Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 108661 keer)

Offline WieIsUt

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #60 Gepost op: 30-08-2021, 13:45:13 »
Ah thanks. Ik kijk toch graag met eigen ogen naar dit soort dingen, in plaats van de youtube hypers meteen op hun woord te geloven.

Ben er nu ook wel van overtuigd dat het KL is daarachter.
Maar ben er niet van overtuigd dat het een directe hint naar de mol is.
Integendeel.
Het lijkt wel of ze juist willen dat dit zo snel ontdekt wordt.

Precies, 100% bewust dit. Zo niet, dan zijn ze heel dom bezig maar dit is een red herring denk ik. Want iedereen is nu met die ogen bezig en missen wellicht andere details of dingen.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #61 Gepost op: 30-08-2021, 13:59:37 »
Redenen waarom het wel een hint naar de mol is:
- de live stream heette ‘ontmaskering’ wat dus zou slaan op wie er achter het masker zit (afleveringtitels verwijzen doorgaans naar de mol).
- de ‘oog in oog’ uitspraak over de mol klopt ook als het een hint is.
- KL’s identiteit wordt verborgen getoond, maar niet zo verborgen dat het onmogelijk te ontdekken is.
- Door de foto prominent te gebruiken als artwork, krijgt KL een bijzondere status die de andere niet krijgen wat doorgaans op de mol wijst.
- Geen duidelijke reden waarom dit gephotoshopt beeld gebruikt zou worden als het geen hint is (tenzij het past in het thema, een rode draad door het seizoen of in het bredere artwork, maar daar is nog geen indicatie van). De makers doen (tot nu toe) niet aan bewuste dwaalsporen / valse hints. En ik geloof ook niet dat dit een eenmansactie was (wie? waarom?). 

Redenen waarom het niet een hint is:
- de makers nemen een groot risico door 3 maanden voor de uitzending, 5 maanden voor de finale een grote hint te droppen
- het risico wordt groter doordat molloten 3 maanden lang weinig anders hebben om hun inspanningen op te richten
- de hint was niet goed verborgen want was binnen een paar uur al gevonden (en niet maanden later)
- met makkelijke aanpassingen had de hint moeilijker gevonden kunnen worden (eg unieke foto in plaats van stockfoto combinatie met ook gepubliceerde kandidatenfoto)
- de uitvoering was knullig en niet op het niveau van de strakke productie van de afgelopen jaren 
- Rick heeft een afkeer van grote hints, zeker nadat het in seizoen 16 erg fout ging

Ik ben er nog niet uit. Wishful thinking zegt dat het geen hint is, maar een alternatieve verklaring ontbreekt. Zodra de uitzendingen beginnen hoop ik dat er nog een alternatieve verklaring komt.

Maar als het wel een hint is en KL het wel is, dan wordt het waarschijnlijk met de start van de uitzendingen nog duidelijker. Dan zitten we snel in een kloosterhint situatie. (Jammer want het lijkt mij een leuke groep en ik zou graag willen speuren.)

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #62 Gepost op: 30-08-2021, 14:40:17 »
- met makkelijke aanpassingen had de hint moeilijker gevonden kunnen worden (eg unieke foto in plaats van stockfoto combinatie met ook gepubliceerde kandidatenfoto)
Ook dit ging in 2016 fout dacht ik. Naast de kloosterhint stond natuurlijk de foto van Klaas achterop het geld, en dat kon zo goed gereconstrueerd worden doordat het om een heel bekende foto van Klaas ging (misschien niet 'de' kandidatenfoto, maar dan de eerste hit bij Google of zo.) Dus als ze daar iets van geleerd hebben, is de maskerhint geen hint.  ;D

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #63 Gepost op: 30-08-2021, 14:42:30 »

Redenen waarom het niet een hint is:
en wat we van Kim weten uit de livestream, o.a.

