Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten  (gelezen 49397 keer)

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #180 Gepost op: 10-02-2021, 17:41:29 »
Hmm dus we moeten het ene shot, waarbij een camerman dicht op Rocky staat en dat prima past in de tijdlijn zoals die in beeld gebracht wordt, niet geloven, maar het andere beeld, waarbij je Splinter van een grote afstand ziet en dat helemaal niet klopt met de tijdlijn, juist wel geloven? (Charlotte rent juist net naar station 1 na hun ontmoeting, Splinter was daar juist net geweest en loopt juist richting station 4 ipv 1)

Bovendien, Splinter zou dan tegen alle mogelijke regels in ook nog eens 2 keer achter elkaar station 1 aangedaan hebben, zonder een ander station bezocht te hebben.  ::vergroot::

Zoals ik al zie, ieder zijn mening, maar ik geloof zelf toch meer in de weg van de minste weerstand.

« Laatst bewerkt op: 10-02-2021, 17:44:07 door molecula »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #181 Gepost op: 10-02-2021, 17:45:50 »
Er wordt dit hele seizoen al gerommeld met beelden (en alle andere seizoenen)

Het begon bij afl 1 met de enveloppen van Charlotte.

Ik zoek er niks achter.. het is tv ..


Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #182 Gepost op: 10-02-2021, 17:59:42 »
Hmm dus we moeten het ene shot, waarbij een camerman dicht op Rocky staat en dat prima past in de tijdlijn zoals die in beeld gebracht wordt, niet geloven, maar het andere beeld, waarbij je Splinter van een grote afstand ziet en dat helemaal niet klopt met de tijdlijn, juist wel geloven? (Charlotte rent juist net naar station 1 na hun ontmoeting, Splinter was daar juist net geweest en loopt juist richting station 4 ipv 1)

Bovendien, Splinter zou dan tegen alle mogelijke regels in ook nog eens 2 keer achter elkaar station 1 aangedaan hebben, zonder een ander station bezocht te hebben.  ::vergroot::

Zoals ik al zie, ieder zijn mening, maar ik geloof zelf toch meer in de weg van de minste weerstand.

Ja, sowieso klopt er iets niet. Beter gezegd: sowieso kloppen er meerdere dingen niet. De twee voornaamste:

1. het shot waarbij Rocky de hendel van Marije omzet, terwijl Charlotte daar al omgezet is. Dat zou - samen met de twee keer van Marije - al de derde hendel voor Charlotte zijn en dan zou zij dood zijn. De score is onderin beeld en volgens die score leeft Charlotte dan nog. Mogelijke verklaringen: (A) Charlotte was toen al dood: het scorebord en de volgorde van beelden kloppen niet, (B) het is een retake waarbij de regie niet goed heeft opgelet en per ongeluk niet Charlottes hendel terug heeft gezet.
2. het shot waarbij Splinter een hendel bij station 2 omzet, waarna Charlottes derde leven op het scorebord verdwijnt. Mogelijke verklaringen: (A) Charlotte was toen al dood, het scorebord klopt niet en het beeld dat getoond wordt heeft niets met de uitschakeling van Charlotte te maken, (B) Splinter heeft wel de derde hendel van Charlotte omgezet, maar op een ander station en dit beeld is eigenlijk van hoe hij eerder Marijes hendel omzet, (C) Splinter heeft wel de derde hendel van Charlotte omgezet op dit station (nadat hij tussendoor weg is geweest, blijkbaar mocht dat) en in de beelden is niet goed te zien dat er al andere hendels overgehaald waren of (D) Splinter heeft wel de derde hendel van Charlotte omgezet, maar op een ander station en dit is een retake die ze per ongeluk op het verkeerde station hebben genomen.

Als we ervoor kiezen het scorebord niet te geloven, dan zijn er meer mogelijkheden, maar dan nog is het waarschijnlijk dat er retakes met foutjes erin zitten. Als we het scorebord wel geloven, dan zitten er sowieso meerdere, behoorlijk grote, fouten in de retakes die getoond worden.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #183 Gepost op: 10-02-2021, 18:01:18 »
Daar heb ik ook aan gedacht, dat de edit vooral om praktische redenen is zoals die is.

Ik houd er ook zeker rekening mee dat het gewoon een praktische edit is en zelfs daar kunnen fouten inzitten.

Ik heb me dit ook afgevraagd. Wat je als mol zou doen is denk ik zoveel mogelijk geld weghalen, er moet wel minimaal 500 blijven liggen. De mol heeft geen belang bij kandidaten uitschakelen.

Wat zou je als kandidaat doen? Je mol uitschakelen of een concurrent wegspelen?
We zien Marije haar mol Charlotte 2x maal uitschakelen.
Rocky denkt dat Marije haar uitschakelt en richt zich 2x op Marije en neemt daarna Splinter op de korrel.
Renée richt zich 2x op Splinter en 1x op Rocky.

Splinter zegt 5 stations te hebben gehad en schakelt Rocky 2x uit, Marije, Charlotte en Renée. Hierbij nogmaals herhaald dat in de montage bij het uitschakelen van Charlotte en 1x Rocky schimmig wordt gedaan.

Nog maar weer eens deze invalshoek er in gooien. Stel de montage klopt allemaal wel met de werkelijkheid. Wat kunnen we dan met de keuzes van de kandidaten?:

Marije focust zich helemaal op haar mol Charlotte en gaat als een dolle naar de stations, dit past wel bij de flapuit Marije. mogelijk wat impulsief bedacht.

Rocky schakelt Marije 2x uit en Splinter 1 maal. Charlotte is al uitgeschakeld  als Rocky Marije voor de 2e keer uitschakelt. Rocky richt zich dan op Splinter. Ze verdenkt Renée dus ze kiest ervoor om haar concurrenten er uit te spelen en ze pakt geld.

Renée zegt dat ze haar verdachten Charlotte en Marije in het spel wil houden en ze schakelt Splinter 2x uit en Rocky 1x, ook zij richt zich op haar concurrenten en het geld.

Splinter zegt dat hij Charlotte niet wil uitschakelen omdat hij haar vertrouwen wil winnen en hij wil Renée niet uitschakelen want dat is de Grand Old Lady. Vervolgens schakelt hij Rocky, Marije, Charlotte, Renée en voor de 2e maal Rocky uit. Dat is toch heel tegenstrijdig? De keuzes van Splinter om Charlotte en Renée uit te schakelen zijn heel raar. Waarom zou hij dat doen en waarom zien we dat nu juist wèl in de montage? Of is dit toch hetgeen niet klopt met wat we zien? Of is dit een keuze die de mol zou maken? Dan hebben we hem dus wèl ontmaskerd ;D

Betekent het ook dat de verdenkingen zoals we die in de testbiechten zien juist zijn?


Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #184 Gepost op: 10-02-2021, 19:24:21 »
Splinter zegt dat hij Charlotte niet wil uitschakelen omdat hij haar vertrouwen wil winnen en hij wil Renée niet uitschakelen want dat is de Grand Old Lady. Vervolgens schakelt hij Rocky, Marije, Charlotte, Renée en voor de 2e maal Rocky uit. Dat is toch heel tegenstrijdig? De keuzes van Splinter om Charlotte en Renée uit te schakelen zijn heel raar.
Die van Charlotte: ja, dat is tegenstrijdig. M.i. maakt het Splinter verdacht door zo'n  montage, ik sprak vandaag een bevriende 'zaterdagavondkijker' (geen Splinter-verdenker) en die was het ook opgevallen. Waarom zou de productie dat willen denk ik dan. Ook als je de beelden niet gaat analyseren, blijft toch het gevoel hangen van: Splinter zegt het een, maar doet het ander. Maar dat is maar een interpretatie. Het valt vast ook anders uit te leggen.
Maar bij de rest van Splinters keuzes zie ik geen tegenstrijdigheid. Hij biecht dat ze op een gegeven moment nog met zijn drieën zijn: hij zelf, Rocky en Renée. Dat ze dus dicht bij het afvalmoment zitten en dat hij voor zichzelf moet kiezen. Hij pakt eerst een keer Renée, dan gaat Rocky eraan, en vervolgens probeert hij Renée nog een keer te pakken maar dat lukt niet.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #185 Gepost op: 10-02-2021, 19:48:35 »
Marije focust zich helemaal op haar mol Charlotte en gaat als een dolle naar de stations, dit past wel bij de flapuit Marije. mogelijk wat impulsief bedacht.
Mee eens, en erg kandidaats, een Mol zou eerder geld wegmoffelen lijkt me.
Rocky schakelt Marije 2x uit en Splinter 1 maal. Charlotte is al uitgeschakeld  als Rocky Marije voor de 2e keer uitschakelt. Rocky richt zich dan op Splinter. Ze verdenkt Renée dus ze kiest ervoor om haar concurrenten er uit te spelen en ze pakt geld.
Ja, als ze af is zegt ze in de biecht dat ze hoopte dat Renee of Charlotte (van wie ze niet wist dat ze uitgeschakeld was!) als winnaar uit de bus zouden komen, omdat ze denkt dat ze dan haar scherm niet zou hoeven te zien
Renée zegt dat ze haar verdachten Charlotte en Marije in het spel wil houden en ze schakelt Splinter 2x uit en Rocky 1x, ook zij richt zich op haar concurrenten en het geld.
Juist, haar biecht komt overeen met haar acties.
Splinter zegt dat hij Charlotte niet wil uitschakelen omdat hij haar vertrouwen wil winnen en hij wil Renée niet uitschakelen want dat is de Grand Old Lady. Vervolgens schakelt hij Rocky, Marije, Charlotte, Renée en voor de 2e maal Rocky uit. Dat is toch heel tegenstrijdig? De keuzes van Splinter om Charlotte en Renée uit te schakelen zijn heel raar. Waarom zou hij dat doen en waarom zien we dat nu juist wèl in de montage? Of is dit toch hetgeen niet klopt met wat we zien? Of is dit een keuze die de mol zou maken? Dan hebben we hem dus wèl ontmaskerd ;D
Vooropgesteld, we zien hem op beeld alleen daadwerkelijk Rocky, Marije en Renee wegdrukken. En de keer dat hij bij station 4 Renee wegdrukt, is iedereen daar al weggedrukt behalve Renee en hijzelf. Dus zijn actie bij 4 is weliswaar tegenstrijdig, maar het was of geld of Renee. Als kandidaat had ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan.
Maar als hij de Mol zou zijn, dan hadden ze hem toch heel makkelijk dingen kunnen laten biechten die overeenkomen met zijn acties, zeker als die acties makkelijk als kandidaats kunnen worden uitgelegd. Deze overduidelijke tegenstrijdigheden, zowel in de biecht als in de montage, maken hem juist heel erg verdacht en dat was nergens voor nodig. Kortom, voor mij is hij definitief Mol af...

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #186 Gepost op: 10-02-2021, 20:16:27 »
Eens met bovenstaande conclusies dat de montage Splinter hier verdacht maakt. Dat was ook de reden dat ik hierover begon te posten. Die verdachtmaking zag ik ook in opdracht 2 van deze aflevering bij het weggooien van het slot en  sleuteltje terwijl we hem later door een ander hek zien gaan met slot en sleutel.Hier mist ook een stuk montage. Hetzelfde gebeurt bij moltainbiken, bij Splinter ( en Lakshmi) is wel heel weinig in de montage gebleven in deze opdracht terwijl gebleken is dat alle juiste info wel bij het laatste duo terecht was gekomen.

In andere opdrachten krijgen mogelijke "molacties" van Splinter juist wel veel aandacht.(om de tuin leiden, de dans ontspringen) Dus voor mij geen redenen om te switchen van mol.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #187 Gepost op: 10-02-2021, 20:53:19 »
Citaat
Marije focust zich helemaal op haar mol Charlotte en gaat als een dolle naar de stations, dit past wel bij de flapuit Marije. mogelijk wat impulsief bedacht.

