Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 55733 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #440 Gepost op: 28-02-2021, 18:41:42 »
Voor de Rocky-tunnelaars, ze is de winnaar. Vanaf aflevering 1 zit ze op Renee, soms noemt ze anderen. In Kameraad laat ze niet zien wie zij verdenkt, omdat ze anderen niet op hetzelfde spoor wil zetten.
Renee klopt met alle biechten van afvallers, Rocky kan alleen als een paar (meer dan 1) vals zijn. Het was een seizoen met een weinig spectaculaire Mol en een mooie, goede en eerlijke winnaar.
Omdat alles precies lijkt te kloppen bij Renée denk ik voor nu dat ze het niet is. In de seizoenen die ik heb gezien mocht je nooit zien dat de winnaar vanaf afl. 1 al op de mol inzette. Deden ze bij Nikkie zelfs niet in het kortere jubileumseizoen. Die verdacht zogenaamd Nadja & Tina in afl. 1 en Nadja in afl. 2 

Zou me niks verbazen als die verdenkingen van Nikkie later zijn opgenomen. Moet je nagaan, de winnaar die de mol al in de 1e aflevering ontmaskert spreidt vervolgens bij de 1e test op de eerste twee afvallers  ::pinokkio::

Een aflevering later op de 2e afvaller   ::pinokkio::

Ik ben misschien een tikje gevoelig voor complottheorieën (niks serieus hoor) maar ja dan is bij mij de toon gezet. In de seizoenen met Merel en Rob werd er ook met de verdenkingen gerommeld.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2021, 18:44:05 door Amethyst »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #441 Gepost op: 28-02-2021, 23:17:19 »
Klopt niet helemaal wat je zegt, want nadat al Nikkie's verdachten een voor een waren afgevallen, concludeerde ze (terecht) dat ze met de andere verdachte waarop ze gespreid had wel goed moest zitten, omdat ze zelf immers steeds door was. Ze zat dus wel degelijk op de mol vanaf aflevering 1, maar spreidde aanvankelijk nog.

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #442 Gepost op: 28-02-2021, 23:35:50 »
En wat als Rocky de mol is en niet verdacht is? Dan is het logisch dat ze de winnaar vragen haar verdenkingen te veranderen. De makers willen immers geen onverdachte mol, hebben ze al vaker aangegeven.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #443 Gepost op: 28-02-2021, 23:54:41 »
Klopt niet helemaal wat je zegt, want nadat al Nikkie's verdachten een voor een waren afgevallen, concludeerde ze (terecht) dat ze met de andere verdachte waarop ze gespreid had wel goed moest zitten, omdat ze zelf immers steeds door was. Ze zat dus wel degelijk op de mol vanaf aflevering 1, maar spreidde aanvankelijk nog.
Sorry, ik was niet volledig. Nikkies Jeroen-verdenking werd pas in afl. 3 getoond (in een seizoen dat 2 afleveringen minder had). Het verhaaltje dat ze toen ophing was inderdaad in lijn met haar getrimde testbiechten uit de eerste twee afleveringen.

En wat als Rocky de mol is en niet verdacht is? Dan is het logisch dat ze de winnaar vragen haar verdenkingen te veranderen. De makers willen immers geen onverdachte mol, hebben ze al vaker aangegeven.
Ik wilde het niet zeggen, maar inderdaad. Dat is helaas een mogelijkheid.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2021, 23:57:07 door Amethyst »

Offline Miem

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #444 Gepost op: 1-03-2021, 08:54:22 »
En wat als Rocky de mol is en niet verdacht is? Dan is het logisch dat ze de winnaar vragen haar verdenkingen te veranderen. De makers willen immers geen onverdachte mol, hebben ze al vaker aangegeven.
Nee, dat is niet logisch. Het is zelfs praktisch gezien vrijwel onmogelijk.
Bovendien zou een ontknoping waarin je 2 verbaasde gezichten hebt super vernieuwend en spraakmakend zijn.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #445 Gepost op: 1-03-2021, 09:09:20 »

Bovendien zou een ontknoping waarin je 2 verbaasde gezichten hebt super vernieuwend en spraakmakend zijn.
Ja, dat is mijn grootste widm-wens! Maar dat wil de productie helaas niet, zoals joligmolletje al aangaf. Ze willen dat de mol te raden moet zijn. Daarbij hoort volgens hen dat de winnaar de mol verdenkt. Milouska was bijvoorbeeld echt onverdacht als mol. Die sowieso. Namen ze geen genoegen mee. Hebben ze ervoor gezorgd dat de winnares haar alsnog verdacht.

