Poll

De finale-twist, ik geloof d'r wel in...

Ja! Charlotte is de mol
12 (8.4%)
Nee, Charlotte is verliezend finalist en Renée de mol
102 (71.3%)
Nee, Charlotte is verliezend finalist en Rocky de mol
22 (15.4%)
Ik onthoud me van stemming
7 (4.9%)

Totaal aantal stemmen: 143

Auteur Topic: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch nog de mol?)  (gelezen 18738 keer)

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #40 Gepost op: 3-03-2021, 17:11:58 »
Maar dit jaar lijkt er bijna een hetze tegen het molschap van Renee te bestaan en dat vind ik niet echt jofel.
Typisch dat het je stoort als ook maar iemand kritiek heeft op het mogelijk Molschap van Renee, maar je het tegelijkertijd wel nodig vind om een aantal keer per dag te zeggen dat "Charlotisten" zichzelf voor Joker zetten. Ik vind dat vreemd, we zijn misschien naief optimistisch, maar hopen simpelweg op een spectaculaire wending die een aantal eigenaardigheden zou verklaren. Jouw hetze daartegen is evenmin jofel te noemen. Zullen we gewoon respecteren dat we andere verwachtingen hebben?

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #41 Gepost op: 3-03-2021, 17:19:41 »
Nogmaals: ik heb helemaal NIETS tegen Charlotte. Heb ik al vaak genoeg gezegd... En als je de betekenis van een emoticon achter mijn tekst niet begrijpt, dan kan ik daar niets aan doen. Daarnaast zal ik alle Charlotisten alle eer toewuiven als zij toch gelijk blijken te hebben gehad.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #42 Gepost op: 3-03-2021, 17:28:48 »
Ik vind het overigens niet erg om voor joker te staan. En ik hoop Renée-verdenkers ook niet. Dat waren toch de tunnels die dit seizoen, met die van Splinter, het meest tegenover elkaar stonden. Dan passen we in elk geval prima bij het thema van het seizoen. ;D

Offline vanderMol

  • Forumlid
  • Lijdt aan een ernstige vorm van Charlotisme
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #43 Gepost op: 3-03-2021, 17:31:05 »
Of krijgt het joker-thema een onverachte wending doordat een paar molloten zichzelf ongelooflijk voor joker blijft zetten?
Hahaha. Ja inderdaad. Maar zou dan wel beter passen dan op Renée of Rocky. Ik kan het hebben, hoor. Ik zat hiervoor VOL op Charlotte,  dus ik sta nu al voor joker :) Maar misschien komt het toch goed.

We zien het wel, ik sta klaar voor een  herhaling van het instorten van mijn tunnel. Charlotte is iig voor mij de beste mol die WIDM 2021 (n)ooit gehad heeft!

Offline bmol

  • Forumlid
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #44 Gepost op: 3-03-2021, 17:31:54 »
Maar goed dat ze geen tweelingzus heeft ;)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #45 Gepost op: 3-03-2021, 17:34:29 »
Maar goed dat ze geen tweelingzus heeft ;)
Deugdelijke argumenten haal je niet onderuit door er ondeugdelijke aan toe te voegen.  :P

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #46 Gepost op: 3-03-2021, 20:19:36 »
Ik reken nergens op maar we pakken ieder strohalmpje op toch  :-X
Wellicht zit het  in de details  ;D

Aflevering 9 begint met een champagnemomentje. Er wordt getoast en de dames zijn blij.
Charlotte zegt:"Nou, dames, Op jullie. Proost. Hoezo op jullie ??? Waarom niet op ons? De finale hebben ze met z'n drieën gehaald toch.....

Al eerder is opgevallen dat de kleding van Charlotte in de biechten niet matcht met kleding die ze draagt in de aflevering. Het gebeurt soms dat een biecht nog gaat over een vorige aflevering maar bij Charlotte klopte e.e.a. niet is  bij vorige afleveringen al opgemerkt. In aflevering 9 heeft Charlotte veel biechten die over de finale gaan. In al die biechten draagt ze niet de kleding die ze tijdens de aflevering draagt maar 2 blouses die ze in eerdere afleveringen droeg.  Het bewjjst niets alleen dat haar biechten kennelijk achteraf zijn opgenomen (of over gedaan) en ingemonteerd en dat is vaker gebeurd deze serie.

