Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 56457 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #100 Gepost op: 25-01-2021, 14:38:18 »
Het lijkt erop dat Renee Rocky uitkiest bij het kajakken als partner, dat lijkt dan misschien vreemd als Rocky haar al verdacht - wat de mol weet -, maar misschien was het een laatste poging van de mol om Rocky van de gedachte af te brengen om niet voor de vrijstelling te gaan. Dat lukte niet en als ze bij elkaar staan en de kokers opengemaakt worden, zie je Renee een blik werpen naar Rik van: het is niet gelukt. Rocky is zo zeker van haar zaak dat ze alleen nog maar geld in de pot wil en met de vrijstellingen zou er geen geld in de pot komen.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2021, 14:42:55 door Run »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #101 Gepost op: 25-01-2021, 14:54:28 »
Renée heeft als eventuele mol niet geweten dat Rocky geen vrijstelling zou kiezen of erop gegokt dat Rocky  op het laatst daar toch voor zou gaan. Ze kan ook gegokt hebben dat Rocky haar dusdanig niet zou vertrouwen, dat Rocky niet geloofd zou hebben als Renée eerlijk is over wat er in de kokers zit. Dus dat Rocky puur uit wantrouwen toch voor het geld zou gaan, omdat ze niet zou geloven dat "muse" geld betekent. Nu ik dit zo schrijf lijkt me dit een logisch scenario. Hup Renée weer naar molplaats 2 (of 1, ik denk nog even na).

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #102 Gepost op: 25-01-2021, 15:07:17 »
Het lijkt erop dat Renee Rocky uitkiest bij het kajakken als partner, dat lijkt dan misschien vreemd als Rocky haar al verdacht - wat de mol weet -, maar misschien was het een laatste poging van de mol om Rocky van de gedachte af te brengen om niet voor de vrijstelling te gaan. Dat lukte niet en als ze bij elkaar staan en de kokers opengemaakt worden, zie je Renee een blik werpen naar Rik van: het is niet gelukt. Rocky is zo zeker van haar zaak dat ze alleen nog maar geld in de pot wil en met de vrijstellingen zou er geen geld in de pot komen.

Renee vroeg eerst Florentijn, maar die wilde eerst de uitleg afwachten. Pas daarna koos Renee Rocky uit. Als ze de mol is, was Florentijn idd een logischere keuze geweest (want Florentijn vertrouwde haar).

Waarom gaat Rocky het duo aan met Renee, terwijl ze Renee niet vertrouwt? Ze noemt vrij consistent Marije en Renee als verdachten en voor zijn afvallen noemde ze ook Florentijn als verdachte. Bij Lakshmi noemt ze ook Joshua. Ik neem aan dat ze hem ook niet 'vertrouwt' (of hij nou de mol is of niet). Ik weet niet meer helemaal de volgorde, maar als Splinter/Charlotte en Lakshmi/Marije al gevormd waren, dan was Renee voor haar misschien de minst slechte optie.

Sowieso lijken veel mensen in een duo te zitten met iemand die ze verdenken. Lakshmi zat met Marije, maar Marije was ook 1 van haar verdachten. Charlotte zat bij Splinter, maar Splinter is ook 1 van haar verdachten. Rocky dus met Renee en natuurlijk Florentijn met Joshua. Gelet op dat wantrouwen is het toch een wonder dat de opdracht gelukt is.

Edit en meer on topic:

Remco zei in de podcast dat hij ingezet had op 4 kandidaten. In een ander stukje zei hij dat hij vond dat Erik, Joshua, Renee en Rocky verdacht waren in de laseropdracht. De podcast wordt gemaakt door Annemieke die zelf ook niet weet wie de mol is. Het kan zijn dat de productie de podcast nog eens edit, maar er zit doorgaans geen regelrechte manipulatie / sturing in (zoals bijvoorbeeld wel in de afleveringen zitten). We zien Remco in aflevering 1 Erik als verdachte noemen bij de testbiecht, maar tijdens de laseropdracht benoemt hij ook verdacht gedrag van Renee en Rocky. Deze verdenkingen lijken dus te kloppen.

