Auteur Topic: [Aflevering 6] - Wegstoppen  (gelezen 14172 keer)

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #20 Gepost op: 6-02-2021, 21:46:09 »
Maar deze aflevering waren er ook mensen die door gingen zonder hun scherm te zien te krijgen. En dat kregen ze pas na de test te horen. Dus ze zouden hun jokers al hebben ingezet hebben en naderhand te horen krijgen dat ze zeker door waren. En meestal worden jokers zo snel mogelijk ingezet (heb een beetje gemist hoe dat in deze aflevering gebeurde).
Dus het was waarschijnlijk een bewuste keuze van de crew om de jokers zo snel mogelijk uit het spel te krijgen zonder dat het teveel gevolgen heeft voor het spel...

Splinter heeft ze niet ingezet, rest niet gezien. Maar vond dit idd een pluspunt

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #21 Gepost op: 6-02-2021, 21:49:39 »
...

Overigens, we moeten niet concluderen dat het rode scherm dus bij de andere 3 zat. Tot het tegendeel bewezen is beschouw ik dit gedoe met schermen wegspelen als doorgestoken kaart. Er is voor zover ik nog nooit een opdracht met schermen wegspelen geweest waarbij het rood bij de overgebleven schermen zat. Zolang dat niet gebeurt, is al dat gedoe nep, want statistisch wordt het steeds onwaarschijnlijker (we mogen die kans nu weer met 0,6 vermenigvuldigen).

...

Klopt (ik geloof dat het één keer - in een recent seizoen - gebeurd is dat er wel een rood scherm was? maar helemaal zeker weet ik dat niet). In seizoen 10 was dit echt heel misleidend, omdat de enige die niet op de mol zat de enige was die zijn scherm te zien kreeg en toch niet afviel. Ik hoop dat dat nu niet weer het geval is. Als alles eerlijk is gegaan, ziet het er vanuit mijn Renée-tunnel rooskleurig uit. Maar ik vermoed dat de Splinter- en Charlotte-tunnelaars dat ook zo zullen zien :-)
« Laatst bewerkt op: 6-02-2021, 21:57:22 door tumtum »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #22 Gepost op: 6-02-2021, 21:56:33 »
Ik vind Renée’s keuze bij de executie heel gek. Ze kiest voor degene die ze verdenkt, maar ze had toch beter degene kunnen kiezen die ze niet verdenkt en haar mol zijn scherm laten zien? Als hij rood zou krijgen weet ze immers dat ze een nieuwe mol moet zoeken. Nu weet ze niets! Extra sneu voor Splinter dat hij weer langs het net vist!

Marije reageerde voor mij zeer naturel / verbaasd tijdens de executie. Charlotte vond ik gek reageren. Het meest logische scenario voor mij is dat Renee verkeerd zit en zelf het rode scherm had moeten krijgen.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #23 Gepost op: 6-02-2021, 22:00:56 »
Leuke aflevering! 3 goede opdrachten ::bravo:: De tweede is mijn favoriet ::jaja::

En ik vind Marije echt geweldig ::love::

Offline blastdragon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #24 Gepost op: 6-02-2021, 22:01:03 »
Extra sneu voor Splinter dat hij weer langs het net vist!
Leek alsof Splinter hoopte/verwachtte dat Renee hem zou meenemen. Zeker omdat Splinter geen van zijn jokers heeft ingezet.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #25 Gepost op: 6-02-2021, 22:01:34 »
Klopt (ik geloof dat het één keer gebeurd is dat er wel een rood scherm was? maar weet het niet uit mijn hoofd). In seizoen 10 was dit echt heel misleidend, omdat de enige die niet op de mol zat de enige was die zijn scherm te zien kreeg en toch niet afviel. Ik hoop dat dat nu niet weer het geval is. Als alles eerlijk is gegaan, ziet het er vanuit mijn Renée-tunnel rooskleurig uit. Maar ik vermoed dat de Splinter- en Charlotte-tunnelaars dat ook zo zullen zien :-)
Nee, het is nog nooit gebeurd. Bijna alle seizoenen vanaf 2010 had zo'n moment, en nog nooit is er iemand bij zo'n executie afgevallen.

