 3 groeien mijn verdenkingen bij Renée wel weer iets door bepaald gedrag. Maar voor beide opdrachten is het nog even aftasten wat nu de beste molstrategie is om gevoel ook om te zetten in concrete argumenten. Ze bungelt in ieder geval opvallend onderaan in de landelijke statistiek van de App. Tot nu toe zit ze vaak wel op goede molposities, en is hier dan klungelig/warrig.

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #68 Gepost op: 19-01-2021, 20:07:21 »
Als ze de mol is weet ik echt niet wat ze in 2.2 deed, echt niet. Iets meer moeite doen om een opdracht op beeld te brengen of ten minste de 700 euro wegspelen was wel op zijn plaats geweest. En voor een joker zelfs niet eens zo heel verdacht.

Ik denk dat er over deze proef intussen consensus is dat de regels niet duidelijk zijn. De ene helft denkt dat het per groepje gespeeld wordt, de andere helft dat er twee (1 is niet genoeg) jokers verdiend moeten worden om al het verdiende geld van de hele groep weg te spelen en niet enkel het bedrag van de geraden opdracht.
Een proef die eigenlijk de optelsom is van twee subproeven die verder niks met elkaar te maken hebben lijkt mij niet zo logisch eerlijk gezegd dus ik neig naar de tweede interpretatie.
Maar zelfs al is het per groepje, weten we niet of de mol de opdrachten zelf kende. De kans is niet denkbeeldig dat het niet zo is. Er moet voor de mol ook nog iets aan zijn. Misschien werd ze wel “om de tuin geleid” door de kandidaten en de list met de duimpjes van Lakschmi.
Het valt in elk geval op dat Renée in elke aflevering voor de jokers gaat, toevallig ook het thema van het seizoen ...


Citaat
Ik zie in haar een afwachtende kandidaat die niet altijd even snel mee is met het spel en het soms wat laat begaan. Ze laat andere de leiding geven en heeft zelf echt heel weinig invloed. Oké, de aaskaart niet willen gebruiken, impressive. Ze had veel meer haar best kunnen doen Charlotte de juiste richting uit te sturen.

Ik zie in haar een goeie actrice die zich maandenlang heeft voorbereid en ingeleefd in de rol van de wat warrige, stuntelende, niet altijd meezijnde kandidate.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2021, 20:29:29 door Molekule »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #69 Gepost op: 20-01-2021, 12:44:38 »
Ik denk dat er over deze proef intussen consensus is dat de regels niet duidelijk zijn. De ene helft denkt dat het per groepje gespeeld wordt, de andere helft dat er twee (1 is niet genoeg) jokers verdiend moeten worden om al het verdiende geld van de hele groep weg te spelen en niet enkel het bedrag van de geraden opdracht.
Een proef die eigenlijk de optelsom is van twee subproeven die verder niks met elkaar te maken hebben lijkt mij niet zo logisch eerlijk gezegd dus ik neig naar de tweede interpretatie.
Maar zelfs al is het per groepje, weten we niet of de mol de opdrachten zelf kende. De kans is niet denkbeeldig dat het niet zo is. Er moet voor de mol ook nog iets aan zijn. Misschien werd ze wel “om de tuin geleid” door de kandidaten en de list met de duimpjes van Lakschmi.
Het valt in elk geval op dat Renée in elke aflevering voor de jokers gaat, toevallig ook het thema van het seizoen ...


Ik zie in haar een goeie actrice die zich maandenlang heeft voorbereid en ingeleefd in de rol van de wat warrige, stuntelende, niet altijd meezijnde kandidate.
En die rol ligt dicht bij haarzelf, als je interviews leest. Aan de andere kant staat ze haar mannetje, is de hele wereld rondgereisd in haar eentje, nergens bang voor.

Ik heb nu alleen iets van: het ligt er iets te dik op.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2021, 12:46:49 door Run »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #70 Gepost op: 22-01-2021, 11:15:13 »
Maar als ze de rol speelt, gaat ze als mol toch niet proberen om de cameravrouw te zijn in deze opdracht.. (een rol die denk ik toch wel veel mensen vooraf hadden willen hebben.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #71 Gepost op: 22-01-2021, 20:17:10 »
Maar als ze de rol speelt, gaat ze als mol toch niet proberen om de cameravrouw te zijn in deze opdracht.. (een rol die denk ik toch wel veel mensen vooraf hadden willen hebben.

Nog even los van het - in mijn ogen - onmolse €700,- verdienen valt er ook wel wat voor te zeggen om in de rol van warrige stuntel niet bij de opdrachtenuitvoerders te willen zitten (te opzichtig de opdracht uitvoeren) of in de controlekamer te staan (te weinig overzicht hebben). Dan kun je als Mol in dat geval het beste in de positie zitten waar je het meeste invloed hebt, en dat is als filmer.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2021, 20:19:00 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #72 Gepost op: 23-01-2021, 00:27:09 »
Nog even los van het - in mijn ogen - onmolse €700,- verdienen valt er ook wel wat voor te zeggen om in de rol van warrige stuntel niet bij de opdrachtenuitvoerders te willen zitten (te opzichtig de opdracht uitvoeren) of in de controlekamer te staan (te weinig overzicht hebben). Dan kun je als Mol in dat geval het beste in de positie zitten waar je het meeste invloed hebt, en dat is als filmer.

