Auteur Topic: [De winnaar] Fresia Cousiño Arias  (gelezen 62798 keer)

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #20 Gepost op: 2-01-2022, 15:56:09 »
Fre(e)sia is ook een bloem Het is de moeite waard om in de gaten te houden of er iets met bloemen zal zijn.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #21 Gepost op: 3-01-2022, 01:58:00 »
Twee hints naar Fresia:

De voetbal
Rik zette in een live programma op 3FM bij Serious Request een voetbal in om op te bieden. Hij zei erbij: 'Die hebben we gebruikt bij één van de spellen.' Laat Fresia nu een sportverslaggeefster zijn bij ESPN en een eredivisieprogramma (gaan) presenteren! Wijst naar Fresia als mol.

De tijd zal het leren
Het thema van dit jaar is 'voetbal', omdat Fresia voetbalverslaggeefster is. Er is een voorbeschouwing van de wedstrijd 'Wie is de mol 2022?'. Dat zijn de tv-beelden van de mollicitaties. Dan komen ze bij Rik voor een schot voor de boeg als een voorspelling van een voetbalwedstrijd. Wie is volgens jou de mol? Rik zelf gaf als ondersteuning allerlei voetbalstanden aan middels zijn vingers in en uit zijn broekzak. De wedstrijd begint en de tijd zal leren wat de uitkomst wordt. Blijft Fresia ontmaskerd of niet?

Schot voor de boeg
Rik vraagt aan elke deelnemer een "schot voor de boeg" te geven. Een schot is een link naar voetbal en zo weer een link naar Fresia. Daarbij zegt hij ook dat ze tijdens het spel goed moeten kijken en luisteren.  Dus als ze nu goed luisteren dan horen ze "schot" en als ze naar zijn vingers kijken zien ze allerlei voetbalstanden. Later gaan ze nog voetballen (zie hint hierboven) en misschien komt dan het schot voor de boeg terug... Rik geeft de deelnemers hier in mijn ogen een hint naar Fresia. En dat vind ik wel leuk, want dan zijn er voor de kandidaten ook hints en niet alleen voor de kijkers.

Voorwerpen
Tijdens de opdracht '(af)troeven' zie je voorwerpen die aan 'sport' en met name 'voetbal' doen denken: twee witte palen (twee doelpalen) en een ronde schijf (de witte stip in het voetbalveld). Misschien zijn dit soort dingen een aanwijzing naar Fresia, die sportverslaggeefster en voetbalpresentator is. Het thema 'voetbal' kwam ook nog eens terug toen Rik de uitslagen van de stopgezette klokken bekendmaakte. Hij droeg toen een soort scheidsrechtertenue.

Het woordje 'eigenlijk'
Fresia zegt in het presentatiefilmpje. dat "het EIGENLIJK niet heel veel uitmaakt wat de opdracht is". En dat ze "de mol gaat ontmaskeren door EIGENLIJK heel veel te delen met anderen". Er is wat met het gebruik van het woordje 'eigenlijk'. Met het gebruik van dit (overbodige) woord laat je de ander de ruimte om het antwoord zelf in te vullen of zelfs te laten beslissen. Handig? Nee; onduidelijk en indirect. Net alsof je je wilt indekken. Laat Fresia dat nou net doen...
« Laatst bewerkt op: 7-01-2022, 22:50:30 door ThaStayFan »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #22 Gepost op: 3-01-2022, 13:53:07 »
Fre(e)sia is ook een bloem Het is de moeite waard om in de gaten te houden of er iets met bloemen zal zijn.

Een frees is een stuk gereedschap. Ook goed letten of dat er in voorkomt.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #23 Gepost op: 3-01-2022, 14:55:12 »
De 22e letter van het alfabet is een V. De V van Voetbal. (voetbalvrouw, voetbalverslaggever).
En zelfs de (som van de ) tijd gaf veelvuldig het getal 22 aan (op de iPad).

En niks opgevallen aan Rik bij het resultaat van Opdracht Avondklok in aflevering 1  ?
En nog wat vergelijkingsmateriaal voor de jongere kijker, die kent de krijtstreeppakjes van de scheidsrechters waarschijnlijk niet.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2022, 15:35:18 door foxhunter »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #24 Gepost op: 3-01-2022, 17:29:35 »
De 22e letter van het alfabet is een V. De V van Voetbal. (voetbalvrouw, voetbalverslaggever).
En zelfs de (som van de ) tijd gaf veelvuldig het getal 22 aan (op de iPad).

En niks opgevallen aan Rik bij het resultaat van Opdracht Avondklok in aflevering 1  ?
En nog wat vergelijkingsmateriaal voor de jongere kijker, die kent de krijtstreeppakjes van de scheidsrechters waarschijnlijk niet.