In de testbiecht noemde alleen Rocky Renee als verdachte, terwijl bijv 4 mensen Joshua noemden. Het ligt voor de hand dat veel mensen aan het spreiden waren in de eerste test, dus waarschijnlijk namen wel meer mensen Renee mee in de test. Maar toch ligt het afvallen van Remco niet helemaal voor de hand als Renee de mol is. Er zijn de volgende mogelijke verklaringen:
(1) Renee was niet 1 van Remco's 4 verdachten, Remco heeft niets op Renee ingezet en had dus heel weinig goed.
(2) Remco had weliswaar Renee meegenomen in zijn test, maar vrijwel iedereen had Renee deels meegenomen en de enkeling die dat niet deed had een hogere score dan Remco door 'bijvangst' (vragen ingevuld op een andere mol, maar het antwoord slaat ook op Renee).
(3) Remco had weliswaar deels op Renee ingevuld, maar had veel van die vragen nou net fout ingeschat.
(4) Renee is niet de mol.

De bovenstaande redenering kun je ook toepassen op Joshua en Rocky. Al met al lijken verklaring (2) en (4) mij het meest waarschijnlijk. Maar in geval (2) had ik eigenlijk verwacht dat de montage meer had gedaan met Remco's verdenking van Renee. Of zouden ze echt uit de buurt willen blijven van de 'eerste afvaller wijst mol aan'?
« Laatst bewerkt op: 25-01-2021, 16:56:36 door Leendert »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #103 Gepost op: 25-01-2021, 18:52:57 »
Een verklaring van bovenstaande edit kan zijn dat Renée ver komt of de finale haalt. De montage laat zien dat alle afvallers tot nog toe niet op Renée zijn afgevallen. Alleen Lakshmi heeft Renée in aflevering 2 genoemd. 

Renée wordt vanaf het begin verdacht door Rocky en Joshua. Splinter voegt Renée toe in afl. 3 en in afl. 4 komt Charlotte daarbij. Alleen Marije noemt Renée niet. 

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #104 Gepost op: 25-01-2021, 21:06:31 »
Ik bedacht me vanmorgen ineens dat het vertrouwen dat Rocky had in Renée tijdens het abseilen niet logisch is gezien haar testbiechten
Ik denk dat meerdere molloten de plank misslaan bij Rocky. Dat is een sportvrouw. Bijna een militair. Haar woord staat voor alles. Trouw tot in het graf.

Je zag het al in afl. 1. Met tegenzin gaf ze haar 250 biljet maar af. Want Renee  en Marije hadden dat al gedaan. Zij was standvastig geweest in het geld behouden. Het grote goed. Ze was teleurgesteld dat 1 mol en 1 kandidaat haar wel dwongen van dit pad af te wijken.

Kortom, toen zij met Renee belandde in een team, zwoor zij weer trouw. Op wie dan ook.Renee hoeft ze daarvoor niet te vertrouwen. En dat doet ze ook niet.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #105 Gepost op: 26-01-2021, 09:01:08 »
Ik weet niet of trouw zijn zozeer bij een sportvrouw hoort. Je bent als sporter loyaal aan je team of ploeg maar gaat vooral voor de winst. In WIDM speel je vooral voor je zelf.

De sportmentaliteit bij Rocky zie ik meer in " het spel willen spelen" , lef tonen maar daarbij ook het risico lopen om te verliezen. Dat heeft ze ook al een paar keer gezegd. " Dat is het spel". In haar voorstelfilmpje zegt ze dat ze onderschat wordt en nog wel eens kan verrassen.

