Auteur Topic: [De winnaar] Fresia Cousiño Arias  (gelezen 62996 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #80 Gepost op: 14-01-2022, 10:54:36 »
Fresia bij de test: "Ik denk dat het super pittig is om de Mol te zijn. Ik denk dat het heel eenzaam is om de Mol te zijn."

ze legt de nadruk op 'eenzaam'
 

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #81 Gepost op: 14-01-2022, 11:01:40 »
Klopt, bij het eerste kistje zegt ze "Dri...twe...driehonderd euro." Alsof ze eigenlijk wil jokken, maar zich dan bedenkt. Het tweede kistje is ze ook als de kippen bij, en bij het derde kistje grist ze het geld zelfs bijna uit Glens handen. Bij het afkopen van de jokers is ze vervolgens de enige die een beetje tegensputtert, maar pas als de beslissing al is genomen. Let ook op hoe ze aan het begin van dat overlegje haar vinger opsteekt en haar mond opendoet, alsof zij als eerste wat wil zeggen. Vervolgens zegt ze niks en laat ze de anderen het besluit nemen. Terwijl er niemand over haar heen praatte. Het is dus niet zo dat ze op dat moment niet de kans kreeg om iets te zeggen.

Verder viel me op dat zij als een van de weinigen niets opschrijft als ze in de auto de mollicitaties te zien krijgen. En bij de ballonnenopdracht reageert ze totaal niet als Rik zegt dat ze duo's moeten maken en de volgorde moeten bepalen. Ze blijft strak naar Rik kijken en houdt zich afzijdig. Dat is voor een kandidaat heel vreemd: je wilt toch zien wie zich in welke positie probeert te manoeuvreren? Ook hier mist ze kostbare informatie.

De ontbijtscène waarin de verstopte telefoon gaat is helemaal raar. Fresia lijkt hier te acteren. De telefoon gaat over, Welmoed zegt dat ook, Fresia kijkt een beetje gemaakt verbaasd. Vervolgens tilt ze het mandje op (ligt ie er misschien onder) terwijl voor iedereen wel duidelijk is dat ie in het mandje moet zitten. Ze laat het pakken van de telefoon vervolgens graag aan Sahil over en gaat meteen weer zitten. Haar gezichtsuitdrukking en houding komen vervolgens sterk overeen met iemand die iemand een cadeautje laat uitpakken waarvan je zelf al weet wat erin zit. Ze zegt niets, friemelt een beetje aan haar sok en wrijft over haar been.



Merkwaardig gedrag voor iemand die journalist is (schrijft niets op) en zichzelf omschrijft als druk, aanwezig en dominant (zie voorstelfilmpje).

Je benoemt exact de dingen die mij ook zijn opgevallen! Dank voor de volledigheid, er is zoveel aan haar dat niet klopt! Ik heb ook anderen verdacht, zoals letitia, welmoed, Kim en Everon, maar bij hun kan ik allemaal kandidaatse reacties vinden. Bij fresia eigenlijk niet.

Ook bij de lichtfoto’s sputtert Thomas tegen dat een bepaalde foto bij iemand anders kan horen, fresia kapt dit direct af en zegt dat dat niet zo is.

Ook bij het schot voor de boeg zie je haar nauwelijks in beeld en klemt ze haar lippen stevig op elkaar als Rik verteld in welk team ze is ingedeeld! Lippen op elkaar betekent dat je niets wil zeggen, iets verbergt.

Tja, ik zit wel in een tunnel.. en dan niet eens zozeer door de verwijzingen naar voetbal die zeer sterk zijn (maar dat zagen we ook bij bijv Nathan) maar meer om haar lichaamstaal.

Ik heb geprobeerd een gifje te maken van het moment dat Glenn Everon kiest bij de vrijstelling maar lukt niet. Dat moment, de blik van fresia, spreekt echt boekdelen.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2022, 11:29:06 door Rozz75 »

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #82 Gepost op: 14-01-2022, 13:29:16 »
Als Arno de gouden ballon doorprikt, barst iedereen gelijk in juichen uit. Behalve Fresia..  En ook als na afloop blijkt dat er 800 euro is verdiend, begint iedereen meteen te klappen, behalve ...Fresia. Zij reageert laat en klapt dan uiteindelijk lauwtjes mee.

