Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 55734 keer)

Offline JeroenR

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #420 Gepost op: 24-02-2021, 13:44:15 »
Nog even terugkomend om mijn schema van overige seizoenen valt me dit op en zegt dus wel iets:

Seizoen 11: iedereen op Patrick
Seizoen 12: iedereen op Anne-Marie
Seizoen 13: 2 op Kees
Seizoen 14: 2 op Susan
Seizoen 15: iedereen op Margriet
Seizoen 16: iedereen zat op Klaas
Seizoen 17: 1 klein beetje op Thomas
Seizoen 18: 1 op Jan
Seizoen 19: 2 op Merel (Niels in finale op Merel, onbekend of dat ervoor ook was. In aflevering 7 op Jaimy)
Seizoen 20: iedereen op Rob (na afvallen leonie pas)
Seizoen 20.2: 1 op Jeroen

Aangezien iedereen op Renée zit is de kans ook groter dat zij de Mol. Ook als je kijkt naar vorige seizoenen bewijst dat. Alleen seizoen 18 was dat niet het geval. Natuurlijk zou dat ook nu kunnen en zou Charlotte de Mol kunnen zijn, maar dat vind ik iets onwaarschijnlijker nu Splinter met 2 jokers is afgevallen en Rocky er nog in zit.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #421 Gepost op: 24-02-2021, 14:16:13 »

Seizoen 20.2: 1 op Jeroen

Aangezien iedereen op Renée zit is de kans ook groter dat zij de Mol. Ook als je kijkt naar vorige seizoenen bewijst dat. Alleen seizoen 18 was dat niet het geval. Natuurlijk zou dat ook nu kunnen en zou Charlotte de Mol kunnen zijn, maar dat vind ik iets onwaarschijnlijker nu Splinter met 2 jokers is afgevallen en Rocky er nog in zit.

Wederom goede analyse.

Maar resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst.

En je vergeet het laatste seizoen, waarin alleen Nikkie op Jeroen zat, hetgeen alleen was omdat hij zich als mol aan haar had laten zien.
Anders had niemand hem verdacht.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #422 Gepost op: 24-02-2021, 16:53:58 »
Ik vind het juist interessant om te kijken in enkele seizoenen wie wie verdacht in de aflevering met nog 4 mensen in het spel. Omdat we ook weten wie de Mol, de winnaar en verliezer is kunnen we zien of de getoonde verdenkingen ook kloppen.




Conclusie op basis van de seizoenen 11 tm 20.2:
- Interessant is dat de Mol altijd nog de winnaar heeft genoemd als Mol behalve in seizoen 12.
- De winnaar heeft altijd de juiste Mol genoemd. Alleen Sanne heeft in de aflevering met 4 personen de Mol niet overtuigend als Mol genoemd.
- De verdenkingen kloppen bij de uitslag. Er wordt dus niet gemanipuleerd.
- Als niet duidelijk blijkt wie de kandidaat noemt als Mol dan bepaalt het antwoord op de getoonde testvraag wie de persoon als Mol verdenkt.

Renée verdenkt Charlotte en ook een beetje Rocky.  Vult de vraag in die slaat op beide.
Charlotte: vol op Renée
Rocky: vol op Renée
Splinter: Renée en ook Rocky. Vult vraag in die slaat op Renée.

Als Rocky de Mol zou zijn dan zou Charlotte afgevallen moeten zijn en niet Splinter. We kunnen Rocky daarom uitsluiten als Mol (ook als we naar de overige seizoenen kijken). Als Charlotte de Mol zou zijn dan zou Rocky afgevallen moeten zijn.

Renée is de Mol!

Mooi overzicht maar de conclusies wellicht te voorbarig. Het is logisch dat de laatste kandidaten elkaar verdenken. De mol verdenkt inderdaad  vaak de winnaar in aflevering 8 maar niet altijd. Je noemde zelf  al de uitzondering van seizoen 12 maar ook in seizoen 9 verdacht Jon niet de winnaar maar Anniek. In serie 8 verdacht Dennis Patrick, seizoen 7 verdenkt Inge Eva.