Ze liegt iig over het vertrouwen dat ze in Renée heeft. Een overweging voor sportvrouw/ kandidaat Rocky kan zijn dat ze in haar verdenkingen niets opschiet als er 4 vrijstellingen worden binnengehengeld. Dan maar gewoon het spel spelen en zien wat er gebeurt. Dat ze vervolgens  de jokers zelf houdt geeft aan dat ze voor zichzelf kiest. 

Ze speelt slimmer dan we denken. Dat blijkt mogelijk ook uit het feit dat ze gaat graven in de open haard en een foto maakt voor zichzelf van een grasveld. Ik kan me niet voorstellen dat het hints zijn van de makers. Kennelijk heeft ze zich voorbereid op  het kijkerspubliek.



Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #106 Gepost op: 26-01-2021, 09:14:39 »
En of ze wel zo trouw aan haar bondje Lakshmi was, is ook maar de vraag. Ze maakt haar wijs dat ze op Florentijn heeft getunneld, maar waarom mochten we dat dan niet zien in afl. 3? Of houdt ze haar Mol soms stiekem achter voor haar bondje? Nee, Rocky is niet te onderschatten.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #107 Gepost op: 26-01-2021, 10:49:37 »
Dat bedacht ik me ook een halfuur geleden!
Als dit allemaal juist is dan is Rocky heel gewiekst bezig!
Of ze is de mol. (Had Remco "gelijk" (afleveringstitel) dat alleen Rocky hem kon hebben afgeknald vanuit die hoek? We konden zien dat het een gericht schot was, no ifs or buts).

Ik heb even gekeken naar de verdenkingen van Sarah Chronis (S19) en Nikkie de Jager (Renaissance)) die de mol al meteen in het vizier hadden en ook allebei wonnen. Hun eventjes als baseline gebruiken


Sarahs Merel-verdenking werd pas in afl. 6 getoond ::schaam:: ::rofl::, zo op het 1e gezicht.   

Nikkies Jeroen-verdenking werd "alleen" in de eerste 2 afleveringen achtergehouden ...maar dat was zoals bekend een korter seizoen met maar 8 afleveringen, met een weinig verdachte mol.

Excuses als er foutjes inzitten... even snel door de Wie verdenkt wie?-topics gebumst.

Van Rocky mogen we weten dat ze Renée al meteen verdacht. Renée is zoals Merel een veel verdachte kandidaat, die misschien 1 verdenking minder heeft weggenomen dan Merel (Lakshmi vs. Rick-Paul & Robèrt), maar dat is het wel zo'n beetje.

Veel overeenkomsten voor de rest. Maar ook met Ruben Hein bijvoorbeeld. We zien wel vaker dat de mol vanaf alf. 1 of 2 op een kandidaat tunnelt die de finale haalt, of als laatste afvalt voor die finale. Jan zat vanaf de samensmelting met de rest vd groep meteen op de uiteindelijke winnaar, bijvoorbeeld.

Als Renée de mol is valt Rocky normaal nog af. Anders wordt een molschap van Renée m.i. een heel lastig verhaal.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2021, 10:58:46 door Amethyst »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #108 Gepost op: 26-01-2021, 13:01:35 »
Simplistisch gedacht: kandidaten die de mol verdenken en op hem inzetten vallen niet af (tenzij iedereen op de mol zit, maar dat lijkt niet het geval te zijn). We hebben al afvallers die de volgende kandidaten (vermoedelijk) verdenken: Joshua (Remco, Florentijn, Lakshmi), Marije (Erik, Florentijn, Lakshmi), Rocky (Remco, Erik), Splinter (Erik) en Renee (Remco). Dan zou eigenlijk alleen Charlotte nog de mol kunnen zijn.