Aan de andere kant... Als Marije niet de mol en ze fout zit met Charlotte of ze twijfelt, dan heeft ze er alle belang bij om een vrijstelling te winnen. Krijgt Charlotte rood, dan zit ze fout maar nog wel veilig voorlopig.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #188 Gepost op: 10-02-2021, 21:35:12 »
Eigenlijk maakt het voor de mol niet uit of die wel of niet wint, maar enkel dat er geen geld gepakt wordt. Elke keer er een hendel wordt overgehaald hoort de desbetreffende kandidaat dat hij/zij een leven kwijt is.
Marije beslist meteen om Charlotte uit te schakelen, haar mol. Charlotte hoort dan meteen dat ze een leven kwijt is.
Dat zegt ook Rocky, ze ziet dat Marije de hendel omhaalt en hoort dat ze een leven kwijt is. Ze denkt onterecht dat het Marije was, loopt naar hetzelfde station en schakelt Marije uit. Dan moet ze toch gezien hebben dat ze fout dacht, dat iemand anders haar viseerde. Is het bewezen dat de 2de x dat Rocky Marije uitschakelt niet een 2de shot is van datzelfde station? Want hier is ook Charlotte al uit, waardoor wij dachten dat Charlotte af was voor Marije. Ik denk dat ze nadat ze dat zag voor Splinter ging, en niet nadat Marije af was. Montagedingetje.
Charlotte heeft niemand kunnen uitschakelen, dat zegt ze zelf. Ze was dood voor ze aan een station kwam. Dat is ook niet echt een goede moltactiek.
Van Renée zien we pas laat beelden, ze zegt zelf dat ze voor degene gaat die ze niet verdenkt en we zien haar inderdaad alleen hendels omzetten van Rocky en Splinter.
Splinter heeft een andere tactiek. Hij schakelt eerst Rocky uit, dan Marije, dan Charlotte?, of was dat niet meer nodig want ze was al af, en dan Renée. Door dat te doen jaagt hij iedereen op, want op dat moment horen de kandidaten dat ze een leven kwijt zijn en zijn ze meer geneigd om als gekken hendels te gaan overhalen om anderen uit te schakelen en zelf de vrijstelling te winnen. En het geld blijft liggen.
Ik denk dat dat de beste tactiek is om als mol zo weinig mogelijk geld te laten nemen.




Offline Tungsten

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #189 Gepost op: 10-02-2021, 21:43:27 »
Ik vond het eigenlijk niet raar dat splinter de hendel van Charlotte overhaalt, net nadat hij haar code niet invult. In beeld voor Charlotte wint hij zo haar vertrouwen, maar buiten beeld van Charlotte speelt hij haar eruit. Dan heeft hij toch precies gedaan wat hij zegt dat hij wilde doen: Charlotte haar vertrouwen winnen.
Glow in the dark

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #190 Gepost op: 10-02-2021, 23:01:06 »
De beelden van Rocky die een retake zouden zijn, zijn dat niet. Deze zijn van station 4 en 5, dit is duidelijk te zien aan het pad dat voor 4 langs loopt en in het beeld van 5 ontbreekt.

Ik ga er nu vanuit dat Marije vanaf haar start eerst langs 5 is gegaan, zij moet hier zijn gekomen richting station 4. Op 5 heeft Marije de hendel van Charlotte omgezet, vervolgens op 4 nogmaals en toen doorgelopen naar station 2. Rocky is toen richting station 4 gegaan en vervolgens richting station 5 gegaan.
Marije heeft toen op station 2, Charlotte uit het spel geschakeld en is waarschijnlijk enkele tellen later door Rocky uitgeschakeld op station 5. Uitgaande van de afstand voor Marije van 4 naar 2 en de afstand voor Rocky van de karretjes naar 4 naar 5, is het het niet ondenkbaar dat dit vlak na elkaar heeft plaats gevonden.