Als je kijkt naar wie de 7e afvaller verdenkt dan kun je daaruit ook geen conclusies trekken. Die zit namelijk ook vaak fout. Peggy verdenkt Tygo, Simone verdenkt Ruben. Diederik Sanne en Jochem. Zarayda verdenkt Carolien of Paulien. Patrick Martens verdacht Dunya. Peggy verdacht in Argentinië  Frédérique. Anna Drijver verdacht het meest Art. Soms is het niet duidelijk wie de laatste afvaller verdenkt en soms verdenkt de laatste afvaller 2 kandidaten waar soms de mol bij zit maar ook niet altijd. Er is dus nog steeds een (grote) kans dat Splinter fout zat. De finalisten verdenken de ene keer elkaar maar het komt ook voor dat er 2 finalisten dezelfde kandidaat verdenken.

Afgeleid van bovenstaande wordt in aflevering 9 een enkele keer een winnaar of verliezer bekend gemaakt. Bijvoorbeeld serie 9 waar de mol op de verliezer zat en de verliezer op de mol. Vivienne werd toen al als winnaar bekend gemaakt zodat de finale nog spannend bleef.

Ik verwacht iets soortgelijks komende aflevering. We zien in de vooruitblik Rik nog achter een scherm zitten. het kan heel goed dat Rocky (die toch al niet erg verdacht is) als verliezer bekend wordt gemaakt. De finale gaat dan tussen Charlotte en Renée zodat het tot het einde spannend blijft. Het blijft dan kloppen dat de mol de winnaar verdenkt en de winnaar de mol.





Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #423 Gepost op: 25-02-2021, 09:21:32 »

Ik verwacht iets soortgelijks komende aflevering. We zien in de vooruitblik Rik nog achter een scherm zitten. het kan heel goed dat Rocky (die toch al niet erg verdacht is) als verliezer bekend wordt gemaakt. De finale gaat dan tussen Charlotte en Renée zodat het tot het einde spannend blijft. Het blijft dan kloppen dat de mol de winnaar verdenkt en de winnaar de mol.

Zouden ze dat echt doen? Als Renée de mol is zal Rocky wel winnen, die verdenkt haar al veel langer en schrijft veel meer op. Rocky als verliezer impliceert Charlotte als mol. Ik betwijfel of ze al zoveel weggeven.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #424 Gepost op: 25-02-2021, 15:01:48 »
Raak er steeds meer van overtuigd dat Marije er niet op Charlotte uit is gevlogen.

Haar testbiecht zegt: "Op dit moment is Charlotte mijn mol... Ik ga op mijn gevoel zitten dat zij de mol is."
   
Deze testbiecht horen we tegelijkertijd met de beelden van het maken van de test, alsof het haar gedachten zijn op dat moment.
Dat is natuurlijk een illusie. De testbiecht is opgenomen voordat de test is begonnen.

Welke reactie geeft Marije direct na de executie?
"Ja, ik liep weg bij de test en toen dacht ik, nee, dit is 'm niet. Normaal na een test was ik helemaal blij en dacht ik, yes, we gaan door. En.. eh, ben ik opeens aan alles gaan twijfelen. Had ik nooit moeten doen! Ik had bij mijn gevoel moeten blijven, en ik heb me in de war laten brengen."

Mijn interpretatie is dat ze altijd bij de vorige testen een goed gevoel had bij haar keuze voor Charlotte.
Nu is ze bij deze test gaan twijfelen en heeft andere keuze(s) gemaakt.
"Ik had bij mijn gevoel moeten blijven" kan naar mijn mening maar één ding betekenen. Ze had op Charlotte moeten blijven testen, maar heeft dat niet gedaan.

Een andere uitleg van haar woorden is niet goed mogelijk.
Want als ze wel voor Charlotte was blijven gaan, dan had ze een heel andere reactie gegeven. Namelijk dezelfde soort reactie als van andere kandidaten die afvallen. In de trant van, ik zat in een tunnel, ik verdacht teveel één persoon, enz. enz.

Conclusie: het afvallen van Marije betekent niet dat er een streep door Charlotte gaat.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #425 Gepost op: 25-02-2021, 15:30:09 »

Conclusie: het afvallen van Marije betekent niet dat er een streep door Charlotte gaat.

Inderdaad, dat Marije niet vol voor Charlotte is gegaan kan je zeker concluderen. De discussie is vooral of Marije volledig of gedeeltelijk gewisseld heeft. Ik vermoed wel volledig, naar Renée of Rocky.

