Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 112108 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #460 Gepost op: 15-02-2021, 21:04:14 »
Zou het niet gewoon zo simpel zijn als "De Mol is de Rode Draad."

en de rode draad is een schrijversterm... Vul de rest maar in.

(Het heeft lang geduurd, maar ik durf nu toch een beetje te twijfelen.)

met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline the_wizard

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #461 Gepost op: 16-02-2021, 09:13:09 »
Misschien is het niks, maar hier zegt Rocky:
Oh My Lord https://youtu.be/5tSoeIKEIuk?t=2134

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #462 Gepost op: 16-02-2021, 09:37:20 »
Ja dat rood zit ook steeds in mijn hoofd! Vond het heel opvallend dat alleen het bovenste knoopje van z’n blouse rood was (afl 7).
En een rood vetertje in een andere blouse. Ga nog even verder zoeken.
Dit is wel een interessante. Ik kan op mijn beurt nog steeds niet loslaten dat er in de leader ook in elk(?) sfeershot een rood detail zit... Reden genoeg om eens na te lopen of Splinter elke aflevering/opdracht iets roods aan heeft...

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #463 Gepost op: 16-02-2021, 10:32:40 »
...Renée draagt ook heel veel rood...

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #464 Gepost op: 16-02-2021, 11:15:50 »
Kleine aanvulling op het rood, de rode draad icm Splinter:
De rode driekwart broek die zeer goed wordt omschreven en getoond wordt. Die broek zien we al eerder bij Splinter als hij bij de lockers staat.

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #465 Gepost op: 16-02-2021, 12:58:04 »
Kleine aanvulling op het rood, de rode draad icm Splinter:
De rode driekwart broek die zeer goed wordt omschreven en getoond wordt. Die broek zien we al eerder bij Splinter als hij bij de lockers staat.

Ja idd, ook nog eens.

Ik ben lekker aan het verzamelen wat betreft kledinghints en Splinter. Heb wat overzichtjes gemaakt, maar (even) helaas niet al teveel tijd om alle afleveringen helemaal door te pluizen.

Splinter draagt (vind ik) erg veel Joker/ Harlekijn-achtige kleding.
Hij draagt ook veel rode kleding of details in zn kleding (de rode lange broek van aflevering 7/ aanwijzing kan ik helaas niet knippen ivm verwijderen van de aflevering).Oh, Het roze jasje en het roze geldkistje maar even daargelaten ;).
Daarnaast veel rode strepen / details en spullen tijdens de opdrachten in relatie tot Splinter. 


« Laatst bewerkt op: 16-02-2021, 13:13:20 door uiltje5 »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #466 Gepost op: 16-02-2021, 13:18:00 »
Wat een mooi overzicht, dank! Precies wat mij ook steeds opvalt.

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #467 Gepost op: 16-02-2021, 13:21:42 »
Leuk overzicht!
Ik wilde ook al posten over de rode stippen op de lockers maar ik zie dat je dat er al tussen hebt op de foto’s.
Die rode stippen....zouden dat aanwijzingen zijn geweest voor de Mol? In deze locker zit een kledingstuk wat heel vaak voorkomt....of juist niet.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #468 Gepost op: 16-02-2021, 13:26:09 »
Haha leuk overzicht. Daarbij is het ook nog zo dat Splinter als een joker stond te dansen bij de uitbeeldopdracht in afl 7.

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #469 Gepost op: 16-02-2021, 13:26:23 »
Wat een mooi overzicht, dank! Precies wat mij ook steeds opvalt.


dank! Nu vind ik ook dat Renee veel rood aan heeft, maar met name die half/half (joker)kleding van Splinter valt erg op.

Veel shots uit de leader vind ik ook op Splinter slaan; 

-Je hoort hem bij het vliegtuig. (wat hoor je?)
-Splinter ziet die turfjes bij de gevangenisopdracht/sleutelgatshot. (wat zie je?)
-De zakken die blijven hangen bij de trein (zijn groepje pakte geen zakken)

En bij het opnieuw kijken van aflevering 1 valt me de jokerlach, die je hoort als Splinter voor het eerst naar de kaarten van de medekandidaten toeloopt, ook op. Zeker bij deze opdracht.

PS: ik denk dat ik samen met m'n Splintertunnel maar eens naar de goede topic moet  ;)
« Laatst bewerkt op: 16-02-2021, 13:35:20 door uiltje5 »

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #470 Gepost op: 16-02-2021, 14:38:11 »
Een wat verder gezochte hint:
Ik vroeg mezelf af of er in de playlist van spel 3 nog iets te vinden zou zijn.
Het nummer wat het meest qua tekst op de Mol slaat is Don’t stop me now van Queen.
In de tekst van dat nummer zit een couplet dat gaat over een rocketship  on my way to Mars ( de rode planeet). Verder gaat het over een atom bomb about  to explode. En nog wat “ruimtewoorden”. ( satelliet, speed of light)
Splinter beeldt dit nummer in de biecht achteraf nog eens uit, vandaar dat ik er wat meer ingedoken ben. Daarbij beeldde hij in het begin ( het eerste nummer) de hele tijd Queen uit in Dancing Queen.

