Poll

De finale-twist, ik geloof d'r wel in...

Ja! Charlotte is de mol
12 (8.4%)
Nee, Charlotte is verliezend finalist en Renée de mol
102 (71.3%)
Nee, Charlotte is verliezend finalist en Rocky de mol
22 (15.4%)
Ik onthoud me van stemming
7 (4.9%)

Totaal aantal stemmen: 143

Auteur Topic: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch nog de mol?)  (gelezen 18795 keer)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Ik hoop dat het kabinet meeleest. Dit topic is hét bewijs dat de lockdown inmiddels te lang duurt.
Woosie down?

Offline Molest

  • Forumlid
Er staan inmiddels zo'n 25 aanwijzingen en argumenten in dit topic. En in het Charlotte topic ook nog een paar, die het hier niet hebben gehaald. Iedereen is van harte uitgenodigd om ze anders uit te leggen, of te weerleggen. Maar je kunt toch niet alles zo maar op een hoop gooien en dan zeggen dat het onzin is?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Er staan inmiddels zo'n 25 aanwijzingen en argumenten in dit topic. En in het Charlotte topic ook nog een paar, die het hier niet hebben gehaald. Iedereen is van harte uitgenodigd om ze anders uit te leggen, of te weerleggen. Maar je kunt toch niet alles zo maar op een hoop gooien en dan zeggen dat het onzin is?

In een totaal verkokerd wereldbeeld wordt zelfs humor niet meer als zodanig herkend.
Woosie down?

Offline Molest

  • Forumlid
Dat je een grapje maakte, had ik wel door hoor. Maar wat ik mis is dus die andere uitleg.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Dat je een grapje maakte, had ik wel door hoor. Maar wat ik mis is dus die andere uitleg.

Een grap uitleggen is de dood in de pot.
Woosie down?

Offline Molest

  • Forumlid
Een andere uitleg van die 25 argumenten en aanwijzingen, bedoel ik natuurlijk...  :-\\
 Grappen ben ik altijd voor in, maar daar trek je mij deze tunnel niet mee uit.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Ja maar... ik voel helemaal niet de behoefte wie dan ook ergens uit te trekken, of om iets tegen te spreken, aan te tonen, verbieden of wat dan ook. Ik zie dit topic gewoon geamuseerd en lichtelijk verbaasd aan. En constateer dat er mensen zijn die een televisiespelletje in deze barre wereld een tikkeltje te serieus zijn gaan nemen. ;)
« Laatst bewerkt op: 6-03-2021, 14:46:59 door Michmol »
Woosie down?

Offline vanderMol

  • Forumlid
  • Lijdt aan een ernstige vorm van Charlotisme
Haha, de lockdown duurt idd te lang :) maar nog maar een kleine 7 uur en het Charlotisme en dit topic is over en uit en hebben we ons (heb ik me) iig prima vermaakt!

En misschien kloppen die 25 aanwijzingen gewoon, dat zou helemaal te gek zijn!

Charlotte is hoe dan ook de beste mol die WIDM 2021 (n)ooit gehad heeft!

Ze heeft iig de meeste reacties van alle deelnemers in haar kandidaattopic, zelfs als je dit specifieke topic niet meetelt!
« Laatst bewerkt op: 6-03-2021, 16:54:19 door vanderMol »

Offline Molest

  • Forumlid
Akkoord, hoor! ::tandpastasmiley:: Maar we zijn hier nu al zoveel weken mee bezig dat je het verdorie wel goed wilt hebben. Dat geldt voor de meesten op het forum wel, denk ik. In welke tunnel je ook zit. :)
Ik wil hem zelf wel even proberen te weerleggen. Het is één grote grap. Door de productie opgezet om 11 Charlotisten op stang te jagen. ::rofl:: Ook prima. Maar vooralsnog geloof ik daar niet zo in. Het zou wel een bak zijn, trouwens.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2021, 14:54:44 door Molest »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Mijn ding met tunnels:
 ik zie ze alle 10 vertrekken, blijf bij de ingang van een tunnel staan. En zodra deze instort ben ik de eerste die weer bij het vertrekpunt sta van de andere tunnels.  ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Akkoord, hoor! ::tandpastasmiley:: Maar we zijn hier nu al zoveel weken mee bezig dat je het verdorie wel goed wilt hebben. Dat geldt voor de meesten op het forum wel, denk ik. In welke tunnel je ook zit. :)
Ik wil hem zelf wel even proberen te weerleggen. Het is één grote grap. Door de productie opgezet om 11 Charlotisten op stang te jagen. ::rofl:: Ook prima. Maar vooralsnog geloof ik daar niet zo in. Het zou wel een bak zijn, trouwens.
Het zijn er wel meer dan 11 denk ik. De vraag is hoeveel vertrouwen je hebt in de creativiteit van de makers. En ik heb hier niet zo heel veel vertrouwen in. Dat heel veel kijkers zouden afhaken als het inderdaad waar blijkt te zijn zou het programma alleen maar ten goed komen naar mijn stellige overtuiging. Niks funester dan een programma dat steeds meer kijkers trekt zonder dat het echt beter wordt. Kijk anders even hier:
https://www.wieisdemol.com/forum/2021/?topic=70511.0
« Laatst bewerkt op: 6-03-2021, 15:15:57 door MartinJ »

