Auteur Topic: [de Mol] Renée Fokker  (gelezen 108006 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #280 Gepost op: 11-02-2021, 14:16:00 »
Natuurlijk weet de mol wie eruit gaat vliegen. Niks telepathisch aan, dat hoort ze gewoon van de regie.

Als ze de mol is, had ik eerder verwacht dat ze degene met het rode scherm koos

Oh jeetje, we hebben hier 3 duidelijke streepmomenten voor mij te pakken. Leendert, jij denkt serieus dat de mol iemand eruit wil werken die haar niet verdenkt? De mol heeft om te mollen toch giga veel aan A een grote groep en B kandidaten die je niet verdenken

Misschien maar eens een polletje houden over deze dingen. Als Renee dit 'fout' had gedaan had ze van mij strepen gehad. is Marije bij mij ook al overkomen. Alleen Renee doet alles heel mols, die wil natuurlijk niet dat hetzelfde lot haar overkomt  ::rofl:: ::tandpastasmiley::

Pollvragen:

Wat zou een kandidaat doen als ie een joker MOEST geven? Aan de mol of niet?

Wat zou een mol doen als ie een vrijstelling mocht geven? Aan iemand die je niet verdenkt redden of juist eruit werken?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #281 Gepost op: 11-02-2021, 14:29:22 »
Natuurlijk weet de mol wie eruit gaat vliegen. Niks telepathisch aan, dat hoort ze gewoon van de regie.

Pollvragen:

Wat zou een kandidaat doen als ie een joker MOEST geven? Aan de mol of niet?

Wat zou een mol doen als ie een vrijstelling mocht geven? Aan iemand die je niet verdenkt redden of juist eruit werken?

WTF! Meen je dat nu echt? In De Mol is dat maar ooit 1 keer voorgekomen dat dat gemeld werd aan de mol zelf maar op zo'n manier dat enkel de mol het kon weten maar is toen ok duidelijk gezegd. Ik heb net aan de mol late nweten wie de afvaller is.
Dus bij WIDM doen ze dat wel? Ben je daar zeker van want is echt flauwekul en zwak ... toch veel leuker en intenser als de mol dat niet weet!

Voor je poll:
1. Hangt er vanaf. In theorie geef je die aan je mol. Maar als ik weet van een andere kandidaat dat deze verkeerd zit en ik ben 100% zeker van mijn mol dan geef ik hem de joker.

2. Dus de mol wordt ook geïnformeerd wie achter hem zit wij WIDM ... pfffff. Zo wordt het wel gemakkelijk en nog flauwer. Als dat zo is dan zal de mol inderdaad kiezen voor iemand die op hem zit.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #282 Gepost op: 11-02-2021, 14:34:48 »
Een poll wordt een complexe zaak, want in jouw eerste vraag gaat het over een kandidaat die een joker moet geven (hoefde niet, in die opdracht, ze had ook een andere keus bij het bordje) en in de tweede een mol die een vrijstelling moet geven. Dat zijn al tenminste 2x2x2=8 opties. En dan heeft kandidaat Renée ook nog eens 2 molverdachten.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #283 Gepost op: 11-02-2021, 14:46:24 »
Precies dat is nu juist het leuke! Vele opties, en er is er maar 1 de goede. Maar 1 manier om geen dikke streep door je naam te krijgen. Dus een kleine kans, maar Renee doet het elke keer weer. Dat bewijst alleen al dat ze de mol is.

WTF! Meen je dat nu echt?
Ja dat doen ze al 21 series lang. Elke biecht weer wordt de mol bijgepraat wie er op ze zit. Wat de kandidaten zeggen in de biechten. Alles. Dus het was een 100% zekerheid dat Marije eruit zou vliegen.

En voor Leendert, je theorie zou nog kunnen. ALS bijv. allemaal op Renee zou zitten. Alleen dan zou de mol er graag een uitwerken. Namelijk een die haar het meest dwarsboomt. Goudeerlijke Rocky in dit geval. En dan twee hulpmollen beschermen. In alle andere gevallen zou de mol nooit voor een rood scherm gaan. Waarom zou je?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #284 Gepost op: 11-02-2021, 14:56:36 »
En nu een verklaring waarom Renée 750 weigert uit de pot te spelen en 500 euro verdient in aflevering 6. 1250 voor deze aflevering. Meer dan 1/8 van de pot!!!!

