Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 112080 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #520 Gepost op: 20-02-2021, 19:40:02 »
Bij aflevering 3 en 7 klinkt de lach meer als "Hiejie", in de andere afleveringen gewoon zoals bij Splinter in de eerste aflevering "Hahahaha". Je moet maar eens luisteren.
Hehakaija?

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #521 Gepost op: 20-02-2021, 20:17:37 »
In aflevering 4 lijkt het alsof de jokerlach een combinatie is van hieje en haha. Lijkt er zelfs sterk op dat er RockieieieieHahaha gezegd wordt (zojuist gecheckt op YouTube https://youtu.be/Q9BSxNCCwjQ).

Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?  ::vergroot::

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #522 Gepost op: 20-02-2021, 20:29:51 »
In aflevering 4 lijkt het alsof de jokerlach een combinatie is van hieje en haha. Lijkt er zelfs sterk op dat er RockieieieieHahaha gezegd wordt (zojuist gecheckt op YouTube https://youtu.be/Q9BSxNCCwjQ).

Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?  ::vergroot::
Op welk moment in de video is dit te horen?

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #523 Gepost op: 20-02-2021, 20:39:09 »
In de leader (na Marije) na het shot van het rad van troeven (uit deze aflevering).

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #524 Gepost op: 20-02-2021, 21:35:15 »
In één klap specifiek de trema's dus gaat om een letterlijke klap.

Renée deed bij haar groene scherm één klap met haar handen maken.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline JeroenR

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #525 Gepost op: 20-02-2021, 22:46:40 »
Ik heb gekeken op welke positie de Mol zijn of haar scherm te zien krijgt als we met 4 personen de executie in gaan.

Mijn conclusie:
- als iemand een finale-vrijstelling pakt dan is de kans vrij groot dat de Mol op plaats 2 zit (er vanuitgaande dat de Mol de finale-vrijstelling zelf niet pakt).
- De kans dat de Mol op plaats 1 zit als er geen finale-vrijstelling is verkregen is erg klein. De kans dat de Mol überhaupt een vrijstelling pakt is 30%. Laatste keer was seizoen 12.
- Mocht er geen finale-vrijstelling zijn dan is de kans heel erg groot dat de Mol op plaats 4 zit op basis van de statistieken.
- De Mol zit niet op plek 3 (aangezien dat vaak de afvaller is).

Nu afwachten hoe de executie zal gaan.
Ik zal mijn reactie daarna posten wie de Mol dan zou zijn op basis van bovengenoemde

Nu de executie geweest is zonder de finale-vrijstelling zou op basis van bovenstaande de Mol op plaats 4 zitten. Dat zou betekenen dat Rocky de Mol is

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #526 Gepost op: 20-02-2021, 22:52:55 »
Maar Rocky zat op plaats 3 en Splinter op plaats 4 ?
Splinter viel af dus dat wijkt af van de voorgestelde analyse.

Hierdoor zou je die conclusie kunnen trekken, maar je zou dan net zo goed Charlotte of Renée kunnen zeggen, omdat dit geen uitgemaakte zaak is.

En ik ben toch altijd van mening:
Patronen zijn er om gebroken te worden, anders wordt alles zo voorspelbaar.  :P
« Laatst bewerkt op: 20-02-2021, 22:55:20 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline JeroenR

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #527 Gepost op: 20-02-2021, 22:55:05 »
Maar Rocky zat op plaats 3 en Splinter op plaats 4 ?
Splinter viel af dus dat wijkt af van de voorgestelde analyse.

Hierdoor zou je die conclusie kunnen trekken, maar je zou dan net zo goed Charlotte of Renée kunnen zeggen, omdat dit geen uitgemaakte zaak is.

Niet de zitpositie is van belang maar de positie dat de naam genoemd wordt 

Het is ook niet 100% zeker. Is mijn interpretatie op basis van de statistiek op basis van de afgelopen 17 seizoenen

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #528 Gepost op: 20-02-2021, 22:57:43 »
Ah zo, dan zou ik zelf, gezien mijn tunnel natuurlijk, zeggen dat er een vrijstelling verdient kon worden en dus daarom de mol op plek 2 zou gaan zitten. (Dit schort natuurlijk niet met de daadwerkelijke analyse, maar toch.  ::rofl::)

edit:
De lach in de leader wordt stukje voor stukje anders. Niet zo zeer dat er iets kenbaars uitkomt, maar het vervaagt langzaam wel in iets vrouwelijks. (logisch ook.)
« Laatst bewerkt op: 20-02-2021, 23:42:16 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #529 Gepost op: 21-02-2021, 10:17:25 »
Er zitten overeenkomsten in de muziek tijdens de executies van aflevering 2 van dit seizoen en aflevering 2 en 3 van het jubileumseizoen. Dat hoeft uiteraard niets te betekenen, maar toch. Hieronder de muziek die we tijdens de executie van die afleveringen bij kandidaten hoorden:



Het nummer dat we dit seizoen bij Renée hoorden, hoorden we toen bij de mol. De muziek die we toen bij twee toekomstige afvallers hoorden, horen we nu bij Joshua. Ook de muziek van de afvaller in de betreffende aflevering (toen Horace, nu Erik) komt overeen. De muziek die we toen bij de winnaar hoorden, horen we nu bij Rocky.

