Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 114459 keer)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #200 Gepost op: 3-01-2022, 15:26:06 »
Ja, en bij de laatste vier van de vijf opties zou het heel toevallig zijn dat Kim "kijk in mijn ogen" zegt.

Eens.
Suzanne zei trouwens ook nog iets over haar niet al te bruine blauwe ogen. Maar dat is een minder mooi passende uitspraak bij de hint dan die van Kim Lian.

Wat deze hint nog anders maakt dan de andere hint-blunders, is dat de kandidaten die hint ook kunnen meekrijgen via de socials. Tijdens het spel dus nog!

Tegen beter weten in dan nog een vergezochte theorie en poging tot verklaring:

Kim Lian heeft als kandidaat enorm geluk gehad dat ze alleen in een tentje lag. ‘snachts heeft ze namelijk een geheim aanbod van de mol gekregen. “Wil jij bliksemafleider voor de mol worden? Jij kunt er zeker van zijn dat je het spel nog een tijdje meespeelt, maar je kunt het spel niet meer winnen. Zeg om het rond te maken nog even “kijk in mijn ogen” tijdens je pleidooi morgen.
De makers droppen de grote maskerhint naar kim als mol. Grote kans dat de kandidaten die hint ook oppikken via social media en Kim gaan verdenken.

Disclaimer: ik probeer me nu echt in allerlei bochten te wringen om dit nog recht te breien.

Offline Truus20

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #201 Gepost op: 3-01-2022, 15:34:38 »
Het enige wat ik aangrijp om er niet in te geloven, is dat ik me niet kan voorstellen dat het snelle 'uitlekken' niet gecorrigeerd is. Juist nu de hint maanden van tevoren gedeeld is, snel ontdekt is, en heel makkelijk weg te poetsen is (elke aflevering zo'n zelfde masker met andere ogen er achter), begrijp ik gewoon niet dat het maar zo gelaten is in dat geval. Echt, een betere kans op het wegmoffelen van een te duidelijke hint naar de mol is er toch niet?

En natuurlijk zouden dan genoeg molloten denken dat dit puur als reactie op het snelle ontdekken was gedaan, maar het zou in ieder geval bij een theorie blijven. Minstens een zelfde groep kijkers zou net als ik deze correctie aangrijpen om het te negeren als hint.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #202 Gepost op: 3-01-2022, 18:46:21 »
Kan me niet voorstellen dat ze zo'n makkelijk te vinden hint erin gestopt zouden hebben eigenlijk. Ik kies er in elk geval voor om het voorlopig compleet te negeren.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #203 Gepost op: 3-01-2022, 19:14:51 »
Wat bedoel je met compensatie? Maar inderdaad, ik geloof ook niet in de hint. Vergelijkingen met bv. de priester- of Klaashint, wat ik her en der lees, zijn m.i. onterecht. Toen was alles al afgemonteerd, niets meer aan te doen. Maar nu kregen we de "hint" aan het begin van de opnamen. Een groot verschil. En meteen ontdekt ook, daar waren geen vier maanden voor nodig.
De makers hadden (en hebben) dus alle kans om de vroegtijdige "ontdekking" recht te zetten. Niets is makkelijker dan elke week iemand anders met dat masker op de site te zetten bijvoorbeeld. Een blamage wordt het pas als Kim-Lian de Mol is, en achteraf blijkt dat je niets gedaan hebt om die blunder te herstellen terwijl dat wel had gekund.

Dus zolang de hint zó duidelijk blijft en we geen enkele poging tot correctie zien, vind ik het onwaarschijnlijk dat Kim-Lian de Mol is.
Dit! Samen met dat Rick op instagram nogmaals naar de hint verwijst (ergens hier op het forum gelezen. Dat zou hij toch nooit doen wanneer hij al had meegekregen dat de hint al breed is opgepakt?

De hint is ook niet op een andere manier ontkracht, inderdaad door ogen van andere kandidaten achter maskers te plaatsen.

Waarom dan wel het photoshoppen? Misschien komt er nog een logische reden in een aflevering, of misschien ook niet.

Ik denk dat het een random actie is, we doen er ogen achter, pak maar een foto. Juist dat het een persfoto van het programma is draagt imo bij aan deze theorie. Als het een hint was zouden ze heus wel een andere foto hebben gekozen na het debacle met de Klaas-hint en dat Rick toen bijna wilde stoppen met het programma.


