Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden  (gelezen 26580 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #60 Gepost op: 10-01-2021, 16:29:15 »
Even voor mijn begrip... Florentijn moest twee geheime opdrachten benoemen. De eis was niet dat ze uitgevoerd waren als ik de tekst letterlijk lees. Door de porto's om te wisselen wist Florentijn wel degelijk welke geheime opdrachten er waren. Ik vind het juist onmols om dan niets te noemen. Als ik me goed herinner, is Rocky zelfs bijgepraat door Florentijn. Juist dat bewijst dat hij toch wel minstens 1 opdracht had kunnen (en moeten) benoemen als mol.

In dat licht is het omwisselen van de porto's zeer mols, maar wel erg duidelijk in beeld. Is het niet noemen van een geheime opdracht onmols, is het idee van de duimpjes onmols en is het onmols dat Splinter nog tegen Renee zegt, dat ze ook voor het geld kan kiezen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #61 Gepost op: 10-01-2021, 17:04:40 »
Helaas wordt de opdracht niet ondubbelzinnig uitgelegd.
Wat in ieder geval volgens mij wel duidelijk is dat het voor het verdienen van een joker niet uitmaakt of een opdracht is uitgevoerd of niet. Rik heeft het heel duidelijk over het benoemen van een opdracht, zowel ervoor als erna.
Op het moment dat Florentijn geen opdracht wenst te benoemen, vraagt hij toch nog aan Renée of zij één opdracht kan benoemen. Als het erom zou gaan dat ze in totaal 2 opdrachten moesten benoemen dan had hij wel expliciet voor meer dan één opdracht hebben gevraagd. Blijkbaar kon Renée nog steeds haar joker verdienen als ze één opdracht had kunnen benoemen.

Over het geld zegt Rik dat elke onopgemerkte opdracht geld oplevert. Maar hij zegt hierbij dat er geen geld wordt verdiend als ze 2 geheime opdrachten kunnen benoemen. Hoewel hij dit niet expliciet zegt ga ik ervan uit dat hij hier bedoelt ieder één. Dus als Renéé één van de opdrachten van haar team had benoemd, dan zouden volgens mij de andere opdrachten van dat team nog steeds geld opleveren. Het is daarom volgens mij ook dat Rik expliciet om één opdracht vraagt. Want dat betekent dat Renéé door het benoemen van 2 opdrachten (als Mol) niet 2 keer €350 uit de pot zou kunnen houden, of zelfs ervoor kunnen zorgen dat er geen geld in de pot komt omdat er in totaal 2 opdrachten zijn benoemd.
Dat is hoe ik er tegenaan kijk.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #62 Gepost op: 10-01-2021, 17:08:14 »
Maar als Renee de mol was, wist ze de geheime opdracht en had ze nooit de verkeerde genoemd maar de 700 euro uit de pot gespeeld. Dus zeer kandidaats van Renee
Juist! ::jaja::

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #63 Gepost op: 10-01-2021, 17:10:32 »
Rik zegt:

Citaat
Renee en Florentijn terwijl jullie aan het filmen waren hebben jullie medekandidaten geheime opdrachten uitgevoerd. Als het jullie lukt om twee van die geheime opdrachten te benoemen dan verdient elk van jullie een joker. En komt er geen geld in de pot. Lukt het niet, dan verdient de groep voor elke onopgemerkte geheime opdracht wel geld.