Ze maken er nu niet voor niks voor de 2e keer op rij een duel van, denk ik. De gedachte gunnen ze ons zelfs niet meer, met vorig jaar Tygo en nu Charlotte  :\'(

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #446 Gepost op: 1-03-2021, 13:14:19 »



Vraag2: Wat was de rol van de Mol tijdens de opdracht Rondleiding?
RockeyCoordinator: Joshua, Laksmi


Vraag3: De mol was tijdens de opdracht Rondleiding:

RockeyBuiten: Florentijn, Charlotte, Rocky

Vraag 4: Wat was de rol van de mol tijdens de opdracht Tatra.

RockeyAssisteren: Marije, Splinter


Vraag 5: Wat droeg de mol tijdens de groepsfoto van opdracht 2?

RockeyKorte broek: Florentijn, Joshua, Rocky


Deze vragen uit de Kameraad opdracht  nog even tegenkomende is het best wel opvallend hoe weinig Rocky op Renée heeft getest bij aflevering 3. Dus óf het was helemaal niet zo duidelijk dat ze al vroeg tunnelde op Renée, óf toevalligerwijs zijn juist de vragen waarop ze niet op Renée testte in de opdracht terecht gekomen (de vraag wie de mol is heeft ze over gelogen), óf Rocky is toch de mol want als het Renée is zat ze wel heel erg fout....

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #447 Gepost op: 1-03-2021, 13:53:00 »
Deze vragen uit de Kameraad opdracht nog even tegenkomende is het best wel opvallend hoe weinig Rocky op Renée heeft getest bij aflevering 3. Dus óf het was helemaal niet zo duidelijk dat ze al vroeg tunnelde op Renée, óf toevalligerwijs zijn juist de vragen waarop ze niet op Renée testte in de opdracht terecht gekomen (de vraag wie de mol is heeft ze over gelogen), óf Rocky is toch de mol want als het Renée is zat ze wel heel erg fout....

Ik vind het nog wel meevallen:

Vraag2: Wat was de rol van de Mol tijdens de opdracht Rondleiding?
Rockey   Coordinator: Joshua, Laksmi

Vraag3: De mol was tijdens de opdracht Rondleiding:
Rockey   Buiten: Florentijn, Charlotte

Vraag 4: Wat was de rol van de mol tijdens de opdracht Tatra.
Rockey   Assisteren: Marije, Splinter

Vraag 5: Wat droeg de mol tijdens de groepsfoto van opdracht 2?
Rockey   Korte broek: Florentijn, Joshua

De eerste vraag had ze inderdaad foutief ingevuld en dat zou best wel eens Renée kunnen zijn geweest en de overige 4 vragen zijn van haar andere verdachten.
Bij de test geeft ze ook aan in te vullen op Florentijn, Marije en Renée, waarmee de antwoorden van 3, 4 en 5 gewoon te verklaren zijn.
Alleen vraag 2 met Joshua en Lakshmi is apart, maar omdat aan te dragen als dat ze de mol zou moeten zijn vind ik nogal vergezocht.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #448 Gepost op: 1-03-2021, 13:55:41 »
Deze vragen uit de Kameraad opdracht  nog even tegenkomende is het best wel opvallend hoe weinig Rocky op Renée heeft getest bij aflevering 3. Dus óf het was helemaal niet zo duidelijk dat ze al vroeg tunnelde op Renée, óf toevalligerwijs zijn juist de vragen waarop ze niet op Renée testte in de opdracht terecht gekomen (de vraag wie de mol is heeft ze over gelogen), óf Rocky is toch de mol want als het Renée is zat ze wel heel erg fout....
In aflevering 4 zegt Rocky dat Lakshmi en Charlotte volgens haar niet de Mol zijn. Vraag 2 zou ze dan op Joshua hebben gespeeld.
Om dezelfde redenen zou ze dan bij vraag 3 Florentijn aanwijzen.
Splinter heeft ze nooit verdacht dus vraag 4 zou dan op Marije slaan.
Vraag 5 kan alleen maar op Florentijn en Joshua slaan.
Dat levert dus Florentijn, Marije en Joshua op als haar verdachten. De eerste twee noemde ze o.a. in aflevering 2. Joshua in aflevering 5. Dus zo fout is het niet, zeker als ze bij vraag 20 (dus vraag 1 hier) op Renée heeft ingevuld. Een mooie spreiding op haar molverdachten dus.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #449 Gepost op: 1-03-2021, 14:36:55 »
Het was ook meer een vervolgreactie op dat het ons "te gemakkelijk" zou zijn gemaakt, omdat Rocky al vanaf het begin op Renée zat. Het was helemaal niet zo duidelijk eigenlijik, pas later werd het echt duidelijk.

