Poll

De finale-twist, ik geloof d'r wel in...

Ja! Charlotte is de mol
12 (8.4%)
Nee, Charlotte is verliezend finalist en Renée de mol
102 (71.3%)
Nee, Charlotte is verliezend finalist en Rocky de mol
22 (15.4%)
Ik onthoud me van stemming
7 (4.9%)

Totaal aantal stemmen: 143

Auteur Topic: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch nog de mol?)  (gelezen 18756 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Charlotisme! Bizar, maar onmogelijk...? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #20 Gepost op: 3-03-2021, 14:07:52 »
Grappig om te zien dat de term die ik verzonnen heb nu daadwerkelijk een eigen leven gaat leiden.   ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline vanderMol

  • Forumlid
  • Lijdt aan een ernstige vorm van Charlotisme
Re: Charlotisme! Bizar, maar onmogelijk...? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #21 Gepost op: 3-03-2021, 14:09:08 »
Mee eens, we proberen gewoon een verklaring te vinden voor iets dat niet lijkt te kloppen.
Maar ik vind het ook wel weer vermakelijk dat mensen die ons dagelijks in onze tunnel proberen in te wrijven dat wij gefrustreerd zijn, in hun eigen tunnel zitten te klagen dat hun mol niet serieus wordt genomen. Laat maar lekker schuiven, denk ik dan.
Akkoord. Ik vond zelf 'Charlotisme' wel grappig (zoiets als Charlotte-optimisme), maar als het not-done is dan mag er een ander woord voor komen hoor. Ik voel me helemaal niet gefrustreerd, ook al wrijven mensen dat aan. Net zoals ze zeggen dat dit topic bij de 'nutteloze hints' mag. Best joh, ieder z'n ding.

Ik denk gewoon dat het mogelijk is dat er een finale-twist is en die theorie vind ik net boeiend als ik dacht dat Charlotte de mol is. Of dat Splinter de mol zou zijn. En als deze theorie onzin blijkt in aflevering 10, kan ik daar prima mee leven! Het is maar een spelletje en alle vorige jaren had ik ook de mol mis, dus ik kan tegen mijn verlies en tegen een stootje.

Echter, als deze bizarre theorie misschien toch wel eens echt is (en ik geloof daar best in), dan is het misschien wel DE ACTIE van 2021 en wordt dit seizoen hierdoor onvergetelijk wat mij betreft! Dan was het achteraf best een apart topic waard....

En toch heeft Rick ooit gezegd dat hij dat niet wil. Dus dan zijn er blijkbaar toch criteria aan verbonden. Want inderdaad, een van de twee finalisten zal dan wel een vraagje meer goed hebben dan de ander. Maar het zullen weinig vragen zijn. Van de 40. Bovendien hebben de kandidaten ook al in hun testbiecht aangegeven wie hun Mol is. Dus twijfel of ze goed of fout zitten, kan er niet zijn.
Ja joh, of wie het snelst was. Maar ik denk niet dat Rick dan gaat ingrijpen door het te verklappen aan één van de kandidaten om zo een winnaar te forceren.

Grappig om te zien dat de term die ik verzonnen heb nu daadwerkelijk een eigen leven gaat leiden.   ;D
Yup, ik vind hem hartstikke grappig :)  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 3-03-2021, 14:29:39 door Heinz, Reden: berichten samengevoegd »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Charlotisme! Bizar, maar onmogelijk...? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #22 Gepost op: 3-03-2021, 14:12:02 »
Grappig om te zien dat de term die ik verzonnen heb nu daadwerkelijk een eigen leven gaat leiden.   ;D
Best kans dat dat nog een geuzennaam wordt. Die met trots gedragen gaat worden. ;)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Charlotisme! Bizar, maar onmogelijk...? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #23 Gepost op: 3-03-2021, 14:14:24 »
Ja, dat zou kunnen. En het zou bij toekomstige seizoenen een begrip kunnen worden. Ik heb het trouwens absoluut niet denigrerend bedoeld. Eerder ludiek.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #24 Gepost op: 3-03-2021, 14:21:15 »
Zou er hier eventueel een goede poll kunnen komen in dit topic? Met Charlotte bij de opties. Mijn realistische poll is verwijderd.

