Auteur Topic: [De winnaar] Fresia Cousiño Arias  (gelezen 62407 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #60 Gepost op: 9-01-2022, 10:21:34 »
a Oui.
Ik dacht ik benadruk nog even dat le Ballon d'Or - de gouden bal(lon) -  een OFFICIËLE wereldwijd erkende voetbalprijs is. Maar het is een hint, geen molactie. Met de Snor erbij, wordt het een dubbele hint. Met de geit erbij een driedubbele hint. Dat kan niet genegeerd worden. En Glen heeft in - niet de mol #2 -  de maskerhint flink ondermijnt, met zijn ' aanwijzigingen op sociale media' zijn niet juist.
Waterdicht? Nee, helaas nog niet.

Jullie twee samen is echt prachtig! Leuk om te zien hoeveel enthousiasme en fantasie er altijd uitkomt.

Over de aflevering, de derde opdracht inderdaad grote minpunten voor Fresia en ook ik de tweede doet ze het, ondanks haar sleutelpositie, vrij goed.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #61 Gepost op: 9-01-2022, 13:32:39 »
Haha, genieten er mensen mee. Mooi zo!

Nou, nog eentje over Fresia dan. Het thema zwijgen beeld Fresia ook uit door in aflevering 2 vaak met haar vingers voor haar mond te doen. Dat is trouwens ook een lichaamstaal om op je woorden te letten. Wat doen voetballers wel eens als ze gescoord hebben na kritieken? Juist, vinger voor de mond. Dat doet Fresia hier ook.

Ik ben overtuigd dat Fresia de mol is. Zowel lichaamstaal, beeldmateriaal en hints wijzen voor mij naar haar.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2022, 15:52:21 door ThaStayFan »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #62 Gepost op: 9-01-2022, 15:04:46 »
Glen duwt Fresia in de edit rol. Eenmaal benoemd is het allemaal zo logisch dat ze die rol gaat uitvoeren, dat het niet meer ter discussie kan komen.
Pech gehad, hier wil je als mol niet zitten, iedereen ziet je werk, maar als je er dan toch zit dan moet je maar je best doen. Het zou teveel opvallen als je slechte tekeningen zou maken. Thomas heeft twee tekeningen gemaakt, de beste twee, namelijk Everon en Laetitia. Beide gemakkelijk te herkennen. De overige zes zijn van de hand van Fresia en minder duidelijk. (Fresia witte schoenen, Thomas donkere).
De montage laat ons nog de Zweedse vlag versie van Thomas zien, maar dat is niet het gekozen eindresultaat geworden, want Thomas en Fresia moesten nog samen de beste foto's kiezen en de foto van de Zweedse vlag is voorzien van de witte schoenen van Fresia.

Ik zag Fresia drie keer prikken, alleen de derde keer richting een gouden ballon, maar ze kon er niet bij en miste, en inderdaad daarna de gefrustreerde reactie.

Nog over die twee geiten die in beeld kwamen: geit - is goat in het Engels - verwijst naar Greatest Of All Times. Messi is meermalen op de foto gegaan met een geit vanwege deze benaming, die hij verdient omdat hij het vaakst de ballon d'or heeft gewonnen.

Ik herinner me nog van de (af)troeven opdracht dat Fresia hele vlugge vingers heeft (met het molgeld).
Daarom zie ik haar ook wel klooien met de sokken en de veren in de enveloppen en opdrachten met het fijne werk.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2022, 21:22:57 door foxhunter »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #63 Gepost op: 9-01-2022, 15:31:15 »


  • Bekijk Fresia's kandidatenpagina met een overzicht van haar belangrijkste acties hier

Mis je nog acties in het overzicht of zijn je nog leuke quotes opgevallen? Meld dit dan in dit topic.

Offline El Mollo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #64 Gepost op: 9-01-2022, 21:24:41 »
Het viel mij opdat Fresia best opvallende vormen maakte bij de foto opdracht.
Ik heb het beeld stilgezet en dan kreeg ik in 2 achtereenvolgende shots: de Marokkaanse vlag met een vreemde ster, en het volgende shot met de dreadlocks en de Zweedse vlag.
Als je het beeld omdraait lijken dit de letter M,O en L te vormen.
Wat vinden jullie?

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #65 Gepost op: 9-01-2022, 21:27:17 »
Ik vind dat ze als ze de Mol beter minder goede tekeningen kon maken in plaats van proberen MOL te schrijven (wat ik er totaal niet in zie).