Offline Miem

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #450 Gepost op: 1-03-2021, 16:51:33 »
Ja, dat is mijn grootste widm-wens! Maar dat wil de productie helaas niet, zoals joligmolletje al aangaf. Ze willen dat de mol te raden moet zijn. Daarbij hoort volgens hen dat de winnaar de mol verdenkt. Milouska was bijvoorbeeld echt onverdacht als mol. Die sowieso. Namen ze geen genoegen mee. Hebben ze ervoor gezorgd dat de winnares haar alsnog verdacht.

Ze maken er nu niet voor niks voor de 2e keer op rij een duel van, denk ik. De gedachte gunnen ze ons zelfs niet meer, met vorig jaar Tygo en nu Charlotte  :\'(


Je brengt het nu over als feit dat de productie Frederique expres op Milouska heeft gezet, omdat zij het scenario waarin de Mol niet verdacht is niet zouden willen.

Heb je hier ook bewijs/iets concreets voor, of is dit gewoon wat je denkt dat er gebeurt?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #451 Gepost op: 1-03-2021, 19:11:44 »
Het bewijs dat de verdenkingen die ze ons voorschotelen via de testbiechten gewoon niet kloppen blijkt uit de test bij de finale. Charlotte zegt dat ze Marije nooit heeft verdacht. Wat laten ze ons zien van de verdenkingen van Charlotte:
aflevering 5: Joshua, Splinter en Marije
aflevering 6: Marije en Renée en een beetje Splinter
aflevering 7: spreiden, had 3 verdachten, Splinter, Marije en Renée

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #452 Gepost op: 1-03-2021, 21:18:33 »

Je brengt het nu over als feit dat de productie Frederique expres op Milouska heeft gezet, omdat zij het scenario waarin de Mol niet verdacht is niet zouden willen.

Heb je hier ook bewijs/iets concreets voor, of is dit gewoon wat je denkt dat er gebeurt?
Sorry, dat had ik moeten checken. Het klopt inderdaad niet. Ik bedoelde beide finalisten, maar had het verkeerd onthouden. Frédérique verdacht Milouska al langer ...zag ik net in het archief op RN. Dan kan het dat deze situatie zich nooit heeft voorgedaan. Dennis Weening die iets te veel op had ...kan ook. Ja, dat klinkt zelfs heel aannemelijk. 

Rick heeft weleens iets over deze situatie gezegd in het algemeen. Of zoiets mogelijk was in de toekomst ...in een chat, denk ik? Daarop baseerde ik me vooral, maar misschien heb ik dat dan ook wel verkeerd onthouden.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #453 Gepost op: 1-03-2021, 21:27:56 »
Het bewijs dat de verdenkingen die ze ons voorschotelen via de testbiechten gewoon niet kloppen blijkt uit de test bij de finale. Charlotte zegt dat ze Marije nooit heeft verdacht. Wat laten ze ons zien van de verdenkingen van Charlotte:
aflevering 5: Joshua, Splinter en Marije
aflevering 6: Marije en Renée en een beetje Splinter
aflevering 7: spreiden, had 3 verdachten, Splinter, Marije en Renée
Rik zegt, "je hebt Marije wel verdacht."
Zegt Charlotte "O". "Maar dat is toch 0".
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #454 Gepost op: 1-03-2021, 21:29:04 »
Het bewijs dat de verdenkingen die ze ons voorschotelen via de testbiechten gewoon niet kloppen blijkt uit de test bij de finale. Charlotte zegt dat ze Marije nooit heeft verdacht.
Afl. 5
Ik verdacht Joshua al de hele tijd natuurlijk een beetje. Een beetje af en aan, een beetje af en aan. Dus nu dacht ik nog steeds van ik ga een beetje op jou. Een beetje Splinter nog. Een beetje Marije, maar dat komt meer omdat Joshua dat mij inpeperde tijdens het schilderen. Lang verhaal kort: ik heb nog steeds niet echt een Mol in mijn vizier.
Afl. 6
Ik moet nog steeds spreiden. Omdat ik gewoon niet overtuigd ben van een specifieke Mol. Dat is niet relaxed. Want in deze fase van het spel heb ik het idee dat je wel in ieder geval semi-overtuigd moet zijn van je Mol. Ik denk dus dat ik ga spreiden over Marije en Renée, en misschien toch nog een klein beetje Splinter. Omdat ik het ook niet aan mezelf kan verkopen om hem in een keer van mijn lijst te schrappen.
Afl. 7
Ik had drie verdachten natuurlijk. Splinter, Marije en Renée. Nou, daar ben ik ook al behoorlijk zenuwachtig over. Want ik geloof dat je op deze fase in het spel wel moet weten wie het is. En dan spreid je misschien een beetje omdat je denkt dat dat verstandiger is. Maar ik moet nooit gedwongen spreiden. Dat is geen prettig uitgangspunt.

Dit is geen manipulatie van de verdenkingen. Dit is Charlotte die vergeten is dat ze 3 afleveringen lang Marije heeft verdacht. Ze kan goed onthouden, zei ze, in haar voorstelfilmpje.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #455 Gepost op: 1-03-2021, 22:22:59 »
Aangenomen dat Renee gewoon de mol is, is dit na het jubileumseizoen het tweede seizoen op rij waarbij de verdenkingen van de mol een rare, niet verklaarde switch bevat. Ik vind dat jammer omdat het zo makkelijk valt op te lossen door de mol biechten te laten opnemen voor verschillende mogelijke eindsituaties. De biechten van Renee hadden er als volgt uit kunnen zien:

1.3: suggereren dat er iets gebeurd is dat Renee Rocky doet verdenken
Testbiecht 1: spreiden over veel personen waaronder Rocky, Charlotte (en nog een paar andere namen)
2.3 / testbiecht 2: alle borden die Joshua en ik doorgaven kwamen blijkbaar veel eerder doorkwamen dan van de andere groep. En dat waren toch weer Charlotte en Rocky.
3.1: Charlotte sprong er wel fanatiek in, maar het bleek uiteindelijk allemaal niet te kloppen.
3.3: dus lijkt het erop dat Rocky uiteindelijk ervoor gezorgd heeft dat er geld is verdiend, want ik verdenk haar best. Maar ik weet niet wat de abseilers boven besproken hebben. Misschien wist ze niet wat de rest deed en dat ze niet besefte dat ze het geld verdiende. Hoe dan ook wil ze mij niet één van de jokers geven, dus zo erg op het team gevoel speelt ze het ook niet. Ergens klopt er daar toch iets niet.
Testbiecht 3: al mijn verdachten hebben de afgelopen opdrachten wel iets goed gedaan. Ik denk dus dat de mol geld geeft binnengehaald om vertrouwen te wekken. Maar ik laat me niet van de wijs brengen en ga op dezelfde koers door.
4.1: een losse opmerking over hoe Rocky vragen stelde
4.2: ik was erg benieuwd hoe goed Marije en Charlotte het zouden doen, omdat ik ze allebei toch verdenk. Maar ze hebben het goed gedaan. En bij de fotografen zaten een aantal foto’s die toch niet zo gemakkelijk te raden waren
4.3: ik had grote moeite met die touwen en de sleutels. Rocky, de grote sportheld, komt langs om het even op te lossen, maar niet nadat ze er toch even de aandacht op vestigt. En dat valt me bij Rocky wel vaker op. Ze doet heel erg haar best en iedereen vindt haar fantastisch, maar ondertussen brengt ze wel fouten van anderen subtiel onder de aandacht.
Testbiecht 4: mijn verdachten blijven Rocky, Charlotte en ik neem Joshua en Marije nog steeds mee. Maar ik denk dat het langzaam beter tijd wordt dat ik op minder mensen moet spreiden.
Testbiecht 5: het kan zijn dat ik alleen tegen Joshua en Splinter deze test maak. Gelukkig denk ik dat ze niet de mol zijn. De mol zit in de andere groep.
6.1: ik geef de jokers aan haar twee hoofdverdachten, want de mol heeft toch niets aan jokers en zo sta ik minder op een achterstand. Misschien gunnen ze me er nog wat voor terug.
Testbiecht 6: ik heb dat voordeel en ik heb lang gedacht hoe ik hem het beste kan inzetten. Ik denk dat ik vol op één persoon ga waar ik nog over twijfel en waar ook een andere kandidaat op zit. Als de andere twee dan geen rood scherm krijgen, dan kan ik dan alvast één persoon wegstrepen.
7.1: Dan denk ik dat we toch in de mijn codes tekort zijn gekomen.
Testbiecht 7: ik denk Rocky, maar misschien zet ik nog een beetje op Charlotte in.
8.1 Rocky’s instructies kwamen vaak warrig over en toen dacht ik al - nu goed uitkijken want als het fout gaat, zal de schuld wel weer op mij afgeschoven worden.
8.2 bij de mannen in het zwart ging het fout. Ik heb niet helemaal gezien hoe dat gebeurd is, maar de fout zat wel in een hoek waar Rocky bezig was
Testbiecht 8: 1 verdachte over: Rocky.
9.1: Rocky gaat alleen terug naar het kluisje. Dat kan zij en ze weet dat het me niet gaat lukken om met haar mee te gaan, dus ik laat haar maar gaan. Maar ik vraag me wel af wat er nog meer in dat kluisje zat.
9.1: Rocky liet me daar achter bij de brug. Volgens mij verdenkt Charlotte haar niet, dus daarmee heeft de mol dus vrij spel. Dat was voor mij wel een reden om zo snel mogelijk terug te klimmen, zodat iemand de boel nog een beetje in de gaten hield.
9.2 / testbiecht 9: Rocky is de mol. Ik heb haar al vanaf het begin verdacht. Ze heeft me een paar keer bijna op het verkeerde been gezet door toch even geld op te brengen, maar uiteindelijk wist ze vaak subtiel toe te slaan op manieren die de groep maar niet door leek te hebben.