Offline vanderMol

  • Forumlid
  • Lijdt aan een ernstige vorm van Charlotisme
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #25 Gepost op: 3-03-2021, 14:27:54 »
Ga je gang!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #26 Gepost op: 3-03-2021, 14:31:33 »
Goeie! Ik onthoud me ook nog steeds van stemming. Jammer dat Charlotte officieel geen optie is... Maar interessant genoeg toch, om hier eens te peilen hoeveel mensen Charlotte nog zien zitten.

Offline vanderMol

  • Forumlid
  • Lijdt aan een ernstige vorm van Charlotisme
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #27 Gepost op: 3-03-2021, 14:33:19 »
Die optie zit er nu bij...

Offline bmol

  • Forumlid
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #28 Gepost op: 3-03-2021, 14:35:54 »
Jij bent niet de mol. Wat snappen jullie daar niet aan?!

Offline vanderMol

  • Forumlid
  • Lijdt aan een ernstige vorm van Charlotisme
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #29 Gepost op: 3-03-2021, 14:46:22 »
Jij bent niet de mol. Wat snappen jullie daar niet aan?!
Je bedoelt: Rik liegt nooit? Tsja, dat is op zich een sterk punt. Maar ja, voor een finale-twist als deze moet ie wel...

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #30 Gepost op: 3-03-2021, 15:23:25 »
Hilaaaaarisch dit. Ik heb op de 2de optie gestemd , maar e derde zou ook nog kunnen en als je mij over een paar jaar vraagt wie de mol was van dit seizoen,  dan zeg ik hoogstwaarschijnlijk Charlotte  ::bravo::
...maar soms even niet :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #31 Gepost op: 3-03-2021, 15:29:03 »
Ik onthoud me van stemming.

Ik bewonder het optimisme van de Charlotte aanhang en laat me graag verrassen. Qua ontknoping is alleen de manier waarop de mol zich bekend maakt (terugspeelfilmpje/flashback of niet) anders geweest door de jaren heen.

Maar je hebt ofwel 1 mol, 1 winnaar en 1 verliezer en soms 2 bij vier in de finale. Charlotte is geen winnaar noch mol, zoiets lieten ze ook weten in Spanje, Filipijnen. Spelbederf voor de Charlotte aanhang? Zeker. Maar ook de Freek aanhang was verbolgen toen hij de mol niet meer kon zijn ::vergroot:: Dit gaat op hetzelfde uitkomen ben ik bang. Maar ik  waardeer het optimisme ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #32 Gepost op: 3-03-2021, 15:30:12 »

- In geen van de afvallergesprekken (extra beeldmateriaal, Radio 2) gaat Charlotte in waarom ze nu afgevallen is. Alleen maar "tsja" en "raar" en "ik weet het niet"
- In dagboek van de verliezer staat 'wie schrijft die blijft'


Nou als dit argumenten zijn. Natuurlijk weet Charlotte niet waarom zij het (blijkbaar) slechter heeft gedaan dan de winnares, dat is haar nog niet verteld. Had ze minder vragen goed? Had ze meer tijd nodig? Maar bovenal : daar mag ze helemaal niets over zeggen (clausule) omdat de uitslag wie de mol is nu eenmaal nog moet komen. Als Rocky het is zat ze fout (maar als ze dat zegt weten wij dat het Rocky is), als Renée het is heeft ze de test minder goed gemaakt (maar als ze dat zegt weten wij dat het Renée is). Dus tsja en weet niet.