In elk geval interessant dat het na aflevering 4 nog steeds mogelijk is dat dit scenario zich zo ontvouwt.
Blip, klopt deze nog? Ik was er stiekem wel benieuwd naar tot welke aflevering ze ermee door zouden gaan.

Joshua was toen inderdaad de volgende afvaller. Die voorspelling klopte ook alweer.

Excuus voor de late reactie. Ik ben hier de afgelopen maand afwezig geweest.

Hij kan nog steeds. En m.i. is het nu steeds waarschijnlijker dat dit klopt. Ik zit in mijn pooltjes vanaf aflevering vijf vol op Renée, dus het past in elk geval mooi in mijn straatje.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #530 Gepost op: 21-02-2021, 11:35:12 »
Bij het introwoordje van Rik van aflevering 8 viel me meteen op dat bij het noemen van de vier overblijvers, hij Charlotte en Renée in 1 ademteug noemde. Hij zei alleen niet Charlotte maar Charlot. Hij zei dus eigenlijk "Charlot Renée..., Rocky... en Splinter". Als je Charlot spelt als Sjarlot (zelfde uitspraak) en dat in Google Translate zet, blijkt dat sjarlot in het Tsjechisch 'ster' betekent. Met Charlot/Sjarlot Renée zegt Rik dus eigenlijk 'ster Renée', dus de hoofdrolspeelster, de Mol.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #531 Gepost op: 21-02-2021, 12:18:57 »
Wat is het toch met het thema 'joker'? We hebben nog nooit eerder dit thema gezien. Is er een kandidaat die in het dagelijks leven bekendstaat als joker ofzo?

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #532 Gepost op: 21-02-2021, 12:26:58 »
Titel van aflevering 8: Renée houdt Splinter eerst weg van de finalevrijstelling, waarna Splinter ook nog een rood scherm krijgt. Twee vliegen in één klap.

Ik moet nog even kijken of alle titels aan Renée te linken zijn, ik heb er sowieso wel 4 die meteen in me opkomen.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2021, 12:31:14 door Rinusoide »

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #533 Gepost op: 21-02-2021, 12:36:37 »
In het AVROTROS-molboekje staat helemaal voorin de opvallende tekst 'de Mol staat nooit voor joker.'

Dit verwijst natuurlijk naar de jokerkaart die we inmiddels 3x terug hebben gezien dit seizoen.
- 1.1: bij de kandidaten die ingingen op het aanbod van de Mol
- 3.2: geprojecteerd in de grot voor de kajakkende kandidaten
- 8.1: als afbeelding van de puzzel

De enige kandidaat die nooit in deze opdrachten 'voor joker stond' (ingaan op het aanbod van de Mol/kajakken in de grot/puzzelen op de grond) was Rocky.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #534 Gepost op: 21-02-2021, 18:28:50 »
Als ik het goed uitgeplozen heb staan alleen de foto's van Rik en Frédérique niet tussen alle oud BN-er molkandidaten. RF -> Renée Fokker?

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #535 Gepost op: 21-02-2021, 18:51:43 »
Wat een werk weer! Mooie hint. 
Beetje dubbel vind ik het wel, om Fre op deze manier in te zetten. Had haar er liever gewoon tussen zien staan.

Voor de afleveringstitel hint:
Renée legt twee puzzelstukjes op de foute plaats in één verwisseling. Twee vliegen “in één klap”.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2021, 19:36:11 door annebeestje »

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #536 Gepost op: 21-02-2021, 19:33:34 »
Volgens Rick op instagram staat Frederique er zeker tussen. Nu Rik nog vinden...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #537 Gepost op: 21-02-2021, 19:36:55 »
Moedermol plaatste in het opdrachttopic dat Rik in de podcast vertelde dat hij zijn bord zelf had weggehaald. Ik moet het nog luisteren, ga ik zo doen.

Maar ik vertrouw Rik en Rick hier niet zomaar, zeker omdat ik Frédérique dus echt niet gespot heb en alle andere kandidaten minus Rik wel.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #538 Gepost op: 21-02-2021, 19:47:08 »
Gaf Rik een reden op waarom hij zijn eigen bord had weggehaald?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #539 Gepost op: 21-02-2021, 19:57:08 »
My guess: De presentator hoeft niet onderdeel te zijn van een opdracht...