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #66 Gepost op: 9-01-2022, 21:54:36 »
@el mollo.
Ik zie wel een M een O en vijf L 'en. Maar het is wel op zijn kop he. Maar rechtop staat er ook een M een O en vijf ellen.
En minder slechte tekeningen maken terwijl ze samen achteraf de beste tekening gingen uitkiezen, dan wordt toch die andere tekening gekozen? Ze hebben meerdere versies gemaakt.
Ik denk dat Heinz een beetje grumpy is na een lange dag modereren. Laat je niet ontmoedigen @El mollo.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2022, 21:57:27 door foxhunter »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #67 Gepost op: 9-01-2022, 21:58:24 »
Haha, ik ben zeker niet grumpy. Laat je niet ontmoedigen door mijn nuchtere blik hoor. Dat is gewoon een beetje mijn manier van molspeuren.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #68 Gepost op: 10-01-2022, 12:49:15 »
Ik vind dat ze als ze de Mol beter minder goede tekeningen kon maken in plaats van proberen MOL te schrijven (wat ik er totaal niet in zie).
En dat had zeker gekund. Thomas leek immers niet heel veel van de opdracht te begrijpen, dus was het heel makkelijk om hier gebruik van te maken. Nee, voorlopig een streep door haar naam als mogelijke mol.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #69 Gepost op: 13-01-2022, 09:32:48 »
En dat had zeker gekund. Thomas leek immers niet heel veel van de opdracht te begrijpen, dus was het heel makkelijk om hier gebruik van te maken. Nee, voorlopig een streep door haar naam als mogelijke mol.

Akkoord. Potlood door Fresia. Sorry foxhunter.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #70 Gepost op: 13-01-2022, 11:39:18 »
Hoewel ik ook niet denk dat Fresia de Mol is, zou ik haar om deze reden niet afstrepen. Om überhaupt een vervolg van deze opdracht te hebben moeten er lichtfoto's worden gemaakt waar niet alleen random strepen staan. Het is dan al moeilijk genoeg om hier ook nog de juiste personen bij te zoeken.
Ik zou dit eerder als aanwijzing zien dat zij wel de Mol is (zie: We zitten niet in Kiev vriend).
« Laatst bewerkt op: 13-01-2022, 11:41:51 door MartinJ »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #71 Gepost op: 13-01-2022, 11:50:08 »
Akkoord. Potlood door Fresia. Sorry foxhunter.
Sorry waarom? Het was even gezellig met al die voetbalaanwijzingen, a.s. zaterdag weer een voetbal.
Maar een hele aflevering zwijgen en slechte posities is er teveel aan. Terwijl Fresia van tevoren aangaf heel veel te gaan praten en ondertussen goed opletten. Fresia is zoekende.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #72 Gepost op: 13-01-2022, 12:06:48 »
Mol Fresia kon ervan uitgaan dat van de 9 details die zij had aangewezen een deel niet goed op de foto zou komen (klassieke tafelpoot bv. was onmogelijk). De molactie was al geplaatst nog voor de opdracht begon.

Dan kon ze daarnaast nog wel een paar slechte lichttekeningen maken nu ze daar toch stond, maar dat hoefde niet per se te leiden tot minder correcte details. Het ligt er maar aan welke details dan komen te vervallen. Wel zou het leiden tot meer verdenkingen. 1+1=2: goed je best doen hier als Mol.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #73 Gepost op: 13-01-2022, 16:03:23 »
In het kader van 'je had het kunnen weten' zou ik dit wel een leuke vinden. De lichttekening als een masker voor haar gezicht. En zowel Fresia als Thomas die bevestigen dat zij de mol is.

Fresia: "Maar dit is 'm wel toch?"
Thomas: "Ja, dit is 'm wel."

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #74 Gepost op: 13-01-2022, 21:35:50 »
Haha leuk gevonden Blib!

Heb nog een keer delen terug gekeken en ingezoomd op fresia. Ik vond haar de eerste aflevering 1.1 verdacht door het geld zo snel weg te grissen, Everon wilde nog kijken maar ze liep hard weg.

In afl 2 zwijgt ze de eerste twee opdrachten volledig, zelfs als de telefoon gaat tilt ze zwijgend het mandje op en zegt niet dat ze de tel. wil of in welk team ze wil. Niet des fresias..Pas bij opdracht drie (indeling) begint ze weer te praten. Ik dacht zelfs in het begin even dat ze zich misschien niet zo happy voelde.

Nu ik alle andere hints hier lees, ben ik bijna zeker dat zij de mol is.

Haar pleidooi was als enige ook erg ingestudeerd en wat onnatuurlijk qua zinnen en zinsopbouw, duidelijk anders dan de rest.

Als laatste punt: als Rik aan Glenn vraagt wie hij meeneemt (vrijstelling) zie je heel even een reactie van Fresia, ze knippert heel even en slikt.. een fractie van een seconde. (Ongeveer op 38 seconden afl 2, bij de downloads hier op het forum). Misschien kan iemand een gifje ervan maken..?