Offline JeroenR

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #426 Gepost op: 25-02-2021, 15:34:29 »
Mooi overzicht maar de conclusies wellicht te voorbarig. Het is logisch dat de laatste kandidaten elkaar verdenken. De mol verdenkt inderdaad  vaak de winnaar in aflevering 8 maar niet altijd. Je noemde zelf  al de uitzondering van seizoen 12 maar ook in seizoen 9 verdacht Jon niet de winnaar maar Anniek. In serie 8 verdacht Dennis Patrick, seizoen 7 verdenkt Inge Eva.

Als je kijkt naar wie de 7e afvaller verdenkt dan kun je daaruit ook geen conclusies trekken. Die zit namelijk ook vaak fout. Peggy verdenkt Tygo, Simone verdenkt Ruben. Diederik Sanne en Jochem. Zarayda verdenkt Carolien of Paulien. Patrick Martens verdacht Dunya. Peggy verdacht in Argentinië  Frédérique. Anna Drijver verdacht het meest Art. Soms is het niet duidelijk wie de laatste afvaller verdenkt en soms verdenkt de laatste afvaller 2 kandidaten waar soms de mol bij zit maar ook niet altijd. Er is dus nog steeds een (grote) kans dat Splinter fout zat. De finalisten verdenken de ene keer elkaar maar het komt ook voor dat er 2 finalisten dezelfde kandidaat verdenken.

Afgeleid van bovenstaande wordt in aflevering 9 een enkele keer een winnaar of verliezer bekend gemaakt. Bijvoorbeeld serie 9 waar de mol op de verliezer zat en de verliezer op de mol. Vivienne werd toen al als winnaar bekend gemaakt zodat de finale nog spannend bleef.

Ik verwacht iets soortgelijks komende aflevering. We zien in de vooruitblik Rik nog achter een scherm zitten. het kan heel goed dat Rocky (die toch al niet erg verdacht is) als verliezer bekend wordt gemaakt. De finale gaat dan tussen Charlotte en Renée zodat het tot het einde spannend blijft. Het blijft dan kloppen dat de mol de winnaar verdenkt en de winnaar de mol.

Ik heb tot en met seizoen 11 bekeken. De seizoenen 5 tot en met 10 niet.

Je kan wel degelijk zeggen dat de 7e afvaller iets bijdraagt wie de Mol wel/niet is. Zeker in combinatie wie wie verdacht bij het maken van de test en of er troeven in het spel zijn ingezet. Natuurlijk kan Charlotte de Mol zijn, immers Splinter verdacht haar niet. Het kan ook zijn dat Renée de Mol is omdat iedereen haar verdenkt. Rocky is zo goed als uitgesloten vind ik.

Het scherm dat bij Rik voor zijn neus staat impliceert volgens mij ook dat er in ieder geval iets bekend gaat worden. Of we dat ook zien aan het einde van de aflevering is de vraag. En als ze iets bekend maken dan zal iemand een rood scherm krijgen. We weten dan alleen dat die de Mol niet is. Ik denk niet dat ze al bekend gaan maken of die persoon winnaar of verliezer is. Gelet op de verdenkingen in aflevering 8 bij de test als in aflevering 9 geef je dan te veel weg tenzij Rocky idd de verliezer is (en Renée en Charlotte beide elkaar blijven verdenken) dan blijft het nog wel spannend wie de Mol is. Maar dan moet het ook zo verlopen.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #427 Gepost op: 25-02-2021, 17:07:43 »
Zouden ze dat echt doen? Als Renée de mol is zal Rocky wel winnen, die verdenkt haar al veel langer en schrijft veel meer op. Rocky als verliezer impliceert Charlotte als mol. Ik betwijfel of ze al zoveel weggeven.

Het lijkt me waarschijnlijker dat dan gezegd gaat worden:

"Rocky, jij bent niet de Mol..."
"...Charlotte, jij bent niet de winnaar..."
"...en Renée, jij bent niet de verliezer."

Al zou ik zelf echt de mooiste twist vinden:

"Rocky, jij bent niet de winnaar..."
"...Charlotte, jij bent niet de verliezer..."
"...en Renée, jij bent niet de Mol."

