Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur  (gelezen 34814 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #20 Gepost op: 2-01-2021, 22:07:48 »
Echt een leuke twist trouwens. Vooral omdat je had kunnen weten dat een joker niet onder de deur geschoven kan worden, wat je toch wel een beetje had kunnen verwachten dat zou moeten gebeuren. (Maar aan een jokerkaart had ik ook niet gedacht hoor.)

Offline blastdragon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #21 Gepost op: 2-01-2021, 22:10:27 »
Nee, in het molboekje staat een hele grote in een weiland. Het komt dus terug ::jaja::
Plus komt er in de leader ook een shot van kaarten (een heer, vrouw en nog een vrouw) en ook komt er ook een joker kort in beeld.

Ergens hoop ik eigenlijk dat het creepy gevoel het gebruik van vervallen en verlaten locaties ook een rode draad wordt. Ik vind het wel bij dit seizoen passen, zeker als er geen opdrachten zijn met direct contact met de Tsjechen.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #22 Gepost op: 2-01-2021, 22:12:20 »
Is dit trouwens de eerste keer dat WIDM een dergelijke "woordgrap" gebruikt
Doet me een beetje denken aan "de oude Grieken" in de Vlaamse serie
Wit is ook een kleur!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #23 Gepost op: 2-01-2021, 22:13:34 »
Er zitten al jaren (niet altijd even geslaagde) woordspelingen in de opdrachttitels.

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #24 Gepost op: 2-01-2021, 22:14:36 »
Zou de mol met haar handen in de smerige as van de haard gaan zitten als zij wist dat daar het geld niet in ligt?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #25 Gepost op: 2-01-2021, 22:15:20 »
Wel als ie zich heeft voorgenomen een hele fanatieke kandidaat te spelen.

Online Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #26 Gepost op: 2-01-2021, 22:16:54 »
Vooral omdat je had kunnen weten dat een joker niet onder de deur geschoven kan worden
Ik dacht het nog bij het kijken. "Die joker past niet onder de deur door." Maar ik dacht ook: ik zou het ook doen. Dus ja, je denkt het, maarja je doet er niks mee hè. ;)

Is dit trouwens de eerste keer dat WIDM een dergelijke "woordgrap" gebruikt
Ik moet denken aan "Geldrop" ("geld d'r op") in de "koeriersdienst"-opdracht met de kaart van Nederland op het meer in 2015.

Overigens verbind ik qua mol niet te veel conclusies aan wel of niet op het eerste aanbod in gaan. Uiteindelijk maakt het voor de pot niet uit en de mol weet dat.

Het is wel zo dat het voor de mol minder opvalt dat die niet afvalt als die een joker inzet bij de test. Maar of dat heel veel verschil maakt?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Basjemolloot

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #27 Gepost op: 2-01-2021, 22:23:56 »
In het molboekje staat een quote ‘De mol staat nooit voor joker’? De 7 die hun geld inruilden stonden dus wel voor joker. Zou dat dus kunnen betekenen dat die afvallen als mol?

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #28 Gepost op: 2-01-2021, 22:28:19 »
Ik had wel gedacht dat de kandidaten niet daadwerkelijk een joker krijgen, dat kan gewoon niet onder de deur door. De mol kan niet van tevoren weten hoeveel kandidaten erin zouden trappen. Daarom lijkt het mij handiger om daar niet op in te gaan en later voor de echte joker kiezen want zo heeft hij invloed op de overblijvende kandidaten. Het is trouwens verdachter om zonder joker de eerste executie te overleven.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #29 Gepost op: 2-01-2021, 22:31:33 »
Als het daadwerkelijk de mol is die de enveloppen onder de deur door schuift kan de mol natuurlijk wel weten hoeveel kandidaten ingegaan zijn op het aanbod voor zelf de keuze te maken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #30 Gepost op: 2-01-2021, 22:32:47 »
Als het daadwerkelijk de mol is die de enveloppen onder de deur door schuift kan de mol natuurlijk wel weten hoeveel kandidaten ingegaan zijn op het aanbod voor zelf de keuze te maken.

Ja, en omdat het leuke tv oplevert zal dat ook wel zo gegaan zijn denk ik.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #31 Gepost op: 2-01-2021, 22:37:24 »
Als het daadwerkelijk de mol is die de enveloppen onder de deur door schuift kan de mol natuurlijk wel weten hoeveel kandidaten ingegaan zijn op het aanbod voor zelf de keuze te maken.
Zo is dat, en dan meegaan met de meerderheid, val je minder op.

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #32 Gepost op: 2-01-2021, 22:44:32 »
In het molboekje staat een quote ‘De mol staat nooit voor joker’? De 7 die hun geld inruilden stonden dus wel voor joker. Zou dat dus kunnen betekenen dat die afvallen als mol?

Klopt, was mij ook opgevallen, neemt een hele pagina in beslag, staat op een donkere achtergrond, met 3 lampen erboven, en er zijn net 3 personen overgebleven die niet voor joker stonden ..
Te ver gezocht waarschijnlijk  ::vergroot::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #33 Gepost op: 2-01-2021, 22:48:46 »
Leuk begin. Niet spetterend. Wel goed dat de Mol gelijk in actie is gekomen, lekker offensief. Ik begrijp de link met de informatiekaarten van de medekandidaten in de kamers en de kaars (nog) niet.... maar zal wel niets betekenen.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #34 Gepost op: 2-01-2021, 23:25:42 »
Zou de mol met haar handen in de smerige as van de haard gaan zitten als zij wist dat daar het geld niet in ligt?

Sowieso vreemd dat ze eerst met de handen door het as gaat. En daarna pas achter de schilderijtjes kijkt. Geen logische volgorde.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #35 Gepost op: 2-01-2021, 23:40:59 »
Grappig feit is dat alle 10 de kandidaten geld vonden. Moest ook gebeuren in de productie, goed gedaan!!

Er was geen limiet qua tijd, dus wat was dan het meest bevreemdend?
Of het meest opvallendst, of juist niet?

De Mol weet; je moet het geld vinden, ("daar ligt het"). Hoe doe je dat als Mol?

Ga je inderdaad eerst door het as? Rocky?
Of verbouw je de hele kamer? Splinter?
Ga je op zoek naar sjekkels? Lakshmi?

Het meest knappe geldbriefje werd m.i. gevonden door Florentijn.
Op ooghoogte lag deze plat in wit sculptuur (of witte kachel?).
Dus zo plat dat het nauwelijks te zien was imho.
Voorkennis? Mazzel? Geluk...? Oog voor detail?

Omnia vincit amor

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #36 Gepost op: 2-01-2021, 23:44:51 »
Ik denk dat het echt totaal niet boeit hoe en waar de mol precies gezocht heeft. Er moesten alleen wat beelden komen van de zoektocht. Voor het zelfde geld wist de mol niet eens waar zijn geld lag. Zo moeilijk was het nou ook weer niet.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #37 Gepost op: 3-01-2021, 00:15:06 »
Zou de mol met haar handen in de smerige as van de haard gaan zitten als zij wist dat daar het geld niet in ligt?
Een mol houdt van "graven" :P  ::vergroot::

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #38 Gepost op: 3-01-2021, 00:33:36 »
Een mooie opdracht.

Na enig afwegen denk ik dat het voor de mol handiger is om wel voor de nepjoker te gaan in eerste instantie. Het was vooraf helemaal niet zeker dat degenen die niet wisselden in tweede instantie wel zouden wisselen. Als de tweede groep zich genaaid voelde, was de kans dat ze in tweede instantie zouden wisselen groter. Daarom is het voor de mol handig als zoveel mogelijk mensen het aanbod in eerste instantie aannamen.

Aan de andere kant is het ook verdacht (maar riskanter) om als eerste het aanbod van Rik aan te nemen, want de rest volgt dan waarschijnlijk (eerste schaap over de dam). Ik geloof dat dat Renee was.

Maar ik ben het eens dat elke mol hierbij een andere tactiek kan kiezen, dus je kan er op zichzelf niet zoveel mee.

Het feit dat alle 10 geld vinden vind ik niet vreemd. Het leek allemaal niet zo heel moeilijk verstopt en het lijkt erop dat ze niet echt een tijd hadden. Voor de productie is deze uitkomst mooi, maar als er een of twee niets hadden gevonden had ik eigenlijk nog leuker gevonden (want net iets meer lagen).

Offline flupke01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #39 Gepost op: 3-01-2021, 00:35:46 »
De mol zit vast bij de drie die voor het geld gingen. Gewoon vanwege het praktische feit dat de mol niet aan beide kanten van de deur kan staan. Dus gemakkelijk om te zeggen, nee ik ruil niet en ga voor het geld. Hoe doe je dat anders hè? En je weet immers toch dat je het geld later weer gaat inleveren voor een echte joker.
Uw betrouwbare tipgever!