Rocky en Renée dragen in de biechten kleding uit de aflevering zelf of van de groepsfoto.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #47 Gepost op: 3-03-2021, 21:02:59 »
Aflevering 9 begint met een champagnemomentje. Er wordt getoast en de dames zijn blij.
Charlotte zegt:"Nou, dames, Op jullie. Proost. Hoezo op jullie ??? Waarom niet op ons? De finale hebben ze met z'n drieën gehaald toch.....
Ze had volgens mij ook het minste plezier in het spelletje, van de drie. Zei alleen: 'Ik ben niet de Mol' toen Renée op haar wees. Wees verder niet naar de anderen.
In aflevering 9 heeft Charlotte veel biechten die over de finale gaan. In al die biechten draagt ze niet de kleding die ze tijdens de aflevering draagt maar 2 blouses die ze in eerdere afleveringen droeg.  Het bewjjst niets alleen dat haar biechten kennelijk achteraf zijn opgenomen (of over gedaan) en ingemonteerd en dat is vaker gebeurd deze serie.
Dat moet dan in Nederland zijn gebeurd, want ze ging naar huis...

Offline Mit

  • Forumlid
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #48 Gepost op: 3-03-2021, 21:16:19 »
Splinter is de mol.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #49 Gepost op: 3-03-2021, 21:37:08 »
Ik mis in dit topic het scenario van Charlotte als reservemol. Ik denk niet dat de programmamakers de mol een rood scherm zouden geven zonder daar een goed verhaal bij te hebben. Zo'n verhaal zou kunnen zijn dat Charlotte een dubbelrol speelde. Ze begon als kandidaat en kreeg later de rol als mol toebedeeld. De kandidaat Charlotte heeft nu een rood scherm gekregen. De mol Charlotte zit nog steeds in het spel.

Offline vanderMol

  • Forumlid
  • Lijdt aan een ernstige vorm van Charlotisme
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #50 Gepost op: 3-03-2021, 21:53:54 »
Splinter is de mol.
Maar dan zou er een complete aflevering zonder mol gespeeld zijn. De twist bij Charlotte is helemaal aan het eind, ook voor Rocky en Renée is nu alles duidelijk en afgelopen.

Of Ron is toch de mol

Offline vanderMol

  • Forumlid
  • Lijdt aan een ernstige vorm van Charlotisme
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #51 Gepost op: 3-03-2021, 21:58:53 »
(...) Ik denk niet dat de programmamakers de mol een rood scherm zouden geven zonder daar een goed verhaal bij te hebben. Zo'n verhaal zou kunnen zijn dat Charlotte een dubbelrol speelde. (...)
Zou kunnen. Maar ik denk zelf omdat er niemand op haar zat in de finale.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #52 Gepost op: 3-03-2021, 22:02:30 »
Ik mis in dit topic het scenario van Charlotte als reservemol. Ik denk niet dat de programmamakers de mol een rood scherm zouden geven zonder daar een goed verhaal bij te hebben.
Kan dat niet beter in het Remco topic? Het is al een hele opgave om mensen warm te krijgen voor deze twist... Een goed verhaal zullen ze absoluut moeten hebben. Maar als Charlotte de Mol is, dan heeft ze duidelijk voorbereiding gehad op haar rol met de jokers en haar molacties, in elke opdracht weer.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Zou kunnen. Maar ik denk zelf omdat er niemand op haar zat in de finale.
Dit dus.

Offline bmol

  • Forumlid
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #53 Gepost op: 4-03-2021, 00:21:59 »
Charlatanisme!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #54 Gepost op: 4-03-2021, 00:38:20 »
Splinter is de mol.

Ja, laten we afSplinteren en zeggen dat hij alsnog de mol moet zijn. Kan niet anders dan dat hij straks in een van zijn jokerpakjes tevoorschijn komt en alsnog de mol is.  >:D
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #55 Gepost op: 4-03-2021, 07:23:10 »
Zonder argumentatie: ik heb me onthouden van stemming. Ik heb wel gestemd, maar dan op de laatste optie.