 ::rofl::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #428 Gepost op: 25-02-2021, 23:01:55 »
Mooi overzicht maar de conclusies wellicht te voorbarig. Het is logisch dat de laatste kandidaten elkaar verdenken. De mol verdenkt inderdaad  vaak de winnaar in aflevering 8 maar niet altijd. Je noemde zelf  al de uitzondering van seizoen 12 maar ook in seizoen 9 verdacht Jon niet de winnaar maar Anniek. In serie 8 verdacht Dennis Patrick, seizoen 7 verdenkt Inge Eva.

Inderdaad, de mol verdenkt niet persé de winnaar, maar degene die het meest verdacht gedrag heeft laten zien hoewel niet de mol. Dan krijg je dus altijd 2 mensen tegenover elkaar die allebei nog heel goed de mol kunnen zijn bij de kijkers. In het seizoen van Jon was de winnaar een totaal onverdachte persoon bij zowel kijkers als kandidaten. Anniek daarentegen...molser dan de mol   ;D

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #429 Gepost op: 26-02-2021, 10:00:13 »

Al zou ik zelf echt de mooiste twist vinden:

"Rocky, jij bent niet de winnaar..."
"...Charlotte, jij bent niet de verliezer..."
"...en Renée, jij bent niet de Mol."

 ::rofl::

Die twist is niet goed voor de harten van de Renéetunnelaars. Als ze het nog even uitstellen hebben ze een weekje extra om zich voor te bereiden op het molschap van Charlotte.

Offline JeroenR

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #430 Gepost op: 27-02-2021, 21:39:59 »
Ik vind het juist interessant om te kijken in enkele seizoenen wie wie verdacht in de aflevering met nog 4 mensen in het spel. Omdat we ook weten wie de Mol, de winnaar en verliezer is kunnen we zien of de getoonde verdenkingen ook kloppen.

Conclusie op basis van de seizoenen 11 tm 20.2:
- Interessant is dat de Mol altijd nog de winnaar heeft genoemd als Mol behalve in seizoen 12.
- De winnaar heeft altijd de juiste Mol genoemd. Alleen Sanne heeft in de aflevering met 4 personen de Mol niet overtuigend als Mol genoemd.
- De verdenkingen kloppen bij de uitslag. Er wordt dus niet gemanipuleerd.
- Als niet duidelijk blijkt wie de kandidaat noemt als Mol dan bepaalt het antwoord op de getoonde testvraag wie de persoon als Mol verdenkt.

Renée verdenkt Charlotte en ook een beetje Rocky.  Vult de vraag in die slaat op beide.
Charlotte: vol op Renée
Rocky: vol op Renée
Splinter: Renée en ook Rocky. Vult vraag in die slaat op Renée.

Als Rocky de Mol zou zijn dan zou Charlotte afgevallen moeten zijn en niet Splinter. We kunnen Rocky daarom uitsluiten als Mol (ook als we naar de overige seizoenen kijken). Als Charlotte de Mol zou zijn dan zou Rocky afgevallen moeten zijn.

Renée is de Mol!

Nu bekend is dat Charlotte de verliezer is lijkt mijn conclusie te kloppen dat Renée de Mol is en Rocky de winnaar.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #431 Gepost op: 27-02-2021, 21:48:02 »
Toen Renée Rocky noemde voelde ik hem wel al aankomen...

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #432 Gepost op: 27-02-2021, 21:59:32 »
Voor de volledigheid nog even de test van aflevering 9:

Charlotte: Renée
Renée: Rocky
Rocky: Renée

Verliezend finalist: Charlotte

Ik gun Rocky de winst heel erg  ::joehoe::

Offline _Malle_Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #433 Gepost op: 27-02-2021, 22:01:12 »
Die twist is niet goed voor de harten van de Renéetunnelaars. Als ze het nog even uitstellen hebben ze een weekje extra om zich voor te bereiden op het molschap van Charlotte.

Of toch niet..... hahahah ::rofl::
Mollen ontmaskerd: Jurre, Renee, Jeroen, Rob, Merel, Jan, Thomas & Klaas (NL). Comfort, Uma, Lennart & Alina (BE).

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #434 Gepost op: 28-02-2021, 00:01:50 »
Vorige aflevering zat Renee nog voornamelijk op Charlotte. Nu zit ze zonder uitleg plotseling op Rocky? Alles wat ze aandraagt slaat net zo goed (en beter) op Charlotte.