Er hoeft ook niet per se nieuwe informatie bij te komen om het hier toch nog steeds over de maskerhint te hebben. Ik vind het namelijk nogal wat dat (in mijn ogen) de Mol al is weggegeven en er dus niks meer te speuren is. Op de rest van het forum kunnen we doen alsof er niks aan de hand is maar hier een beetje mopperen is toch wel het minste wat degenen die er net zoals ik over denken kunnen doen. :P

(Maar ook ik ben wel uitgemopperd en ga me vrolijk richten op al het andere mooie wat WIDM te bieden heeft en zal ook gewoon doen alsof er niks aan de hand is en meespeuren. ;))
Precies, niet zeuren, Heinz ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 3-01-2022, 19:45:32 door Theovv »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #204 Gepost op: 3-01-2022, 19:42:33 »
Als het een hint was zouden ze heus wel een andere foto hebben gekozen na het debacle met de Klaas-hint en dat Rick toen bijna wilde stoppen met het programma.

Ik denk dat Rick dit zelf niet met de KLAAS-hint vergelijkt en dat ie daarin nog gelijk krijgt ook omdat er kennelijk nu veel minder in deze hint geloofd wordt dan toen. Dat het wordt opgepikt en dat een klein deel kijkers er wel in gelooft is kennelijk prima.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #205 Gepost op: 3-01-2022, 19:48:15 »
Ik denk dat Rick dit zelf niet met de KLAAS-hint vergelijkt en dat ie daarin nog gelijk krijgt ook omdat er kennelijk nu veel minder in deze hint geloofd wordt dan toen. Dat het wordt opgepikt en dat een klein deel kijkers er wel in gelooft is kennelijk prima.
Deze hint wordt enorm opgepikt, alle youtube videos stonden er bol van en er wordt daar helemaal niet getwijfeld. Deze hint is naar mijn mening veel meer opgepakt al dan de klaas-hint en er wordt alleen aan getwijfeld door molloten, omdat het een TE duidelijke hint is.

Rick heeft dit ook meegekregen in augustus en had dus nog heel veel kunnen doen om deze te duidelijke hint te ontkrachten. Hij deed juist het tegenovergestelde, er nogmaals aandacht op vestigen op Instagram.

Dat bewijst voor mij dat het geen hint is.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #206 Gepost op: 3-01-2022, 20:04:45 »
Deze hint wordt enorm opgepikt, alle youtube videos stonden er bol van en er wordt daar helemaal niet getwijfeld.

Is niet elke YT video over WIDM getiteld "OMG DÉ HINT DIE DE MOL ONTMASKERT!!!" ::oink:: :P ?

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #207 Gepost op: 3-01-2022, 20:09:55 »
Rick heeft dit ook meegekregen in augustus en had dus nog heel veel kunnen doen om deze te duidelijke hint te ontkrachten [..]

Dat bewijst voor mij dat het geen hint is.

Wel grappig, ik zou juist zeggen: als het een echte hint is, kan Rick er natuurlijk helemaal niks aan doen om het te ontkrachten, het is dan immers een hint.

Ik geloof er niet zo in dat ze hun voetsporen zouden wissen als ze er voortijdig achter komen dat de hint te vroeg ontdekt is. Dat hebben ze met Case en Klaas ook niet gedaan, bijvoorbeeld
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #208 Gepost op: 3-01-2022, 20:11:40 »
Is niet elke YT video over WIDM getiteld "OMG DÉ HINT DIE DE MOL ONTMASKERT!!!" ::oink:: :P ?
Haha, dat zeker, maar ik bedoel dat het niet onopgemerkt is gebleven. Dus dat moet de makers ook bereikt hebben, maar ze hebben niks gedaan om de schade te beperken. Als de makers dit echt als hint hadden bedoeld was dat denk ik wel met het idee geweest dat dit niet of pas laat ontdekt zou worden. Als dat direct naar de live-uitzending, nog voor het programma echt begonnen is, al zo breed op straat ligt, zou ik als maker ingrijpen en de hint tot rode draad hint transformeren oid, zeker met wat Rick over de Klaas-hint heeft gezegd in het achterhoofd. Maar blijkbaar boeit het de makers niet, omdat het niet als hint bedoeld was, dus het is ook geen misleiding, Het is puur dat mensen er meer van maken dan het is.


Wel grappig, ik zou juist zeggen: als het een echte hint is, kan Rick er natuurlijk helemaal niks aan doen om het te ontkrachten, het is dan immers een hint.

