Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 113655 keer)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #140 Gepost op: 2-01-2022, 09:18:26 »
Wel weer een vreselijke hint, als dit waar is. In combinatie met 11 uur 22 (11=K, 22=seizoen) geloof ik er wel in helaas. Zeker ook omdat er zo duidelijk bij staat "oog in oog met de mol" enzo.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #141 Gepost op: 2-01-2022, 09:52:24 »
.... en dit zal zo blijven zolang Kim-Lian er inzit.

Ik blijf hopen dat het toch niet is wat het lijkt want ik zou het doodzonde vinden.
Een rotstreek? Mwa, met de live stream kregen wij vier maanden om te puzzelen. Persoonlijk vind ik dat een maand teveel. 😊 Dat verdient wel enige compensatie.

Ik ben banger voor echt doorgestoken kaart, zoals hulpmollen. Daar houdt het spel echt op. Maar de kandidaten reageren weer heerlijk authentiek dit jaar, dus eigenlijk kunnen we weer heerlijk genieten.

O en ik vrees dat je lang moet wachten voor zekerheid omtrent Kim ... maar niet tot het bittere einde, want ze zit goed in het spel, is verdacht (de anderen kijken naar haar) maar Kim is niet de mol, zij is een kandidaat.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #142 Gepost op: 2-01-2022, 10:07:22 »
Rotstreek als het een dwaalspoor is en rotstreek als het weer een weggevertje is als de priesterhint en Klaas-hint omdat de kijker niks meer te speuren heeft en Kim-Lian ontmaskerd is zonder dat zij daar iets aan kon doen.

Ik wou dat ik net als jij niet in de hint geloofde maar er moet toch wel iets heel geks gebeuren voor dat het geval is.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #143 Gepost op: 2-01-2022, 11:38:47 »
Maar waarom dan wel haar ogen in het masker te zien zijn blijft een raadsel.

Misschien gewoon omdat zij de mooiste ogen heeft!?  ;)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #144 Gepost op: 2-01-2022, 11:47:58 »
Een rotstreek? Mwa, met de live stream kregen wij vier maanden om te puzzelen. Persoonlijk vind ik dat een maand teveel. 😊 Dat verdient wel enige compensatie.
Wat bedoel je met compensatie? Maar inderdaad, ik geloof ook niet in de hint. Vergelijkingen met bv. de priester- of Klaashint, wat ik her en der lees, zijn m.i. onterecht. Toen was alles al afgemonteerd, niets meer aan te doen. Maar nu kregen we de "hint" aan het begin van de opnamen. Een groot verschil. En meteen ontdekt ook, daar waren geen vier maanden voor nodig.
De makers hadden (en hebben) dus alle kans om de vroegtijdige "ontdekking" recht te zetten. Niets is makkelijker dan elke week iemand anders met dat masker op de site te zetten bijvoorbeeld. Een blamage wordt het pas als Kim-Lian de Mol is, en achteraf blijkt dat je niets gedaan hebt om die blunder te herstellen terwijl dat wel had gekund.

Dus zolang de hint zó duidelijk blijft en we geen enkele poging tot correctie zien, vind ik het onwaarschijnlijk dat Kim-Lian de Mol is.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #145 Gepost op: 2-01-2022, 11:58:27 »
De makers hadden (en hebben) dus alle kans om de vroegtijdige "ontdekking" recht te zetten. Niets is makkelijker dan elke week iemand anders met dat masker op de site te zetten bijvoorbeeld.
Als ze dat zouden doen dan zou ik pas echt geloven dat het een hint naar Kim-Lian is! Zonder deze "rechtzetting" zie ik in de ogen eerder een aanwijzing dat Kim-Lian niet de Mol is. Ik had wel liever deze hint in Moltalk besproken zien worden dan was het nog zekerder geen hint.
« Laatst bewerkt op: 2-01-2022, 12:00:00 door MartinJ »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #146 Gepost op: 2-01-2022, 11:59:23 »
Niets is makkelijker dan elke week iemand anders met dat masker op de site te zetten bijvoorbeeld. Een blamage wordt het pas als Kim-Lian de Mol is, en achteraf blijkt dat je niets gedaan hebt om die blunder te herstellen terwijl dat wel had gekund.