Ik ben er wel uit…denk ik .. heel benieuwd naar afl 3.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2022, 21:37:39 door Rozz75 »

Offline molLin

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #75 Gepost op: 13-01-2022, 22:32:44 »
Als Arno de gouden ballon doorprikt, barst iedereen gelijk in juichen uit. Behalve Fresia..  En ook als na afloop blijkt dat er 800 euro is verdiend, begint iedereen meteen te klappen, behalve ...Fresia. Zij reageert laat en klapt dan uiteindelijk lauwtjes mee.

(het lukt me helaas niet screenshots bij te voegen)
« Laatst bewerkt op: 13-01-2022, 22:40:53 door molLin »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #76 Gepost op: 14-01-2022, 01:16:14 »
Bedoel je dit? Het viel mij ook op dat ze nogal last had van de zon en die in eerdere scenes probeert af te schermen (foto). Misschien heeft ze het inmiddels opgegeven om te kijken welke ballonnen er worden lek geprikt.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2022, 01:21:31 door MartinJ »

Offline molLin

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #77 Gepost op: 14-01-2022, 08:42:06 »
Dankje MartinJ!

Die eerste bedoel ik inderdaad. Dat is het moment wanneer iedereen begint te juichen als de allereerste gouden ballon wordt doorgeprikt.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #78 Gepost op: 14-01-2022, 09:21:27 »
Als Arno de gouden ballon doorprikt, barst iedereen gelijk in juichen uit. Behalve Fresia..  En ook als na afloop blijkt dat er 800 euro is verdiend, begint iedereen meteen te klappen, behalve ...Fresia. Zij reageert laat en klapt dan uiteindelijk lauwtjes mee.

(het lukt me helaas niet screenshots bij te voegen)

Ja zag ik ook, zo zijn er meer momenten.

Het moment dat Glen aan Everon de vrijstelling geeft, kijkt iedereen naar Glen. Fresia knippert licht en slikt en kijkt hem niet aan.

Het geld snel uit de kistjes halen doet ze heel slim. Zij heeft het sleuteltje en ze weet niet hoe snel ze het uit het kistje moet grissen. Kijk maar eens goed naar die momenten, het is too much. Bang dat anderen het geld zien.
Je ziet ook dat ze snel alles in haar zak stopt en als Everon vraagt ‘hoeveel is het ‘ dan zegt ze ‘ehh 200 .. 300’



Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #79 Gepost op: 14-01-2022, 10:39:58 »
Klopt, bij het eerste kistje zegt ze "Dri...twe...driehonderd euro." Alsof ze eigenlijk wil jokken, maar zich dan bedenkt. Het tweede kistje is ze ook als de kippen bij, en bij het derde kistje grist ze het geld zelfs bijna uit Glens handen. Bij het afkopen van de jokers is ze vervolgens de enige die een beetje tegensputtert, maar pas als de beslissing al is genomen. Let ook op hoe ze aan het begin van dat overlegje haar vinger opsteekt en haar mond opendoet, alsof zij als eerste wat wil zeggen. Vervolgens zegt ze niks en laat ze de anderen het besluit nemen. Terwijl er niemand over haar heen praatte. Het is dus niet zo dat ze op dat moment niet de kans kreeg om iets te zeggen.

Verder viel me op dat zij als een van de weinigen niets opschrijft als ze in de auto de mollicitaties te zien krijgen. En bij de ballonnenopdracht reageert ze totaal niet als Rik zegt dat ze duo's moeten maken en de volgorde moeten bepalen. Ze blijft strak naar Rik kijken en houdt zich afzijdig. Dat is voor een kandidaat heel vreemd: je wilt toch zien wie zich in welke positie probeert te manoeuvreren? Ook hier mist ze kostbare informatie.

De ontbijtscène waarin de verstopte telefoon gaat is helemaal raar. Fresia lijkt hier te acteren. De telefoon gaat over, Welmoed zegt dat ook, Fresia kijkt een beetje gemaakt verbaasd. Vervolgens tilt ze het mandje op (ligt ie er misschien onder) terwijl voor iedereen wel duidelijk is dat ie in het mandje moet zitten. Ze laat het pakken van de telefoon vervolgens graag aan Sahil over en gaat meteen weer zitten. Haar gezichtsuitdrukking en houding komen vervolgens sterk overeen met iemand die iemand een cadeautje laat uitpakken waarvan je zelf al weet wat erin zit. Ze zegt niets, friemelt een beetje aan haar sok en wrijft over haar been.



Merkwaardig gedrag voor iemand die journalist is (schrijft niets op) en zichzelf omschrijft als druk, aanwezig en dominant (zie voorstelfilmpje).
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison