Poll

Wie is de Mol?

Everon
77 (27.6%)
Fresia
90 (32.3%)
Kim-Lian
112 (40.1%)

Totaal aantal stemmen: 279

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 91950 keer)

Offline KruitMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #800 Gepost op: 27-02-2022, 11:35:55 »
Het piept en het kraakt...maar ik blijf bij Kim-Lian.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #801 Gepost op: 27-02-2022, 12:19:37 »
Fresia moet het wel zijn nu, toch? Ik kan opdr. 9.1 aan niemand anders linken. De andere twee zooooo onmols daar. Fresia textbook mols.

Met nul paar ogen op je ga je de pot niet spekken met +500 of meer. Toen ze als eerste naar binnen ging dacht ik al van: o, toch maar opletten. En ja hoor, alles volgens het boekje.

Tot gisteravond verdacht ik Everon meer dan Fresia, maar na aflevering 9 is dat beeld voor mij volledig omgedraaid. Ik had het gevoel dat Fresia in alle drie de opdrachten voor het eerst heel duidelijk als mol te zien was. Weinig interesse in de opdrachten (in tegenstelling tot Kim en Everon), zich makkelijk laten afschieten en de verkeerde naam noemen die naar min geld leidde.

Op basis van de verdenkingen ligt Everon nog steeds het meest voor de hand, maar ik denk toch dat Fresia de mol is.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #802 Gepost op: 27-02-2022, 12:47:22 »
Het piept en het kraakt...maar ik blijf bij Kim-Lian.

Een goede beschrijving waar ik mij graag bij aansluit.
Graven, graven, graven...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #803 Gepost op: 27-02-2022, 13:27:20 »
Ik kan niets anders dan bij Everon als mol blijven. Ik heb helemaal niks gezien dat mij aan het twijfelen heeft gebracht gisteren.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #804 Gepost op: 27-02-2022, 13:29:35 »
Vinkendresseur, schapenhoeder en kat-in-zak-koopster Kim het is.
'Ook een fijne dag verder...’

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #805 Gepost op: 27-02-2022, 15:20:35 »
Tot gisteravond verdacht ik Everon meer dan Fresia, maar na aflevering 9 is dat beeld voor mij volledig omgedraaid. Ik had het gevoel dat Fresia in alle drie de opdrachten voor het eerst heel duidelijk als mol te zien was. Weinig interesse in de opdrachten (in tegenstelling tot Kim en Everon), zich makkelijk laten afschieten en de verkeerde naam noemen die naar min geld leidde.

Ik snap wat je schrijft, maar gezien e geschiedenis van het spel klopt het waarschijnlijk niet. De mol is in de laatste aflevering over het algemeen erg op zijn hoede en molt vaak minder dan de anderen. Dit om te proberen eventuele verdenkingen nog af te schudden. Sowieso weet hij dat de ogen op hem gericht zijn wat zijn speelruimte vermindert. Meest duidelijk was dit te zien in het seizoen van Kees. Paulien en Caroline lieten hem geen seconde met rust waardoor Kees werkelijk niets meer kon uithalen. Dat Fresia nu opeens zo verdacht naar voren komt leidt mij daarom meer naar Kim-Lian en Everon dan naar Fresia.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #806 Gepost op: 27-02-2022, 15:36:13 »
Ik snap wat je schrijft, maar gezien e geschiedenis van het spel klopt het waarschijnlijk niet. De mol is in de laatste aflevering over het algemeen erg op zijn hoede en molt vaak minder dan de anderen. Dit om te proberen eventuele verdenkingen nog af te schudden. Sowieso weet hij dat de ogen op hem gericht zijn wat zijn speelruimte vermindert. Meest duidelijk was dit te zien in het seizoen van Kees. Paulien en Caroline lieten hem geen seconde met rust waardoor Kees werkelijk niets meer kon uithalen. Dat Fresia nu opeens zo verdacht naar voren komt leidt mij daarom meer naar Kim-Lian en Everon dan naar Fresia.

Je vergeet wel dat de andere twee Fresia niet verdenken. Dat is over het algemeen niet het geval 😉 Alle reden dus om nog eens alle registers open te trekken lijkt me, of in ieder geval geen enkele reden om je in dit geval in te houden.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #807 Gepost op: 27-02-2022, 16:32:33 »

::cheerleader::
I
::cheerleader::
M

Dat overdreven getijger door het huis bij “alarmerend” gaat nog hele leuke beelden opleveren. Wel iets te veel verdiend daar naar mijn smaak… ik vraag me af of ze daar wat gestolen geld weer “witgewassen” heeft?

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #808 Gepost op: 27-02-2022, 16:52:54 »
Follow the money!

Fresia

Offline Cornelis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #809 Gepost op: 27-02-2022, 17:47:55 »
Ik vind dat de Makers van WIDM dit jaar een dik compliment verdienen. Misschien een ongemakkelijke vergelijking in deze tijd, maar WIDM als spel blijft natuurlijk een soort 'informatieoorlog' tussen Makers en Molloten. Om de ontmaskering in dit digitale tijdperk zo lastig mogelijk te maken, strooien de Makers met 'decoys' (afleidingen) naar zoveel mogelijk kandidaten. Het hoeven maar kleine haakjes te zijn en vele Molloten springen er op alsof het de hoofdprijs (dé hint) is. Zo heeft elke finalist dit jaar wel zijn eigen 'thema hints': Tijd (Everon), Maskers (Kim) en Voetbal (Fresia) en daarnaast heeft elke finalist ook een waslijst aan molacties en anti-molacties.

Elke 'tunnelvisie' kan hiermee gevoed worden en iedereen ziet het op zijn eigen manier juist. Dat maakt het programma natuurlijk ook zo goed. We zien wat de Makers willen dat we zien, waarbij we continu gemanipuleerd worden. Ik probeer me daar wel altijd bewust van te zijn, maar ik ben er ook vaak genoeg ingetrapt.  Ik vind dat ook niet erg, want als ze dat niet zouden doen, is het programma ook veel minder verrassend.

Dat na afl. 9 de meningen nog zo verdeeld zijn, is een enorm compliment aan de makers. Ze hebben het strategisch geweldig aangepakt tot nu en ik hoop dat ze afsluiten met weer een geweldige twist die niemand heeft zien aankomen. Fresia wordt door Nederland nu veruit het meest verdacht, behalve door haar twee mede finalisten. De kenners op dit forum gaan vooral voor Kim Lian. Dan zou het toch geweldig zijn als het Everon blijkt te zijn! Dan hebben de Makers de Molloten en de rest van Nederland, op iedereen in de Everon-tunnel na uiteraard   ::trots::, schaakmat gezet. 

Daar komt nog bij dat de mol dan voor de laagste pot ooit heeft gezorgd en hij zijn meest geniale manipulatie  dan al in afl. 1 heeft uitgevoerd.  Dat zou een perfect einde voor een geweldig seizoen zijn!!
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #810 Gepost op: 27-02-2022, 18:06:36 »
Om de ontmaskering in dit digitale tijdperk zo lastig mogelijk te maken, strooien de Makers met 'decoys' (afleidingen) naar zoveel mogelijk kandidaten. Het hoeven maar kleine haakjes te zijn en vele Molloten springen er op alsof het de hoofdprijs (dé hint) is.
(...)
Daar komt nog bij dat de mol dan voor de laagste pot ooit heeft gezorgd en hij zijn meest geniale manipulatie  dan al in afl. 1 heeft uitgevoerd.  Dat zou een perfect einde voor een geweldig seizoen zijn!!

Misschien moeten we de evaluatie nog even opzouten tot na volgende week. Voorts zou ik de maskerhint (met of zonder aanhalingstekens) niet als 'een heel klein haakje' bestempelen.

En de geschiedenis leert dat de 'historische' laagte van de pot altijd maar zéér gedeeltelijk is toe te schrijven aan de mol. De (on)haalbaarheid van opdrachten, kleine deelbedragen, het kwistig strooien met troeven (in ruil voor geld), het gedrag van de kandidaten et cetera spelen daarin een veel grotere rol.
Woosie down?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #811 Gepost op: 27-02-2022, 19:57:55 »
Ik blijf bij Everon, al moet ik afl. 9 nog terugkijken.  :-X
Fresia of Kim-Lian, ze kunnen allebei ook nog de mol zijn  ::rofl::, maar Everon is degene die geen grote bedragen heeft binnengehaald en ook verdacht was bij individuele opdrachten. Dat zorgt ervoor dat hij mijn hoofdverdachte al een tijdje is en blijft.