Het woord ‘die’ in de tweede zin wijst terug naar ‘geheime opdrachten uitgevoerd’ in de eerste zin. Dus strikt genomen zouden alleen uitgevoerde opdrachten tellen. Maar ik denk dat dit slordig taalgebruik is en dat ook niet uitgevoerde opdrachten telden.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #64 Gepost op: 10-01-2021, 17:43:48 »
Florentijn kan van mening zijn geweest dat hij gemakkelijker kon uitleggen waarom hij voor geld koos dan dat hij kon uitleggen waarom hij voor een joker zou gaan. Er zijn discussies aan vooraf gegaan (i. i. g. met Rocky); als hij de mol is, is hij totaal voor het blok gezet doordat Joshua de opdracht heel anders heeft doen verlopen dan vooraf was voorzien. Wat wij niet moeten vergeten is dat de mol met de groepsdynamiek te maken heeft, hij moet het vertrouwen zien te bewaren. Zijn lichaamstaal straalde wel uit dat hij niet goed wist wat hij met de situatie aan moest. Dus ofwel hij begreep het niet als kandidaat, ofwel hij was als mol aan het inschatten wat de meest veilige weg was voor hem. Wíj kunnen wel denken dat hij zich juist verdacht maakt bij de anderen, maar wie zegt dat dat werkelijk zo is? Het klinkt zo makkelijk, als mol doe je gewoon het meest kandidaatse, maar in principe maakt dat voor de groep niet uit, want elke kandidaat kan de mol zijn en doet wel eens iets "mols". Iemand die nooit iets verdachts doet maakt zich óók weer verdacht. Waar het werkelijk om gaat is, hoe bespeel je je medekandidaten het gemakkelijkste en hoe blijf je het dichtste bij hoe je als kandidaat zou zijn.
natuurlijk, een mol kan iets kandidaats doen en een kandidaat iets mols, maar je moet ergens naar kijken. Uiteindelijk gaat het om het totaal aan acties. Als je als kandidaat iemand voor 0 euro ziet kiezen ipv een mogelijke joker is dat superverdacht en dat wil je als mol juist voorkomen. Als kandidaat niet, dan wil je juist verdacht lijken. Natuurlijk hebben zijn groepsleden die link ook gelegd. En Florentijn wist dit ook al na de stunt van Joshua. Dus zeer onmols voor Florentijn. Ik kan hem alleen nog als mol zien door te erkennen dat hij hier compleet in de war was en daarom een foutje heeft gemaakt, maar anders een dikke potloodstreep door zijn naam, terwijl ik juist in zijn tunnel zat.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2021, 17:46:21 door Theovv »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #65 Gepost op: 10-01-2021, 17:55:28 »
natuurlijk, een mol kan iets kandidaats doen en een kandidaat iets mols, maar je moet ergens naar kijken. Uiteindelijk gaat het om het totaal aan acties. Als je als kandidaat iemand voor 0 euro ziet kiezen ipv een mogelijke joker is dat superverdacht en dat wil je als mol juist voorkomen. Als kandidaat niet, dan wil je juist verdacht lijken. Natuurlijk hebben zijn groepsleden die link ook gelegd. En Florentijn wist dit ook al na de stunt van Joshua. Dus zeer onmols voor Florentijn. Ik kan hem alleen nog als mol zien door te erkennen dat hij hier compleet in de war was en daarom een foutje heeft gemaakt, maar anders een dikke potloodstreep door zijn naam, terwijl ik juist in zijn tunnel zat.

Zonder af te doen aan je argumenten denk ik dat je mogelijk te snelle conclusies trekt. Mogelijk kan een mol Florentijn nog tegen Joshua, Charlotte en Rocky doen alsof (1) hij niet wist dat er helemaal niets was uitgevoerd in zijn groepje, (2) hij niet begreep dat zijn keuze voor de joker alleen op het geld in zijn groepje invloed had of (3) hij de gevolgen van zijn keuze niet helemaal helder  overzien had. We weten nooit helemaal hoeveel kandidaten weten en hoeveel lagen ze doordenken. Als Florentijn de mol is neemt hij hier een risico maar niet noodzakelijk een fataal risico.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #66 Gepost op: 10-01-2021, 17:56:32 »
Dat heeft ze toch gedaan? Volgens mij was het veel opdrachten geven in deze opdracht mols.