De montage had hier toch wel iets beter haar best kunnen doen. Ze wisten dat het hier zou eindigen, dan hadden ze toch Renée’s verdenking richting Rocky iets beter en langer kunnen inbouwen.

Toch weer een voorbeeld van hoe de makers het niet erg vinden dat je als goedoplettende kijker al voor het einde van het spel kunt raden wie de mol is. Misschien is dat ook niet zo erg.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #435 Gepost op: 28-02-2021, 00:19:41 »
Zoals Heinz al in het afleveringstopic opmerkte:
onbegrijpelijk dat er voor gekozen is om Rocky en Renée over te houden. Maak dan maar meteen de Mol bekend of maak niks bekend.
Dit is inderdaad een haast onverklaarbare keuze van de regie. En als Renee de Mol is, hadden ze haar toch gewoon Charlotte als verdachte kunnen laten houden en hadden ze Charlotte niet hoeven laten afvallen. Dan was de finale nog enigszins spannend geweest, terwijl nu alles al bekend lijkt te zijn. Mijn hoop is op een bizarre twist, ander zijn ze toch wel heel erg de mist in gegaan dit seizoen.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #436 Gepost op: 28-02-2021, 01:19:58 »
Er schiet me nu trouwens iets te binnen...

Ik blijf die testbiecht van Marije van afl. 7 vaag vinden. Er zit daar een knip in, overduidelijk. Er is daar een naam genoemd die we niet mochten horen.
Met de kennis van nu, moet dat Renée of Rocky zijn. Anders had het i.m.o. weinig zin om die naam weg te filteren, want de enige andere mogelijkheid was Splinter en die haalde de finale al niet. Dat hadden ze nog wel kunnen laten horen, denk ik.
Als ik de testbiecht, het dagboek en hetgene wat gezegd is in de podcast met elkaar probeer te verbinden, kom ik tot de conclusie dat Marije die test deels op Charlotte heeft ingevuld en deels op haar nieuwe verdachte. Die dan waarschijnlijk ook niet de mol is.

Het is dus uitvinden wie diegene is waar Marije aan zat te denken. Ik ben geneigd om te zeggen dat dit Rocky is, omdat Marije haar niet vertrouwde bij opdracht 7.1 en toen ook uitvond dat Rocky daar meerdere codes heeft laten liggen. Ook vult ze de testvraag 'waar bevond de mol zich tijdens 7.1' in op Charlotte, Marije en Rocky. Tenzij ze toevallig deze vraag bedoeld op Charlotte invulde was Rocky volgens deze vraag haar andere verdachte.

Iemand nog meer ideeën?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #437 Gepost op: 28-02-2021, 17:04:01 »
Ik denk dat je gelijk hebt. Opvallend aan Rocky is, is dat ze met iedereen heel open is over haar verdenking. Dit kan omgekeerd werken. Een kandidaat die jou probeert te overtuigen dat X (in dit geval Renée) de mol is? Daar moet wel een luchtje aan zitten. Zou ze misschien zelf de mol zijn dat ze zo naar een ander zit te wijzen? Of in ieder geval niet degene naar wie ze wijst? Wellicht is Lakshmi in dezelfde val getrapt. Omgekeerde psychologie. Een extra verdienste als winnares dan voor Rocky. Sportief spelen en nergens een geheime agenda en dat wordt niet vertrouwd.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #438 Gepost op: 28-02-2021, 17:11:23 »
Voor de Rocky-tunnelaars, ze is de winnaar. Vanaf aflevering 1 zit ze op Renee, soms noemt ze anderen. In Kameraad laat ze niet zien wie zij verdenkt, omdat ze anderen niet op hetzelfde spoor wil zetten.
Renee klopt met alle biechten van afvallers, Rocky kan alleen als een paar (meer dan 1) vals zijn. Het was een seizoen met een weinig spectaculaire Mol en een mooie, goede en eerlijke winnaar.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #439 Gepost op: 28-02-2021, 17:51:56 »
Op zich wel jammer dat Renee van Charlotte naar Rocky Is geswitcht. Als ze de mol is (grote kans) willen ze het waarschijnlijk een een-tweetje maken tussen winnaar en mol. Het was ook wel leuk geweest als ze gewoon op Charlotte was blijven zitten. Had ook niets verraden.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden