Poll

Wie is de Mol?

Everon
77 (27.6%)
Fresia
90 (32.3%)
Kim-Lian
112 (40.1%)

Totaal aantal stemmen: 279

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 91965 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #840 Gepost op: 28-02-2022, 17:35:45 »
Ja eens FS,
dat modderbad van Kim vond ik trouwens ook verdacht.  ::rofl::

En inderdaad: Everon doet wat een mol moet doen in mijn ogen.
En hier nog steeds op de derde plek.  ::oink:: Dit wordt een gekke ontknoping.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2022, 17:37:57 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #841 Gepost op: 28-02-2022, 17:38:23 »
Ja FS, dat modderbad van Kim vond ik ook wel verdacht.  ::rofl:: En inderdaad: Everon doet wat een mol moet doen in mijn ogen.
En hier nog steeds op de derde plek.  ::oink:: Dit wordt een gekke ontknoping.

Voor mijn gevoel heeft Everon te weinig gedaan voor een mol en te veel geleund op de -5000 euro.  Kim heeft rare dingen gedaan en toch is haar gelukt dat er maar 1 iemand haar verdenkt in de finale.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #842 Gepost op: 28-02-2022, 17:42:20 »
Ja eens FS,
dat modderbad van Kim vond ik trouwens ook verdacht.  ::rofl::

En inderdaad: Everon doet wat een mol moet doen in mijn ogen.
En hier nog steeds op de derde plek.  ::oink:: Dit wordt een gekke ontknoping.

Dat modderbad werd verdachter in de edit gezet dan t was. Ook zo’n dingetje wat tegen haar spreekt als mol.
Bij Fresia doen ze dat ook (gepost in de strandopdracht)
Beiden worden ze verdachter neergezet dan ze zijn.
Het moet dus wel Everon zijn.

(Zeg ik nu op maandag .. mss zaterdag weer n andere mening  ::rofl::)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #843 Gepost op: 28-02-2022, 17:50:15 »
En hoe meer maskers er opeens aan Kim gelinkt worden zoals die kaart hoe minder ik geloof dat ze het is. Ze doet t gewoon expres omdat ze er iets van meegekregen heeft volgens mij.

Maar hoe komt het dat de maskers op het gemaskerd bal precies zo eruit zien als die op de kaarten van Kim-Lian? Kan dat toeval zijn? Daar komt het probleem. Als Kim-Lian de mol is is het logisch dat de maskers als een rode draad door het programma lopen. Als Kim-Lian niet de mol is (en dus aflevering 1 al had kunnen afvallen) waar slaat het op, dat gemaskerde bal? Wat is de link met Everon of Fresia? Ik had gewoon nog twijfels totdat de kaarten boven water kwamen. Maar nu is het zo duidelijk, ik kan er echt niet meer omheen.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #844 Gepost op: 28-02-2022, 17:53:41 »
Maar hoe komt het dat de maskers op het gemaskerd bal precies zo eruit zien als die op de kaarten van Kim-Lian? Kan dat toeval zijn? Daar komt het probleem. Als Kim-Lian de mol is is het logisch dat de maskers als een rode draad door het programma lopen. Als Kim-Lian niet de mol is (en dus aflevering 1 al had kunnen afvallen) waar slaat het op, dat gemaskerde bal? Wat is de link met Everon of Fresia? Ik had gewoon nog twijfels totdat de kaarten boven water kwamen. Maar nu is het zo duidelijk, ik kan er echt niet meer omheen.

Het is ook bijzonder dat wij eerder wisten wie de mol is dan de finalisten en afvallers.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #845 Gepost op: 28-02-2022, 18:00:08 »
Maar hoe komt het dat de maskers op het gemaskerd bal precies zo eruit zien als die op de kaarten van Kim-Lian? Kan dat toeval zijn? Daar komt het probleem. Als Kim-Lian de mol is is het logisch dat de maskers als een rode draad door het programma lopen. Als Kim-Lian niet de mol is (en dus aflevering 1 al had kunnen afvallen) waar slaat het op, dat gemaskerde bal? Wat is de link met Everon of Fresia? Ik had gewoon nog twijfels totdat de kaarten boven water kwamen. Maar nu is het zo duidelijk, ik kan er echt niet meer omheen.

En dat ben ik met je eens maar het voelt ook gewoon dat t too much is en zo duidelijk is t nooit.

En ik zie geen saboteur in haar.. wel n hoop maskers
Die ik ook echt niet kan verklaren. Ik weet t gewoon niet meer 🤷🏼‍♀️

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #846 Gepost op: 28-02-2022, 18:59:07 »
Maar hoe komt het dat de maskers op het gemaskerd bal precies zo eruit zien als die op de kaarten van Kim-Lian? Kan dat toeval zijn? Daar komt het probleem. Als Kim-Lian de mol is is het logisch dat de maskers als een rode draad door het programma lopen.
Hihi, ik ervaar hier nu revanche met de Schaakhint. Die liep ook als een rode draad door het seizoen van Jan. MAAR ik plakte het in eerste instantie op schaakgrootmeesteres Stine. Ik kwam bij zinnen, ook alweer door een giga productiefout, en zag toen het schaakspel overal rond Jan hangen. De Schaakhint klopt net zozeer als de Maskerhint. En dit keer zit ik al vanaf het begin WEL goed ;D ::regenboog:: Tunnelgraver, je hebt nog steeds ook kans je te revancheren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #847 Gepost op: 28-02-2022, 19:23:23 »
Het is ook bijzonder dat wij eerder wisten wie de mol is dan de finalisten en afvallers.

Dat klopt. Finalisten Kim-Lian en Everon kwamen er pas achter toen Fresia haar masker afdeed.    8)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #848 Gepost op: 28-02-2022, 19:25:20 »
Lees maar even de kleine lettertjes, Tunnelgraver..... maak niet dezelfde fout als toen bij Stine  ::hug::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #849 Gepost op: 28-02-2022, 19:28:40 »
Ik zit nu al zolang op Kim-Lian dat ik niet meer wil nadenken en veranderen  ::rofl::  Heeft de zoektocht voor mij dit jaar ook wel wat rustgevender gemaakt dan andere jaren. Ze lijkt me eigenlijk wel echt een leuke vernieuwende Mol met de tactiek zoals ik het zie. Ik heb (buiten heel eventjes bij Vakbondje) nooit echt een reden gezien om te veranderen van Mol. Ze pakt het heel slim na en denkt verder dan een gewone sterveling!

Lang geleden trouwens dat ik geen vreesmol heb gehad. Ze mogen het van mij alle drie wel zijn  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 28-02-2022, 19:30:45 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #850 Gepost op: 28-02-2022, 19:32:03 »
Everon
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #851 Gepost op: 28-02-2022, 20:56:50 »
Wie is de mol?
Afgaande op de hints en het aantal molse acties: Kim-Lian
Afgaande op de stemmen van de kandidaten: Everon
Afgaande op follow-the-money en het aantal onmolse acties: Fresia

Aangezien ik mij het meest baseer op follow-the-money en met minst aantal onmolse acties ga ik voor Fresia als mol.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2022, 21:39:48 door Luc »

Offline Heyendaal

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #852 Gepost op: 28-02-2022, 21:43:17 »
Het is Fresia. Weinig geld binnengehaald, en de anderen hebben teveel onmolse acties op hun conto.
Dat dacht ik zeker te weten, zekerder dan ooit misschien wel, en dan zie je zo'n verdeeld forum, en ga je toch weer een beetje twijfelen.  ???
Hoe dan ook vet, dat wij hier het ook niet zeker weten.

Maar nee, ik heb niet veel twijfel: het is Fresia. En dat de mol 'altijd ontmaskerd moet worden'... Ik weet niet hoor. Misschien gebeurt dan nu eindelijk eens níet, en moet er dus een noodscenario uit de kast worden getrokken, voor het eerst in 22 seizoenen. Misschien is dat zelfs wel een scenario dat al die jaren al in de kast ligt, 'voor het geval dat...'
Ik ben in elk geval ontzettend benieuwd naar de finale!

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #853 Gepost op: 28-02-2022, 22:23:39 »
Het is Fresia. Weinig geld binnengehaald, en de anderen hebben teveel onmolse acties op hun conto.
Dat dacht ik zeker te weten, zekerder dan ooit misschien wel, en dan zie je zo'n verdeeld forum, en ga je toch weer een beetje twijfelen.  ???
Hoe dan ook vet, dat wij hier het ook niet zeker weten.

Maar nee, ik heb niet veel twijfel: het is Fresia. En dat de mol 'altijd ontmaskerd moet worden'... Ik weet niet hoor. Misschien gebeurt dan nu eindelijk eens níet, en moet er dus een noodscenario uit de kast worden getrokken, voor het eerst in 22 seizoenen. Misschien is dat zelfs wel een scenario dat al die jaren al in de kast ligt, 'voor het geval dat...'
Ik ben in elk geval ontzettend benieuwd naar de finale!

De mol wil niet door de mand vallen en zorgt regelmatig geld in de pot komt en daardoor komt het voor dat de mol meer verdient dan kandidaten.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #854 Gepost op: 1-03-2022, 01:04:30 »
Na de opdracht Binnenskamers met de dubbele molactie (foto verliezen + aansturen op verkeerde persoon) van Everon eigenlijk nauwelijks twijfel meer.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #855 Gepost op: 1-03-2022, 08:37:42 »
Kim overduidelijk molacties

Everon saaie mol die zijn grote mol actie was in aflevering 1

Fresia een geweldig kandidaat.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #856 Gepost op: 1-03-2022, 09:29:20 »
Kim is de mol. Moest het Fresia zijn, zou ik niet heel verbaasd zijn (dit zei ik ook over Merel toen Sarah mijn mol was). Everon is het echt niet.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #857 Gepost op: 1-03-2022, 10:03:58 »
Kim overduidelijk molacties

Everon saaie mol die zijn grote mol actie was in aflevering 1

Fresia een geweldig kandidaat.

Als Everon de mol is, heeft hij veel meer gedaan dan alleen aflevering 1. Denk aan het lasergamen, ik acht het aannemlijk dat hij een medekandidaat heeft afgeschoten (we hebben immers weinig gezien van zijn groepje), de verwisselingstruc van de schilderijen + de rode bank, het niet gevonden zakje met de aanwijzing voor de sleutel (want was het wel Fresia die slecht gooide of wilde Everon het zakje niet vinden), De boef fotograferen + een verkeerde foto, de niet werkende porto, de foto van de birdwatcher verduisteren. Indien hij de mol is, zouden dit zomaar allemaal molacties kunnen zijn. Beetje jammer om dat allemaal maar zomaar af te schrijven als saai.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #858 Gepost op: 1-03-2022, 11:09:01 »
Wat heerlijk dat de meningen zo verdeeld zijn  ::bravo:: ::bravo:: Ik weet het echt nog niet...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #859 Gepost op: 1-03-2022, 12:08:01 »
Ja Everon heeft wel dat molkansje. Maar ik zou echt heel verbaasd zijn als het Fresia is, als in: die zet ik meteen stijf op 1 in de topmollenlijst terwijl ikzelf het strafkamp inga. Trouwens wel een leuk strafkamp want het verplicht mij alle afleveringen alsnog voor een 2e keer te kijken. Dat heb ik nu nooit gedaan. Immers, dat zou overdreven ijverig zijn want de mol is

Kim-Lian
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)