Auteur Topic: [De winnaar] Fresia Cousiño Arias  (gelezen 62428 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #40 Gepost op: 6-01-2022, 14:29:49 »
Beetje sputteren bij het afkopen van de troeven, terwijl de rest van de groep al voor is. Geen penningmeester geworden, maar zich wel kandidaat gesteld. Had goed van pas kunnen komen in haar pleidooi, Hila maakte er ook gebruik van. Bij de stemming benadrukken dat zij voor het geld was gegaan, en je dat van Hila niet kon zeggen (hoe dan? die zat bij de troeven!). Bij de zandlopers je met de andere groepen bemoeien, veel meer kon een Mol niet doen. Toch over de tijden van de zandlopers beginnen, terwijl Glen dat niet wil. En al met al door niemand verdacht. Ik houd Fresia zeker in de gaten.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #41 Gepost op: 6-01-2022, 15:36:41 »
Ik denk dat Fresia bij het afvallen niet wist wie er af ging vallen, waardoor haar reacties inderdaad (meer) naturel waren. Ook een Fresia raakt het dat een kandidaat afvalt.
Ik bedoel het moment waarop Rik vertelt over de twee vrijstellingen die er te verdienen zijn.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #42 Gepost op: 6-01-2022, 16:37:05 »
Nou, dat flapt ze er echt niet uit hoor. Die zin heeft ze absoluut goed doordacht uitgesproken. Ik heb al eerder gezegd, dat ze hier openlijk aangeeft de mol te zijn: "Er is geen enkele kandidaat die mij ervan verdenkt de Mol te zíjn."
Wat ik zo apart aan deze uitspraak vind, is dat ze erbij zegt "En dat heeft een reden". Ik snap niet zo goed wat ze daarbij bedoelt. Wie wel?
De vraag is eerder, hoe weet zij dat niemand bij de schot voor de boeg mol haar naam heeft genoemd (net als Everon, Kim en Welmoed trouwens). Met dat heeft een reden bedoelt ze natuurlijk dat ze niet verdacht wordt omdat ze ook niet de Mol is.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #43 Gepost op: 6-01-2022, 18:24:22 »
Ik bedoel het moment waarop Rik vertelt over de twee vrijstellingen die er te verdienen zijn.

Ik heb dat stuk nog eens bekeken. Ik zie niks bijzonders bij Fresia hier. En trouwens, veel van die beelden zijn geen beelden die passen bij het moment zelf. Er worden gewoon andere, passende reacties van kandidaten erbij gemonteerd. Zo kunnen wij geen echte reacties lezen. Bij het bekend maken van de aanwijzingen op het molgeld zijn de beelden ook vervroegd bij Riks stem.
Toch vind ik dat Fresia gewoon heel goed meespeelt in haar reacties. Ze klapt mee en lacht mee (misschien ook wel van de zenuwen, want ze hoopt natuurlijk bij de gekozenen te zitten). Volgens mij lacht ze ook, omdat ze de reactie van Suzanne grappig vindt ("kies mij!").

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #44 Gepost op: 6-01-2022, 18:27:03 »
De vraag is eerder, hoe weet zij dat niemand bij de schot voor de boeg mol haar naam heeft genoemd (net als Everon, Kim en Welmoed trouwens). Met dat heeft een reden bedoelt ze natuurlijk dat ze niet verdacht wordt omdat ze ook niet de Mol is.

Dat had ik zo nog niet bedacht, ja. Dat is zeker bijzonder! "En dat heeft een reden", kan dan slaan op dat zij voorkennis heeft, waardoor zij alles zo kan manipuleren dat ze niet als mol wordt gezien. Maar goed, het blijft een vreemde uitspraak.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #45 Gepost op: 7-01-2022, 09:59:54 »
Wellicht hebben ze deze informatie onderling gewoon gedeeld bij het kampvuur 's avonds. Dan weet ze natuurlijk niet 100% zeker dat het waar is, maar kan ze dat wel vertellen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #46 Gepost op: 7-01-2022, 10:06:34 »
Wellicht hebben ze deze informatie onderling gewoon gedeeld bij het kampvuur 's avonds. Dan weet ze natuurlijk niet 100% zeker dat het waar is, maar kan ze dat wel vertellen.

Vermoed ook zoiets. En als ze de mol is, is het leuk meegenomen dit te kunnen vermelden in je toespraak.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #47 Gepost op: 7-01-2022, 17:31:19 »
Vermoed ook zoiets. En als ze de mol is, is het leuk meegenomen dit te kunnen vermelden in je toespraak.

Nou, Welmoed vraagt bij de opdracht Avondklok nog aan Fresia of ze de mol is. Er wordt dus wel degelijk aan elkaar gevraagd of men de mol is.
Ze reageert prima. En ook gelijk terugvragen, zodat het onderwerp gelijk weer bij Welmoed ligt. Prima tactiek!

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #48 Gepost op: 7-01-2022, 22:54:56 »
Na weer wat speurwerk heb ik nog wat te melden over Fresia.

Verborgen thema/hints
Het verborgen thema van dit jaar is (denk ik) 'voetbal', omdat Fresia voetbalverslaggeefster is. Er is een voorbeschouwing van de wedstrijd 'Wie is de mol 2022?'. Dat zijn de tv-beelden van de mollicitaties. Dan komen ze bij Rik voor een schot voor de boeg als een voorspelling van een voetbalwedstrijd. Wie is volgens jou de mol? Rik zelf gaf als ondersteuning allerlei voetbalstanden aan middels zijn vingers in en uit zijn broekzak. De wedstrijd begint en de tijd zal leren wat de uitkomst wordt. Blijft Fresia ontmaskerd of niet?
Tijdens de opdracht '(af)troeven' zie je voorwerpen die aan 'sport' en met name 'voetbal' doen denken: twee witte palen (twee doelpalen) en een ronde schijf (de witte stip in het voetbalveld). Misschien zijn dit soort dingen een aanwijzing naar Fresia, die sportverslaggeefster en voetbalpresentator is. Het thema 'voetbal' kwam ook nog eens terug toen Rik de uitslagen van de stopgezette klokken bekendmaakte. Hij droeg toen een soort scheidsrechtertenue.