Dat lijkt mij ook. Als de mol de geheime opdrachten gaf, wil die dat er zoveel mogelijk uitgevoerd worden, zodat de kans groter is dat Renée/Florentijn een geheime opdracht raadt en er geen geld in de pot komt. Dat je als mol graag een bevestigingsduimpje wilt hebben voor elke uitgevoerde opdracht snap ik dus heel goed. Als Lakshmi de mol is, heeft dat - en de warrigheid van Renée - in dit geval echter tegen haar gewerkt.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #67 Gepost op: 10-01-2021, 18:02:02 »
Zonder af te doen aan je argumenten denk ik dat je mogelijk te snelle conclusies trekt. Mogelijk kan een mol Florentijn nog tegen Joshua, Charlotte en Rocky doen alsof (1) hij niet wist dat er helemaal niets was uitgevoerd in zijn groepje, (2) hij niet begreep dat zijn keuze voor de joker alleen op het geld in zijn groepje invloed had of (3) hij de gevolgen van zijn keuze niet helemaal helder  overzien had. We weten nooit helemaal hoeveel kandidaten weten en hoeveel lagen ze doordenken. Als Florentijn de mol is neemt hij hier een risico maar niet noodzakelijk een fataal risico.
1. Dat kan niet, want hij heeft zelf aan Rocky verteld dat hij alle shadowteam instructies te horen heeft gekregen en Joshua was er zelf achter gekomen dat hij de geheime opdrachten aan Florentijn had verteld, dus zij 2 weten sowieso dat Florentijn alles weet.
2. Dat kan alleen als je kandidaat bent. Als mol ken je opzet van de opdracht door en door.
3. Hij neemt een heel groot risico, want Rocky en Florentijn kunnen zijn actie niet anders dan mols verklaren (0 euro verkiezen boven een joker. Als kandidaat wil je prima mols gevonden worden, als mol niet. Als mol neem je alleen een risico als je geld weg kan spelen en dat was nu niet het geval. Dus hij neemt een groot risico zonder enig belang voor een mol.

Ik wil graag weer terug in de Florentijn-tunnel vanwege zijn andere acties maar dit is niet te negeren.


Dat lijkt mij ook. Als de mol de geheime opdrachten gaf, wil die dat er zoveel mogelijk uitgevoerd worden, zodat de kans groter is dat Renée/Florentijn een geheime opdracht raadt en er geen geld in de pot komt. Dat je als mol graag een bevestigingsduimpje wilt hebben voor elke uitgevoerde opdracht snap ik dus heel goed. Als Lakshmi de mol is, heeft dat - en de warrigheid van Renée - in dit geval echter tegen haar gewerkt.
Dat bevestigingsduimpje is enorm riskant als mol, daardoor is de kans groot dat Renee de verkeerde geheime opdracht raadt en het geld in de pot blijft zitten. Als mol is het ook niet nodig om die duimpjes te krijgen.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2021, 18:04:30 door Theovv »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #68 Gepost op: 10-01-2021, 18:40:22 »
1. Dat kan niet, want hij heeft zelf aan Rocky verteld dat hij alle shadowteam instructies te horen heeft gekregen en Joshua was er zelf achter gekomen dat hij de geheime opdrachten aan Florentijn had verteld, dus zij 2 weten sowieso dat Florentijn alles weet.
2. Dat kan alleen als je kandidaat bent. Als mol ken je opzet van de opdracht door en door.
3. Hij neemt een heel groot risico, want Rocky en Florentijn kunnen zijn actie niet anders dan mols verklaren (0 euro verkiezen boven een joker. Als kandidaat wil je prima mols gevonden worden, als mol niet. Als mol neem je alleen een risico als je geld weg kan spelen en dat was nu niet het geval. Dus hij neemt een groot risico zonder enig belang voor een mol.

Ik wil graag weer terug in de Florentijn-tunnel vanwege zijn andere acties maar dit is niet te negeren.

Florentijn heeft aan Rocky verteld dat hij sommige instructies hoorde die voor Rocky en Charlotte bedoeld waren. Ik weet niet of hij gezegd heeft dat hij alle instructies hoorde. Volgens mij kan hij prima doen alsof hij dat pas na afloop van de opdracht doorkreeg (nadat hij de joker heeft afgeslagen en nadat hij met Joshua heeft gepraat).

Punt 2 en 3: klopt dat de mol alles weet en de gevolgen van zijn keuzes kan overzien. Mijn punt was dat hij vanuit zijn gespeelde rol als kandidaat kon spelen alsof hij de uitleg niet begreep en dat hij dacht dat zijn keuze nog wel invloed op het geld had.

Als hij de mol is, nam hij inderdaad een risico richting Joshua (als Joshua doorkrijgt dat Florentijn doorhad dat er niets uitgevoerd was), Rocky (afhankelijk van hoeveel hij aan Rocky verteld heeft) en Charlotte (afhankelijk van hoeveel Charlotte wist). Maar richting de rest maakt het hem minder verdacht, want voor de rest komt hij juist als goede kandidaat over en ligt het aan de andere drie dat er geen geld verdiend is.

Ik zie de problemen met de theorie dat mol Florentijn hier een risico neem. Maar ik vind het als kandidaat ook moeilijk te verklaren. Denken we dat Florentijn als kandidaat hier iets doms doet? Of denken we dat Florentijn zo veel lagen doordenkt dat hij zichzelf verdacht probeert te maken?


Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #69 Gepost op: 10-01-2021, 19:04:01 »
Florentijn en renee moeten filmen, als zij niet doorhebben dat de anderen geheime opdrachten uitvoeren, dan komt er geld in de pot.

De mol wil geen geld in de pot, dus eigenlijk wil de mol dat de ‘filmers’ WEL doorhebben wat er gaande is. Zo weten de filmers het juiste antwoord, en krijgen ze automatisch een joker (ze lijken ook te kunnen kiezen voor geld, maar dat klopt niet, bij 2 goede antwoorden kregen ze sowieso een joker). Er komt zo geen geld in de pot!

Dus dat renee voor een joker kiest en vervolgens het foute antwoord geeft, is onmols en zij zorgt hiermee juist voor geld in de pot!

Florentijn gaf helemaa geen antwoord, zei alleen dat hij voor het geld ging (dat was helemaa geen keuze). Als mol zou hij juist wel het goede antwoord geven en voor een joker gaan, dan hou je geld uit de pot.

Dus de beste strategie is ervoor zorgen dat de filmers juist doorhebben dat er iets gaande is, het dus wel opvallend doen. Want als zij goed antwoorden komt er geen geld in de pot:

Splinter en marije deden beide zeer opvallend voor de camera en vooral splinter bij renee (van beide dus Mols), renee had dit dus makkelijk door kunnen hebben!

Joshua zorgde dat florentijn alle juiste antwoorden had doordat hij aan de verkeerde instructies gaf (Mols). Alleen zei florentijn niets en ging voor het geld (kon makkelijk want er was niets verdiend).

Rocky en Charlotte: geen enkele vraag goed, ideaal want zo komt er geen geld binnen. Ze vroegen zich totaal niets af, florentijn hield wijselijk zijn mond (Mols, zo kwam er geen geld bij). Van de dames kun je dit Mols vinden.

Lakshmi: deed erg haar best zoveel mogelijk vragen te laten filmen: haalde hiermee 700 binnen. Als mol wil je dat risico helemaal niet nemen, bovendien zorgde haar duim suggestie voor extra kans dat renee het fout had (en hiermee geld in de pot bracht). Dus onmols van Lakshmi.


Dus splinter marije en florentijn MOLS, van Joshua ook deels (al leek me zijn reactie oprecht).
Van Rocky en charlotte geen hoogte gekregen maar leken kandidaats!
« Laatst bewerkt op: 10-01-2021, 19:07:59 door Rozz75 »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #70 Gepost op: 10-01-2021, 19:21:02 »
Rik zegt:

Het woord ‘die’ in de tweede zin wijst terug naar ‘geheime opdrachten uitgevoerd’ in de eerste zin. Dus strikt genomen zouden alleen uitgevoerde opdrachten tellen. Maar ik denk dat dit slordig taalgebruik is en dat ook niet uitgevoerde opdrachten telden.
Rik gebruikt het woord "die" helemaal niet en zeker niet terugwijzend naar uitgevoerde opdrachten. Hij heeft het eerst over de missie en een aantal zinnen later heeft hij het over "2 geheime opdrachten noemen". Er is geen enkele referentie naar uitgevoerde opdrachten volgens mij.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #71 Gepost op: 10-01-2021, 19:25:08 »
Rik gebruikt het woord "die" helemaal niet en zeker niet terugwijzend naar uitgevoerde opdrachten. Hij heeft het eerst over de missie en een aantal zinnen later heeft hij het over "2 geheime opdrachten noemen". Er is geen enkele referentie naar uitgevoerde opdrachten volgens mij.

Nog maar een keer:

Citaat
Renee en Florentijn terwijl jullie aan het filmen waren hebben jullie medekandidaten geheime opdrachten uitgevoerd. Als het jullie lukt om twee van die geheime opdrachten te benoemen dan verdient elk van jullie een joker. En komt er geen geld in de pot. Lukt het niet, dan verdient de groep voor elke onopgemerkte geheime opdracht wel geld.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #72 Gepost op: 10-01-2021, 19:30:51 »
Nog maar een keer:
Ik had het over de uitleg die Rik voor de opdracht geeft en jij blijkbaar over de uitleg erna. Vandaar de verwarring.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #73 Gepost op: 10-01-2021, 19:37:22 »
Ik had het over de uitleg die Rik voor de opdracht geeft en jij blijkbaar over de uitleg erna. Vandaar de verwarring.