- als enige alleen in tentje gaan slapen als je je moet inlikken bij de rest. De mol wil die vrijstelling hoe dan ook, want 5000 aan mingeld. Mollen in opdrachten 1.1 & 1.2 is daar ondergeschikt aan. Alles om die 5000 later uit de pot te trekken

- verdenkingen naar en gedrag van 2 kandidaten uitspreken die hetzelfde gedrag als jou laten zien. Die clapback had ze kunnen verwachten. Heel onhandig als mol

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #64 Gepost op: 31-08-2021, 00:55:56 »
Voor degenen die nog twijfelen of het inderdaad de ogen zijn van Kim-Lian in het masker heb ik de volgende collage gemaakt. Links het oog onder het masker rechts op de foto, horizontaal geflipt. Rechts het oog aan de linkerkant van de foto waarmee Kim-Lian wordt voorgesteld op de AVROTROS website, nauwkeurig geschaald naar de afmetingen van het oog onder het masker.
Vervolgens heb ik contouren ingetekend over het oog onder het masker en dit gedupliceerd, zodat ik het kan leggen over het oog van de stockfoto. Kijk nu hoe goed de contouren overeenkomen.
Kijk eens naar die ene lange wimper onder links, de twee "v-vormige" wimpers aan de bovenkant, het langwerpige "eilandje" linksboven en het subtiele lichtvlekje links van de pupil. Opvallend is ook het "bosje" wimpers naast die ene lange losse wimper links. Ook de rand van de wenkbrauw komt exact overeen, net als de lichtvlekken in de pupil.
Wat natuurlijk geenszins wil zeggen dat Kim-Lian de mol is. Maar de foto is ontegenzeglijk van deze sympathieke presentator/actrice.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #65 Gepost op: 31-08-2021, 01:28:12 »
Ik denk dat er niet veel mensen twijfelen of het oog op de foto linksboven past bij Kim Lian, maar ik denk dat er veel meer twijfel is bij de overgang van het oog zoals het oorspronkelijk voorkomt in de teaser naar het oog zoals het linksboven in de post van Martin wordt getoond.


Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #66 Gepost op: 6-09-2021, 18:47:22 »
Ik lees dit allemaal nu pas, maar zien we met z'n allen niet één ding over het hoofd? Toen de foto bekend werd was de eerste aflevering in het echt net afgelopen. Met andere woorden: de kandidaten moeten de mol zelf ook nog ontmaskeren. Ervan uitgaande dat de kandidaten buiten de opnames om gewoon op hun telefoon mogen en contact mogen hebben met hun contactpersoon, kunnen de kandidaten dit zelf ook meekrijgen en kan dit hun spel beïnvloeden. Om die reden kan ik me ook echt niet voorstellen dat ze hier daadwerkelijk een duidelijke hint naar de mol weggeven: dit keer zou het de serie niet alleen spoilen voor ons als kijkers, maar mogelijk ook voor de kandidaten.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #67 Gepost op: 6-09-2021, 21:11:31 »
Ik lees dit allemaal nu pas, maar zien we met z'n allen niet één ding over het hoofd? Toen de foto bekend werd was de eerste aflevering in het echt net afgelopen. Met andere woorden: de kandidaten moeten de mol zelf ook nog ontmaskeren. Ervan uitgaande dat de kandidaten buiten de opnames om gewoon op hun telefoon mogen en contact mogen hebben met hun contactpersoon, kunnen de kandidaten dit zelf ook meekrijgen en kan dit hun spel beïnvloeden. Om die reden kan ik me ook echt niet voorstellen dat ze hier daadwerkelijk een duidelijke hint naar de mol weggeven: dit keer zou het de serie niet alleen spoilen voor ons als kijkers, maar mogelijk ook voor de kandidaten.

Welmoed is al dagenlang actief op Instagram, dus volgensmij mogen ze inderdaad hun mobieltjes gebruiken.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #68 Gepost op: 7-09-2021, 12:22:50 »
Mobieltje gebruiken mag inderdaad al een aantal jaren.

Ik vind het helemaal geen gekke gedachte dat deze “hint” bewust opgezet is als een red herring. Afleiding voor ons en dus ook voor de kandidaten tijdens het spel. Eigenlijk wel elegant om het spel en het publiek en social media zo te vermengen.
Stel dat een kandidaat op basis van deze hint nu vol inzet op Kim-Lian, en daarmee fout zit, dan is het meteen een duidelijke waarschuwing om niet op hints en spoilers te varen gedurende het spel.
Om Kim-Lian zelf geen extra voordeel of nadeel in het spel te geven, moet ze dan wel een speciale rol hebben. Dus misschien is ze de Toprak van dit seizoen, of de opvolger van Rik. 



Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #69 Gepost op: 7-09-2021, 12:45:14 »
De opvolger van Rik? Rik die ineens een rood scherm krijgt en Kim-Lian die het overneemt?

Ik begrijp het nooit zo goed waarom er altijd nog verder gezocht wordt dan de twists die we al voorgeschoteld krijgen, maar ik moet er maar aan leren wennen. :P

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #70 Gepost op: 7-09-2021, 12:57:55 »
Als de ogen van Kim-Lian inderdaad geen blunder zijn (als dat zo is denk dat ze het spel nu al lang "gereset" hebben), dan moet Kim-Lian wel een bepaalde bijzondere positie in de groep innemen. Of iedereen komt aan de beurt achter het masker natuurlijk.  ::tandpastasmiley::
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #71 Gepost op: 7-09-2021, 13:18:52 »
Hoezo moet dat? Als het geen hint is kan het ook dat de maker van het plaatje willekeurig wat ogen uitkoos.

Dat de mogelijke hint momenteel wijdverspreid is onder hardcore molloten wil nog niet zeggen dat deze het grote publiek zal bereiken in januari volgend jaar. Een aparte rol voor Kim-Lian zou alleen maar verwarrend zijn.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #72 Gepost op: 7-09-2021, 15:48:32 »
Als ik de makers was geweest, had ik de dag na de live-uitzending een nieuwe twist ingebracht: de Mol kan zijn bevoorrechte positie verliezen als iemand anders de rol van Mol 'wint', op de een of andere manier. Met nadruk op kan, want als je als makers geen zin hebt in te veel administratief gedoe kun je natuurlijk ook de oude Mol een handje helpen. Maar alle opties liggen wel weer open en de discussie zal tot het einde van het seizoen spelen of het nu Kim-Lian is of niet.

Nog nooit vertoond, dus spectaculair. En tegelijkertijd hoeft er niets te veranderen.
...óf niet!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #73 Gepost op: 7-09-2021, 19:10:54 »
Ik houd ook nog wel rekening met een twist. Gezien het vraagteken achter de titel Ontmaskering. Wie weet had Kim-Lian de kans om de mol in de ogen te kijken?
Het zou anders echt een mega-blunder zijn. Hoewel ze best de mol kan zijn, wil ik dat nog niet helemaal geloven.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #74 Gepost op: 8-09-2021, 10:18:32 »
Dat vraagteken zegt eigenlijk álles.

Eigenlijk werd de vraag aan de kíj́kers gesteld.

Ik interpreteer die vraag als volgt: "Je zoú de mol zómaar recht in de ogen hebben kunnen kijken, maar ís dat wel zo?"

In feite hébben de kijkers die de livestream hebben gezien, inderdáád de mol in de ogen gekeken.

Maar óók in de ogen van de tien ánderen. In díe context maakt het niet uit van wíe de ogen achter het getoonde masker zijn.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #75 Gepost op: 8-09-2021, 12:44:50 »
Ik denk dat er niet veel mensen twijfelen of het oog op de foto linksboven past bij Kim Lian, maar ik denk dat er veel meer twijfel is bij de overgang van het oog zoals het oorspronkelijk voorkomt in de teaser naar het oog zoals het linksboven in de post van Martin wordt getoond.
...dat is precies waarom het voor mij ook allerminst overtuigend is.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #76 Gepost op: 12-09-2021, 19:02:51 »
de dag na de live-uitzending een nieuwe twist ingebracht: de Mol kan zijn bevoorrechte positie verliezen als iemand anders de rol van Mol 'wint', op de een of andere manier
Eigenlijk kan het nog steeds wel. En ook ECHT. Laat die mol haar positie maar verliezen. Ze zijn nog steeds aan het opnemen......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #77 Gepost op: 27-09-2021, 16:00:23 »
Rick heeft nu wel zelf op Instagram met het delen van een tekening van Vliegerke gereageerd op de spoiler. Dat maakt het voor mij alleen maar verdachter/waarschijnlijker... >:(

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #78 Gepost op: 27-09-2021, 19:17:53 »
Rick heeft nu wel zelf op Instagram met het delen van een tekening van Vliegerke gereageerd op de spoiler. Dat maakt het voor mij alleen maar verdachter/waarschijnlijker... >:(
Ik denk juist het tegenovergestelde... als het klopte zou ik er geen aandacht aan geven en zorgen dat het een beetje over waait.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #79 Gepost op: 27-09-2021, 20:44:32 »
Ik denk juist het tegenovergestelde... als het klopte zou ik er geen aandacht aan geven en zorgen dat het een beetje over waait.
Mijn stem in deze is gelijk aan die van mollenvanger. Als dit inderdaad een gelekte mol zou zijn, zou ik er niet nadat de wind wat is gaan liggen , nog eens aandacht op gaan vestigen.