Snap hoe verbaasd ik ben nu ik in het extra beeldmateriaal dat enorme wauwelverhaal van Splinter hoor. De droom. Met planeet, met wapen, met veel kleuren. En een grote roze kat. 😊

En ineens realiseer ik me dat pak van Freddy Mercury, het legendarische harlekijnspak. Fashion Icon, die Freddy. Net als.....
Zoals gezegd, vergezocht. Toch opvallend dat Splinter er zélf nadrukkelijk op terugkomt.

Offline JeroenR

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #471 Gepost op: 16-02-2021, 14:50:39 »
Ik heb gekeken op welke positie de Mol zijn of haar scherm te zien krijgt als we met 4 personen de executie in gaan.

Hier kunnen we denk ik veel uithalen. Ik heb gekeken vanaf seizoen 5 tot en met het Renaissance seizoen. In seizoen 7 en in seizoen 20 hebben we 4 finalisten. Deze tellen daarom niet mee voor de statistieken.

We houden dan 15 seizoenen over.

Ik zal beginnen met hoe vaak de Mol als eerste zijn/haar scherm te zien krijgt. Daarna als 2e enz.

Positie 1: de Mol kreeg 1x vd 15 seizoenen zijn of haar scherm te zien. Alleen in seizoen 15 begon de presentator als eerste met het noemen van de naam van de Mol.
Seizoen 5, 11 en 12 pakte de Mol de finale-vrijstelling. Daarmee zat de Mol wel op positie 1, maar kreeg geen scherm te zien.

Positie 2: de Mol kreeg 5x vd 15 seizoenen zijn of haar scherm te zien. Bij alle keren had de eerste persoon in de orde een finale-vrijstelling. Alleen in seizoen 19 werd dit doorbroken. De Mol zat in dat seizoen op plaats 4.

Positie 3: de Mol kreeg nooit zijn of haar scherm te zien. Dat betekent dat degene die als 3e in de orde zijn of haar naam te horen krijgt dus niet de mol is. Van de 14 seizoenen zat 12x de afvaller op plaats 3.
In de overige 2 seizoenen werd aan de kandidaten gevraagd wie als eerste zijn of haar scherm te zien wilde hebben. Oftewel als de presentator bepaalt wie hij noemt dan zit de afvaller op plaats 3. De kans is dus zeer groot dat degene die op plaats 3 zit ook afvalt. Ik benoem 14 seizoenen omdat in seizoen 5 de afvaller op plaats 2 zat. Zodoende kwamen we niet aan plaats 3 toe.

Positie 4: de Mol kreeg 6x van de 14 seizoenen geen scherm te zien, omdat nummer 3 een rood scherm kreeg. Ik zeg 14 seizoenen omdat in seizoen 5 de afvaller op plaats 2 zat. Zodoende kwamen we niet aan plaats 4 toe. Seizoen 8, 10, 13, 18, 19 en 20.2 gaat het specifiek om. Kans is groter dat ze voor dit seizoen afwijken om de Mol op plaats 4 te zetten.

Aantal finale-vrijstellingen:
Er waren 10 finale-vrijstellingen van de 15 vergeven. Hiervan werd 3x de finale-vrijstelling aan de Mol gegeven. 

Er zijn dus 5 seizoenen dat er geen finale-vrijstelling is vergeven. De mol zat hiervan 1x op plaats 1 en 4x op plaats 4.

In het stukje wat aan het eind van aflevering 7 zit zien we een voorproefje wat in aflevering 8 gaat gebeuren. Op een draairad zit een logo van een finale-vrijstelling, maar ook de zwarte vrijstelling. Het is onduidelijk wat er gepakt gaat worden dus het is goed mogelijk dat er geen finale-vrijstelling verzilverd gaat worden.

Mijn conclusie:
- als iemand een finale-vrijstelling pakt dan is de kans vrij groot dat de Mol op plaats 2 zit (er vanuitgaande dat de Mol de finale-vrijstelling zelf niet pakt).
- De kans dat de Mol op plaats 1 zit als er geen finale-vrijstelling is verkregen is erg klein. De kans dat de Mol überhaupt een vrijstelling pakt is 30%. Laatste keer was seizoen 12.
- Mocht er geen finale-vrijstelling zijn dan is de kans heel erg groot dat de Mol op plaats 4 zit op basis van de statistieken.
- De Mol zit niet op plek 3 (aangezien dat vaak de afvaller is).

Nu afwachten hoe de executie zal gaan.
Ik zal mijn reactie daarna posten wie de Mol dan zou zijn op basis van bovengenoemde

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #472 Gepost op: 16-02-2021, 16:00:35 »
Interessant lijstje  ::ok::

Als Rick goed meeleest op het forum, zal het volgend jaar wel sowieso afwijken  ::rofl::  Maar - zeker als er een finalevrijstelling is die met enige vorm van geluk verdiend kan worden - je houdt denk ik altijd twee zeer waarschijnlijke molkeuzes over en denk dat dat voor weinigen genoeg twijfel kan doen wegnemen. Of er moet een interessante keuze komen als Rocky vs. Splinter.