Nu is het de taak van de montage om de conclusie tot het eind onduidelijk te laten, maar wel spanning op te bouwen. Het is dus in belang van de montage dat we te makkelijk de mol uitsluiten. Er is zeker geselecteerd en waarschijnlijk ook een beetje gesjoemeld in de montage. Dus het heeft zin om te zien hoe sterk al de uitsluitingen zijn. In volgorde van zwak naar sterk:
- Renee: alleen een verdenking van de eerste afvaller, die tussen vier kandidaten spreidde. De verdenking is een beetje vermoedelijk want alleen gebaseerd op (1) biechten tijdens de laseropdracht en (2) een bevestiging van die biecht in de podcast (maar niet noodzakelijk van de verdenking). Toch acht ik de verdenking waarschijnlijk omdat hij ook in de podcast bevestigd wordt (waar ik denk dat minder gesjoemeld wordt). Aan de andere kant spreidde waarschijnlijk (bijna) iedereen de eerste aflevering en als (bijna) iedereen Renee meenam (en wie niet per ongeluk een paar vragen goed had), dan kan Renee nog steeds de mol zijn. Maar als Renee de mol is, zou de montage dan niet juist meer met Remco's verdenking van Renee gedaan hebben? Of hebben ze dat al gedaan en hebben ze alle verdenkingen van Remco richting Renee juist in beeld gebracht?
- Rocky: de verdenkingen van Remco en Erik komen allebei een beetje twijfelachtig over. (Remco zegt zelfs dat hij Rocky tot op het moment van zijn afgeschoten zijn volledig vertrouwde.) Ik wil best geloven dat de verdenkingen naar Rocky er een beetje in gemonteerd zijn. Maar off topic, Rocky heeft veel geld opgeleverd, dus verdenk ik haar totaal niet als mol. Mogelijke finalist, maar geen mol.
- Splinter: we hebben alleen Eriks verdenking, die bevestigd wordt in opdracht 2.3. Het feit dat hij na zijn rode scherm de pot aan Splinter geeft suggereert dat zijn verdenking na het rode scherm verdwenen is, mogelijk omdat hij op Splinter heeft ingezet. Omdat bijna niemand op Splinter zat, is het moeilijk te zien hoe Erik kon afvallen, als hij inderdaad deels op Splinter heeft ingezet. Ook al is het maar een enkele verdenking, de uitsluiting conclusie lijkt mij behoorlijk sterk.
- Marije: meerdere afvallers zaten op Marije, maar ze lijkt nooit de hoofdverdachte te zijn. Ze kan eigenlijk alleen nog de mol zijn, als de afvallers haar allemaal niet of nauwelijks hebben meegenomen in de test. Dat is nog wel in te zien bij Florentijn en het is ook mogelijk (maar minder waarschijnlijk) bij Lakshmi en Remco. De montage heeft dan wel heel geluk gehad met hoeveel beelden ze hebben gekregen waarmee ze ons de conclusie konden laten trekken dat we Marije kunnen wegstrepen.
- Joshua: niet alleen zaten drie afvallers op hem, twee van hen (Florentijn en Lakshmi) lijken behoorlijk scherp op hem te zitten. Uitsluiting lijkt behoorlijk sterk.

Natuurlijk zijn de uitsluitingen niet zeker. Maar als ik alles bij elkaar optel, lijkt mij Charlotte als mol wel het meest waarschijnlijk. Als ik daarbij optel dat Charlotte niet veel heeft opgeleverd en wel een paar goede mogelijke sabotages heeft (net als Renee, Splinter en tot op zekere hoogte Marije trouwens) en dat er al een paar goede hints richting haar gevonden zijn ('ben ik de mol? ja....' en ze kwam 'gelijk' in beeld tijdens de eerste opdracht), dan kom ik toch echt bij Charlotte uit.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #109 Gepost op: 26-01-2021, 13:35:32 »
Ik denk dat de verdenkingen van Rocky wel oprecht zijn. Zij en Lakshmi letten bij de executies speciaal op Joshua, Renée en Marije en reageren vervolgens met een glimlach als deze schermen groen worden alsof ze bevestiging zien. Bij het rode scherm van Florentijn zie je verwarring bij Rocky en blijft ze eventjes nadenkend zitten.

