Auteur Topic: [Aflevering 5] - Tot drie tellen  (gelezen 21538 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #20 Gepost op: 30-01-2021, 21:41:59 »
Deze opdrachten waren niet realistisch haalbaar én dit seizoen begon nog wel zo sterk. De eerste opdracht was echt te moeilijk gezien de woorden die ze moesten tekenen, bij de tweede opdracht weet de mol wat de anderen gokken (dus kan je zowel ook 5000 euro gokken om jezelf bij dat clubje te voegen of juist héél laag te bieden om de vermoorde onschuld te spelen) en bij de derde opdracht moesten ze wachten tot ze langs de postpakketten kwamen dus er ging altijd geld af bij de klok. Vind het gewoon zielig voor Joshua, die nu geen echte kans heeft gehad. Gelukkig sowieso wel een kandidaat voor het tweede seizoen van all-stars. Wat ze wel hadden moeten doen is iedereen maakt de test en als degene die de test het slechtst maakt een vrijstelling heeft gaat er niemand uit.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #21 Gepost op: 30-01-2021, 21:43:27 »
Dit was weer een best leuke aflevering zoals we het graag zien, maar eigenlijk had de uitwerking nog net wat beter gekund. Vooral de treinopdracht vond ik enorm leuk, maar wat mij betreft had die bieding er helemaal niet bij gemoeten. Jammer dat de pot nu voor (het had veel erger kunnen zijn) de helft minder gevuld is. Ook had het voor mij even goed om 2 jokers kunnen draaien in plaats van 3 vrijstellingen, want in een groep van 6 kandidaten (en als de Mol bij de executie-groep zat, hadden eigenlijk al 4 mensen niet kunnen afvallen) vind ik dit niet echt zo'n geweldig idee.

Ook de eerste opdracht vond ik best leuk om naar te kijken! Enorm blij met het overzichtsplaatje, want die zouden er eigenlijk echt elke opdracht moeten zijn!  ::bravo:: 

En ik baal ontzettend van Joshua als afvaller. Is toch wel 1 van mijn meest favoriete kandidaten van minstens de laatste 5 seizoenen. Lang geleden dat ik nog met zo'n kippenvel zat toen er een kandidaat naar huis moest  ::jaja::

Ik vind het tot nu toe een enorm geslaagd seizoen en met enkele verbeterpuntjes denk ik dat we weer voor een aantal jaren leuke seizoenen kunnen verwachten!  ::bravo::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #22 Gepost op: 30-01-2021, 21:45:02 »
Ik vind deze twist ook maar niks. Maar ik ben het er niet mee eens dat de Mol eerder niet gemold zou hebben. Ook in eerdere series met veilingen of wanneer er op andere manieren geld uit de pot ging zag je dat de Mol hooguit in de opdracht voor zo'n twist zijn best deed, maar verder gewoon al zijn werk uitvoerde door zo min mogelijk in de pot te laten komen. Dat zal nu vast ook het geval zijn.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #23 Gepost op: 30-01-2021, 21:46:17 »
Ik vind deze twist ook maar niks. Maar ik ben het er niet mee eens dat de Mol eerder niet gemold zou hebben. Ook in eerdere series met veilingen of wanneer er op andere manieren geld uit de pot ging zag je dat de Mol hooguit in de opdracht voor zo'n twist zijn best deed, maar verder gewoon al zijn werk uitvoerde door zo min mogelijk in de pot te laten komen. Dat zal nu vast ook het geval zijn.
Ik heb zelf tot deze aflevering in ieder geval niet het idee gehad dat er molacties zijn geweest. Het was aardig smooth sailing...

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #24 Gepost op: 30-01-2021, 21:47:23 »
Zo jammer deze aflevering met bieden. Alsof bijna alle voorgaande afleveringen voor de katze viool zijn gedaan.
Opdracht wie wat waar is niet te doen. En de opdracht in de trein was onmogelijk voor de andere 3.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #25 Gepost op: 30-01-2021, 21:47:54 »
Ik vond dit ontzettend matig. Opdracht 1 praktisch onmogelijk, lijkt me expres gedaan om de mol wat te helpen die tot nu toe niet heel best heeft gepresteerd. Biedopdrachten mogen er echt uit wat mij betreft. Gaat het eindelijk een keer goed qua opdrachten, bam weer 5k eruit. Resulterend in een hele oneerlijke executie, net als de dubbele executie vorig jaar. Ik acht de kans ontzettend groot dat Joshua en Splinter allebei goed zaten maar Joshua dus toch weg moest. Ze hadden gewoon alle testen mee moeten laten tellen en dan gewoon eventueel niemand naar huis als iemand met een vrijstelling rood heeft.

Waar blijft die afvallerloze aflevering? In de promo van volgende week is niets te zien dat erop wijst dat er niemand af gaat vallen...
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 23:12:52 door Rinusoide »

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #26 Gepost op: 30-01-2021, 21:49:39 »
Dit had een hele leuke aflevering kunnen zijn, maar helaas...