Zo'n "correctie" zou ik wel erg vreemd vinden. Maar ik denk niet dat de makers het als een blamage zien zolang het niet breed opgepikt wordt. Vergelijk het met het handschrift van Jeroen. Daarvan is ook wel opgemerkt al na aflevering 1 dat het handschrift op de spiegels op dat van Jeroen leek maar dat is totaal niet uitgelekt verder, dat gebeurde pas toen er een aflevering voor de ontknoping nadrukkelijk gezegd werd dat het hier om het handschrift van de Mol ging. Deze maskerhint is breder opgepikt maar spelt nog net niet CASE IS THE MOLE of KLAAS MOL uit en biedt daarom wat meer ruimte voor twijfel. Zolang die twijfel er is zullen de makers het niet als blamage zien denk ik.

Verder is Kim-Lians zinnetje "kijk in mijn ogen" ook een erg belangrijk onderdeel waarom ik deze hint zo sterk vind. Het plaatje was al gemaakt voordat zij dit uitsprak.
« Laatst bewerkt op: 2-01-2022, 12:02:18 door Heinz »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #147 Gepost op: 2-01-2022, 12:05:02 »
Daar ben ik het dus niet mee eens, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat als de ogen bewust die van de mol zijn en we dit in 1 dag al zagen ( en het kwam van meerdere kanten ) dat een Rick dit niet als een blamage ziet.

Ik had gehoopt dat we door het seizoen heen 10 keer andere ogen zouden zien in dat masker en er dus een soort rode draad van werd gemaakt en in die zin dus een correctie plaats zou vinden.  Maar nu dat niet lijkt te gebeuren, hoop ik vurig dat het een toevalligheid is ( ik baal van red herrings, maar ik baal nog meer van weggeven mollen )

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #148 Gepost op: 2-01-2022, 12:09:40 »
Daar ben ik het dus niet mee eens, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat als de ogen bewust die van de mol zijn en we dit in 1 dag al zagen ( en het kwam van meerdere kanten ) dat een Rick dit niet als een blamage ziet.

Ik zie het wel als een blamage, misschien Rick ook maar dat zullen we achteraf moeten vragen. Nogmaals de vergelijking met Jeroens handschrift: stel dat dit wel na aflevering 1 breeduit werd opgepikt en in de media kwam (met briefjes die Jeroen aan molloten schreef op de fandag), was het dan wel een blamage geweest in plaats van een geniale hint? Of Jeroen die achter de kandidaten langsliep: als ie naast Nikkie ook door anderen betrapt werd: blamage of geniale gedurfde actie?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #149 Gepost op: 2-01-2022, 12:43:43 »
De balans is zeer lastig.  Als je hint te snel wordt opgepikt is het vaak vervelend en heb je molloten die het een blamage noemen , maar als je hint zo lastig is dat niemand hem oppikt heb je er ook niks aan.

Als je een actie doorvoert die door de kandidaten ontdekt wordt, zit je met een ontdekte mol en dat geeft ook gedoe . Dus vind ik de actie van Jeroen geen geslaagde molactie .

Ik heb het idee dat als de ogen in het masker inderdaad als hint bedoeld waren , de makers de molspeurders enorm onderschat hebben.
En omdat het al voordat de serie gestart werd was geplaatst,  vind ik het zelfs wat respectloos als het echt een hint is.  Zo van de serie moet nog starten maar hier zien jullie alvast de mol.
Want de maskerhint is wel vrij breed opgepikt imo.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #150 Gepost op: 2-01-2022, 12:51:24 »
De balans is zeer lastig.

