Poll

De finale-twist, ik geloof d'r wel in...

Ja! Charlotte is de mol
12 (8.4%)
Nee, Charlotte is verliezend finalist en Renée de mol
102 (71.3%)
Nee, Charlotte is verliezend finalist en Rocky de mol
22 (15.4%)
Ik onthoud me van stemming
7 (4.9%)

Totaal aantal stemmen: 143

Auteur Topic: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch nog de mol?)  (gelezen 19258 keer)

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #80 Gepost op: 4-03-2021, 13:59:03 »
Een dergelijk scenario bij WIDM kan alleen als Charlotte de mol is en Renée en Rocky beiden fout zitten. De hele opstelling van Rik met laptop in de finale is raar en geeft zeker te denken....helemaal omdat dit volgens Charlotte last minute bedacht is

Het strookt alleen niet met idee dat de productie toch graag wil dat er iemand op de juiste mol zit.
Toch zeg ik niet dat dit scenario nooit in Nederland kan gebeuren. Het zou misschien wel kunnen, maar dan eerder in het seizoen en niet pas bij de finale aflevering.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #81 Gepost op: 4-03-2021, 14:00:41 »
Enfin, nog twee dagen genieten van alle fraaie gedachtenkronkels van de Charlotisten en dan wordt dit begrip hooguit de naam voor extreme theorieën in de toekomst van dit programma.
Ik heb overigens allang in de gaten waarom we geplaagd worden door hardnekkige en uiterst besmettelijke Renéeitis.
Renée-it-is, niet waar. :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #82 Gepost op: 4-03-2021, 14:11:19 »
Ik geef toe dat ik lijd aan Renéeitis. Schijnt geen vaccin voor te zijn. De enige verlossing mogelijk zijn aanstaande zaterdagavond de toverwoorden "Ik ben de Mol!" uitgesproken de Grand Dame. 

 ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #83 Gepost op: 4-03-2021, 14:25:25 »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #84 Gepost op: 4-03-2021, 14:27:20 »
Het strookt alleen niet met idee dat de productie toch graag wil dat er iemand op de juiste mol zit.
Toch zeg ik niet dat dit scenario nooit in Nederland kan gebeuren. Het zou misschien wel kunnen, maar dan eerder in het seizoen en niet pas bij de finale aflevering.

Ik zou het ook een bizar scenario vinden hoor maar de productie kan wel graag willen dat iemand op de juiste mol zit in de finale ( en dat horen we vaker) maar de productie kan dat niet afdwingen. Vooralsnog is misschien alles  gewoon wat het lijkt: Renée wordt al vanaf het begin enorm verdacht , er zijn kandidaten die Renée verdachten afgevallen en  in de finale wordt  ze door de 2 andere finalisten verdacht. De finalist die haar vanaf het begin verdenkt gaat winnen.

Maar stel dat de finalisten er echt naast zitten dan is er nog wel een scenario te bedenken waarbij ook de geloofwaardigheid van de  presentator niet door het putje gaat maar goed dat is speculeren.....

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #85 Gepost op: 4-03-2021, 15:56:04 »
Het is op dit moment een elftal Charlotte verdenkers tegen een elftal Rocky verdenkers. Dus we kunnen gaan voetballen.

Rocky dus toch de Mol, blijkbaar. Jammer.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #86 Gepost op: 4-03-2021, 19:40:19 »
Ik zou het super vinden als Charlotte toch ineens de mol blijkt te zijn, maar het kan toch gewoon niet anders dat ze de verliezende finaliste is. (en Renée de mol)
Ich bin ein Bärliner!

Offline MolPaul

  • Forumlid
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #87 Gepost op: 4-03-2021, 19:43:31 »
Volgens mij is de reden dat men verliezend finalist Charlotte (want dat is ze gewoon) een rood scherm gaf, dat men bij de ontknoping zoiets als een 'molduel' heeft bedacht en daar kan men Charlotte niet bij gebruiken.