Opdracht 1, leuk idee onhaalbaar
Opdracht 2, zo'n geld uit de pot opdracht is niet mijn ding.
Opdracht 3, opdracht op zich leuk, voorkennis te groot voordeel waardoor er eigenlijk geen opdracht overblijft.

Executie met 3/6,  ipv gewoon 3 vrijstellingen. Dus mocht je goed zitten maar de anderen ook ga je er toch uit.

En dan ook nog de smaakmaker er uit. Voor mij in alle seizoenen widm de aflevering met de zuurste nasmaak....

Kortom leuk idee voor aflevering om zeep geholpen. En een productie als grootste mol....

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #27 Gepost op: 30-01-2021, 21:50:01 »
Ik heb zo’n enorme hekel aan dit soort biedopdrachten! Zo jammer dat de makers daarvoor hebben gekozen. Drie vrijstellingen op zes is gewoon veel te veel. Ik snap nu wel meteen de ‘spoilerfoto’ van Renee, Splinter en Joshua. Zij zijn hierdoor extra hecht geworden.

Mee eens als het op deze manier wordt uitgevoerd. Wel had ik het ontzettend mooi gevonden als er een dubbele laag op het einde in had gezeten, bijvoorbeeld dat de overige 3 de optie kregen om met geld uit de pot (meer dan 5k) de vrijstellingen terug te kopen. Een mooi koekje van eigen deeg voor de hebberigheid van de 3 dames en ook een mooie verwijzing naar opdracht 1 van aflevering 1, lesje niet geleerd! Dat had deze aflevering voor mij in éen klap de beste aflevering ooit gemaakt, want verder was het echt top!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #28 Gepost op: 30-01-2021, 21:50:53 »
Ik hoop heel hard dat Joshua nog terug komt ::jaja:: Maar in de promo zag je al de groep met z'n vijven bij elkaar bij de laatste opdracht, dus ik vrees van niet ::ohno::
...óf niet!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #29 Gepost op: 30-01-2021, 21:51:34 »
Ik ben niet snel kritisch, maar dit vond ik een van de slechtste afleveringen ooit.

- Onhaalbare 1e opdracht
- Een simpel biedspel zonder extra laag wat de pot plundert
- Weinig spanning in opdracht 3 vanwege de voorkennis (het was in potentie zo'n leuke opdracht)
- De postzakken kwamen pas helemaal aan het eind daar. Dus maximaal 850 te verdienen.
- Joshua weg  :\'(

Zonde, want vond het tot nu toe qua opdrachten een superseizoen!

Eens op elk punt.

Weet niet eens wat het laatste seizoen hiervoor was dat zulke goede opdrachten had.
Bergen nieuwe inspiratie en diepgang, memorabele sterke opdrachten ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::





...en dan krijg je ineens dit.
Eerste opdracht voelde echt als elke aflevering van de afgelopen 10 jaar aan.
En verder ga ik er geen woorden aan vuil maken.

Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #30 Gepost op: 30-01-2021, 21:53:03 »
Ik had ook nog gehoopt dat er een soort groepsvrijstelling-dilemma ineens zou komen bij de laatste wagon. 5000 euro terug in de pot, iedereen door. Zoiets. Maar dat gebeurde niet ::ohno::
...óf niet!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #31 Gepost op: 30-01-2021, 21:56:01 »
De drie minst leuke kandidaten betalen de halve pot om een ronde verder te kunnen. Belachelijk. Dit is toch helemaal niet waar WIDM voor staat? Nu is het een soort sterrenslag.
Laten we nog even herinneren hoe de executie van Patrick en Ron geschiedde in het renaissanceseizoen...

Kennelijk is dit waar het team achter WIDM naar toe wil.

Eén ding waar we in elk geval hoop uit kunnen koesteren, is de gedachte dat er nog een Vlaams molseizoen komt dit voorjaar. (Misschien vinden de moderators het niet leuk dat ik dat aanhaal, maar ik zou er niet over begonnen zijn als het Nederlandse gewoon bij hun leest was gebleven.)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #32 Gepost op: 30-01-2021, 21:57:12 »
Oh oh ohh wat jammer dit. Dit seizoen had echt potentie één van de beste ooit te worden, maar deze aflevering heeft het niveau echt enorm omlaag gehaald. De mol heeft de afgelopen afleveringen in principe niks hoeven doen, want kon toch lekker 5000 euro bieden, dus eigenlijk beginnen we nu pas echt met de zoektocht. En Joshua is wat mij betreft de kandidaat met de sneuste exit ooit...
Ik vind Rons exit in aflevering 1 van seizoen 18 nog steeds het allerergste, maar dit is wel een van de ergste samen met Ewouts exit in aflevering 1 in seizoen 13. In het jubileumseizoen hadden Ron, Peggy en Patrick 2/3 kans om af te vallen, wat ook erg oneerlijk was, maar zij zaten alle drie tenminste fout, wat het ietsje minder erg maakt (maar nog steeds oneerlijk). Dat weten we dit seizoen nog niet.