Voor nu was fijner geweest natuurlijk als er een vergelijkbare theorie was geweest die we hadden kunnen toepassen op afgelopen executie. :P Dat beeld zal wel diffuser zijn, denk ik. Heb helaas zelf onvoldoende tijd om dit deze week snel uit te kunnen zoeken.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #473 Gepost op: 16-02-2021, 17:00:02 »
Splinter schreef het boek Confettiregen.
Er komt wel veel confetti voorbij.
De bolletjeskleding van Splinter.
De stippen op de kluisjes.
Nog meer?

En het laatste nummer van de uitbeeldopdracht was natuurlijk It's raining men
Ook een verwijzing naar de confetti'regen' en natuurlijk dat de mol een man is.

Eigenlijk zit deze hele aflevering vol met aanwijzingen naar Splinter.
Er zit vast wel een juiste tussen ;).
« Laatst bewerkt op: 16-02-2021, 17:17:19 door Geel scherm »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #474 Gepost op: 16-02-2021, 17:40:29 »
Een wat verder gezochte hint:
Ik vroeg mezelf af of er in de playlist van spel 3 nog iets te vinden zou zijn.
Het nummer wat het meest qua tekst op de Mol slaat is Don’t stop me now van Queen.
In de tekst van dat nummer zit een couplet dat gaat over een rocketship  on my way to Mars ( de rode planeet). Verder gaat het over een atom bomb about  to explode. En nog wat “ruimtewoorden”. ( satelliet, speed of light)
Splinter beeldt dit nummer in de biecht achteraf nog eens uit, vandaar dat ik er wat meer ingedoken ben. Daarbij beeldde hij in het begin ( het eerste nummer) de hele tijd Queen uit in Dancing Queen.

Snap hoe verbaasd ik ben nu ik in het extra beeldmateriaal dat enorme wauwelverhaal van Splinter hoor. De droom. Met planeet, met wapen, met veel kleuren. En een grote roze kat. 😊

En ineens realiseer ik me dat pak van Freddy Mercury, het legendarische harlekijnspak. Fashion Icon, die Freddy. Net als.....
Zoals gezegd, vergezocht. Toch opvallend dat Splinter er zélf nadrukkelijk op terugkomt.

Ik vind m prachtig!  ;)

Vorig seizoen zat ik vrij snel op Jeroen, ik vond toen ook iets met een zonnestelsel wat aan hem refereerde (ik weet het niet meer precies sorry). Anderen vonden het toen vergezocht maar het bleek wel te kloppen. Dus tja, ik kijk nergens meer van op ;-)

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #475 Gepost op: 16-02-2021, 17:44:46 »
Als je Splinter als Mol ziet is het natuurlijk prachtig zoals hij Don’t stop me now nog even helemaal uitbeeldt in de biecht. 😃

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #476 Gepost op: 16-02-2021, 18:28:05 »
Mijn conclusie:
- als iemand een finale-vrijstelling pakt dan is de kans vrij groot dat de Mol op plaats 2 zit (er vanuitgaande dat de Mol de finale-vrijstelling zelf niet pakt).
- De kans dat de Mol op plaats 1 zit als er geen finale-vrijstelling is verkregen is erg klein. De kans dat de Mol überhaupt een vrijstelling pakt is 30%. Laatste keer was seizoen 12.
- Mocht er geen finale-vrijstelling zijn dan is de kans heel erg groot dat de Mol op plaats 4 zit op basis van de statistieken.
- De Mol zit niet op plek 3 (aangezien dat vaak de afvaller is).

Mooi werk Jeroen!   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #477 Gepost op: 16-02-2021, 19:14:38 »
Bij het begin van de kledingopdracht met de lockers zegt Renee: oh hier zijn ook nog 525, 590 en 580. Tel telkens de drie cijfers op en je krijgt 12, 14 en 13, oftewel LOM.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #478 Gepost op: 16-02-2021, 20:18:21 »
Bij de opdracht 'kameraad' in aflevering 3  had je een luciferdoosje met een dobbelsteen.
Op het luciferdoosje stond een sleutel afgebeeld.

dobbelSTEEN  --> ROCK
sleutel --> KEY
dat wordt samen ROCK KEY 
Een mooie hint naar ROCKY !   ::tandpastasmiley::
[/quote]

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #479 Gepost op: 16-02-2021, 21:09:45 »
Bij de opdracht 'kameraad' in aflevering 3  had je een luciferdoosje met een dobbelsteen.
Op het luciferdoosje stond een sleutel afgebeeld.

dobbelSTEEN  --> ROCK
sleutel --> KEY
dat wordt samen ROCK KEY 
Een mooie hint naar ROCKY !   ::tandpastasmiley::
Mooi gevonden!
Volgens mij stond er ook nog Matches op het doosje.