(het lukt me helaas niet screenshots bij te voegen)
Hier de reacties op de gouden ballon:



En hier de reacties op de 800 euro:
Talk less, smile more

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #83 Gepost op: 14-01-2022, 14:58:59 »
Het is inderdaad opvallend dat zij vaak naar Rik kijkt ipv naar de anderen. Dat deed Renee ook, alsof ze een bevestiging zoeken bij Rik!

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #84 Gepost op: 15-01-2022, 21:48:45 »
Hier mijn blik op Fresia over aflevering 3.

Afleveringstitel 'Nietszeggend'
Fresia spreekt weer! Voor het eerst wordt er ook door de kandidaten over haar optreden gesproken. Hila doet net of het niets(zeggend) is, maar zij zit wel als kandidaat op Fresia als mol. Slimme zet, Hila! Niets is wat het lijkt...

3.1 Net of net niet
Fresia praat gelijk! "Jahoor! Ik heb met de katapult geschoten!" Daarmee werpt ze zich als schieter op. Fresia wil schieten, maar het vreemde is: dat doet ze niet. Nouja... Ze hangt wat bij een boot. Je ziet haar verder in het water geen bal ophalen. Alleen een bal relax aangeven. En wat helemaal komisch is... ze komt niet meer bij als Arno de bal in de -250 schiet. Heerlijk, men schiet zo geld uit de pot!

3.2 Waar rook is, is vuur
Thomas wil met Fresia in de groep. Fresia wil gelijk met Everon. Ik denk, omdat ze door hem niet verdacht wordt.
Wat mij opviel was dat Fresia overdreven aandachtig kijkt als ze de eerste groep volgt. Ze denkt diep na (zit aan haar hoofd). Echt een mol, die haar best doet om te laten lijken dat je heel erg meeleeft en meedoet.
Kim, Fresia en Everon gaan als tweede groepje. Fresia pakt gelijk een extra leven. Ze is een tijdje niet in beeld en ze is daarna heel snel af. Wat heeft Fresia hier uitgespookt??? Ik vermoed dat ze het geld uit haar kistje pakte, verstopt heeft (bij zich) en zich daarna liet afschieten. Door ook nog de levens op te eisen, hebben haar medespelers er minder. Misschien heeft ze ook nog wat met de kistjes gedaan. Er zijn zoveel kandidaten, die beweren dat ze allemaal kistjes hebben geprobeerd. Fresia zegt dat ze haar kistje niet heeft. Jaja, ik geloof er niks van! Ze kijkt maar al te vrolijk als er gevraagd wordt of ze jokers vond en als ze gefouilleerd wordt door Hila wil ze dat absoluut niet! Daarna gaat ze Sahil ook nog een proberen te fouilleren... om hem verdacht te maken.

Dan nog de mol, die anderen beschuldigt. Dat doet Fresia keurig. Ze beschuldigt Kim, dat ze nog geld heeft... Haha, nu weten we dat zijzelf degene is die in aflevering 1 de 100 euro heeft achtergehouden. Lekker lef heb je om dat verkapt te zeggen!
Zo, Fresia heeft geen geld gepakt. Er is maar 740 euro van de 2000 euro verdiend!

3.3 Vakbondje
Fresia gaat gelijk op vertrouwen zitten en gaat dat ook waarmaken. Ze gaat voor samen een vrijstelling. Dat is gewaagd, maar ook een slimme truc! Zo lijkt ze immers een betrouwbare kandidaat, speelt ondertussen geld weg en hoeft haar scherm niet te zien (wat ook voor een mol geen pretje is).
En o ja, wat doet ze? Ze houdt het groene doorzichtige schijfje (de vrijstelling) met 'de mol' voor haar gezicht. Kan iedereen het zien??? Fresia maakt zichzelf bekend: IK BEN DE MOL!

Verder vraag ik me af of Fresia wel de eerste ronde was. Ik heb naar de schaduw van de plaat rechts aan de muur gekeken. Daaraan zie je dat ze eigenlijk de laatste was, omdat de schaduw nog voor de hoek van de plaat zit. De zon staat dan lager aan de hemel, want bij de ander kandidaten zit ie er nog voor. De regie moet Fresia bijgepraat hebben wat kandidaten gedaan hebben, zodat ze nog kan bijsturen...