Inderdaad: ik denk ook dat Charlotte gewoon verliezend finalist is. Ik zou het charlotisme-scenario wel een heel leuke twist vinden (en de casual kijker ook wel, denk ik, als het goed wordt gebracht) maar ik zie de regie van WIDM niet snel voor zoiets kiezen. Ook in andere gevallen waarbij wij op dit forum een spectaculaire twist verwachtten (zoals in het jubileumseizoen waarbij de twee busjes twee richtingen opgingen) bleef die uit. In het jubileumseizoen besloot de regie ook om al wat informatie weg te geven vóór de ontknopingsaflevering. En ik denk dat Rick gewoon op deze lijn heeft willen voortbouwen, maar dan nét weer even anders. Dan is er helemaal niets vreemds aan wat er is gebeurd en is Charlotte gewoon verliezend finalist.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #88 Gepost op: 4-03-2021, 19:44:17 »
Jullie halen Rik en Rick door elkaar. Het gaat er in dit geval niet om wat Rik (de presentator) zegt, maar wat Rick (de regisseur) zegt.
die discussie zal blijven zolang beiden (samen) bij het programma betrokken zijn.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #89 Gepost op: 4-03-2021, 22:37:47 »
Stel, je staat in de finale. Dan heb je maar één ding aan je hoofd: je wilt op de juiste Mol zitten, en daar zoveel mogelijk van weten. Maar wat doet Charlotte? Ze gaat iedereen waar ze op heeft gezeten nog een keer af. Remco, Erik, Florentijn, Lakshmi (die verdacht ze niet), Joshua, Marije (die ook niet), Splinter, en Rocky. Die ze ook nooit zo verdacht heeft gevonden. Ze komt uit bij Renée, slap vindt ze dat zelf, omdat al haar andere potentiële mollen het niet zijn.
Wat is dat voor een gedachtegang? Ze had alleen maar Rocky hoeven overwegen, de rest lag er al uit. ::)
Voor de Mol wel heerlijk om al die namen nog een keer te noemen, hun beeld erbij geplaatst door de regie. :)
Verder noemt ze 0,0 redenen om Renée te verdenken, niet één verdachte actie (maar goed, dat kan ik me dan wel weer voorstellen ;D).
Deze omweg van redeneren doet me trouwens erg denken aan de escape room.

EDIT: Zelfs het kaartje dat ze in de grot voor Renée had gepakt, sloeg niet op Renée maar op zichzelf! En zo heeft Charlotte bijna iedereen verdacht, maar heeft ze (bijna) nooit een reden opgegeven waarom ze dat deed.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2021, 23:38:08 door Molest »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #90 Gepost op: 5-03-2021, 00:28:47 »
Ik weet niet of dit al genoemd is maar mij viel bij het traditionele "ben jij de Mol" dat de finalisten houden wel iets op.
Rocky trapt af met: Ik ben volgens mij niet de Mol, maar dat weet je nooit zeker.
Op een gegeven moment zegt Charlotte: ik ben niet de Mol!
Dat wijzen Renée en Rocky naar elkaar, dus dan ben jij de Mol. Vervolgens wijzen ze naar Charlotte: of jij. Terwijl Renée en Rocky lachen draait Charlotte haar hoofd een beetje opzij en naar beneden en lacht! Als zij de Mol is dan weet ze dat Renée en Rocky op elkaar zitten en is het dus heel erg komisch voor haar.

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #91 Gepost op: 5-03-2021, 05:17:00 »
Lieve Charlotisten ik heb voor jullie een vraag.
1  We zien Renee druk bezig met de kaars en de envelop, dus we kunnen aannemen dat ze waarschijnlijk wel iets heeft kunnen lezen.
2. Renee maakt een vrij onverwachte move naar Rocky als verdachte.

Als ze kandidaat is, zou ze toch Charlotte uit de envelopaanwijzing hebben gehaald?

Renee als mol moet voor Rocky gaan om er een tweestrijd van te maken, Renee als kandidaat gaat voor Rocky met behulp van de aanwijzing.

Hoe verklaren jullie dat? (En antwoorden dat ze niets op de envelop gevonden heeft vind ik flauw)

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #92 Gepost op: 5-03-2021, 08:09:34 »
Scherp gevonden  ::vergroot::. Je doet je naam weer eer aan.

Dit kunnen ze ook niet verklaren, net zo min als de driehoekswissel (heb ik ook geprobeerd namelijk), maar dat willen ze ook helemaal niet. Hun geloof in Charlotte vergelijk ik met andere complottheoristen. Alleen geloven wst in jouw straatje past en wat daar niet in past, zet je puur weg als onzin.

Met de driehoekswissel (wat in mijn ogen niets anders kan zijn dan een molactie) in deel 1 van de opdracht kon Charlotte niets te maken mee hebben, maar volgens de Charlotisten was een actie genoeg om de opdracht te laten mislukken en we hebben haar veel verkeerd horen schreeuwen. Dat 3 van de 4 wissels die ze gehoord heeft toch goed zijn utgevoerd is kandidaats en verklaart ook de driehoekswissel niet. Die moest ik maar snel vergeten.

Bij de kaars geldt inderdaad hetzelfde. Als Renee een kandidaat is, heeft ze met de kaars en de envelop de mol kunnen lezen (ik moest een beetje aan Jan denken die de kandidaten ook hadden kunnen zien als ze de route anders hadden gelopen). Als daar Charlotte had gestaan, had ze zeker op Charlotte gestemd. Nu zijn beide opties nog open: Renee heeft Rocky op de envelop zien staan en heeft bevestiging voor haar mol of Renee is zelf de mol en laat zaterdag aan de kijkers zien dat zij de mol is met deze actie (dus net als bij Jan), want dat de kaars terugkomt zaterdag weet ik wel zeker.

Vorig jaar wist ik namelijk ook zeker dat de mol het park in was gelopen om naar zijn waaier te gaan. Dus Nathan op dat moment definitief geen mol meer voor mij. Ook toen werden termen gbezigd dat hij verdacht was en dat hij daarom voor het geld koos, maar Nathan was in het geheel niet verdacht (slechts bij de kijkers was hij verdacht). Daarnaast, op zulke momenten - waarvan je weet dat ze bij de ontknoping gebruikt gaan worden - weet je gewoon dat de mol dit gaat doen, want geen geld in de pot / geld uit de pot en het is leuk voor de ontknoping.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #93 Gepost op: 5-03-2021, 08:31:41 »
Als ze kandidaat is, zou ze toch Charlotte uit de envelopaanwijzing hebben gehaald?

Als mijn mol eruit vliegt, snap ik altijd vrij snel waarom ik fout zat. Maar dat besef heb ik nu niet. ::rofl::
...
...
...
-5- De aanwijzing op de envelop die niet tevoorschijn kwam. Was dat niet gewoon dat de Mol onzichtbaar is gebleven? Als een soort laatste waarschuwing voor de kandidaten.

Verder het eerder genoemde dagboek van de verliezer. 'Hahaaaa. Wie schrijft die blijft. Jullie horen nog van me.' Geen woord over het verlies. Ook past de geslaagde verleidingspoging waar Rik het over heeft absoluut niet bij Renée, ook niet echt bij Rocky, en het beste bij Charlotte. Dan zijn er wel degelijk consequenties voor de pot.

Ik weet het, Rik zei dat Charlotte de verliezend finalist was. Anders dan dat je kunt hopen op een bizarre twist, heb ik niet veel poot om op te staan. Maar dat beetje poot wat ik wel heb staat vanwege bovenstaande zaken gewoon nog in de Charlottetunnel. ::rofl::

En als je dit niet gelooft, denk dan nog even terug aan de gevangenis... Wie was daar in de weer met de kaars? En wie stonden er met hun neus bovenop? De kaars was gewoon de aanwijzing, en je hoefde je er verder niks mee te doen! Behalve op de envelop lezen dat daar "De Mol" stond.

@Nikespits: over de driehoekswissel gaan we het nu echt niet meer hebben, dat snap je hoop ik wel, hè. 'Die moest ik maar snel vergeten' heeft niemand jou gezegd. Wel dat er nog tig andere verklaringen voor waren.
Alleen geloven wst in jouw straatje past en wat daar niet in past, zet je puur weg als onzin.
Geef alsjeblieft dan even een voorbeeld waarin gezegd wordt dat jij onzin verkondigt. Dat zegt dus geen mens. Maar ik zie het in dit topic wel voortdurend gebeuren, richting de Charlotisten. Man en paard genoemd: je doet het nu zelf. Door te zeggen dat dit een complottheorie is.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2021, 09:49:50 door Molest »

Offline vanderMol

  • Forumlid
  • Lijdt aan een ernstige vorm van Charlotisme
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #94 Gepost op: 5-03-2021, 10:49:17 »
Lieve Charlotisten ik heb voor jullie een vraag.
1  We zien Renee druk bezig met de kaars en de envelop, dus we kunnen aannemen dat ze waarschijnlijk wel iets heeft kunnen lezen.
2. Renee maakt een vrij onverwachte move naar Rocky als verdachte.