Voor mijn overtuiging dat de beelden van splinter op station 1 van het zelfde moment zijn en geen retake heb ik gekeken hoe hij aankomt, zijn linkerhand op het schakelbord neerlegt en vervolgens weer wegloopt. Ook is in beide momenten een frame te vinden waar duidelijk te zien is dat Splinter de eerste schakelaar van dat bord omzet.

Het zou kunnen dat de momenten waarop Marije uit het spel ging en zij Charlotte uit het spel haalde, zo dicht opelkaar lagen dat er iets mis is gegaan met de techniek. Vervolgens hebben ze geprobeerd het zo te monteren dat Splinter de verantwoordelijke was voor de uitschakeling van Charlotte. edit: geen goede rede om het op Splinter te schuiven, aangezien Marije door Rocky werd uitgeschakeld was er geen probleem om eerst de uitschakeling van Charlotte te laten zien en vervolgens die van Marije

« Laatst bewerkt op: 10-02-2021, 23:31:18 door Ronaldanius »

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #191 Gepost op: 11-02-2021, 00:03:43 »
geen goede rede om het op Splinter te schuiven, aangezien Marije door Rocky werd uitgeschakeld was er geen probleem om eerst de uitschakeling van Charlotte te laten zien en vervolgens die van Marije
Eens met je analyse. De enige reden dat de regie Marije eerder wil laten afvallen is, volgens mij, om de Mol buiten schot te houden. Een mol die als allereerste door een kandidaat wordt uitgeschakeld is, hoe je het ook wendt of keert, mislukt in deze opdracht. De productie zal die indruk koste wat kost proberen te voorkomen. Daarom is het zo gemonteerd dat er nog erg veel tijd lijkt te zitten tussen de uitschakeling van Marije en die van Charlotte, terwijl we inmiddels weten dat dat niet het geval geweest kan zijn.

En iemand die als allereerste door een fanatieke kandidaat wordt uitgeschakeld is toch voor het grote publiek ook nog eens extra verdacht als Mol? Dus waarom niet de montage zo aanpassen dat de Mol buitenschot gehouden wordt en één van de finalisten juist heel erg verdacht wordt gemaakt? Het blijft TV en niemand die het controleert (uitgezonderd ons select gezelschap ::tandpastasmiley::)
« Laatst bewerkt op: 11-02-2021, 00:16:24 door molecula »

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #192 Gepost op: 11-02-2021, 09:42:39 »
Er zijn 5 spelers, noch de regie, noch de mol zou kunnen voorkomen dat de mol, ondanks kennis van de stations toch als eerste uitgeschakeld wordt. Het is niet waarschijnlijk. Als de kandidaten beginnen met het omtrekken van de hendel van de mol, dan is de mol kansloos om lang mee te gaan in het spel.

De mol hoeft niet als laatste over te blijven, dat maakt niet zoveel uit, maar als de mol als laatste overblijft kan die natuurlijk wel het spel van de volgende aflevering beinvloeden. De mol hier als assistent van de regie, daar geloof ik niet in.

« Laatst bewerkt op: 11-02-2021, 10:09:17 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #193 Gepost op: 11-02-2021, 10:02:39 »
Wat een intense discussie.
Echter zegt Rick niet dat er mimimaal 500 euro moet genomen zijn zodat de overblijver niet zijn scherm ziet. Op het einde zegt hij simpel dat er 750 euro genomen is maar vraagt niet aan wie. Betekent dat dan niet dat er maar 3 biljetten zijn genomen. 2 door Rénee en 1 door Rocky. Dat niet zoals supra vermeld de mol een biljet kan pakken en weggooien, wat flauw dat weggooien van het geld!
Voor zover ik het begrijp van zodra een biljet is gepakt dan komt het in de pot, wie ook overblijft. Dan gaan zowel de mol als kandidaten eerst voor de hendels en dit is wat een mol blijft doen en gaan kandidaten pas als ze maar met 2 over zijn denken aan het geld lijkt me, niet? Dus de mol die moet koste wat koste proberen zoveel mogelijk mensen uit te schakelen. Kan het niet dat zij (hij?) zeer snel uitgeschakeld is geweest?
Hoe dan ook ik zie nut niet in voor een mol om geld te pakken... zelf al zou je als laatste overblijven dan nog kan je zeggen als er geen 500 is dan je teveel bezig was met winnen en dat je niet meer gedacht hebt aan geld pakken.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #194 Gepost op: 11-02-2021, 10:14:19 »