Het kan wel zo zijn dat haar verdenkingen nu gaan verschuiven na de exit van Lakhsmi en ze meer gaat inzetten op Renée want haar verdenking op Renée onderscheidde haar van Lakshmi. We zien nu opeens 4 verdenkingen naar Renée, 3 naar Joshua en 3 naar Charlotte waarbij Charlotte maar een beetje wordt meegenomen in de test door Splinter en Renée. De hoofdverdachte van Lakshmi was toch ook weer Joshua...

Grote kans dat de volgende afvaller een Renée verdenker is, ik vrees voor Rocky of Joshua. Joshua kan nog schuiven door invloed van Splinter. Als er komende week geen afvaller is kunnen de verdenkingen nog meer veranderen (immers nog 6 opdrachten te gaan) dus ik houd en slag om de arm.




Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #110 Gepost op: 26-01-2021, 13:37:53 »
Ja Leendert en ook nog de reactie van Rik bij Moltalk, 21 december, toen het publiek , als schot voor de boeg, Charlotte 22% gaf. Dat was een spontane reactie in een live uitzending. Kon niet weggewerkt worden.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2021, 13:39:33 door Gadoesja »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #111 Gepost op: 26-01-2021, 13:51:23 »
Grote kans dat de volgende afvaller een Renée verdenker is, ik vrees voor Rocky of Joshua.
Dat kan alleen als Marije een vrijstelling krijgt. Immers kan Renee anders de mol niet meer zijn. Ik denk ook dat Joshua nu snel vertrekt, juist omdat hij nu volkomen tunnelt op Renee. Dat komt zo hard in de edit, met daarbij steeds de kandidaten die er op hem uitvlogen, dat het nu exit Joshua is.

Over Rocky bedoelde ik inderdaad dat zij een pure teamplayer is, we hebben al eerder teamsporters in WIDM gezien, en die zijn allemaal goudeerlijk en gaan voor de groep door het vuur. Je moet in het veld ook echt van de ander op aan kunnen. Dit is 2e natuur. Dit valt nauwelijks van je af te zetten, dus molschap zit er niet gauw in.

Leendert, je hebt het uitvoerig betoogd, ik denk dat alles wat je zegt wel klopt. Mijn conclusie ervan is dat Renee de mol is. Jij laat bepaalde zaken overwegen in je oordeel en komt tot Charlotte. Je neemt bijzaken niet mee die ik wel meeneem, zoals de 1e opdracht waarvan ik verwacht dat de mol niet die jokerkaart pakt. Rocky is de mol niet, Marije gaat exit, dus Renee is de mol.

Zo zijn er veel argumenten, deze wie-verdenkt-wie helpt heel veel, maar is niet doorslaggevend.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #112 Gepost op: 26-01-2021, 13:55:11 »
Rocky: de verdenkingen van Remco en Erik komen allebei een beetje twijfelachtig over. (Remco zegt zelfs dat hij Rocky tot op het moment van zijn afgeschoten zijn volledig vertrouwde.) Ik wil best geloven dat de verdenkingen naar Rocky er een beetje in gemonteerd zijn. Maar off topic, Rocky heeft veel geld opgeleverd, dus verdenk ik haar totaal niet als mol. Mogelijke finalist, maar geen mol.
O/T maar de vraag is hoe Rocky als mol het spel anders had moeten spelen? Voor jokers gaan als dat kan, anders vol voor geld. Net doen alsof als dat kan. Maar anders cashen 💰

Iets anders is ongeloofwaardig... zou niet bij haar profiel passen. En dan een Thomasje doen in de verwachte veilingopdracht. Toch maar voorzichtig zijn. Wat ze in het Molboekje zegt over haar kwaliteiten ...en hoe ze met lastige momenten is omgegaan is precies wat ik bij een Mol verwacht.