Als ze kandidaat is, zou ze toch Charlotte uit de envelopaanwijzing hebben gehaald?
Tsja, zouden ze het zo makkelijk maken? Iemand die een onverwachte move maakt is automatisch de mol? Het zou inderdaad wel de simpelste aanwijzing zijn dat Renée dan de mol is.  Net zo simpel als dat de mol geen envelop bij zichzelf onder de deur kan schuiven. Het zou allemaal zo simpel kunnen zijn, dat vind ik dan wel een beetje matig niveau. En zoals gezegd, het is voor mij ook geen uitgemaakte zaak dat Charlotte de mol, maar ik denk wel dat het NIET ONMOGELIJK is. Maar voor het zelfde geld is het niet waar en na aflevering 10 helemaal duidelijk: het is wat het is, Charlotte verliezend finalist, Renée of Rocky de mol.

Wat betreft je vraag zou het dit kunnen zijn, wat wat mij betreft geloofwaardig (maar niet zeker) is:

1. Ik verwacht in geen geval dat er dan echt staat "Charlotte is de mol". Meer iets cryptisch, bijvoorbeeld "Hahahahaha de joker is de mol!" En als Renée echt de mol is, zou er dus iets staan dat helemaal nergens toe dient, want dan heeft ze geen aanwijzing meer nodig. "Hoi Renée, jij bent zelf de mol" ofzo dan? Maar eh wat denk jij nu: als er iets staat is ze dan juist de mol of een kandidaat? En staat er nu wel wat of niet? Ik vind het met die enveloppen ook gek dat juist Charlotte daar niks mee doet. Rocky was superzeker. Maar Charlotte? Zou die liever de pot spekken dan zekerheid krijgen? En wat zegt C eigenlijk? "het is wel iets anders dan een jokerkaart. Nee, hop, braaf blijven. Je hebt al genoeg uit de pot gejat, gewoon door" ... Deze actie helpt de Charlottetunnelaar inderdaad wel...

2. Die switch is raar inderdaad. Maar een theorie die in de Charlotte-tunnel past is dat Charlotte als mol mensen naar Renée ompraat. Kennelijk kan ze ultiem overtuigend aangeven dat ze geen mol is. Tsja, dan moet Renée wel naar Rocky (ik weet het niet zeker meer, maar ze zaten toch ook vooraf daar in dezelfde hotelkamer?) Maar eh, de finaletest was nog niet gedaan. Dus hoe kan Renée als mol zo zeker zijn dat Charlotte gaat afvallen? Charlotte is journaliste, maar doet alsof ze niks door heeft en alles aan haar voorbij gaat. Ik heb een parlementair journalist inderdaad best hoog aangeschreven qua verzamelen van feiten en kennis, dus ze zou best ver moeten kunnen komen (ze is tenslotte finalist!) En zou dus best Rocky kunnen verslaan. Dus switchen van Renée omdat je zeker bent dat Charlotte gaat afvallen, dat koop ik ook niet...

Dit kunnen ze ook niet verklaren, net zo min als de driehoekswissel (heb ik ook geprobeerd namelijk), maar dat willen ze ook helemaal niet. Hun geloof in Charlotte vergelijk ik met andere complottheoristen. Alleen geloven wst in jouw straatje past en wat daar niet in past, zet je puur weg als onzin.
Hé, die verklaring voor de gekke driehoekswissel staat zelfs in de starttekst van dit topic: Charlotte was de enige die even onbewaakt was omdat ze van het vliegtuig terug naar de hangar moest om haar parachute in te leveren. Je ziet ze ook los met Rocky bij Renée en Splinter aankomen. Dus als mol vooral zorgen dat je als 2e de lucht in gaat.

