Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur  (gelezen 34820 keer)

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #220 Gepost op: 27-02-2021, 03:53:35 »
Als ik kijk naar de schaduw van youtube 12:51 heb ik meer de indruk dat ik naar de rok van Charlotte of de kortebroek van Rocky kijk, dan naar de shorts van Renee. Het kan een vertekend beeld zijn, de schaduw is op dat beeld wel erg lang en smal.

Schaduwen kunnen inderdaad erg vertekenen en langer (en dus slanker maken).
De eerste schaduw loopt horizontaal door beeld.
De tweede gaat diagonaal door het beeld.
De derde gaat verticaal door het beeld.
En tijdens de opdracht nog een vierde schaduw weer diagonaal in beeld.

Ik hecht er niet zo veel waarde aan. Wat mij in deze opdracht meer opvalt is het aanbod van de mol.

Van twee van de overgebleven kandidaten zien/horen we niet dat er geklopt wordt, namelijk Rocky en Renée.

Bij Charlotte horen we dat er geklopt wordt en horen we dat er een envelop onder de deur geschoven wordt. Ervan uitgaande dat de het een aanbod van de mol is, zou Charlotte de mol niet meer kunnen zijn. Tevens vind ik haar schrikreactie best echt.

Renée zien we de lege envelop weer onder de deur door schuiven.

Bij Rocky zien we haar alleen het aanbod lezen.

Zowel Renée als Rocky kunnen daarom wat mij betreft de mol zijn, want een mol kan niet op de eigen deur kloppen.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #221 Gepost op: 27-02-2021, 22:04:27 »
De mol (Renee :P) heeft dus daadwerkelijk brutaal gedaan voor de ogen van de groep en geld geruild voor een joker in de eerste opdracht ::bravo:: ::ok::

Offline xxsignedmexx

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #222 Gepost op: 27-02-2021, 22:12:18 »
@nikespits Had het in ieder geval goed xD
Maar die kaars.. ik had die echt niet bewust gezien. En als kandidaat zou ik ook niet bedacht hebben om die te gebruiken

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #223 Gepost op: 27-02-2021, 22:13:46 »
Ik weet nog wel dat ik het raar vond, die kaars zo random brandend.

Waarschijnlijk hebben ze die toch toen al kunnen gebruiken om een hint op de envelop te lezen.
Ma how, zeg!

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #224 Gepost op: 27-02-2021, 22:20:22 »
De mol (Renee :P) heeft dus daadwerkelijk brutaal gedaan voor de ogen van de groep en geld geruild voor een joker in de eerste opdracht ::bravo:: ::ok::

Net als mol Rocky, lekker graven ook nog en onschuldig als laatste ook maar voor de joker gaan!

Offline xxsignedmexx

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #225 Gepost op: 27-02-2021, 22:30:25 »
Rocky pakt ook gelijk de envelop die op tafel ligt. Zou dat dezelfde zijn als die later onder de deur door gaat met een hint. Of echt alleen wanneer ze hem ruilen voor de joker

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #226 Gepost op: 27-02-2021, 22:38:36 »
Door een deur:

Renee gooit de envelop onder de deur ::vergroot::.

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #227 Gepost op: 27-02-2021, 22:45:34 »
Door een deur:

Renee gooit de envelop onder de deur ::vergroot::.

Omgekeerd gelezen (en gehusseld)

Door een deur:
 ud renee rood

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #228 Gepost op: 1-03-2021, 12:24:32 »
Lijkt mij dat die joker kaarten een beetje de rode draad gaan worden van dit seizoen inderdaad
Voorkennis? Rode draad, jokers belangrijk.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #229 Gepost op: 6-03-2021, 22:19:50 »
Heeft iemand al naar de schaduwen gekeken van de mol aan het begin als je die ziet lopen? Daar viel me iets op. Voor de zekerheid zet ik alles onder een spoiler, ook al is het geen echte spoiler want voor hetzelfde geld zit ik ernaast. Maar het is een uiterlijk kenmerk in de schaduw dat me opviel en ik wil ook niemands speurplezier vergallen als het wel kan kloppen...


Ik heb 2x een shot genomen van de schaduw en in de rode cirkel denk ik een knotje/opgestoken haar te zien. De mannen hebben geen lang haar en van de vrouwen waren er 2 die hun haar niet los hadden.. Renée en Lakshmi  ::vergroot::

Kees closed! Bedankt MV   ::vergroot::


De kees had toch geclosed kunnen zijn op dit moment al  :o Of in ieder geval na afl 7.

Hm, interessant. Hetgeen wat uitsteekt zou inderdaad een knotje kunnen zijn. Of is het een hand die beweegt om bijvoorbeeld een capuchon op te doen? Dat zou raar zijn want een vermomming was helemaal niet nodig. (En denkende aan Jeroen die open en bloot langsliep zou het ineens heel overdreven zijn achter een gesloten deur.)

Ik heb er een gifje van gemaakt:


Ze had alleen maar een handschoen aan blijkt dus nu.