Ah, vandaar. Het feit dat de uitleg voor de opdracht anders is, is trouwens nog een argument dat het slordig taalgebruik was en ook niet uitgevoerde opdrachten meetelden.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #74 Gepost op: 10-01-2021, 20:00:32 »
Florentijn heeft aan Rocky verteld dat hij sommige instructies hoorde die voor Rocky en Charlotte bedoeld waren. Ik weet niet of hij gezegd heeft dat hij alle instructies hoorde. Volgens mij kan hij prima doen alsof hij dat pas na afloop van de opdracht doorkreeg (nadat hij de joker heeft afgeslagen en nadat hij met Joshua heeft gepraat).

Punt 2 en 3: klopt dat de mol alles weet en de gevolgen van zijn keuzes kan overzien. Mijn punt was dat hij vanuit zijn gespeelde rol als kandidaat kon spelen alsof hij de uitleg niet begreep en dat hij dacht dat zijn keuze nog wel invloed op het geld had.

Als hij de mol is, nam hij inderdaad een risico richting Joshua (als Joshua doorkrijgt dat Florentijn doorhad dat er niets uitgevoerd was), Rocky (afhankelijk van hoeveel hij aan Rocky verteld heeft) en Charlotte (afhankelijk van hoeveel Charlotte wist). Maar richting de rest maakt het hem minder verdacht, want voor de rest komt hij juist als goede kandidaat over en ligt het aan de andere drie dat er geen geld verdiend is.

Ik zie de problemen met de theorie dat mol Florentijn hier een risico neem. Maar ik vind het als kandidaat ook moeilijk te verklaren. Denken we dat Florentijn als kandidaat hier iets doms doet? Of denken we dat Florentijn zo veel lagen doordenkt dat hij zichzelf verdacht probeert te maken?
Ik vind de scenarios dat FLorentijn als kandidaat iets doms doet of juist iets heel slims veel waarschijnlijker dan dat hij als mol, met de nodige voorkennis iets doms doet. Dat zou betekenen dat 1 a 2 mensen hem wellicht betrapt hebben en dat zonder de kans hiermee geld weg te spelen.


Florentijn en renee moeten filmen, als zij niet doorhebben dat de anderen geheime opdrachten uitvoeren, dan komt er geld in de pot.

De mol wil geen geld in de pot, dus eigenlijk wil de mol dat de ‘filmers’ WEL doorhebben wat er gaande is. Zo weten de filmers het juiste antwoord, en krijgen ze automatisch een joker (ze lijken ook te kunnen kiezen voor geld, maar dat klopt niet, bij 2 goede antwoorden kregen ze sowieso een joker). Er komt zo geen geld in de pot!

Dus dat renee voor een joker kiest en vervolgens het foute antwoord geeft, is onmols en zij zorgt hiermee juist voor geld in de pot!

Florentijn gaf helemaa geen antwoord, zei alleen dat hij voor het geld ging (dat was helemaa geen keuze). Als mol zou hij juist wel het goede antwoord geven en voor een joker gaan, dan hou je geld uit de pot.

Dus de beste strategie is ervoor zorgen dat de filmers juist doorhebben dat er iets gaande is, het dus wel opvallend doen. Want als zij goed antwoorden komt er geen geld in de pot:

Splinter en marije deden beide zeer opvallend voor de camera en vooral splinter bij renee (van beide dus Mols), renee had dit dus makkelijk door kunnen hebben!

Joshua zorgde dat florentijn alle juiste antwoorden had doordat hij aan de verkeerde instructies gaf (Mols). Alleen zei florentijn niets en ging voor het geld (kon makkelijk want er was niets verdiend).

Rocky en Charlotte: geen enkele vraag goed, ideaal want zo komt er geen geld binnen. Ze vroegen zich totaal niets af, florentijn hield wijselijk zijn mond (Mols, zo kwam er geen geld bij). Van de dames kun je dit Mols vinden.

Lakshmi: deed erg haar best zoveel mogelijk vragen te laten filmen: haalde hiermee 700 binnen. Als mol wil je dat risico helemaal niet nemen, bovendien zorgde haar duim suggestie voor extra kans dat renee het fout had (en hiermee geld in de pot bracht). Dus onmols van Lakshmi.