Wie schrijft die blijft. Voor hetzelfde geld geeft Charlotte hier een hint naar de uiteindelijke winnares, die heel nauwgezet (en beter dan Charlotte) alles heeft opgeschreven.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #33 Gepost op: 3-03-2021, 15:57:40 »
Nou als dit argumenten zijn. Natuurlijk weet Charlotte niet waarom zij het (blijkbaar) slechter heeft gedaan dan de winnares, dat is haar nog niet verteld. Had ze minder vragen goed? Had ze meer tijd nodig? Maar bovenal : daar mag ze helemaal niets over zeggen (clausule) omdat de uitslag wie de mol is nu eenmaal nog moet komen. Als Rocky het is zat ze fout (maar als ze dat zegt weten wij dat het Rocky is), als Renée het is heeft ze de test minder goed gemaakt (maar als ze dat zegt weten wij dat het Renée is). Dus tsja en weet niet.

Wie schrijft die blijft. Voor hetzelfde geld geeft Charlotte hier een hint naar de uiteindelijke winnares, die heel nauwgezet (en beter dan Charlotte) alles heeft opgeschreven.
Mee eens, ze mag ze er niets over zeggen. Maar ze mag wel zeggen hoe het voelt om te verliezen. En dat doet ze ook niet. 'Balen' is het enige wat ik heb gehoord, dat was in de extra beelden. In de podcast was er ruim de tijd om het over het gevoel van verliezend finalist zijn te hebben, maar het hele onderwerp werd uit de weg gegaan.

In het dagboek stond trouwens nog wel iets meer dan alleen 'wie schrijft die blijft'. Ook 'Jullie horen nog van mij'. En hoe verdacht (of misleidend) wil je het hebben: het begon met 'Hahaaaa'.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #34 Gepost op: 3-03-2021, 16:05:52 »
Ik mis eigenlijk de optie: ik acht de kans klein dat Charlotte de Mol is, maar sluit het niet uit. Of iets van die strekking. In ben er niet van overtuigd dat ze het nooooooit zouden doen, maar heb noodgedwongen hier toch maar voor gestemd en dan moet het wat mij betreft wel Renée zijn. Had daarom misschien moeten kiezen voor onthouding.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #35 Gepost op: 3-03-2021, 16:09:10 »
Ik mis eigenlijk de optie: ik acht de kans klein dat Charlotte de Mol is, maar sluit het niet uit. Of iets van die strekking. In ben er niet van overtuigd dat ze het nooooooit zouden doen, maar heb noodgedwongen hier toch maar voor gestemd en dan moet het wat mij betreft wel Renée zijn. Had daarom misschien moeten kiezen voor onthouding.

Ja dat dus. Iets als: ik laat me graag verrassen mocht Charlotte toch de mol zijn, maar het is waarschijnlijker gewoon Renée. Zeg nooit nooit enzo.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline vanderMol

  • Forumlid
  • Lijdt aan een ernstige vorm van Charlotisme
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #36 Gepost op: 3-03-2021, 16:47:39 »
Ik mis eigenlijk de optie: ik acht de kans klein dat Charlotte de Mol is, maar sluit het niet uit. Of iets van die strekking. (...)
Okido, ik heb de teksten iets aangepast...

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #37 Gepost op: 3-03-2021, 16:53:49 »
Het staat er nu wel erg zwart-wit. Kan er niet een extra optie bij na de eerste? Precies wat MartinJ zegt: 'Ik acht de kans klein dat Charlotte de Mol is, maar ik sluit het niet uit'.
En misschien ook de mogelijkheid tot stem wijzigen, we hebben immers nog 3 dagen te gaan. :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #38 Gepost op: 3-03-2021, 16:57:20 »
Wat gaat het worden, beste mensen? Blijken de paar hardnekkige Charlotisten geniale zieners?
Of krijgt het joker-thema een onverachte wending doordat een paar molloten zichzelf ongelooflijk voor joker blijft zetten?

 ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #39 Gepost op: 3-03-2021, 17:00:21 »
Wat mij betreft geen van beiden. We proberen gewoon uit onze doppen te kijken, en daar rapport van te maken hier. ;)