Ik geloof er niet zo in dat ze hun voetsporen zouden wissen als ze er voortijdig achter komen dat de hint te vroeg ontdekt is. Dat hebben ze met Case en Klaas ook niet gedaan, bijvoorbeeld
Dat kon toen niet of iig veel moeilijker, omdat het seizoen al gedraaid was, nu was de hint al breed uitgelekt toen ze nog maar net aan het opnemen waren.

Als het een hint is kan je het prima ontkrachten, zodat het geen hint en geen misleiding meer is.


Suzanne liked deze hint op Instagram. Als het nou waar of niet is. Een kandidaat gaat echt niet een correctie theorie liken lijkt mij. Is er niet iets zoals een boete?

@Heinz, dit vind ik toch ook wel plausibel waarom het geen hint is.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2022, 20:18:44 door Theovv »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #209 Gepost op: 3-01-2022, 20:23:50 »
Maar blijkbaar boeit het de makers niet, omdat het niet als hint bedoeld was, dus het is ook geen misleiding, Het is puur dat mensen er meer van maken dan het is.

Of de makers vinden het prima omdat ze juist zo'n hint erin stoppen om eventueel ontdekt te worden terwijl er toch nog over getwijfeld wordt of die het grote deel van de kijkers niet bereikt. Er is echt maar een heel klein percentage van de bijna 4 miljoen WIDM-kijkers dat van deze hint baalt hoor. Ik snap best dat de makers dat geen probleem vinden.

Wat dat liken van theorieën betreft, ik denk niet dat daar iets over afgesproken is. Het zou raar zijn als je als kandidaat alleen maar onware theorieën mocht liken of zoiets.


Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #210 Gepost op: 3-01-2022, 20:26:29 »
Of de makers vinden het prima omdat ze juist zo'n hint erin stoppen om eventueel ontdekt te worden terwijl er toch nog over getwijfeld wordt of die het grote deel van de kijkers niet bereikt. Er is echt maar een heel klein percentage van de bijna 4 miljoen WIDM-kijkers dat van deze hint baalt hoor. Ik snap best dat de makers dat geen probleem vinden.

Wat dat liken van theorieën betreft, ik denk niet dat daar iets over afgesproken is. Het zou raar zijn als je als kandidaat alleen maar onware theorieën mocht liken of zoiets.
Ik kan me echt met geen mogelijkheid voorstellen dat Rick niet enorm zou balen dat de hint zo snel ontdekt is en zo breed uitgemeten is. Na de klaashint had zich voorgenomen dit nooit meer te doen met een verborgen hint, hij wilde toen bijna met het programma stoppen. Sindsdien hebben we alleen hele vage, hele vergezochte verborgen hints gehad. Deze is eigenlijk nog duidelijker dan die van Klaas.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #211 Gepost op: 3-01-2022, 20:29:37 »
Vage hints? Ik somde een paar pagina's terug nog hele sterke hints, clues en gedurfde molacties op, en dan alleen nog maar die vroeg in de serie zaten.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #212 Gepost op: 3-01-2022, 20:35:57 »
Vage hints? Ik somde een paar pagina's terug nog hele sterke hints, clues en gedurfde molacties op, en dan alleen nog maar die vroeg in de serie zaten.
Dat waren geen verborgen hints die de molloten ondubbelzinnig naar de mol leidden. Ondubbelzinnig als in "Pietje is de mol" of een foto van de (ogen van de) mol. Kijk maar naar de lijstjes met verborgen hints van de afgelopen jaren, allemaal erg ver gezocht en verre van uitsluitend.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #213 Gepost op: 3-01-2022, 20:36:07 »
Vage hints? Ik somde een paar pagina's terug nog hele sterke hints, clues en gedurfde molacties op, en dan alleen nog maar die vroeg in de serie zaten.

Ja, en als je kijkt naar hoevaak er een hint in aflevering 1 zat is dat best vaak.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #214 Gepost op: 3-01-2022, 20:56:03 »
Dat waren geen verborgen hints die de molloten ondubbelzinnig naar de mol leidden. Ondubbelzinnig als in "Pietje is de mol" of een foto van de (ogen van de) mol. Kijk maar naar de lijstjes met verborgen hints van de afgelopen jaren, allemaal erg ver gezocht en verre van uitsluitend.

Ik heb het al een keer of drie genoemd de vorige pagina's, maar nog een keertje dan: de handschriftenhint. Pakte prima uit maar had ook na aflevering 1 ontdekt en "uitgelekt" kunnen raken. Lees maar terug wat ik nog verder noemde over "risico" nemen en dat deze maskerhint wat mij betreft prima in die trend lijkt te passen.