De berekening luidt: 3/4*2/5*2/2*7/7*4/7*6/7*3/4*4/5*3/9*2/5*[3/4 OF 2/4]. Dat betekent een kans van amper 0,9% of zelfs maar 0,6% dat nooit gesjoemeld is. Dat laatste als Rocky of Splinter het is (wat ik denk). Het lijkt er sterk op dat de makers dit soort executies puur gebruiken om het aantal afleveringen 'kloppend' te maken zonder die lastige kandidaten.
...óf niet!

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #26 Gepost op: 6-02-2021, 22:03:36 »
Wat ik hoopte dat ze vorige week deden met rode schermen niet laten zien hebben ze deze aflevering wel gedaan...  ::ohno::

Ik denk dat Renee als Mol ervoor zorgde dat iedereen door moest.
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #27 Gepost op: 6-02-2021, 22:10:06 »
Nee, het is nog nooit gebeurd. Bijna alle seizoenen vanaf 2010 had zo'n moment, en nog nooit is er iemand bij zo'n executie afgevallen.
Ik ken de omstandigheden van de andere executies waarbij schermen niet getoond werden niet, maar het zijn niet altijd onvoorwaardelijke kansen. De kandidaten die hun scherm niet te zien krijgen zijn geen willekeurige kandidaten, maar worden in dit geval door Renée gekozen. Maar dan nog, het is wel heel toevallig dat er blijkbaar nog nooit een rood scherm bij gezeten heeft dan. Ook misleidend richting de overgebleven kandidaten als het doorgestoken kaart zou zijn.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #28 Gepost op: 6-02-2021, 22:16:13 »
Ik vond het een best geslaagde aflevering, ondanks dat dit de aflevering zonder afvaller vind (en ik daar niet echt fan van ben)! De opdrachten zaten enorm goed in elkaar en de locaties daarvoor werden ook zeer goed uitgekozen!  ::ok:: Maar... als we toch naar het totale plaatje moeten kijken, ben ik vrij teleurgesteld over de hoeveelheid troeven. Het niet zien van je scherm is dan geen vrijstelling, maar is in principe wel gewoon een voordeel/troef. Ik heb het vorige aflevering ook gezegd: maximum 8 à 10 jokers en 1 à 2 vrijstellingen zijn perfect. Een troef moet je écht verdienen en moet speciaal zijn, niet iets wat je zomaar en heel vaak kan verkrijgen. Volgens mij hebben minstens de helft van de opdrachten tot nu toe een troef bevat en dat is voor mij gewoon teveel. Ik vind dat de nadruk moet gelegd worden op het vinden van de Mol, niet op het verdienen van troeven.

Verder ben ik echt onder de indruk van de meeste opdrachten tot nu toe, want die zitten voor mij echt veel beter in elkaar dan afgelopen seizoenen  ::bravo:: Maar het gehele plaatje klopt voor mij gewoon niet zo helemaal.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #29 Gepost op: 6-02-2021, 22:22:17 »
Het niet zien van je scherm is gewoon een vrijstelling hoor. Je bent immers vrijgesteld van de mogelijkheid tot executie. Zo telt het volgens mij ook in de pool. En Marije en Charlotte hebben nu dus twee vrijstellingen op een rij gekregen. Ik denk dat dat sinds seizoen 6 niet meer gebeurd is, toen kregen Liz en Roderick er effectief drie.

Edit: oh ja, Ajouad.

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #30 Gepost op: 6-02-2021, 22:23:11 »
Volgens mij zegt Marije zelfs expliciet dat het niet gaat om een vrijstelling.

Klopt, ook gehoord in uitzending !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #31 Gepost op: 6-02-2021, 22:24:11 »
Ik vond het een leuke aflevering met goede opdrachten. Alleen de twist wat saai want voorspelbaar, maar ach.

