Poll

Wie is de Mol?

Everon
77 (27.6%)
Fresia
90 (32.3%)
Kim-Lian
112 (40.1%)

Totaal aantal stemmen: 279

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 91955 keer)

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #680 Gepost op: 23-02-2022, 18:40:57 »
Lo heeft altijd de mol goed, daarom voor mij fijn dat Lo ook op K-L zit  :D

Schaakhint vergeten?

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #681 Gepost op: 23-02-2022, 18:58:49 »
100% kim

Ik vind de hints van Fresia en Everon erg mager soort van kruimels terwijl Kim echt een grote hints heeft. Ook Kim heeft meer molacties en betere positie dan de andere twee.

Offline KruitMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #682 Gepost op: 23-02-2022, 19:42:53 »
Wat een duivels dilemma dit seizoen zeg haha.

Ga je voor de in-your-face-mol Kim-Lian: enorm verdacht en grote verborgen aanwijzingen. Maar ze doet toch ook wel meerdere keren in het seizoen hele onlogische dingen als Mol.
Of ga je voor de subtiele mol Everon: overal bij betrokken, geen enorme molacties maar ook weinig tot niets qua onmolse- of onlogische acties.

In aflevering 5 heb ik gekozen voor Everon omdat ik het bij Kim-Lian o.a. gewoon te veel in beeld vond, maar ze doen er richting het einde van het seizoen nog een schepje bij bovenop...waardoor ik wel weer geloof in het scenario dat ze de mol gewoon vol in beeld haar dingen hebben laten doen.

Stiekem hoop ik het ook wel een beetje, het zou wat mij betreft goed en verfrissend zijn voor het programma als het eens niet een subtiele mol is :)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #683 Gepost op: 23-02-2022, 19:45:32 »
Een bepaalde hint was al tijdens de opnames uitgelekt en dus zeker tijdens de montage. Ik weet nog niet goed wat ik daarmee zou doen als maker. Zou je het er enorm dik bovenop leggen? Of zou je juist proberen te maskeren dat iets al is gevonden? Ik neig naar het eerste en dus naar Kim.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #684 Gepost op: 23-02-2022, 19:48:00 »
Wat een duivels dilemma dit seizoen zeg haha.

Ga je voor de in-your-face-mol Kim-Lian: enorm verdacht en grote verborgen aanwijzingen. Maar ze doet toch ook wel meerdere keren in het seizoen hele onlogische dingen als Mol.
Of ga je voor de subtiele mol Everon: overal bij betrokken, geen enorme molacties maar ook weinig tot niets qua onmolse- of onlogische acties.

In aflevering 5 heb ik gekozen voor Everon omdat ik het bij Kim-Lian o.a. gewoon te veel in beeld vond, maar ze doen er richting het einde van het seizoen nog een schepje bij bovenop...waardoor ik wel weer geloof in het scenario dat ze de mol gewoon vol in beeld haar dingen hebben laten doen.

Stiekem hoop ik het ook wel een beetje, het zou wat mij betreft goed en verfrissend zijn voor het programma als het eens niet een subtiele mol is :)

Echt subtiel is Everon niet kan je meer zeggen over Fresia.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #685 Gepost op: 23-02-2022, 19:50:47 »
Kim heeft verreweg de meeste en duidelijke hints, vind ik. Ja, ze is zeker verdacht en ik zie haar best voor me als mol die een soort van omgekeerde psychologie toepast.

Fresia zou ook fantastisch zijn als mol en ze heeft zeker verdachte acties op haar naam, maar ze lijkt mij vooral verdacht voor de kijker aangezien Everon en Kim-Lian alleen elkaar lijken te verdenken.  ??? Hierdoor lijkt het mij wat minder waarschijnlijk dat Fresia de mol is, maar het kan natuurlijk wel.