Dus splinter marije en florentijn MOLS, van Joshua ook deels (al leek me zijn reactie oprecht).
Van Rocky en charlotte geen hoogte gekregen maar leken kandidaats!
Florentijn is hier juist kandidaats. Je gaat als mol nooit voor 0 euro kiezen boven een joker. Rocky en Joshua wisten dat Florentijn al wist dat er 0 euro was verdiend dus dan voor het geld gaan ipv een joker had hen dan duidelijk gemaakt dat Florentijn sowieso geen kandidaat en dus de mol is.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2021, 20:04:38 door Theovv »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #75 Gepost op: 10-01-2021, 20:02:07 »
Dat bevestigingsduimpje is enorm riskant als mol, daardoor is de kans groot dat Renee de verkeerde geheime opdracht raadt en het geld in de pot blijft zitten. Als mol is het ook niet nodig om die duimpjes te krijgen.

Eens. Het ging mij er slechts om dat het geven van veel geheime opdrachten mols is, en niet onmols. Hoe meer opdrachten, hoe meer kans dat Renée/Florentijn een van deze opdrachten correct opnoemt en geld uit de pot houdt.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #76 Gepost op: 10-01-2021, 20:29:07 »
Florentijn is hier juist kandidaats. Je gaat als mol nooit voor 0 euro kiezen boven een joker. Rocky en Joshua wisten dat Florentijn al wist dat er 0 euro was verdiend dus dan voor het geld gaan ipv een joker had hen dan duidelijk gemaakt dat Florentijn sowieso geen kandidaat en dus de mol is.

Ik kreeg niet de indruk dat dit groepje wist dat er geen geld was verdiend. Ze waren behoorlijk verbaasd te horen dat het geld door het andere groepje was verdiend.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #77 Gepost op: 11-01-2021, 05:33:33 »
Eerlijk gezegd denk ik dat Florentijn zelfs heeft gedacht dat het verzoek van Joshua ver weg te lopen een van de geheime opdrachten voor hem zelf was. En dat hij intens in de war is geweest. Te zien aan zijn blik maar hij zegt ook nog iets vreemds. Namelijk dat hij niet voor de joker wil kiezen omdat hij dan verdacht zal worden. Dat is als kandidaat toch juist goed om verdacht te worden. Ben je de mol dan wil je niet uitspreken dat je verdenking van je af wil houden. Enfin, ik bestempel het voor mezelf als kandidaats van Florentijn.

Splinter vind ik toch echt verdacht. Beide opdrachten die hij deed, deed hij absurd opvallend. Voor Renee onopvallend een vlieg weg slaan doe je niet door haar een mep te verkopen. Daardoor valt het Renee op dat iedereen raar doet. Als ze dan zegt dat zij niets hoort zegt Splinter heel raar 'gewoon doorgaan Renee' terwijl hij haar bijna meevoert. Als Lakshmi vraagt om de duimpjes, trekt hij opnieuw ontzettend de aandacht van Renee zodat hij opzichtig een duimpje op kan steken voor de camera. Eigenlijk doet hij dus alles om er voor te zorgen dat Renee denkt dat ze wel wat kan noemen en voor de joker zal gaan. Dat de duimpjes een idee van Laskshmi zelf was en meer op viel dan de rest, gooide voor hem roet in het eten.

Joshua toch verdacht hoewel het wel een absurde in your face actie zou zijn.

Mochten Charlotte of Rocky de mol zijn, dan werd het werk voor ze gedaan.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #78 Gepost op: 11-01-2021, 10:17:31 »
Op het moment dat Florentijn voor het geld kiest, zegt Marije meteen : "Oh Florentijn, ik hou van je!" terwijl ze met haar handen een dankgebaar maakt. Ogenschijnlijk überkandidaats natuurlijk, maar het zou ook erg mols kunnen zien.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #79 Gepost op: 11-01-2021, 10:42:55 »
Ze speelt zoiets dan wel heel knap want ik vind het er erg spontaan uitkomen. Ik heb dan weer bedenkingen bij Splinters opmerking dat Renée ook voor het geld kan kiezen. Braafste jongetje van de klas (al zit een kandidaat ook niet op een medekandidaat met een joker te wachten) of Mol?