Natuurlijk zijn de uitsluitingen niet zeker. Maar als ik alles bij elkaar optel, lijkt mij Charlotte als mol wel het meest waarschijnlijk.
Niemand van de afvallers heeft een verdenking naar Charlotte uitgesproken (behalve Erik in afl. 1, maar haar naam werd in de 2e test niet genoemd, ondanks dat Erik daar ws nog op een 4e naam heeft gespreid en hij nog steeds dezelfde namen zei te verdenken)

Dat zou erop kunnen wijzen dat ze 1 van de 2 andere finalisten is. We mogen zien dat het nog kan ...geen manipulatie, niks.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #113 Gepost op: 26-01-2021, 14:00:18 »
Niemand van de afvallers heeft een verdenking naar Charlotte uitgesproken (behalve Erik in afl. 1, maar haar naam werd in de 2e test niet genoemd, ondanks dat Erik daar ws nog op een 4e naam heeft gespreid en hij nog steeds dezelfde namen zei te verdenken)

Dat zou erop kunnen wijzen dat ze 1 van de 2 andere finalisten is. We mogen zien dat het nog kan ...geen manipulatie, niks.
Erik zei dat er nog een vierde was waar hij nog even over moest nadenken. Dat is geen manipulatie van de montage. Ook als dat over Charlotte ging, twijfelde hij echt over die vierde. Grote kans dus dat hij haar niet erg heeft meegenomen in de test, of misschien wel helemaal niet.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #114 Gepost op: 26-01-2021, 14:01:01 »
vol voor geld
Dat was ook wel het probleem, in de bus hadden Renee en Rocky al gezegd voor geld te gaan. Toen Rocky eenmaal was afgezonderd van de kajakkers zei ze beslist, tegen Joshua in, voor het geld te gaan. Na afloop sprak ze nog haar verontwaardiging uit dat de 3 andere abseilers deze afspraak doublecrosten. Dus wat kon Renee doen? Ze kon niet opeens toch voor 2x jokerkokers gaan. Er moest ook geld gepakt worden. En dan maar hopen dat men toch voor de vrijstelling zouden gaan. Die kokerverdeling lag puur bij de abseilers. En het lukte bijna nog ook. Alleen door die koppige Rocky niet. Rocky brengt eigenhandig 2000 in de pot, op Renee zie ik niet iets dat aan te merken is als mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #115 Gepost op: 26-01-2021, 14:15:03 »
Erik zei dat er nog een vierde was waar hij nog even over moest nadenken. Dat is geen manipulatie van de montage. Ook als dat over Charlotte ging, twijfelde hij echt over die vierde. Grote kans dus dat hij haar niet erg heeft meegenomen in de test, of misschien wel helemaal niet.
Ja, klopt. Ik denk helemaal niet dat Erik erop Charlotte is uitgegaan (maar op Splinter & Marije). Dat ze zo duidelijk laten zien dat ze het nog kan zijn is wel een dingetje. De andere afvallers noemden haar ook niet.

De kandidaten krijgen ook vragen als "Wat vond je verdacht aan kandidaat x in opdracht y?

Zoals de (test)biecht van Charlotte in afl.2 bijvoorbeeld. Dat soort mogelijk gemanipuleerde verdenkingen kunnen ze er ook in monteren.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #116 Gepost op: 27-01-2021, 00:57:33 »
Ik houd er wel ernstig rekening mee dat wij lang niet alle (complete) verdenkingen te zien krijgen. Daarom vind ik het nu nog zo lastig conclusies te trekken uit wat wij wél te zien krijgen. Renée is, op grond van wat wij tot nu toe gezien hebben, zeker geen vastigheidje  als Mol. Dat geldt eveneens voor alle anderen, misschien niet voor Rocky die, naar mijn mening, voor de winst gaat.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #117 Gepost op: 29-01-2021, 10:03:33 »
De test van aflevering 4:

Charlotte: Splinter & Renée
Joshua: Renée
Lakshmi: Joshua & Marije
Marije: Charlotte & Joshua
Renée: Charlotte & misschien Joshua & Marije
Rocky: Renée
Splinter: Charlotte, Renée & Rocky

Hoop echt op een afvaller, dat gaat ons veel wijzer maken, maar vrees ervoor. En zelfs valt iemand af, dan nog gaan ze de verdenkingen extra vaag maken.

