Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten  (gelezen 48576 keer)

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #40 Gepost op: 8-02-2021, 10:29:56 »
500 euro was nodig om de rest van de gang van zaken (vrijstellingen) door te laten gaan.
Renee dus zeker wel verdacht in mijn opinie.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #41 Gepost op: 8-02-2021, 10:57:50 »
Ik ga ongewild steeds meer de Renee tunnel in.

De missende 3 hint, maar ook Rocky en Renee die ieder een kandidaat 2x en een kandidaat 1x afgeschoten hebben. 21 alweer.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #42 Gepost op: 8-02-2021, 11:03:22 »
Aan de andere kant raar dat Splinter geld pakte want iedere echte kandidaat geeft geen hol om het geld maar wil alleen maar door zijn.
Er moest 500 euro binnengehaald worden, anders moest iedereen sowieso zijn scherm zien. Dus om de kans om door te kunnen flink te vergroten moest er wel geld gepakt worden (en moest je ook als laatste overblijven natuurlijk).

Offline ennasil

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #43 Gepost op: 8-02-2021, 11:24:20 »
Toch wel opvallend dat de spatie op de rug van Charlotte op een andere plek staat dan op de voorkant:
52 119
521 19


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #44 Gepost op: 8-02-2021, 11:33:32 »
Via Max van de Broek. Geboortedatum Rocky. Alle kleinere delen die via een spatie gescheiden zijn van de grotere delen.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #45 Gepost op: 8-02-2021, 11:44:22 »
Mooie hint. Ben benieuwd of het iets is.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #46 Gepost op: 8-02-2021, 11:56:16 »
In de biecht erna zegt Splinter dat de enigen die nog over zijn (behalve hij zelf) Rocky en Renée zijn. Opnieuw de vraag: hoe weet Splinter dat? Een oortje? Heel scherp opgelet bij de schakelborden? Of hij heeft Charlotte af zien druipen? Of is het kennis achteraf? Verdacht neergezet, zo komt het op mij over, want Rocky zegt even later dat ze dacht dat Charlotte ook nog in het spel was.

Als je twee keer langs een schakelaar komt waarbij Rocky haar schakelaar is overgehaald dan weet je dat ze nog maar 1 leven heeft, zo scherp hoef je daarvoor niet te zijn toch?  ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #47 Gepost op: 8-02-2021, 12:03:21 »
Misschien niet, maar dan moet je wel net langs die bordjes zijn geweest waar die 2 hendels al zijn overgehaald. Plus dat je van 4 kandidaten de standen moest zien te onthouden. En erg lang blijven staan bij de bordjes kon niet, vanwege de code op je rug.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #48 Gepost op: 8-02-2021, 12:11:55 »
500 euro was nodig om de rest van de gang van zaken (vrijstellingen) door te laten gaan.
Renee dus zeker wel verdacht in mijn opinie.

Dit gaat er weer vanuit dat de Mol productieassistent zou zijn, iets wat altijd is ontkent en vrijwel niet is aangetoond.

Mocht dat nu wel het geval zijn, dan is het een heel duidelijke aanwijzing dat dit dus wel degelijk gebeurt. Als Mol heeft Renée er echt nul belang bij dat ze hier geld verdient en dat er mogelijk niemand zou afvallen. Bovendien pakt ze dan 250 te veel, als het echt nodig was, hadden ze haar dat wel mogen laten weten (tenzij dit mis ging).

Dat de uiteindelijke executie misschien beetje doorgestoken kaart is, vind ik dan iets aannemelijker.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #49 Gepost op: 8-02-2021, 12:33:36 »
Via Max van de Broek. Geboortedatum Rocky. Alle kleinere delen die via een spatie gescheiden zijn van de grotere delen.
Die 2 van 02 is niet gescheiden door een spatie maar 82. En wat doe je met de 7? Die is ook met een spatie gescheiden. Twee foutjes in één hint lijken mij net iets te veel.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #50 Gepost op: 8-02-2021, 12:34:12 »
Dit gaat er weer vanuit dat de Mol productieassistent zou zijn, iets wat altijd is ontkent en vrijwel niet is aangetoond.

Mocht dat nu wel het geval zijn, dan is het een heel duidelijke aanwijzing dat dit dus wel degelijk gebeurt. Als Mol heeft Renée er echt nul belang bij dat ze hier geld verdient en dat er mogelijk niemand zou afvallen. Bovendien pakt ze dan 250 te veel, als het echt nodig was, hadden ze haar dat wel mogen laten weten (tenzij dit mis ging).

Dat de uiteindelijke executie misschien beetje doorgestoken kaart is, vind ik dan iets aannemelijker.

Ik denk dat de mol hier 250 of 500 euro pakt en niets inlevert, tenzij het nodig is. De kandidaten die hier geld inleveren vind ik heel onmols.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #51 Gepost op: 8-02-2021, 12:53:06 »
Die 2 van 02 is niet gescheiden door een spatie maar 82. En wat doe je met de 7? Die is ook met een spatie gescheiden. Twee foutjes in één hint lijken mij net iets te veel.

Ja en hierboven wordt ook vermeld dat het rugnummer bij Charlotte een andere spatie heeft dan voorop. Dat helpt bij deze hint dan ook niet?

Offline molayze

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #52 Gepost op: 8-02-2021, 13:46:21 »
Als je al die nummers en spaties los van elkaar zet en achter elkaar, lijkt het wel alsof er een zin moet komen:

4 5171 806 82 521 19 879 28 0 7 951

Waarbij misschien de 0, 4 of 7 als het vraagteken of uitroepteken (of punt, of komma) moet zijn van een zin en de 2 letters kunnen "de" of "is" zijn en de 3 letters iets van "het", "een" of "mol" zijn.

Ik zou alleen niet weten wat je hier uit zou kunnen halen verder, aangezien de 0 niet in het alfabet voorkomt als letter.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #53 Gepost op: 8-02-2021, 15:00:39 »
Het is toch niet kandidaats om exact te weten waar alle stations en laptops staan? Te weten wie hoeveel levens heeft? En er en passant voor te zorgen dat mensen geen geld meer kunnen pakken?
Ik weet niet waar deze informatie vandaan komt maar Splinter zegt vlak voordat hij wordt uitgeschakeld dat hij 5 stations heeft gehad en we hebben hem maar bij één laptop gezien. Waaruit blijkt dat hij weet waar alle stations en laptops staan? 
Citaat
Ik dacht ik heb vijf perrons gehad,
waar zijn die andere?  Ik ben ook uitgeschakeld.

Rocky zegt ook nadat ze uitgeschakeld is dat ze denkt dat Splinter, Renée en Charlotte nog in het spel zijn, dus ook de anderen zijn op de hoogte wie van de andere kandidaten zijn levens kwijt is.

Citaat
Op het moment dat ik af was, dacht ik...dat Splinter, Charlotte en Renee nog in het spel waren.
En ik hoopte dat Charlotte of Renee...dan uiteindelijk als de winnaar uit de bus zou komen.

Splinter schakelde weliswaar de meeste kandidaten uit maar dat kan heel kandidaats zijn namelijk dat hij zelf wil winnen.

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #54 Gepost op: 8-02-2021, 15:14:36 »
Die nummers met spaties zijn idd een beetje vreemd. En het vreemdst is dat het nummer van Charlotte voor en achter verschilt.

De drie komt nergens voor. Ik heb iets met de drie gedaan, gewoon het derde cijfer van elke kandidaat opgeschreven. Ik kom dan op: 19691.
Renée is uit 1961 ( wat moet ik met die overblijvende 9)
Splinter is uit 1996 ( wat moet ik met die overblijvende 1)

Bij Charlotte staat: 52 119. Of 521 19. Ik kies haar omdat ze duidelijk verschilt van de anderen. Ik denk aan de drie, haal de drie cijfers eraf die goed uitkomen 😊 ( 119, staan in groepje van drie) en hou over: 96.

Ik zit echt in een Splintertunnel 😂 Toch klopt de redenering wel.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #55 Gepost op: 8-02-2021, 15:49:07 »
Lijkt me heerlijk om voor WIDM te werken, gewoon wat willekeurige cijfers op te plakken en dan dit forum te bezoeken. De meeste van ditsoort dingen zien we nooit meer terug.

 ::rofl::

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #56 Gepost op: 8-02-2021, 15:59:11 »
Stagiaire die niet zo heel erg goed is in het uitmeten van afstanden en alle plakcijfers die nog over waren op bordjes heeft geplakt.

Het valt wel op, maar ik kan er niks van maken.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #57 Gepost op: 8-02-2021, 16:00:45 »
Die nummers met spaties zijn idd een beetje vreemd. En het vreemdst is dat het nummer van Charlotte voor en achter verschilt.

De drie komt nergens voor. Ik heb iets met de drie gedaan, gewoon het derde cijfer van elke kandidaat opgeschreven. Ik kom dan op: 19691.
Renée is uit 1961 ( wat moet ik met die overblijvende 9)
Splinter is uit 1996 ( wat moet ik met die overblijvende 1)

Bij Charlotte staat: 52 119. Of 521 19. Ik kies haar omdat ze duidelijk verschilt van de anderen. Ik denk aan de drie, haal de drie cijfers eraf die goed uitkomen 😊 ( 119, staan in groepje van drie) en hou over: 96.

Ik zit echt in een Splintertunnel 😂 Toch klopt de redenering wel.

De 3 komt niet voor? Groepjes van 3? Tot 3 tellen?
Mmm Splinter is 3-3  geboren....

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #58 Gepost op: 8-02-2021, 17:10:51 »
Weer iets raars gezien in de montage bij Splinter. gisteren klopte er iets niet bij de opdracht ontsnappen en nu zie ik bij deze opdracht weer iets.

Splinter rent naar het eerste station (foto 1) , en schakelt Rocky uit ( foto 2). In de verte zien we op dezelfde weg al het 2e station dat hij aandoet en waar hij Marije uitschakelt (foto 3). Ondertussen zegt hij in een biecht dat hij Charlotte niet wil uitschakelen, wil een vertrouwensband opbouwen. Hij wil Renée niet uitschakelen want dat is de grand old lady.

Splinter ziet Charlotte lopen maar wil haar i.v.m het vertrouwen niet uitschakelen. vervolgens zien we dat hij Charlotte wel het laatste leven afpakt (foto 4). Althans dat moeten we denken......want  in de montage zien we dezelfde plek als waar hij Marije uitschakelde,weliswaar vanuit een andere hoek maar ik zie duidelijk de herkenningspunten zoals een paaltje in de struiken iets verderop. De hendels zijn wat vaag gehouden maar is ik inzoom ( foto 5)zie ik toch echt dat er maar één hendel naar beneden is dus hij is hier niet 2 keer geweest. Wederom een montage die Splinter verdacht moet maken ;D


Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #59 Gepost op: 8-02-2021, 17:39:05 »
Je hebt gelijk moedermol! Goed opgemerkt en een kleine scheur is ontstaan in mijn tunnel haha.. Bij dat station heeft hij dus eerst Charlotte weggedrukt en later Marije, maar waarschijnlijk dus niet Charlotte’s derde leven afgepakt.