En als de Mol is wie ik denk dat het is hebben we een supermol die nog amper verdacht wordt en hebben we nog héle leuke afleveringen te gaan.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #32 Gepost op: 6-02-2021, 22:24:29 »
Nog een bericht vanuit de Renée-tunnel. Viel het jullie ook op dat toen Rik vroeg "Of zit je hier elke week met een gerust hart?" ze 'ja' knikte? (sorry als ie ook in Moltalk voorbij is gekomen, vond 'm vrij obvious nl. maar hier (nog?) niet gezien.)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #33 Gepost op: 6-02-2021, 22:24:56 »
Alleen maar genoten, ik vind het seizoen geweldig. Opdrachten goed te volgen, en sneeky hoe ze de groep beïnvloeden. Wel verschillende nare trekjes gezien, marije vond ik echt storend. Snap wel dat ze zichzelf is tegen gekomen.
Morgen even rustig terug kijken, er gebeurde zoveel! Leuk leuk!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #34 Gepost op: 6-02-2021, 22:26:02 »
Nog een bericht vanuit de Renée-tunnel. Viel het jullie ook op dat toen Rik vroeg "Of zit je hier elke week met een gerust hart?" ze 'ja' knikte? (sorry als ie ook in Moltalk voorbij is gekomen, vond 'm vrij obvious nl. maar hier (nog?) niet gezien.
Kan ook zijn dat ze, in tegenstelling tot wat de montage ons zegt, al weet wie de mol is? Maar viel mij ook op ja  ::jaja::

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #35 Gepost op: 6-02-2021, 22:27:17 »
Ik vond het een leuke aflevering met goede opdrachten. Alleen de twist wat saai want voorspelbaar, maar ach.

En als de Mol is wie ik denk dat het is hebben we een supermol die nog amper verdacht wordt en hebben we nog héle leuke afleveringen te gaan.

Klopt, misschien is dat ook wel een beetje waarom ik (onbewust) bij Renée blijf. Want Splinter zou echt een hele goeie mol zijn.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #36 Gepost op: 6-02-2021, 22:28:22 »
Volgens mij zegt Marije zelfs expliciet dat het niet gaat om een vrijstelling.

Geef het beestje een naam, het is niet precies het zelfde maar feit is, 3 mensen worden vrijgesteld van executie. En zijn door naar de volgende aflevering. Voor deze 3 deelnemers is het effect dus hetzelfde.

Enige verschil is voor de andere 2 deelnemers, hier zit niet perse een rood scherm bij. Of beter nog zoals de geschiedenis ons verteld, nooit (0,6% kans)

Eigenlijk kun je dus haast zeggen dat dit een groepsvrijstelling is.

Wat is er dan geen vrijstelling aan? Het is misschien anders dan de normale vrijstelling.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #37 Gepost op: 6-02-2021, 22:30:31 »
Op zich een best prima aflevering inderdaad.

Maar ik durf het woord 'twist' al niet meer te gebruiken. Dit is gewoon volledig de lijn der verwachting. Een twist mag wel eens uit iets anders bestaan dan een troef of eliminatie als deze.

En vooral het feit dat er twee afleveringen na elkaar 3 vrijstellingen werden verdiend, al dan in een andere vorm, zorgde ook dat ik een beetje teleurgesteld was na afloop.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #38 Gepost op: 6-02-2021, 22:34:23 »
Ik vond het een leuke aflevering met goede opdrachten. Alleen de twist wat saai want voorspelbaar, maar ach.

En als de Mol is wie ik denk dat het is hebben we een supermol die nog amper verdacht wordt en hebben we nog héle leuke afleveringen te gaan.

Een goeie mol, wat betreft verdenkingen, wat betreft geld uit de pot niet zo geslaagd. We zullen vast in aflevering 10 net zoveel mollen acties zien als anders maar. Met zo'n hoge pot(bieden op voorkennis niet meegenomen) is de mol daar gewoon niet zo in geslaagd.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #39 Gepost op: 6-02-2021, 22:45:55 »
Wegstoppen:
- Langs de weg stoppen: Marije, Splinter
- Geld wegstoppen: Splinter,??
- Code wegstoppen: Charlotte, Splinter