Er deed ook ooit een scheidsrechter mee aan dit programma. Ik denk dat we stilaan tot een case closed komen.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #25 Gepost op: 3-01-2022, 17:32:37 »
- Afkopen jokers: Fresia zegt dat ze geen jokers moeten afkopen. Achteraf benadrukt ze hoe er naar haar geluisterd had moeten worden. Maar ik vind dat wat overdreven. Ze zei inderdaad dat ze liever het geld wilde houden, maar heel kort daarna was ze akkoord om al het geld aan Rik te geven. Dat is niet echt standvastig.
- Penningmeester: Fresia vond dat ze penningmeester moest worden omdat zij fanatiek voor het geld ging en ze dat niet konden zeggen van Hila.
- Pleidooi: Fresia benoemde haar fanatisme nog een keer.

Kortom, heel veel woorden waarom ze veel geld verdient/fanatiek is. Maar in deze eerste aflevering blijven de daden die daadwerkelijk naar geld leiden te veel achter.

Een goede reden om nog even bij mijn schot-voor-de-boeg mol te blijven. Maar het voelt ook een beetje "te makkelijk".

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #26 Gepost op: 3-01-2022, 18:15:53 »
Een goede reden om nog even bij mijn schot-voor-de-boeg mol te blijven. Maar het voelt ook een beetje "te makkelijk".

Wij zijn gewoon hele goede moljagers... ::tandpastasmiley::

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #27 Gepost op: 3-01-2022, 18:17:48 »
En niks opgevallen aan Rik bij het resultaat van Opdracht Avondklok in aflevering 1  ?
En nog wat vergelijkingsmateriaal voor de jongere kijker, die kent de krijtstreeppakjes van de scheidsrechters waarschijnlijk niet.

Wat een goeie, zeg!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #28 Gepost op: 4-01-2022, 10:16:43 »
Wij zijn gewoon hele goede moljagers... ::tandpastasmiley::

Aan je naam te zien lijk je me niet iemand die snel een tunnel verlaat. Eerder heel graag blijft.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #29 Gepost op: 5-01-2022, 18:01:35 »
"En er is geen enkele kandidaat die mij ervan verdenkt de Mol te zijn. En dat heeft een reden. Dank je wel."

Blijft een hele krasse uitspraak. Helemaal nu blijkt, dat hij klopt!
Fresia is door niemand genoemd als schot-voor-de-boeg, en (wat we ervan zien) ook door niemand bij de test.
Dat heeft ze dus:
- rondgevraagd of van iedereen te horen gekregen,
- of gebluft en toevallig klopt het ook (met misschien een beetje hulp van de testmontage),
- of ze is de Mol en ze weet dat. En dan flapt ze het er gewoon uit, wat dan weer niet zo verstandig is.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #30 Gepost op: 5-01-2022, 22:24:19 »
"En er is geen enkele kandidaat die mij ervan verdenkt de Mol te zijn. En dat heeft een reden. Dank je wel."

Blijft een hele krasse uitspraak. Helemaal nu blijkt, dat hij klopt!
Fresia is door niemand genoemd als schot-voor-de-boeg, en (wat we ervan zien) ook door niemand bij de test.
Dat heeft ze dus:
- rondgevraagd of van iedereen te horen gekregen,
- of gebluft en toevallig klopt het ook (met misschien een beetje hulp van de testmontage),
- of ze is de Mol en ze weet dat. En dan flapt ze het er gewoon uit, wat dan weer niet zo verstandig is.

Nou, dat flapt ze er echt niet uit hoor. Die zin heeft ze absoluut goed doordacht uitgesproken. Ik heb al eerder gezegd, dat ze hier openlijk aangeeft de mol te zijn: "Er is geen enkele kandidaat die mij ervan verdenkt de Mol te zíjn."
Wat ik zo apart aan deze uitspraak vind, is dat ze erbij zegt "En dat heeft een reden". Ik snap niet zo goed wat ze daarbij bedoelt. Wie wel?

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #31 Gepost op: 5-01-2022, 22:30:38 »
Bij serious request heeft Rik een voetbal ingebracht die dit seizoen is gebruikt.
Er komt dus waarschijnlijk een voetbal opdracht in dit seizoen.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #32 Gepost op: 5-01-2022, 23:19:06 »
En ze moeten allemaal een "schot" voor de boeg doen  ;)

Ik denk dat Fresia zichzelf gewoon ook echt als kandidaat ziet en achteraf spijt heeft van haar eerste reactie om niet direct het geld te willen ruilen voor jokers. Als kandidaat denkt ze daarmee volledig onverdacht te zijn geworden, dus gebruikt ze dat (terecht) in haar speech.