Maar goed, we gaan hier niet uitkomen. Wel grappig dat jij het een ondubbelzinnige hint noemt en daarom geen hint, en ik zeg daarom wel een hint want past in een trend, en een alternatieve verklaring lijkt me te vergezocht.

Nu ga ik écht een tijdje weg uit dit topic hoor. ;D

Offline Truus20

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #215 Gepost op: 4-01-2022, 14:10:08 »
Voor degenen die denken dat dit geen hint is naar de mol: Wat is volgens jullie de verklaring voor deze actie? Een bewuste misleiding/valse hint naar 1 specifieke kandidaat die niet de mol is?
Of echt een per ongeluk/willekeurig gekozen, geheel onbewuste samenloop van omstandigheden die toen maar zo gelaten is?

 

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #216 Gepost op: 4-01-2022, 14:37:03 »
Rick heeft dit ook meegekregen in augustus en had dus nog heel veel kunnen doen om deze te duidelijke hint te ontkrachten. Hij deed juist het tegenovergestelde, er nogmaals aandacht op vestigen op Instagram.
Op welke manier deed hij dat laatste? Ik kan me wel iets over een bericht met het masker op het IG van Rick herinneren, maar de details daarover ben ik kwijt. Tijdstip lijkt me ook van belang: was dat voor of na de ontdekking hier?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #217 Gepost op: 4-01-2022, 16:09:15 »
Dit is een uniek seizoen omdat wij al bij het begin van de opnames de kandidaten kennen en invloed hebben op het spelverloop. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze van deze gelegenheid gebruik hebben willen maken door een ander uniek experiment uit te voeren, waarbij wij als molloten nog meer invloed hebben op het spelverloop.

Namelijk door ervoor te zorgen dat de Mol "uitlekt" na de eerste opnamedag. Gaan de kandidaten hier gebruik van maken en zo ja hoe? Is Kim-Lian in hun ogen daarom de Mol? Of juist niet omdat ze de Mol toch niet zomaar weggeven?

Om het spel eerlijk te houden hebben ze wellicht speciale afspraken gemaakt met Kim-Lian, want die zou het als kandidaat moeilijk kunnen krijgen. Misschien dat er daarom ook 11 kandidaten zijn i.p.v. 10. Mocht Kim-Lian namelijk bij de laatste 4 zitten, dan zouden ze haar alsnog naar huis kunnen sturen. En het experiment openbaren. Misschien dat Kim-Lian daarom ook bewust als enige alleen heeft overnacht.
« Laatst bewerkt op: 4-01-2022, 16:11:48 door MartinJ »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #218 Gepost op: 4-01-2022, 16:43:42 »
Dit is ook de reden dat de foto van Klaas achterop het molgeld destijds zo overtuigend was te reconstrueren, nietwaar? Toen was het ook een persfoto (of de eerste hit op Google of zoiets). Ook op dit punt zou je hopen dat de makers dezelfde inschattingsfout niet twee keer maken.  :-\\
Dat was zeker niet de eerste hit op Google (wel een persfoto) en nadat ik de juiste 'vertaalslag' had gevonden was het overtuigend omdat alles perfect paste. Om die vertaalslag te vinden was het wel nodig om eerst de gedeelde briefjes te vervormend zodat er geen perspectief in zat en zo ver ik mij kan herinneren zo 'n 50 pogingen om de juiste 'vertaalsleutel' te vinden. Daar zat héél veel uur in (30?).

Ik kijk nu voor het eerst op het forum, dus moet me nog in dit topic verdiepen, maar als we puur door met het contrast te spelen van een screenshot de mol kunnen achterhalen zou het jammer zijn. Elke kandidaat lijkt uitgenodigd voor het gemaskerde bal, dus het is gelukkig makkelijk mogelijk je kop in het zand te steken en dit niet als hint naar de mol te zien.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #219 Gepost op: 4-01-2022, 17:22:17 »
De maskerhint ontkracht?

Stel je loot met 11 kandidaten van wie het gezicht achter het masker terecht komt? En dat dit wordt gebruikt om de kijkers in de war te brengen? Dan lachen de kandidaten zich een kriek en weten dat zij precies niks hebben aan die informatie dat Kim haar gezicht achter dat masker zit.

Drie weken na de live uitzending was de maskerhint wel gevonden en de locatie. En veel meer hebben we helaas niet betekent voor de kandidaten.

Alleen kan dan nu zo langzamerhand wel bekend gemaakt worden dat het een fopper was ?????

Zo niet.........