Test en executie
Hila gaat op Fresia zitten als mol! Ik had het voorspeld! Hila gaat haar namelijk doorkrijgen en gaat misschien wel de winnaar van Wie is de Mol 2022 worden. Kim Lian weet op wie Welmoed zat en zal daarom van mol veranderen, die gaat straks op Fresia. Let maar op!
Fresia speelt het verder prima. Ze weet dat Hila de zwarte vrijstelling heeft en zet haar vrijstelling daarom niet in.
Fresia is nog steeds niet gekozen om haar scherm te zien. Dat doen ze vaak in de eerste afleveringen bij de mol. En volgende week ontspringt ze weer de dans. Dat is wel prettig, want "opluchting" spelen als je een groen scherm krijgt is echt heel moeilijk!

Verborgen thema
Ik heb eerder gezegd, dat het verborgen thema 'voetbal' is. Er moet een bal in een doel worden geschoten... Het lasergamen duurde per team 45 minuten, zolang als er een helft wordt gespeeld bij voetbal. Bij de groepsfoto's staat ze de eerste twee keer als een voetballer: een voetballer in een muurtje met je handen voor je kruis, een voetballer met zijn shirtje half in zijn broek. En bij deze groepsfoto staat ze als een voetbaltrainer, met de handen in de zakken en de bril hangend op de borst. Ben benieuw hoe ze de volgende foto's erop staat.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2022, 22:57:34 door ThaStayFan »

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #85 Gepost op: 15-01-2022, 21:51:38 »
Mooi overzicht ThaStayFan! Ik zit na vandaag weer helemaal diep in mijn tunnel.

Offline lukaas0112

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #86 Gepost op: 15-01-2022, 21:59:59 »
Hier mijn blik op Fresia over aflevering 3.
Geweldig werk weer ThaStayFan!! Je brengt me steeds dieper in m'n tunnel  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 15-01-2022, 22:01:46 door lukaas0112 »

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #87 Gepost op: 15-01-2022, 22:10:58 »
Dank jullie wel!  ::ok::

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #88 Gepost op: 15-01-2022, 22:18:13 »
Goed overzicht en exact wat ik eruit heb gehaald vanuit mijn fresia tunnel!

Morgen rustig terug kijken en ook m’n blik nog op de anderen werpen ;-)

« Laatst bewerkt op: 16-01-2022, 11:14:01 door Rozz75 »

Offline Camila

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #89 Gepost op: 16-01-2022, 10:57:24 »
Mooi overzicht! Ter aanvulling een hint die ik ook in het verborgen aanwijzingen topic geplaatst heb:
Tijdens een tussenstukje met kandidaten die aan het eten en praten waren hingen er fietsen aan de muren. Op 1 daarvan stond Bianchi 1936. Als je dat opzoekt op Google staat bij het 2e resultaat een soort motorfiets die gebaseerd is op de Freccia Celeste waarmee iemand de Bianche 1936 won. Hele sterke aanwijzing naar Fresia!

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #90 Gepost op: 16-01-2022, 11:15:14 »
Met een beetje verbeelding staat hier F23 (mol 23). Haha

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #91 Gepost op: 16-01-2022, 11:53:14 »
Veel hints, maar weinig echte molacties. Echt heel veel fout doet ze niet en je hebt ook nog eens de foto-opdracht waar ze het supergoed deed.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #92 Gepost op: 16-01-2022, 11:58:56 »


Verder vraag ik me af of Fresia wel de eerste ronde was. Ik heb naar de schaduw van de plaat rechts aan de muur gekeken. Daaraan zie je dat ze eigenlijk de laatste was, omdat de schaduw nog voor de hoek van de plaat zit. De zon staat dan lager aan de hemel, want bij de ander kandidaten zit ie er nog voor. De regie moet Fresia bijgepraat hebben wat kandidaten gedaan hebben, zodat ze nog kan bijsturen...
Interessant! Heb je toevallig ook naar de schaduwen gekeken in afl. 1 ...toen ze een voor een bij Rik moesten komen? De Mol moest de kandidaten in 2 groepjes verdelen voor (Af)troeven ...kan belangrijk zijn.

Ik verwacht dat de Mol daar als eerste of laatste aan de de beurt was in de tot nu toe getoonde beelden.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #93 Gepost op: 16-01-2022, 12:04:00 »
Veel hints, maar weinig echte molacties. Echt heel veel fout doet ze niet en je hebt ook nog eens de foto-opdracht waar ze het supergoed deed.