Bij Everon vind ik vooral de 11+22 een goede hint. Zeker in combinatie met de titel: de tijd zal het leren. En, afgezien van een paar opdrachten waarin Everon lijkt bij te dragen aan de pot, toch het meest verdacht. Toch zijn bij hem minder duidelijke hints te bespeuren dan bij Kim-Lian, denk ik. Wat mij betreft is hij wel de enige echte mol. Maar ja: soms heb ik het goed, soms zit ik ernaast. Geen idee hoe het nu gaat uitpakken.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline KruitMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #686 Gepost op: 23-02-2022, 19:56:20 »
Echt subtiel is Everon niet kan je meer zeggen over Fresia.

Ieder zijn mening ;)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #687 Gepost op: 24-02-2022, 10:21:35 »
Wie is de Mol? wordt uitgezonden door een publieke omroep. Ik kan me om die reden niet voorstellen dat een hint wordt bedacht op basis van een bedrijfslogo.
Dat logo is al acht afleveringen in beeld !! inclusief IamToro .Dan snap ik niet dat dit daarom geen hint zou kunnen zijn. Dan mag je ook bij de hints uitleggen dat het logo van deze kleding aangewezen is als hint.

Dat er een schimmige deal is als "ik speel de mol" maar dan "draag ik mijn eigenmerk kleding" lijkt me logisch.
Quid quo pro.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #688 Gepost op: 24-02-2022, 17:46:21 »
Spannend in de poll! (Wie nummer 2 wordt dan. ;))

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #689 Gepost op: 24-02-2022, 22:03:41 »
Mijn mol op nr. 3. Gaat lekker.  ::rofl::

(echt wel dat er goede argumenten zijn voor Everon hoor)  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #690 Gepost op: 24-02-2022, 22:56:40 »
Mijn mol op nr. 3. Gaat lekker.  ::rofl::

(echt wel dat er goede argumenten zijn voor Everon hoor)  ;)
Blijkbaar is hij goed bezig, hij is gemotiveerd om de beste te zijn.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #691 Gepost op: 24-02-2022, 23:50:41 »
Blijkbaar is hij goed bezig, hij is gemotiveerd om de beste te zijn.


Dat zal het zijn!  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #692 Gepost op: 25-02-2022, 10:01:14 »
Als ik kijk naar de bedragen die iedereen heeft binnengehaald is het toch echt Fresia die verreweg het minste heeft gescoord...

Dusssssss......      ::bravo::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #693 Gepost op: 25-02-2022, 10:03:45 »
Als ik kijk naar de bedragen die iedereen heeft binnengehaald is het toch echt Fresia die verreweg het minste heeft gescoord...

Dat komt omdat ze vooral heel fanatiek bezig was de anderen in de gaten te houden. Ze wil het spel winnen, dat is belangrijker dan veel geld winnen.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #694 Gepost op: 25-02-2022, 10:07:07 »
Dat komt omdat ze vooral heel fanatiek bezig was de anderen in de gaten te houden. Ze wil het spel winnen, dat is belangrijker dan veel geld winnen.
Daar heb je wel een punt natuurlijk, maar dat doet KL ook... en die haalt ondanks dat veel meer geld binnen...

Enfin: we gaan het zien. Feitelijk is voor alle drie wat te zeggen! Alleen zit ik zoooooo diep in de Fresiatunnel..   ::rofl::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #695 Gepost op: 25-02-2022, 10:54:42 »
Toch wel spannend dat Everon hier laatste staat  :-X
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #696 Gepost op: 25-02-2022, 12:07:10 »
Vooruit, stem erbij voor Everon.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #697 Gepost op: 25-02-2022, 12:09:03 »
Dankjewel ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #698 Gepost op: 25-02-2022, 13:11:38 »
Vraag voor degenen die al langer op dit forum zitten.

Is het in vorige seizoenen vaker gebeurd dat de mol tevens penningmeester is?
Of zou dat heel uitzonderlijk zijn, mocht Everon de mol zijn?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #699 Gepost op: 25-02-2022, 13:33:01 »
Margriet was de mol, ze graaide het geld van tafel en was de penningmeester. Maar daar zat ook een joker aan verbonden voor Martine. De volgende uitzending was Rik! de penningmeester.
Maar dat de mol zo lang de penningmeester is, misschien als je nog verder teruggaat in het verleden.....je kan zoeken he in de archieven.