Niet als je niet expres risico (van ontdekken) opzoekt, en dat is nou net wat Rick graag wel lijkt te doen (met als meest recente voorbeeld de handschriftenhint en het achter de rug van de kandidaten langslopen).

Edit: O en nog recenter Renée die zich als Mol bekendmaakte al voor de start, al was dat wat beter verstopt dan deze maskerhint.
« Laatst bewerkt op: 2-01-2022, 12:53:32 door Heinz »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #151 Gepost op: 2-01-2022, 12:59:15 »
Dat extra risico is misschien ook de reden waarom ik ( en als ik zo lees meer molloten ) de hints en de acties steeds minder waarderen kan .
Ik denk wel dat de balans lastig is en dat de makers balen van dat nikkie iets heeft gezien van de molactie.  Je wilt als maker een spanningsveld opbouwen, dat de kandidaten de mol kunnen betrappen ( langslopen, achter je rug iets wegnemen) maar je wilt ook voorkomen dat je mol betrapt wordt .

Zo gaat het mij als molspeurder ook , als ik te maken krijg met een mol die amper iets uithaalt , blijf ik op mijn honger zitten. Als ik een mol krijg die veel te veel opvalt, is het ook niet leuk om naar te kijken.

Krijg ik een hint naar de mol waarbij ik hogere wiskunde nodig heb om er chocola van te maken dan denk ik naja.  Krijg ik een weggeefhint als die in zuid Afrika dan denk ik dat ook weer.

Dus persoonlijk hoop ik dat de maker hint niet echt is, maar merk dat ik hem wel meeneem in mijn gedachten aan wie se mol zou zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #152 Gepost op: 2-01-2022, 13:07:16 »
Mee eens. Het is ook leuk en spannend als de Mol betrapt kan worden of ontdekt kan worden door een hint, maar de trend is een beetje dat dit spanningsveld al steeds vroeger in de serie opgezocht wordt. Dat is wat mij betreft een verkeerde trend die het programma helemaal niet nodig heeft. Bewaar je meet-the-mole-achtige moment tot minstens halverwege de serie en zorg er dan nog voor dat er geen sluitende hints gegeven worden, zou ik zeggen.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #153 Gepost op: 2-01-2022, 13:19:07 »
Het masker in kwestie is te vinden op het biljet van 1000 euro. Sterker nog, we zien onder anderen Kim-Lian het biljet aandachtig bestuderen  ;D (Edit: waarschijnlijk staan haar ogen niet op dit biljet, dat pas ná de eerste opdracht in het spel kwam, maar dit terzijde.) Toch roept dit bij mij vragen op. Bij de eerste opdracht is 1400 euro verdiend. Er zijn toen echter lagere bedragen verdiend, in elk geval 250 euro (volgens Sahil), 300 euro (volgens Fresia) en 250 euro (in beeld, in een kistje), waardoor op dat moment geen biljet van 1000 euro in het spel was, met Kim-Lians ogen achter het masker. Bovendien zegt Rik dat op een páár biljetten een aanwijzing naar de Mol staat. Op het biljet van 100 euro, 250 euro en 500 euro en vermoedelijk ook 50 euro staat in elk geval een ander masker.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2022, 12:45:02 door Molzkovicz »

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #154 Gepost op: 2-01-2022, 13:20:26 »
Dat staat toch los van het gebruikte plaatje dat gewoon een combinatie van twee foto's is? Pas later zou de Mol echt een masker opzetten.

Zien we de afbeelding ook weer terug in de eerste aflevering? Want dan heb ik die gemist namelijk.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #155 Gepost op: 2-01-2022, 13:47:06 »
@Molzkovicz: Met veel wensdenken kan het dus zijn dat er verschillende ogen achter verschillende maskers op verschillende biljetten staan en dat we nog moeten uitpuzzelen wat de ogen van de Mol zijn.

Zien we de afbeelding ook weer terug in de eerste aflevering? Want dan heb ik die gemist namelijk.