Bij de eerste opdracht hadden ze veel te weinig tijd en had er van tevoren gezegd moeten worden dat ook de afgevallen kandidaten de 'wie' konden zijn. Nu was het bijna onmogelijk. Ik vraag me regelmatig af of ze de opdrachten wel echt goed testen, want er is vaak gewoon echt te weinig tijd.
Egoïsme zou net als in aflevering 1 opdracht 1 moeten worden afgestraft, niet beloond zoals in deze aflevering.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #33 Gepost op: 30-01-2021, 21:58:20 »
De meningen zijn echt enorm verdeeld deze aflevering: you love it, or you hate it.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #34 Gepost op: 30-01-2021, 21:59:13 »
Laten we nog even herinneren hoe de executie van Patrick en Ron geschiedde in het renaissanceseizoen...

Kennelijk is dit waar het team achter WIDM naar toe wil.

Eén ding waar we in elk geval hoop uit kunnen koesteren, is de gedachte dat er nog een Vlaams molseizoen komt dit voorjaar. (Misschien vinden de moderators het niet leuk dat ik dat aanhaal, maar ik zou er niet over begonnen zijn als het Nederlandse gewoon bij hun leest was gebleven.)

Ondanks alle lofzang over de Vlaamse variant heb ik deze nog nooit gevolgd. Misschien nu toch maar eens doen, met dit seizoen ben ik wel klaar.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #35 Gepost op: 30-01-2021, 21:59:55 »
Eén ding waar we in elk geval hoop uit kunnen koesteren, is de gedachte dat er nog een Vlaams molseizoen komt dit voorjaar. (Misschien vinden de moderators het niet leuk dat ik dat aanhaal, maar ik zou er niet over begonnen zijn als het Nederlandse gewoon bij hun leest was gebleven.)

Ik snap dat je het zegt want mijn eerste gedachte was ook: zo'n twist doen de Belgen toch veel beter (eerlijker en met een rol weggelegd voor de Mol). Maar laten we er verder niet teveel een vergelijking van maken. Het is inderdaad mooi dat we ons kunnen verheugen op ook een nieuwe De Mol. En verder is er volop te genieten aan deze WIDM, al was de twist in deze aflevering voor een deel van de molloten een misser.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #36 Gepost op: 30-01-2021, 22:01:27 »
Ondanks alle lofzang over de Vlaamse variant heb ik deze nog nooit gevolgd. Misschien nu toch maar eens doen, met dit seizoen ben ik wel klaar.
Moet je zeker doen, is de moeite waard.

Niet zo fair tegenover Joshua dit. Dit hadden ze anders kunnen oplossen. Als de originele afvaller de vrijstelling heeft, krijgen de 3 die hun scherm moeten zien groen. Voila de afvallerloze aflevering en eerlijk tegenover iedereen.
Joshua kon zomaar eens helemaal juist zitten en toch het onderspit moeten delven omdat 1 iemand beter deed.

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #37 Gepost op: 30-01-2021, 22:02:55 »
Ik vond de aflevering een tragisch dieptepunt. Een onhaalbare eerste opdracht, een veiling en een derde opdracht waar het team dat voorkennis kreeg die eigenlijk niet eens echt goed kon gebruiken omdat het alleen maar om "vang de postzak" ging. 

Het enige positieve aan deze aflevering is de uitleg van de eerste opdracht - met een kaartje.

Bagger vervelend en slecht. WIDM productie team: stop met veilingen e.d. Wat in de pot zit blijft in de pot TENZIJ de kandidaten overleggen dat er wat uit gaat.  ::niet-ok::

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #38 Gepost op: 30-01-2021, 22:03:42 »
Ze kijken zeker naar onze kritieken, maar we moeten onszelf niet zó serieus nemen dat we verwachten dat ze alles doen om ons 100% tevreden te stellen. Ze maken hier een keus in, om het voor een breed publiek leuk te maken. Het kan je smaak niet zijn, maar er zijn meer mensen die het programma kijken dan alleen molloten.

Ikzelf vond dit eerlijk gezegd zonder twijfel een van de beste en spannendste aflevering in jaren (al ben ik denk ik een van de enige). Het blijft een kwestie van smaak. Daarom is de keuze van een maker niet per se goed of fout.

Offline Mit

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #39 Gepost op: 30-01-2021, 22:04:37 »
Ik had het liefst gezien dat Renee, Joshua, Splinter alleen het spel hadden moeten verlaten als ze de test het slechtst hadden gemaakt van alle zes kandidaten en niet hun 3. Dat gaf mij gewoon een nare smaak over deze aflevering.

Enige irritatie richting Marije omdat ze altijd zo hysterisch reageert naar anderen als ze niet optimaal presteren bij een opdracht maar zelf eenvoudig vijf duizend euro de pot uithaalt.  :-X Erg hypocriet.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 22:10:52 door Mit »