Ook ga ik ervan uit dat de mol in de finale-aflevering niet overdreven gaat mollen. Als Everon het is, dan heeft hij natuurlijk in afl. 1 zijn grootste slag geslagen.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #812 Gepost op: 27-02-2022, 20:09:24 »
Ik blijf bij Everon, al moet ik afl. 9 nog terugkijken.  :-X
Fresia of Kim-Lian, ze kunnen allebei ook nog de mol zijn  ::rofl::, maar Everon is degene die geen grote bedragen heeft binnengehaald en ook verdacht was bij individuele opdrachten. Dat zorgt ervoor dat hij mijn hoofdverdachte al een tijdje is en blijft.

Ook ga ik ervan uit dat de mol in de finale-aflevering niet overdreven gaat mollen. Als Everon het is, dan heeft hij natuurlijk in afl. 1 zijn grootste slag geslagen.  ::vergroot::

Everon de slapende mol na aflevering 1

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #813 Gepost op: 27-02-2022, 20:21:27 »
Everon de slapende mol na aflevering 1

Nou, dat ook niet hoor.
Afl. 3 is bijvoorbeeld voor mij een aaneenschakeling van molacties.
En natuurlijk stepjes begraven op het strand.  ;D Plus nog wel meer.

Edit: na het zien van afl. 9 --> Everon heeft mogelijk de foto van de birdwatcher verduisterd? -1000 is leuk voor de mol. En hij deed bizar weinig goed in de supermarkt. Nee, hij slaapt niet.  ;D
« Laatst bewerkt op: 27-02-2022, 22:35:06 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #814 Gepost op: 27-02-2022, 20:23:21 »
Nou, dat ook niet hoor.
Afl. 3 is bijvoorbeeld voor mij een aaneenschakeling van molacties.
En natuurlijk stepjes begraven op het strand.  ;D Plus nog wel meer.

Zijn grootste mol actie was sneu kijken in aflevering 1

Offline Cornelis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #815 Gepost op: 27-02-2022, 20:42:04 »
Misschien moeten we de evaluatie nog even opzouten tot na volgende week. Voorts zou ik de maskerhint (met of zonder aanhalingstekens) niet als 'een heel klein haakje' bestempelen.

En de geschiedenis leert dat de 'historische' laagte van de pot altijd maar zéér gedeeltelijk is toe te schrijven aan de mol. De (on)haalbaarheid van opdrachten, kleine deelbedragen, het kwistig strooien met troeven (in ruil voor geld), het gedrag van de kandidaten et cetera spelen daarin een veel grotere rol.

Het spel is gespeeld dus ik vind dat er best al wat geëvalueerd mag worden. Ik heb overigens niet gezegd dat de maskerhint maar een klein haakje is. Ik hoop echter dat het een hint naar iets anders is dan iedereen denkt. Een twist a la het Sara/Merel portret. 

Eens dat de mol vaak maar een beperkte invloed heeft op de uiteindelijke omvang van de pot, maar zijn succes als mol wordt er wel mee afgemeten
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #816 Gepost op: 28-02-2022, 09:34:39 »
Het is wel merkwaardig dat er sprake is van een enorme anti-Kim-Lian lobby (staat eerste in Wie is de Mol NIET) terwijl zij precies dezelfde prestatie zou leveren als Fresia in het onbekend blijven. Thomas ging er als allerlaatste nog uit dus zat op Everon.

Beide dames zouden het als mol dus heel goed gedaan hebben dus van een anti-stemming zou geen sprake moeten zijn. Het is dan puur een gevoel van "jammer dat we het dan al vantevoren wisten" met Kim-Lian als mol, maar dat gevoel mag na 9 afleveringen wel weg zijn vind ik.

Mooi omschreven Lo, de nagel op de kop ::ok::

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #817 Gepost op: 28-02-2022, 09:47:20 »
Zou het ook kunnen dat er gewoon veel molloten zijn die Kim Lian echt wel de minst verdachte kandidaat vinden als je alles bij elkaar optelt (beeldvorming, veel geld in de pot, gedrag in groep vs gedrag apart, gebrek aan echte molacties, kandidaten die op haar zitten en er toch uitgaan, etc..)?
Is in ieder geval voor mij zo.
 

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #818 Gepost op: 28-02-2022, 10:24:27 »
Ik blijf-zonder twijfel- bij Fresia ::jaja:: ::vergroot::

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #819 Gepost op: 28-02-2022, 10:47:41 »
Kunnen we vast stellen dat de rode cape masker de mol is.