Ik ga er nu vanuit dat Marije vanaf haar start eerst langs 5 is gegaan, zij moet hier zijn gekomen richting station 4. Op 5 heeft Marije de hendel van Charlotte omgezet, vervolgens op 4 nogmaals en toen doorgelopen naar station 2. Rocky is toen richting station 4 gegaan en vervolgens richting station 5 gegaan.
Marije heeft toen op station 2, Charlotte uit het spel geschakeld en is waarschijnlijk enkele tellen later door Rocky uitgeschakeld op station 5. Uitgaande van de afstand voor Marije van 4 naar 2 en de afstand voor Rocky van de karretjes naar 4 naar 5, is het het niet ondenkbaar dat dit vlak na elkaar heeft plaats gevonden.
 

Klopt, dit heb ik al eerder genoemd.

Van Renée zien we pas laat beelden, ze zegt zelf dat ze voor degene gaat die ze niet verdenkt en we zien haar inderdaad alleen hendels omzetten van Rocky en Splinter.

Klopt ook. Bovendien heeft Renée  2 x geld gepakt waarvan we dat maar 1x zien. Ook hier klopt iets niet.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #195 Gepost op: 11-02-2021, 10:34:22 »
  Klopt, dit heb ik al eerder genoemd.

Maar dat betekent dat Marije drie keer een hendel van Charlotte heeft omgezet? Zo ja, waarom zegt Marije dan in de biecht dat ze als eerste is afgegaan? Ze moet toch weten dat dat niet klopt?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #196 Gepost op: 11-02-2021, 10:40:26 »
Strikt genomen klopt dat inderdaad niet, maar de momenten dat Charlotte afging (door haar toedoen, als het haar derde hendel voor Charlotte was) en zij zelf afging lagen wel dichtbij elkaar. Bijna gelijk. En als je het gevoel hebt dat iedereen tegen je is, maak je er al gauw van dat je als eerste af was.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #197 Gepost op: 11-02-2021, 10:48:59 »
Alles zat tegen die dag, dan overdrijf je als Marije je situatie graag. Ik zou daar geen waarde aan hechten.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #198 Gepost op: 11-02-2021, 11:43:07 »
Echter zegt Rick niet dat er mimimaal 500 euro moet genomen zijn zodat de overblijver niet zijn scherm ziet.
Ja, dat zegt hij wel en dat is de hele essentie van de discussie.

Hoe dan ook ik zie nut niet in voor een mol om geld te pakken... zelf al zou je als laatste overblijven dan nog kan je zeggen als er geen 500 is dan je teveel bezig was met winnen en dat je niet meer gedacht hebt aan geld pakken.
Wat is dan "winnen"? Als kandidaat win je pas wanneer je als laatste overblijft en er (minimaal) 500 euro gepakt is. Dus een mol die een goede kandidaat wenst te spelen zal wel dat geld pakken.
Ben het met je eens dat een brutale "in your face" mol dit niet zou doen maar die hebben we dit jaar niet (ongeacht wie het uiteindelijk blijkt te zijn).

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #199 Gepost op: 11-02-2021, 11:57:27 »
Dus een mol die een goede kandidaat wenst te spelen zal wel dat geld pakken.
Ben het met je eens dat een brutale "in your face" mol dit niet zou doen maar die hebben we dit jaar niet (ongeacht wie het uiteindelijk blijkt te zijn).
Maar waarom? Wat is de reden een kandidaat te spelen en geld te pakken. Toch veel beter te spelen om zo snel mogelijk iedereen af te "vinken" als mol en heb je het "geluk" van over te blijven als laatste en je hebt geen geld dan is je excuus toch perfect dat je niet kon weten wanneer iemand af was en dat je liefst zo snel mogelijk iemand afmaakt.