Renée de mol? Mogelijke exit Marije

Charlotte de mol? Mogelijke exit Rocky/Joshua

Splinter de mol? Charlotte lijkt safe

Maar een aflevering kan heel de verdenkingen omslaan en dat gaan ze zeker niet altijd in beeld tonen. Dus alles met een korreltje zout nemen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #118 Gepost op: 29-01-2021, 11:05:10 »
Ja, klopt. Ik denk helemaal niet dat Erik erop Charlotte is uitgegaan (maar op Splinter & Marije).
In de aflevering dat Erik eruit ging had Splinter tegen Renee gezegd bij opdracht 2.1 Ga voor het geld en Erik stond te schateren van het lachen. En Joshua had de hele opdracht verkloot. Erik noemt Splinter misschien, maar dat is waarschijnlijk ook alles geweest wat Erik gedaan heeft met zijn verdenkingen richting Splinter. Ook in de bus had hij zo zijn bedenkingen bij Joshua 's aanpak van de opdracht. Dus ja hij heeft Splinter genoemd, maar Joshua verdachter gevonden.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #119 Gepost op: 29-01-2021, 11:55:14 »
In de aflevering dat Erik eruit ging had Splinter tegen Renee gezegd bij opdracht 2.1 Ga voor het geld en Erik stond te schateren van het lachen. En Joshua had de hele opdracht verkloot. Erik noemt Splinter misschien, maar dat is waarschijnlijk ook alles geweest wat Erik gedaan heeft met zijn verdenkingen richting Splinter. Ook in de bus had hij zo zijn bedenkingen bij Joshua 's aanpak van de opdracht. Dus ja hij heeft Splinter genoemd, maar Joshua verdachter gevonden.

Erik wantrouwt Splinter ook duidelijk in 2.3. Hij besluit ondanks zijn twijfels Splinters instructies uit te voeren en een bord om te rijden dat later direct daarna fout blijkt. Als het duidelijk wordt dat het fout is, lijkt het alsof Erik zich bevestigd voelt (dat wil zeggen: bevestigd in zijn verdenking van Splinter).

We weten ook dat direct na de executie Erik Splinter met de pot vertrouwt. Dit kan zijn omdat:
(1) hij Splinter in het geheel nooit als mogelijke mol ziet. Dat lijkt onwaarschijnlijk, aangezien er meerdere aanwijzingen zijn dat Erik Splinter tenminste deels verdacht;
(2) hij in de test tenminste deels op Splinter heeft ingezet en hij het rode scherm als aanwijzing ziet dat Splinter niet de mol is. In dat geval kan Splinter eigenlijk de mol niet meer zijn, aangezien weinig andere kandidaten ook maar deels op Splinter zaten; of
(3) aangezien Erik afgevallen is, het hem niet kan schelen of hij de pot aan een mogelijke mol geeft. Ik kan dit niet helemaal uitsluiten en het kan zijn dat andere factoren Erik er toe drijven de pot aan Splinter toe te bedelen, bijv een sentimentele bui nadat hij is afgevallen en het gevoel dat het kistje eigenlijk bij Splinter hoort). Dat soort zaken spelen wel een rol (ik heb in een amateureditie ook een keer in een impulsieve bui de pot toebedeeld aan iemand die later de mol bleek te zijn), maar ik zie Erik nou juist als een redelijk doordacht persoon.