Ja, als we de livestream zien:



Maar dat maakt niet eens uit want die livestream waarbij we het plaatje zagen was dus live voor de eerste executie (en voor Kim met "kijk in mijn ogen" kwam) en dus lang voor de ontknoping.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #156 Gepost op: 2-01-2022, 14:04:24 »
Dit hele gedoe rondom het masker kan geen toeval zijn. De ogen van Kim-Lian zijn er bewust onder gezet. Ik wil niet geloven dat het toeval is.
Dezelfde maskers komen ook al terug op de geldbiljetten. En Rik zegt dat (in ieder geval op het eerste geld) een aanwijzing naar de mol stond. Ook dat zou van de maskers moeten zijn. Daarbij komt dat Kim-Lian zelf ook nog eens zegt in het 'ik ben niet de mol'-praatje dat we haar in de ogen moeten kijken, iets wat dus ook met het masker zelf gebeurt.

Dat de mol in de finale iets anders aan heeft, doet daar niets aan af. Dit masker en de geldbiljetten zijn afkomstig van voor de finale opdracht. De beelden uit de finale van het gemaskerd bal kunnen dus niet gebruikt zijn in de eerste aflevering. Daarom hebben ze dus de stock foto gebruikt en daar de ogen van Kim-Lian ingezet.

Eigenlijk komt het dus neer op een van de volgende opties:
  • Deze hint wijst daadwerkelijk naar de mol en we kunnen de zoektocht nu al beëindigen
  • Dit betreft een fake hint die bewust door de makers er in gestopt is

In beide gevallen zou dat een teleurstelling zijn.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #157 Gepost op: 2-01-2022, 14:06:07 »
Het grote nadeel van ditsoort hints/spoilers is dat ik merk, dat ik niet meer onbevangen kan kijken naar het spel. Ik denk dat dit blijft zolang Kim-Lian in het spel blijft.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #158 Gepost op: 2-01-2022, 14:10:33 »
Het grote nadeel van ditsoort hints/spoilers is dat ik merk, dat ik niet meer onbevangen kan kijken naar het spel. Ik denk dat dit blijft zolang Kim-Lian in het spel blijft.
Compleet mee eens.  Ik weiger te geloven dat een team dat al 22 seizoenen zo’n sterk programma maakt , een dergelijk eenvoudig te ontdekken hint vier maanden voor launch van het programma vrijgeeft. Maar toch kan ik er niet naast kijken dat het er is en neem ik het mee in mijn verdenkingen. ( in mijn desperate poging om er niet in te willen geloven door de persoon in kwestie niet mee te nemen in mijn pooltjes )

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #159 Gepost op: 2-01-2022, 14:24:32 »
Ik weiger te geloven dat een team dat al 22 seizoenen zo’n sterk programma maakt , een dergelijk eenvoudig te ontdekken hint vier maanden voor launch van het programma vrijgeeft.

Het was nu eenmaal voor het eerst dat we vier maanden van tevoren iets te zien kregen. Vorig jaar was het vroegste moment voor een hint de bekendmaking van de kandidaten waarbij de Mol "zich ook al bekend maakte". Jaar daarvoor had je het handschrift van de Mol in opdracht 1 en een serie daarvoor datzelfde jaar de twintigste Mol die in de eerste opdracht naar het getal 20 wees. Na priester- en kloosterhint had je nog duidelijk te deduceren molacties van Thomas en Merel in afleveringen 3 en 2 en Merel die een blokje "Mol" tegen haar voorhoofd hield. In 2015 stond in het molboekje al een geanonimiseerd interview met de Mol (en winnaar en verliezer) waarbij de Mol prijsgaf een aanvallende strategie te hanteren en een foto van bloemen (Margriet) + mollogo en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Kortom: ja, het programma zit sterk in elkaar maar eenvoudige hints en clues vroeg in het programma maken er al lange tijd deel van uit. Is dat een ramp? Meestal niet, maar soms is het een grote teleurstelling.