Dat is maar net hoe je het bekijkt, ik heb tot nu toe elke aflevering wel molse acties van haar gezien. Wat betreft die foto-opdracht: ze deed het niet slecht, maar ook zeker niet heel goed. De andere kandidaten hebben simpelweg erg goed geraden, terwijl meerdere foto's multi-interpretabel waren. Het is veel te makkelijk om hier alle credits bij Fresia te leggen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline MolhunterS

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #94 Gepost op: 16-01-2022, 12:10:05 »
Misschien al genoemd maar ik vond dit, toen ik haar naam vertaalde;

Aria is een Italiaanse term (ontleend aan het Latijnse aer: lucht) voor een uitgebreid zangstuk voor solostem en orkest. Meestal maken aria’s onderdeel uit van werken van grotere omvang, zoals opera’s, oratoria of cantates. Ze komen ook zelfstandig voor (concertaria’s)

De opera en gemaskerd bal wordt veel gelinkt aan Leatitia. Maar ik vind deze toch ook wel te linken.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #95 Gepost op: 16-01-2022, 12:56:47 »
Vragen waar ik mee zit bij Fresia:

  • Heeft ze nu wel of niet een bondje met Everon? Zo ja, waarom hebben ze dan niet dezelfde verdachten? Fresia lijkt vol op Sahil te zitten, Everon zit vooral op Thomas. Bij de lasergame blijven ze bij elkaar: normaal zien we eigenlijk altijd dat bondjes zichzelf verdelen over meerdere groepjes, om samen zoveel mogelijk informatie te vergaren. Als mol daarentegen is het juist fijn om steeds bij mensen in de groep te zitten die jou niet verdenken.

  • Waarom beschuldigt ze Kim-Lian van het achterhouden van geld, maar noemt ze haar niet één keer als verdachte tijdens de test? Tijdens de groepjesvorming voor de lasergame zegt ze in een biecht ineens dat ze het fijn vindt dat Kim-Lian in haar groepje komt, omdat ze haar verdenkt. Dat horen we ook voor het eerst. En als dat zo is, waarom deed Fresia dan zelf geen enkele moeite om bij Kim-Lian in het groepje te komen? Kim-Lian zorgt er nota bene zélf voor dat ze bij Fresia in de groep komt. En als Fresia Kim-Lian wel verdenkt, waarom haar dan zo publiekelijk verdacht maken? Je gaat anderen toch niet wijzer maken dan ze al zijn? Ook dit vind ik heel onkandidaats.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #96 Gepost op: 16-01-2022, 12:58:31 »
Vragen waar ik mee zit bij Fresia:

  • Heeft ze nu wel of niet een bondje met Everon? Zo ja, waarom hebben ze dan niet dezelfde verdachten? Fresia lijkt vol op Sahil te zitten, Everon zit vooral op Thomas. Bij de lasergame blijven ze bij elkaar: normaal zien we eigenlijk altijd dat bondjes zichzelf verdelen over meerdere groepjes, om samen zoveel mogelijk informatie te vergaren. Als mol daarentegen is het juist fijn om steeds bij mensen in de groep te zitten die jou niet verdenken.


Als het bondje er is en ze verschillen van verdachten, dan kan het wel dat Fresia de mol is en haar productieverdachten moet meenemen in haar biechten.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #97 Gepost op: 16-01-2022, 13:08:36 »
Mijn gedachte hierover is dat Everon Fresia in opdracht 1.1 verdacht (doordat ze zo fel was en steeds het geld weggriste) en dat Fresia hem daarom dichtbij houdt, zodat hij haar leuk vindt en vertrouwt..
Maarja, das vanuit een tunnel geredeneerd..

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #98 Gepost op: 16-01-2022, 13:15:35 »
Ik denk dat een mol een pokerface opzet bij het spel 'vakbondje' en dat deed zij duidelijk niet. Afgestreept.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #99 Gepost op: 16-01-2022, 13:19:58 »
Hij, fresia was juist een grote poker-face, hoe ze hier het vertrouwen wilde winnen en maar vriendelijk bleef kijken, vertrouw mij! Nee vond haar en Everon veruit het meest verdacht hier!