En als je dit niet gelooft, denk dan nog even terug aan de gevangenis... Wie was daar in de weer met de kaars? En wie stonden er met hun neus bovenop? De kaars was gewoon de aanwijzing, en je hoefde je er verder niks mee te doen! Behalve op de envelop lezen dat daar "De Mol" stond.
Waar ik als Charlotte-tunnelaar trouwens van dacht dat Charlotte tijd aan het rekken is met die kaars, waarbij het dan juist kandidaats van Renée en Rocky is om haar te helpen. Met name bij de eerste foto hierboven zie je volgens mij dat Charlotte een hele tijd de kaars te dichtbij zich houdt (niet onder de draad), totdat ze pas door de anderen geholpen wordt.

EDIT: nog iets toegevoegd over de switch van Renée
« Laatst bewerkt op: 5-03-2021, 11:28:08 door vanderMol »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #95 Gepost op: 5-03-2021, 11:14:10 »
De onverwachte move van Renée naar Rocky, zie ik ook totaal niet als aanwijzing dat Renée de Mol is. Integendeel, zou ik zeggen. Dat is toch gewoon een kwestie van een slimme edit? Alles eruit knippen wat ze nog over Charlotte te zeggen heeft!
:D

Offline vanderMol

  • Forumlid
  • Lijdt aan een ernstige vorm van Charlotisme
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #96 Gepost op: 5-03-2021, 11:57:22 »
Precies. Net zoals ze wel zo'n 'als ik de mol zou zijn' van Charlotte moeten hebben opgenomen in de mijn (in de finaleaankondiging die deze week is gekomen), als ze willen dat die finaletest nog alle kanten op kan gaan. Dat beeldmateriaal hebben ze dan moeten weggooien.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #97 Gepost op: 5-03-2021, 12:12:28 »
Plus dat Charlotte nooit de hoofdverdachte is geweest van Renée. Dus hoezo switch? Tot vlak voor de finale zat Renée nog op zowel Charlotte als Rocky. Ze moest nog zien hoe ze dat ging spreiden. Rocky heeft afleveringen lang een mysterieuze bijverdachte gehad, van wie we niet mochten weten wie dat was. Het is maar een vermoeden, maar ik denk Charlotte. Dat verklaart voor mij waarom beiden zo ver konden komen.

Renée als Mol zou je als productie niet zo abrupt voor Rocky laten kiezen. Dat werkt de molvibe alleen nog maar meer in de hand, toch? Was er dan gebrek aan montagecapaciteit, omdat het zo kort op het jubileumseizoen zat? Ook niet, ze hebben extra montage-mensen ingehuurd, werd in de podcast verteld, zodat ze op de normale capaciteit uitkwamen.

Van een switch is hoe dan ook geen sprake, bij beide finalisten niet. Alleen van een keuze. Als Charlotte de Mol is, dan was die keuze helaas de verkeerde.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #98 Gepost op: 5-03-2021, 13:09:33 »

Renée als Mol zou je als productie niet zo abrupt voor Rocky laten kiezen. Dat werkt de molvibe alleen nog maar meer in de hand, toch? Was er dan gebrek aan montagecapaciteit, omdat het zo kort op het jubileumseizoen zat? Ook niet, ze hebben extra montage-mensen ingehuurd, werd in de podcast verteld, zodat ze op de normale capaciteit uitkwamen.


Zonder als Charlotte als mol had dit het Renéeseizoen wel compleet gemaakt.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #99 Gepost op: 5-03-2021, 13:27:16 »
Zonder als Charlotte als mol had dit het Renéeseizoen wel compleet gemaakt.
Ja. En het is niet de eerste keer dat Renée een verdachte edit krijgt. Dus wat hebben we nu:

- Renée is een Mol bij wie dat via de montage nog even extra dik wordt aanzet.
- Rocky is een Mol die als ze de keuze heeft tussen geld en vrijstellingen, kiest voor het geld.

Tel uit je winst. Ik blijf bij Charlotte.
Die heeft erop los gemold, daar hebben we wel het e.e.a. van gezien al. En we hebben 20+ aanwijzingen nu dat er een twist komt. Dus ik vind die keuze helemaal niet zo riskant.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2021, 13:35:03 door Molest »