Offline vanderMol

  • Forumlid
  • Lijdt aan een ernstige vorm van Charlotisme
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #56 Gepost op: 4-03-2021, 08:31:20 »
Ja, laten we afSplinteren en zeggen dat hij alsnog de mol moet zijn. Kan niet anders dan dat hij straks in een van zijn jokerpakjes tevoorschijn komt en alsnog de mol is.  >:D
:) dan wil ik wel eerst ook minimaal 10 aanwijzingen hebben die controleerbaar zijn, net zoals in de starttekst van dit topic.

Ik ben normaal ook niet van dit soort theorieën (twee mollen enzo) maar hier lijkt toch echt wat aan de hand!

En misschien is het niks, is het gewoon Rocky of Renée. Maar ik heb eigenlijk nog steeds geen steekhoudende argumenten tegen het Charlotisme gelezen. Het enige dat er komt is:

- dat zouden ze nooit doen
- gekkies! <afvaller> is de mol
- rik zei toch dat ze niet de mol is? (maar dat is eigenlijk hetzelfde als het eerste argument)

En die zaken zijn al besproken in de eerste tekst van dit topic. Toegegeven, ik zou momenteel eigenlijk ook niet weten wat voor tegenargumenten dat moeten zijn. Misschien een tweet van Rick of andere teksten van C in een interview dan we nu horen.
En zonder goede tegenargumenten wordt de theorie alleen maar sterker! Inmiddels het het lijstje aanwijzingen gegroeid naar 20  ::oink:: Moeten we die opnieuw op een rijtje zetten?

In aflevering 10 wordt het uiteraard duidelijk. Als dan Renée of Rocky zegt: "ik ben de mol" dan is het gewoon wat het is en blijkt dat de Charlotisten gewoon weer een gekke zijtunnel hebben gegraven als onderdeel van de rouwverwerking, hahaha  ::)
« Laatst bewerkt op: 4-03-2021, 10:07:44 door vanderMol »

Offline vanderMol

  • Forumlid
  • Lijdt aan een ernstige vorm van Charlotisme
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #57 Gepost op: 4-03-2021, 08:36:32 »
Het staat er nu wel erg zwart-wit. (...)
En misschien ook de mogelijkheid tot stem wijzigen, we hebben immers nog 3 dagen te gaan. :)
Ik kan niet vinden hoe ik dat kan aanpassen. Misschien moet een moderator dat doen? Heinz?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #58 Gepost op: 4-03-2021, 08:40:06 »
Ik vind het feit dat de tekst "Je bent niet de mol en ook niet de winnaar, je bent de verliezend finalist" is uitgesproken door Rik en Charlotte een rood scherm heeft gezien toch wel een aardig goed argument dat Charlotte de mol niet is. Het aantal tegenargumenten dat daar tegenover staat is natuurlijk niet het enige dat telt. Het gaat ook om de argumenten zelf. Ik ben het met jullie allemaal eens dat het vreemd is dat Charlotte afgevallen is in aflevering 9 en ik vraag me net zo goed af wat ze van plan zijn met de ontknoping, maar ik vind alles er toch wel op wijzen dat Charlotte helaas de mol niet is, hoe hard ik ook hoop op een twist.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Charlotisme! Bizar, maar ... onmogelijk? (of: Is Charlotte toch de mol?)
« Reactie #59 Gepost op: 4-03-2021, 08:42:35 »
Dan zal ik wel even een belangrijk tegenargument geven: Rick heeft verklaard dat het weliswaar niet erg waarschijnlijk is dat de Mol ooit een rood scherm zou krijgen, maar niet geheel uitgesloten. Maar dat als het zou gebeuren de Mol onmiddellijk daarna weer in het spel gebracht zou worden. Charlotte kreeg een rood scherm en is niet onmiddellijk daarna weer in het spel gebracht. Streker nog: nadien verschenen er meerdere officiële filmpjes, eentje waarin we haar afscheid zien en twee waarin we de twee overgebleven kandidaten zien die van elkaar beweren dat ze de Mol zijn.

Kortom: het Charlotisme is uitermate vermakelijk, maar kansloos.  :-*
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!