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #33 Gepost op: 5-01-2022, 23:31:17 »
Viel me net ook op dat Fresia op de groepsfoto staat als een voetballer op een elftalfoto.
11, elftal, voetbal bij serious request, schot voor de boeg, gemaskerd bal,… ik voel een tunnel aankomen. Ik hou mijn ogen open voor evt meer voetbal hints.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #34 Gepost op: 5-01-2022, 23:54:57 »
Waarom vind je dat Fresia al te strepen is?
'Bijna' zei ik, maar was een zwak momentje. Fresia is nog steeds heel verdacht. Zoals ik in het gifjes-topic zei, eerst maar eens een geloofwaardige reactie op een groen scherm zien  ::joehoe::

Maar over '(Af)troeven' ...ik vond toen dat ze onnodig kandidaatse puntjes probeerde te scoren ...vind ik nog steeds. Als Mol hoef je dat niet te doen. In de livestream deed ze ook entirely too much. Toch had ik haar als schot-voor-de-boeg in de pool en stem ik nu misschien wel weer op haar.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #35 Gepost op: 6-01-2022, 04:47:41 »
'Bijna' zei ik, maar was een zwak momentje. Fresia is nog steeds heel verdacht. Zoals ik in het gifjes-topic zei, eerst maar eens een geloofwaardige reactie op een groen scherm zien  ::joehoe::

Maar over '(Af)troeven' ...ik vond toen dat ze onnodig kandidaatse puntjes probeerde te scoren ...vind ik nog steeds. Als Mol hoef je dat niet te doen. In de livestream deed ze ook entirely too much. Toch had ik haar als schot-voor-de-boeg in de pool en stem ik nu misschien wel weer op haar.

Maar de mol weet van te voren waarschijnlijk wel dat de pleidooien er aan komen en de mol minst verdacht moet zijn om geld uit de pot te spelen. Is het dan niet logisch als de mol dus van meet af aan stik kandidaats doet?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #36 Gepost op: 6-01-2022, 08:49:46 »
Maar de mol weet van te voren waarschijnlijk wel dat de pleidooien er aan komen en de mol minst verdacht moet zijn om geld uit de pot te spelen. Is het dan niet logisch als de mol dus van meet af aan stik kandidaats doet?
Ja, was misschien nodig om het groepje 'troeven' dat ook duidelijk te maken. Normaal neem je minder risico en overtuig je sneller door alleen te doen en niet te benoemen.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #37 Gepost op: 6-01-2022, 10:12:51 »
- Fresia speelt echt fenomenaal haar reacties! Handen voor haar gezicht en mond voor verbazing of schrik, ze kan het allemaal. Een hele goede mol dit jaar!!
Ik vond haar op dat moment juist heel naturel en daardoor kandidaats overkomen, net als bijvoorbeeld Everon en Welmoed.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #38 Gepost op: 6-01-2022, 10:27:04 »
Ik vond haar op dat moment juist heel naturel en daardoor kandidaats overkomen, net als bijvoorbeeld Everon en Welmoed.

Ik denk dat Fresia bij het afvallen niet wist wie er af ging vallen, waardoor haar reacties inderdaad (meer) naturel waren. Ook een Fresia raakt het dat een kandidaat afvalt.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #39 Gepost op: 6-01-2022, 13:58:54 »
'Bijna' zei ik, maar was een zwak momentje. Fresia is nog steeds heel verdacht. Zoals ik in het gifjes-topic zei, eerst maar eens een geloofwaardige reactie op een groen scherm zien  ::joehoe::

Maar over '(Af)troeven' ...ik vond toen dat ze onnodig kandidaatse puntjes probeerde te scoren ...vind ik nog steeds. Als Mol hoef je dat niet te doen. In de livestream deed ze ook entirely too much. Toch had ik haar als schot-voor-de-boeg in de pool en stem ik nu misschien wel weer op haar.
Dank je, ik merk dat ik al in een Fresia-tunnel begin te komen, dus ik was benieuwd wat ik over het hoofd had gezien :) Ze is wel erg aanwezig en druk inderdaad, ik weet nog niet of dat een goede molstrategie kan zijn, het past wel bij haar karakter lijkt het. Ik vond dat ze bij aftroeven wel mols was door nog even de kandidaat uit te hangen toen het geld eigenlijk al uitgegeven was. Zij werd daarvoor ook echt geprezen door de rest van de groep en dat had haar zomaar de vrijstelling en 5000 uit de pot op kunnen leveren. Al haar groepsgenoten uit aftroeven stemden ook op haar als penningmeester, dus blijkbaar had ze daadwerkelijk vertrouwen gewonnen.