Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 112128 keer)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #400 Gepost op: 9-02-2021, 22:41:18 »
Twee halve theorettes over het kloppen

In aflevering 1 wordt door de mol op de deuren bij de kandidaten geklopt. Bij Charlotte en Joshua hoor je 3x kloppen. Maar bij Marije 4x. Dat zou er dus op kunnen wijzen dat er bij Marije - als mol- door een ander geklopt is.

In de gevangenis opdracht hoor je, terwijl de kandidaten nog in hun cel zitten, weer 3x kloppen. Of eigenlijk keihard rammen met een stok op de verwarming of stalen deur.
Renee is te zien en te horen tijdens het geklop. Maar haar audio is niet in sync met het beeld. Je hoort haar Rocky roepen, dan het klop-geluid, en dan woehoe. Mogelijk is dus in de montage verhuld dat het Renee was die klopte?
Alleen... waarom zou de mol zich door geklop willen laten horen? Daar gaat dit idee een beetje mank, vind ik. Maar misschien dat het jullie weer op een spoor zet?

*Edit: in de teaser voor aflevering 7 zien we het woord "klopt". Even in de gaten houden!
« Laatst bewerkt op: 10-02-2021, 14:50:22 door annebeestje »

Offline mol-mol

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #401 Gepost op: 10-02-2021, 09:31:46 »
Ik weet niet of het al ergens stond, maar voor het gemak nog even overzichtje wie er een groen scherm kreeg. Ik weet niet hoe het afgelopen jaren was dat de mol minder zijn/haar scherm te zien kreeg?

Aangezien er 2 afleveringen zijn geweest waarbij er maar 2 of 3 hun scherm kregen te zien loopt het een beetje scheef wellicht. Marije had al 2 afleveringen waarbij ze sowieso door ging. Maar toch even een overzichtje:

3x Splinter
3x Charlotte
3x Rocky
2x Renée
1x Marije

afl 1: Splinter - Charlotte
afl 2: Renée - Rocky
afl 3: Charlotte - Marije
afl 4: Rocky - Splinter - Charlotte
afl 5: Renée
afl 6: Rocky - Splinter

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #402 Gepost op: 10-02-2021, 20:38:30 »
Twee halve theorettes over het kloppen

In aflevering 1 wordt door de mol op de deuren bij de kandidaten geklopt. Bij Charlotte en Joshua hoor je 3x kloppen. Maar bij Marije 4x. Dat zou er dus op kunnen wijzen dat er bij Marije - als mol- door een ander geklopt is.

In de gevangenis opdracht hoor je, terwijl de kandidaten nog in hun cel zitten, weer 3x kloppen. Of eigenlijk keihard rammen met een stok op de verwarming of stalen deur.
Renee is te zien en te horen tijdens het geklop. Maar haar audio is niet in sync met het beeld. Je hoort haar Rocky roepen, dan het klop-geluid, en dan woehoe. Mogelijk is dus in de montage verhuld dat het Renee was die klopte?
Alleen... waarom zou de mol zich door geklop willen laten horen? Daar gaat dit idee een beetje mank, vind ik. Maar misschien dat het jullie weer op een spoor zet?

*Edit: in de teaser voor aflevering 7 zien we het woord "klopt". Even in de gaten houden!
Net voor Renée de eerste keer in beeld komt hoor je ook 3x kloppen, maar niet zo hard. En volgens mij is dat klopgeluid er gewoon over gemonteerd. Er is ook niemand die schrikt of zich afvraagt waar dat vandaan komt.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #403 Gepost op: 10-02-2021, 20:57:54 »
Aflevering 1 begint met een vlinder. Daarover werd eerder gezegd dat deze soort Laxmi heet. Nu denk ik aan Mohammed Ali "float like a butterfly ..."

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #404 Gepost op: 10-02-2021, 21:43:13 »
Net voor Renée de eerste keer in beeld komt hoor je ook 3x kloppen, maar niet zo hard. En volgens mij is dat klopgeluid er gewoon over gemonteerd. Er is ook niemand die schrikt of zich afvraagt waar dat vandaan komt.

Klopt!  ::tandpastasmiley::
Dus in aflevering 1 totaal   10 keer kloppen
En in aflevering 6. totaal  6 keer kloppen
Geen idee nog wat we ermee kunnen.  ???

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #405 Gepost op: 10-02-2021, 21:52:16 »
Aflevering 1 begint met een vlinder. Daarover werd eerder gezegd dat deze soort Laxmi heet. Nu denk ik aan Mohammed Ali "float like a butterfly ..."

Dat was een mot

Betekent mol in t tjechisch

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #406 Gepost op: 10-02-2021, 22:13:51 »
De splinterstreep is een nachtvlinder. Was al voorbij gekomen dacht ik. Maar dat nachtvlinder mol is in het Tsjechisch niet dacht ik. Is dat geen mooie naar Splinter?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #407 Gepost op: 10-02-2021, 22:35:40 »
Het is niet dezelfde nachtvlinder, anders had ik hem echt afsluitend gevonden. Misschien dat de kleding die splinter aanheeft dan wel slaan op verschillende nachtvlinders?

Dan is het: "wie is de mol(nachtvlinder)?"
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #408 Gepost op: 10-02-2021, 22:43:59 »
De splinterstreep is een nachtvlinder. Was al voorbij gekomen dacht ik. Maar dat nachtvlinder mol is in het Tsjechisch niet dacht ik. Is dat geen mooie naar Splinter?

Ja dat noemde ik eerder maar ik kwam erachter dat de vlinder die je ziet een dagvlinder is, dit zie je aan de voelsprieten. Dus het is niet de splinterstreep helaas, net zoals het de laxmi niet was..

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #409 Gepost op: 11-02-2021, 08:49:51 »
Tsjechisch Mot is Nederlands mol. Tsjechisch motýl is Nederlands vlinder.
In het ochtendgloren gaat de mot slapen en de vlinder ontwaakt.
Rocky heet eigenlijk Roxanne en dat betekend o.a. zonsopgang.
Dus of het nou een mot of een vlinder is, ze worden getriggerd door de zonsopgang en daarom zie je ze. Ze worden getriggerd door De Mol.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #410 Gepost op: 11-02-2021, 13:27:53 »
Tsjechisch Mot is Nederlands mol. Tsjechisch motýl is Nederlands vlinder.
In het ochtendgloren gaat de mot slapen en de vlinder ontwaakt.
Rocky heet eigenlijk Roxanne en dat betekend o.a. zonsopgang.
Dus of het nou een mot of een vlinder is, ze worden getriggerd door de zonsopgang en daarom zie je ze. Ze worden getriggerd door De Mol.
  ::ok:: ::tandpastasmiley::

Offline Q_TALPA_E

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #411 Gepost op: 11-02-2021, 18:32:29 »


Op de achtergrond van dit fragment uit de bekendmaking van de kandidaten, lijk je een vrouwenstem te horen die zegt: "Ik ben de mol". Het zou Renée kunnen zijn. Meer die dit horen?

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #412 Gepost op: 11-02-2021, 18:59:01 »


Op de achtergrond van dit fragment uit de bekendmaking van de kandidaten, lijk je een vrouwenstem te horen die zegt: "Ik ben de mol". Het zou Renée kunnen zijn. Meer die dit horen?

Ik hoor ‘ik’ en ‘mol’ vrij duidelijk en het heeft vier lettergrepen. Ik hoor een vrouwenstem die ik niet aan Charlotte, Marije of Rocky kan linken. Zou dit dan de hint zijn waar naar zochten? Zo ja, dan zal ik toch overstag moeten gaan en met tegenzin deze tunnel in moeten. Wel raar dat we hem nu pas ontdekt hebben.

Offline the_wizard

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #413 Gepost op: 11-02-2021, 19:30:54 »
 ::oink:: Ik ben de mol is duidelijk te horen, maar dat is niet de stem van Renee, dit is Rocky!

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #414 Gepost op: 11-02-2021, 19:34:30 »
::oink:: Ik ben de mol is duidelijk te horen, maar dat is niet de stem van Renee, dit is Rocky!

Maar als dat het geval is, zat dat stukje in Rocky haar opgenomen stuk, want ze is hier zelf in beeld. Ik was in de veronderstelling dat de mol het daar ter plekke zelf uitsprak en dat het niet in dat opgenomen materiaal zat. Maar ik kan miszitten.
Zelf herken ik Charlotte en Marije er absoluut niet in, maar Rocky en Renée ook niet echt eigenlijk. Ik kan hier dus niet echt iets van maken, maar opvallend is het zeker.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #415 Gepost op: 11-02-2021, 19:36:00 »
Klinkt mij ook meer als Rocky.

Voordat we van stapel lopen, zit dit ook in het origineel? Niet als prank erdoorheen gemixed?  Ik ga straks ff checke

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #416 Gepost op: 11-02-2021, 19:40:12 »
Klinkt mij ook meer als Rocky.

Voordat we van stapel lopen, zit dit ook in het origineel? Niet als prank erdoorheen gemixed?  Ik ga straks ff checke

Ja, op 9:52
https://www.youtube.com/watch?v=OR6DRnwJXl8&t=633s&ab_channel=WieisdeMol%3F

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #417 Gepost op: 11-02-2021, 19:44:30 »
Thx....lijkt wel minder duidelijk hier, en of het echt "ik ben de mol" is....
We shall see

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #418 Gepost op: 11-02-2021, 20:42:55 »


Op de achtergrond van dit fragment uit de bekendmaking van de kandidaten, lijk je een vrouwenstem te horen die zegt: "Ik ben de mol". Het zou Renée kunnen zijn. Meer die dit horen?

is dit echt of is het leuk geknutseld?
als ik mijn eigen opname beluister hoor ik op dat moment namelijk helemaal niks..
« Laatst bewerkt op: 11-02-2021, 21:29:21 door missmolly »

Offline mol-mol

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #419 Gepost op: 11-02-2021, 20:45:39 »
Op de achtergrond van dit fragment uit de bekendmaking van de kandidaten, lijk je een vrouwenstem te horen die zegt: "Ik ben de mol". Het zou Renée kunnen zijn. Meer die dit horen?
Ik hoor ook "ik ben de mol" lijkt misschien met een stemvervormer gedaan te zijn?