Offline Molest

  • Forumlid
Het zijn er wel meer dan 11 denk ik. De vraag is hoeveel vertrouwen je hebt in de creativiteit van de makers. En ik heb hier niet zo heel veel vertrouwen in.
Maar de makers zijn, wat de uitkomst ook wordt, creatief geweest toch? Er zijn maar 2 mogelijkheden:
-1- er is een twist met het rode scherm, en ze hebben het spel de hele week doorgezet.
-2- er is geen twist met het rode scherm, maar ze hebben op allerlei manieren de suggestie gewekt dat Charlotte toch nog de Mol kan zijn. Door wat Charlotte zegt in haar dagboek van de verliezer, de inhoud van de extra beelden, de vraag in de app, het de wereld in helpen van een Kleine Boodschap, dubbelzinnige social media uitlatingen van Charlotte, etc.

Meer smaken zijn er niet. Beide vind ik toch behoorlijk creatief.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Ik vind mogelijkheid 2 niet echt creatief.

Offline Molest

  • Forumlid
Ik vind mogelijkheid 2 niet echt creatief.
Wel als je bedenkt dat het blijkbaar allemaal nauwelijks effect heeft gehad. Charlotte moest ook nog andere kleding aantrekken voor haar finalebiechten. De podcast, waarin een nietszeggend stukje moest worden ingemonteerd aan het eind met die jokerlach. Waarom al die moeite? Er zijn blijkbaar maar een paar mensen ingetrapt.

Dat maakt dat ik mogelijkheid 1 een stuk waarschijnlijker vindt. Met dezelfde hoeveelheid werk, misschien wel minder, hebben ze daar veel meer mensen mee om de tuin geleid.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Wat een onzin topic dit; toch maar eens lekker volposten hier. lekker kansloos jongens, maar zie er vooral de humor van in, dan kun je in ieder geval nog de schijn ophouden dat je niet volkomen kansloos wekenlang op de verkeerde mol zat, met alle misplaatste overtuiging de tunnels bent ingedoken, totaal verblind door de duisternis ervan. Dit topic is wel het dieptepunt van het forum, een noodgedwongen snel gegraven afvoerputje voor hen die hun verlies alleen maar kunnen wegslikken met 'het was maar een grap' en 'oh wat hebben we dan een slechte mol als Charlotte het niet is'... Niet bij machte hun meerderen in de andere forummers te erkennen die blijkbaar al weken wèl goed zaten, en dus liever hier op hun eigen vuilnisbeltje blijven samenkomen om te kunnen blijven ontkennen. Parallellen met de Amerikaanse verkiezingen merk ik. Wel heerlijk om nu ook eens een topic te hebben waar ik net zoveel onzin in kan plaatsen als die arme Charlottetunnelaars die hun frustraties uitten en gal spuwden in de topics van de overgebleven finalisten, waar hun bijdragen het plezier van het posten daar danig hebben vergald met hun ontkenningen, verwijten, onheuse bejegeningen. Hopelijk kan ik het plezier hier ook nog even verder op de proef stellen: Charlotte is de afvaller!! Charlotte is niet de mol!! Charlotte was niet goed genoeg voor de echte finale!! Charlotte had niet genoeg vragen goed!! Charlotte deed te lang over de test!! Charlotte was meer bezig met zichzelf verdacht maken dan het spel te spelen! Charlotte misbruikte zelfs de biecht om verdacht over te komen! Charlotte is niet de mol en zal het ook nooit worden, dus kan ze per definitie nooit de leukste mol ooit zijn; projectie van een stel gefrustreerde seksisten! Grappig allemaal he, vind ik wel  ::rofl::  ::rofl::

Offline vanderMol

  • Forumlid
  • Lijdt aan een ernstige vorm van Charlotisme
(...) Charlotte is niet de mol en zal het ook nooit worden, dus kan ze per definitie nooit de leukste mol ooit zijn; projectie van een stel gefrustreerde seksisten! Grappig allemaal he, vind ik wel  ::rofl::  ::rofl::
Gelukkig heb je je humor niet verloren, haha!

Joh, het hele Wie is de Mol is voor mij maar een spelletje. Er is gewoon wat mij betreft een mogelijkheidje dat dit klopt. Maar ik zat inderdaad vol op Charlotte, dus ik heb gewoon al verloren als dit niet waar is. Waarschijnlijk heeft C dan verloren omdat ze niet genoeg goed had, of te langzaam was. Ik kan nu wel een andere mol gaan kiezen, Renée of Rocky (overigens heb ik die ook) maar waarom nog?

Ik heb volgens mij niks in andere posts hierover gezet, zeker nadat Heinz dit topic ook bestempeld heeft als enige topic waar we deze 'conspiracytheory' bespreken.

Aan de andere kant: de productie heeft ons allemaal verrast met het rode scherm in afl 9 in plaats van het geijkte 'jij bent niet de mol / verliezer / winnaar', dus een beetje eerbetoon aan die verrassing mag toch wel? Ik zie op het forum talloze hints die ik nergens op vind slaan (de klok staat op <tijdstip> en 9-3 = Lakshmi oid). Die ga ik ook niet afbranden, maar ik denk gewoon dat het niet waar is. Ik snap ook prima als mensen denken het niet waar kan zijn dat de mol een rood scherm kreeg.

Dus geen frustraties van mij. Ik probeer dit tunneltje (dat eigenlijk niet gaat over Charlotte, maar over een finale-twist) gewoon levend te houden en that's it.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2021, 16:52:34 door vanderMol »

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
projectie van een stel gefrustreerde seksisten! Grappig allemaal he, vind ik wel  ::rofl::  ::rofl::
::rofl::
Ik vind nog het grappigst dat mensen zich zo laten kennen hier. Alleen al daarom was dit topic de moeite waard.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2021, 17:04:34 door molecula »

Offline Molest

  • Forumlid
Hahaha. Ik het het idee dat hier gewoon een afweging wordt gemaakt, bij het volle verstand, niet uit frustratie of wanhoop of zo, hoor. En dat er ook genoeg is rondgekeken in de andere tunnels om op zo'n idee uit te komen. Met alle aanwijzingen nog eens. Wel blijven beseffen dat het nooit 100% zeker is, natuurlijk. ::regenboog::
Ik denk de meesten hier er verder ook niet al teveel mee zitten als het sprookje straks toch niet waar blijkt te zijn. Mijn felicitaties gaan dan in elk geval direct naar een andere tunnel.
En als dat niet hoeft: in de Charlottetunnel staat nog een kliko die kan dan gratis afgehaald worden. ;)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Mijn felicitaties gaan dan in elk geval direct naar een andere tunnel.
Ik sluit me hier bij aan maar wil toch wel een enkele uitzondering maken.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Maar de makers zijn, wat de uitkomst ook wordt, creatief geweest toch? Er zijn maar 2 mogelijkheden:
-1- er is een twist met het rode scherm, en ze hebben het spel de hele week doorgezet.
-2- er is geen twist met het rode scherm, maar ze hebben op allerlei manieren de suggestie gewekt dat Charlotte toch nog de Mol kan zijn. Door wat Charlotte zegt in haar dagboek van de verliezer, de inhoud van de extra beelden, de vraag in de app, het de wereld in helpen van een Kleine Boodschap, dubbelzinnige social media uitlatingen van Charlotte, etc.

Meer smaken zijn er niet. Beide vind ik toch behoorlijk creatief.
Optie 3: er is geen twist en jullie zien aanwijzingen waar ze niet zijn ;) Ook heel creatief, maar dan niet van de makers maar de Charlotisten ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"