Eens, maar als je de sleutelpositie hebt, dan moet je die als mol ook gebruiken. Anders hoef je ook die positie niet te pakken. Dus die €700 kun je hier m.i. niet "vergeten"  ;)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #73 Gepost op: 23-01-2021, 09:39:41 »
Heel verdacht in de poll, maar nog zo goed als geen echte argumenten gelezen hier. Toch ook vaak een teken.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #74 Gepost op: 23-01-2021, 14:23:31 »
Opdracht 1.2 laat afgeschoten met geld op zak.
1.3 als één na laatste met informatie doorgeven
2.2 afgeschoten met geld op zak
2.3 in de vrachtwagen bordjes spotten

Dit zijn sowieso allemaal gunstige molposities die alleen ook Rocky heeft. Met dat verschil dat zij wel geld binnenhaalde bij 1.2 en 2.2.

2.1 zal discussie blijven tot het eind, centraal ook überhaupt de uitleg van de opdracht.

Aflevering 3 helaas vele interpretaties mogelijk. Waaronder Renée in de kajak omdat ze misschien abseilen wel wat té heftig vond. En Renée die op een bizar puzzelende Charlotte botst (of is hier veel geëdit?). Verder komt Renée beetje over als een loner, maar das altijd moeilijk op basis van de beelden, en ze is wat ouder dan de rest.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #75 Gepost op: 24-01-2021, 11:45:30 »
Touwen in de knoop, dat hebben we vaker gezien. Eerst vaster maken en dan klagen dat je ze niet uit de knoop krijgt. Ja ja...
Niet erg actief tijdens het sturen van het vlot. Beetje uit beeld gehouden. 'Water en vuur' kan prima op Renee toepasbaar zijn, die was met geen stok het water in te krijgen leek het.
Kreeg ook geen opmerkingen van anderen. Wordt Renee al door de meesten verdacht en houden ze er daarom rekening mee dat er weinig actie valt te verwachten?
Zelf Rocky verdenkt haar nu terwijl die vorige keer nog het meest vertrouwen in haar had.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2021, 14:04:41 door Run »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #76 Gepost op: 24-01-2021, 14:47:27 »
Beetje uit beeld gehouden
Dit is de hele serie al zo. Dit in tegenstelling tot Marije die ongeveer om de andere biecht een beurt krijgt. Het is een teken aan de wand. De mol staat verdekt opgesteld?!

Ze presteert steeds enorm dom, begrijpt Wie is de Mol totaal niet. Dekmantel?!

In de afzonderlijke opdrachten was ze nooit bloedstollend maar je kan van elke opdracht wel iets mols zien. Zoals dat rare abseilen. Had zij van de regie gehoord dat uit het gesprek tussen de abseilers was gekomen dat Rocky trouw had gezworen aan haar? Dan is het logisch dat zij voor 2x jokers gingen, niet voor geld. Het was heel opvallend.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #77 Gepost op: 24-01-2021, 16:06:09 »


https://www.wieisdemol.com/widm22-profiel-renee/

Zie je een foutje? Heb je aanvullingen? Meld het in dit topic. :)
Even uit mijn hoofd, maar dit:

twee kokers moet vinden waarvan Renée weet welke ze moet hebben, keuze uit vijf, eentje voor Renée en eentje voor Rocky
Zegt tegen Rocky dat als er "muze" in de zin staat het de koker met geld is
Zegt dat als Rocky de koker met twee jokers pakt ze de jokers wel moeten delen
Laat Rocky de koker met 500 euro pakken

Ze pakte toch 2 jokers en 1 joker? Wat kwam er nou uit die laatste beslissende koker? Het was wel een productieassistent momentje :).

Het is sowieso een vreemde geschiedenis. Marije mag vol in beeld de held spelen. Maar van de jokersaga van Renee horen we nooit meer iets. Zij was inderdaad heel beslist in dat die 2 jokers gedeeld moesten worden. Dat gebeurt vervolgens niet. Waarom niet?! Zag Renee BUITEN de camera daar alsnog vanaf? Ik denk het. Als smoes dat ze van de escaperoom al 2 had, maar dat was al bekende informatie toen ze met die eisen kwam tijdens het abseilen. Vreemd. Raar. Zo mols.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2021, 16:08:06 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #78 Gepost op: 24-01-2021, 16:22:57 »
Ze mochten maar 2 kokers pakken, ze hadden dus geld en twee jokers (en niet nog 1 joker). Delen met renee hoefde niet want renee had al 2 jokers vanuit de escape room (waar ze oprecht blij mee leek).

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #79 Gepost op: 24-01-2021, 16:27:58 »
Akkoord. Maar nogmaals, die escaperoom jokers WAREN al bekend. En toen deed Renee die eis, meermaals, dat de kokerjokers gedeeld zouden worden. Wat niet gebeurde. We hoorden er nooit meer wat over. Vreemd. Verder die ontknoping, dat was dan voor de mol echt wel sneu, hoe dan ook. Maar het lag in de handen van Rocky. Die verdeelde de kokers. In een molduel Renee/Marije wint Renee hier dan toch.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)