Het bovenstaande is natuurlijk klinkklare onzin. Maar ik bedoel maar te zeggen dat als Renée’s  biechten op deze manier erin waren gemonteerd, de discussies hier een stuk levendiger zouden zijn geweest. Zelfs ik was gaan twijfelen of Renee misschien iets van Rocky doorhad wat alleen zij begreep.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #456 Gepost op: 2-03-2021, 11:25:44 »
Maar bovenstaande laat dan toch gewoon zien dat rocky de mol is?? Ze hebben haar bewust uit de verdenkingen gehouden. Anders hadden de biechten inderdaad rocky verdacht gemaakt. Kan voor mij niet duidelijker

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #457 Gepost op: 2-03-2021, 12:33:59 »
Maar bovenstaande laat dan toch gewoon zien dat rocky de mol is?? Ze hebben haar bewust uit de verdenkingen gehouden. Anders hadden de biechten inderdaad rocky verdacht gemaakt. Kan voor mij niet duidelijker

Als Renee de mol is, heeft de montage kansen nagelaten om Rocky verdacht neer te zetten en dat zou een gemiste kans zijn. Als Rocky de mol is, hebben ze Rocky's biechten wel gebruikt om Renee steevast verdacht erin te zetten.

Dus andersom gevraagd: is de montage op dit punt onhandig (als Renee de mol is) of juist erg verfijnd (als Rocky de mol is)? Ik zou niet alleen op dit punt willen beslissen. Op basis van de acties in het programma en de rest van het 'wie verdenkt wie' kom ik op Renee als mol uit. Het is ook wel eerder voorgekomen dat de montage van de biechten van de mol onhandig en onsamenhangend was (zie bijvoorbeeld Jeroen in het jubileumseizoen). Als dat ook deze keer het geval is, dan is dat wel een punt om bij volgende seizoenen aan te werken.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #458 Gepost op: 2-03-2021, 12:56:31 »
Maar bovenstaande laat dan toch gewoon zien dat rocky de mol is?? Ze hebben haar bewust uit de verdenkingen gehouden. Anders hadden de biechten inderdaad rocky verdacht gemaakt. Kan voor mij niet duidelijker

Ik blijf met verbazing kijken naar de volharding. Blijf strijden tegen Renée!  ::ok:: ::ok:: ::ok::

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #459 Gepost op: 2-03-2021, 12:59:35 »
Moet jij niet inmiddels je naam even veranderen naar Belgian Troll? ;)