Argumenten die niet gebruikt mogen worden:
- Niet verdacht worden
- Niet Renée-verdenkers een joker geven
- Productieassistent

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #285 Gepost op: 11-02-2021, 15:06:56 »
- Niet Renée-verdenkers een joker geven
Wat sowieso een heel slechte verklaring is, want het is met jokers net als vrijstellingen: je geeft ze als Mol liever aan degenen die jou wel verdenken. Dan gaan die met meer twijfel door. Afijn, laten we er maar niet over gaan pollen, want dat lever niks op, je moet die keuzes in de context van de opdracht zien.

Goeie vraag, Belgian Mol. De molacties van Renée, daar moeten we het over hebben. Of liever (i.m.o.) over het gebrek daaraan.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #286 Gepost op: 11-02-2021, 15:13:01 »

Goeie vraag, Belgian Mol. De molacties van Renée, daar moeten we het over hebben. Of liever (i.m.o.) over het gebrek daaraan.

Ik ben inmiddels wel tot een zeer uitgebreide lijst van molacties van Renée gekomen.
- Geeft bij het lasergamen een foute code door
- Brengt de touwen in de war
- Heeft mogelijk gezorgd voor maximaal een fout bordje bij de truck opdracht



Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #287 Gepost op: 11-02-2021, 15:28:49 »
Volgens mij begrijp je me niet goed.

Pollvragen:

Wat zou een kandidaat doen als ie een joker MOEST geven? Aan de mol of niet?

Een betere vraag zou zijn: wat zou een kandidaat doen als ie een joker moest geven, terwijl hij weet dat er waarschijnlijk nog andere momenten komen dat andere mensen de keuze hebben een joker aan jou te geven? In dat geval verwacht ik dat een kandidaat de joker geeft aan mensen die het meest waarschijnlijk jou later een joker gunnen. Dat maakt het wel minder waarschijnlijk dat je de joker aan de mol geeft.

Het feit dat ik Renees keuze verklaarbaar vind, neemt niet weg dat ik de keuze niet de meest logische vind. Ik vind Renees acties op zich mols hier, maar niet dusdanig mols dat het alleen als mol uit te leggen is.

Wat zou een mol doen als ie een vrijstelling mocht geven? Aan iemand die je niet verdenkt redden of juist eruit werken?

Ik heb al gezegd: ik denk dat de mol een niet-verdenker wil sparen. Als Renee de mol is, is dat dus Marije of Charlotte. Maar waarom hen allebei kiezen? Ze had ook voor degene met het rode scherm kunnen vrijwaren en daarnaast Splinter. Zo houdt ze de banden met Splinter warm en brengt hem misschien nog aan het twijfelen (wat niet ondenkbaar is, want Splinter is een beetje een twijfelaar).

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #288 Gepost op: 11-02-2021, 15:48:29 »
Die eerste was gericht aan Moldo, niet aan jou:
aan een mol geef je ook geen joker.

Over het andere zijn we het dan ook compleet eens!

Ja, Marije was een 100% zekerheidje, maar ze hoort ook van de tweestrijd tussen die dames dus kiest voor de zekerheid dan voor Charlotte. Wat ook strookte met de eerdere joker die ze aan haar gaf.

Even jouw theorie meenemende. Jij gaf als verklaring dat het eerlijk delen was geweest in de bus. Het zou wel bizar zijn geweest als ze Splinter had gekozen met 2 jokers op zak....

Maar ik geloof niet in die theorie. Ik zeg dus dat het puur te wijten is aan het feit dat ze weet (voorkennis) dat Marije toch niks aan 1 joker heeft. En daarom die ommezwaai maakt van Rocky naar Marije met het gunnen van een vrijstelling.

Belgianmol, 750, 500, 1250?? Noem man en paard, of vrouw en paard. Opdrachten die al geheel verklaard zijn uitgesloten. Renee wint met ster en wimpel het klassement om de pot zo laag mogelijk te houden. Het is op de Anne Marie manier, alla, maar het is wel zo.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #289 Gepost op: 11-02-2021, 16:06:04 »
Ik ben inmiddels wel tot een zeer uitgebreide lijst van molacties van Renée gekomen.
- Geeft bij het lasergamen een foute code door
- Brengt de touwen in de war
- Heeft mogelijk gezorgd voor maximaal een fout bordje bij de truck opdracht
De aflevering van het abseilen, ze verteld heel duidelijk in welke koker geld zit, in de wetenschap dat Rocky weet dat er vrijstellingen te verdienen zijn. Dit plannetje loopt mis. Als Renee de mol is lijkt het mij niet het type dat met Rocky steen, papier, schaar moet doen om te bepalen wie er gaat kanoen. Bovendien is het kanoen een opdracht waar je een mooi shot kan maken met je projectie. En al eerder geschreven, we hebben niet gehoord wat zij als projectie in de grot gezegd heeft. Ik vermoed dat dat iets is wat voor molloten gezien kan worden als het bewijs dat Renee de mol is. De kandidaten die de projectie maar 1 keer zien in een vreemde, spannende omgeving, zal die aanwijzing verloren gaan.

Het is een theorie die mij moeilijk los laat.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #290 Gepost op: 11-02-2021, 16:12:30 »
Belgianmol, 750, 500, 1250?? Noem man en paard, of vrouw en paard. Opdrachten die al geheel verklaard zijn uitgesloten. Renee wint met ster en wimpel het klassement om de pot zo laag mogelijk te houden. Het is op de Anne Marie manier, alla, maar het is wel zo.

Ik kijk gewoon objectief naar zelf verdiend geld. Op de tweede plaats van de aflevering komt Rocky met 250 euro, Charlotte heeft 0 en Splinter en Marije gaan in de min. Dan is 1000 euro meer dan de tweede kandidaat echt gewoon niet te argumenten of verantwoorden als mol, hoe je de opdracht ook uitlegt of elke argumentatie je ook geeft.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #291 Gepost op: 11-02-2021, 16:29:06 »
Renee en de niet-mol van Marije en Charlotte moeten de test beter maken dan Splinter of Rocky, dan is er een afvaller in de executie. Dat plan is mislukt.

Maar komt dat doordat de niet-mol de test slecht gemaakt heeft of omdat Renee kennelijk te veel gefocust heeft op de verkeerde mol (of omdat de mol misschien niet bij haar kandidaten zat?).

In het plan van Renee had zij in ieder geval nooit mogen kiezen voor of Marije of Charlotte als mol.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #292 Gepost op: 11-02-2021, 16:29:13 »
Vraag voor Lo.

Renée heeft in  de opdracht Kameraad gezien dat Charlotte en Splinter naar waarheid haar als mol verdenken. Zij hebben beiden op de vraag Wie is de mol? als antwoord Renée gegeven.
Waarom heeft Renée volgens jouw redenering dan niet Charlotte haar scherm laten zien in plaats van Rocky?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #293 Gepost op: 11-02-2021, 17:17:08 »
Hetzelfde antwoord: zij weet dat allang. Zij hoort constant in de biechten wat er allemaal gebeurt. Waar ze op moet passen. Daar wordt ook de strategie op bepaald naar welke groepjes ze moet neigen de volgende keer. En als ze met iemand in een groepje belandt die haar mega verdenkt weet ze dat ze op haar tellen moet passen. Blijkbaar is dat in Belgie anders maar hier is dat altijd al zo geweest.

On point neemt ze Charlotte en Marije in bescherming omdat dat de enige twee zijn die niet op haar zitten dan wel spreiden. Rocky en Splinter gaan vol op Renee. Merk op dat mijn punt versterkt wordt doordat ze Charlotte WEL een joker geeft in de bus. Marije is een lost case. Ze weet van Charlotte dat die wel op haar zit, maar spreidt. Dus er is een scenario dat die joker Charlotte nog kan redden. Zelfs al is dat nog een aflevering verderop. Van alle slechte keuzes die ze kan maken (want behalve Marije zit toch iedereen op haar) is dit de beste.

Ik kijk gewoon objectief
Dat doe je nou juist niet. Je zit nu nog te zeuren over dat Merel zo'n slechte mol was. Maar ze was wel mol. Kijk maar na. Nu begin je weer bij herhaling dat touwen van Renee een slechte molactie was. Je kan niet buiten je koker kijken. Ik wel. Bewijst Renee zich als niet-mol dan ben ik weg. Mijn valkuil is dat ik ook graag de beste mol heb, dat had ik dit jaar met Marije, vorig seizoen had ik meerdere wensmollen. Helaas zijn wensmollen meestal niet gegeven. Settelen dus bij wie nu echt de mol is. Renee dus.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #294 Gepost op: 11-02-2021, 22:04:09 »
Onderstaand bericht en de daaropvolgende discussie heb ik verplaatst naar het Hints-topic:



Op de achtergrond van dit fragment uit de bekendmaking van de kandidaten, lijk je een vrouwenstem te horen die zegt: "Ik ben de mol". Het zou Renée kunnen zijn. Meer die dit horen?

Hier weer verder over de (on)molse acties en gedragingen van Renée.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2021, 22:06:13 door Heinz »

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #295 Gepost op: 11-02-2021, 22:19:21 »
Geen idee of het ergens al staat, maar in het toneelstuk fragment van Renee, tijdens de voorstelaflevering van moltalk zegt Renee; dan ga ik maar eens onderduiken - iets in die trant. Ik zal t morgen letterlijk eens opzoeken

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #296 Gepost op: 11-02-2021, 22:22:09 »
Als Renee als kandidaat de test strikt gespreid had ingevuld, dan had ze die met grote waarschijnlijkheid niet als slechtste ingevuld. In deze fase gaat er altijd wel iemand all in op 1 verdachte en die was dan afgevallen.
Dat hangt ervan af of ze all in gaan op de mol of een medekandidaat. Als een kandidaat de hele test invult op de juiste persoon krijgt die kandidaat een groen scherm, en een kandidaat die nog spreidt een rood scherm. Mits ze de antwoorden op de vragen weten natuurlijk.

Ja dat doen ze al 21 series lang. Elke biecht weer wordt de mol bijgepraat wie er op ze zit. Wat de kandidaten zeggen in de biechten. Alles. Dus het was een 100% zekerheid dat Marije eruit zou vliegen.
Weten wie wie verdenkt is niet hetzelfde als weten wie een rood scherm krijgt, tenzij er nog maar één kandidaat is die niet doorheeft dat je de mol bent.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #297 Gepost op: 12-02-2021, 09:38:49 »

Dat doe je nou juist niet. Je zit nu nog te zeuren over dat Merel zo'n slechte mol was. Maar ze was wel mol. Kijk maar na. Nu begin je weer bij herhaling dat touwen van Renee een slechte molactie was. Je kan niet buiten je koker kijken. Ik wel. Bewijst Renee zich als niet-mol dan ben ik weg. Mijn valkuil is dat ik ook graag de beste mol heb, dat had ik dit jaar met Marije, vorig seizoen had ik meerdere wensmollen. Helaas zijn wensmollen meestal niet gegeven. Settelen dus bij wie nu echt de mol is. Renee dus.

Merel vond ik een van de beste mollen die er waren, dus dat heb je fout begrepen. Maar dat is hier niet de topic.

Je doet echt je best Renée aan te prijzen, waarvoor respect. Maar heb nog altijd amper molacties gehoord. En de molacties die er zijn, zijn ook niet om over naar huis te schrijven. Er zijn vooral veel te veel onmolse dingen waar je een heel verhaal aan koppelt om het goed te praten. Het is te veel geworden om allemaal uit te leggen.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #298 Gepost op: 12-02-2021, 10:15:22 »
Er is dit jaar geen mol met gedurfde acties, die sneaky geld uit de pot speelt. Meer een mol die opdrachten laat mislukken of zoals de bus-rit, opdrachten laat uitvoeren zoals de mol dat graag ziet. Dat past ook bij het profiel van veel kandidaten. Ik denk dat alleen Charlotte een aktievere mol zou zijn. Dit moljasje past volgens mij Renee het beste.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #299 Gepost op: 12-02-2021, 13:41:42 »
Je hebt helemaal gelijk, Jezet. Het is zo'n mol. En ze is op de Anne Marie manier heel effectief. Old school, ik denk dat ze heel tevreden is en ik denk dat de regie er zich ook bij neer heeft gelegd. Dit is het maximale wat eruit te halen is.

Merel vond ik een van de beste mollen die er waren, dus dat heb je fout begrepen. Maar dat is hier niet de topic.

Je doet echt je best Renée aan te prijzen, waarvoor respect. Maar heb nog altijd amper molacties gehoord.
Jij bent degene die constant en constant weer het topic Merel naar boven haalt, ik niet. Jij zat fout daar en bent blijkbaar nog steeds gefrustreerd dat zij de mol was. En nu weer dat Renee het is. Begin je over touwen. Nou als dat het 'krijtje van Anne Marie' is dan accepteer je maar dat zij ook de mol is. We kunnen allemaal wel dromen over onze wensmollen, dat deed ik ook bij Marije, maar uiteindelijk moet je je toch bij de feiten neerleggen.

Als je mij de beste molacties vraagt dan vind ik die ballerina's wel echt top. Wie doet dat nou, al die muziekdoosjes openzetten en dan hardop in jezelf gaan praten, vlak voor de ballerina? De rest in elk geval niet.

Die touwen, da's allemaal niks, gelijk die opdracht met Splinter van het zin vormen in de vallei. Ja ze had een bos hout voor de deur, dat was de molactie. Leuk. Maar de rest deed het ook allemaal hartstikke fout. En op het vlot deed iedereen het juist weer hartstikke goed. Dat kunnen nooit opdrachten met grootse molacties zijn.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)