Het woordje 'eigenlijk'
Fresia zegt in het presentatiefilmpje wel DRIE keer het woordje 'eigenlijk''. Zo zegt ze dat "het EIGENLIJK niet heel veel uitmaakt wat de opdracht is". Dat ze "de mol gaat ontmaskeren door EIGENLIJK heel veel te delen met anderen". Ten slotte "Want ik praat sowieso EIGENLIJK wel veel." Er is wat met het gebruik van het woordje 'eigenlijk'. Met het gebruik van dit (overbodige) woord laat je de ander de ruimte om het antwoord zelf in te vullen of zelfs te laten beslissen. Handig? Nee, het is onduidelijk en indirect. Net alsof je je wilt indekken. Laat Fresia dat nou net doen...
« Laatst bewerkt op: 7-01-2022, 23:18:13 door ThaStayFan »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #49 Gepost op: 8-01-2022, 10:57:20 »
Te veel een flapuit voor een mol.
De zin: 'Niemand denkt dat ik de mol ben en dat heeft een reden' zie ik als paniekerig iets moeten verzinnen, dan ga je bijvoorbeeld stoer iets beweren.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2022, 10:59:06 door Run »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #50 Gepost op: 8-01-2022, 15:47:40 »
Te veel een flapuit voor een mol.

Mooie dekmantel  ;)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #51 Gepost op: 8-01-2022, 21:51:45 »
De foto-opdracht deed ze wat mij betreft te goed voor een mol.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #52 Gepost op: 8-01-2022, 22:11:15 »
 ::jaja:: Sowieso ook geen positie waar je wilt zitten als mol
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #53 Gepost op: 8-01-2022, 22:16:41 »
::jaja:: Sowieso ook geen positie waar je wilt zitten als mol

Nee, Fresia streept zich hiermee af wat mij betreft. Ze hebben 0 invloed op datgene waar geld mee te verdienen is en doen hun opdracht veel te goed.

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #54 Gepost op: 8-01-2022, 22:26:34 »
Tegen beter weten in (op basis van vandaag) hoop ik nog steeds dat ze de mol is. Ik vond haar overigens weinig aan het woord, een beetje afzijdig (‘zwijgen’)

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #55 Gepost op: 8-01-2022, 22:45:16 »
Groepsfoto
Fresia staat er weer als een soort voetballer in een elftal op. Ik zie het verborgen thema voetbal steeds terugkomen. Dus ik vermoed dat ze er daarom zo bijstaat.

Afleveringstitel 'Zwijgen'
Ik had de titel gemist, maar merkte zelf al op dat Fresia opvallend stil was deze aflevering. Ze zei niks aan de tafel. Ook niet toen de telefoon afging... Ik vond dat héél vreemd! Was ze niet helemaal lekker ofzo? Moet de regie haar wat onopvallend in beeld brengen, zodat ze wat minder verdacht wordt? Ik begreep het eigenlijk niet, omdat ze juist aangaf heel druk en aanwezig te zijn. Na afloop zag ik de titel 'zwijgen' en snapte ik hem gelijk...
"Spreken is zilver en zwijgen is... goud!" En wat moest er kapot geprikt worden bij de ballonnenopdracht? De gouden ballon. De kandidaten kunnen zo ook de mol ontmaskeren. Goed kijken en luisteren, hè?

2.1 Lopende bandwerk
- Fresia zit in de goede groep, namelijk de laatste. Daar kan je de boel nog verstieren. 'Binnen en buiten bereik' verwijst trouwen weer naar voetbal, waar je natuurlijk vrij en aanspeelbaar moet zijn.
- Fresia doet vrijwel niks goed. Graait een beetje in de bak met rode balletjes. Ja, ze probeert het pingpongballetje redelijk goed te gooien. Ze gooit er (waarschijnlijk) eentje raak voor maar 10 euro! Haha! Juist bij deze opdracht is verreweg het meeste geld te verdienen. Er zitten balletjes van 500, 250 en 150 euro bij, terwijl je met een taart opeten maar 100 euro verdient. Met pingpongballen gooien begint ze en is ze steeds mee bezig zoveel mogelijk te verknallen. En dat lukt prima.
- Weer zie je voorwerpen, die verwijzen naar voetbal: sokken, fles water en balletjes. Een taart met 'mol' en groene balletjes... Ook een hint naar Fresia? Denk het wel!

2.2 Ballonnen prikken
- Het gesprek in de auto gaat over het samen optrekken van Fresia en Everon. Dat had ik al eerder opgemerkt. Later zien we een foto van een meisje en een jongen. Ook Rik refereert aan Fresia en Everon als een bondje.
- Fresia wil niet de laatste zijn. Ze gaat de tweede ronde. En dat is prima, want dan weten en zien anderen niet dat je de gouden ballon kapot prikt. Volgens mij is haar dat niet gelukt. Als je goed kijkt, dan gaat ze met haar prikpunt wel steeds naar de gouden ballonnen toe, maar zit ze steeds net erachter. Ook zie ik haar een teleurgestelde reactie geven aan het einde van de autorit (net nadat ze de laatste ballon kon kapot prikken). Een soort "shit". Het kapot prikken is niet gelukt...
- Ze heeft geen idee wat ze aan rode en groene ballonnen heeft kapot geprikt. Nee, je hebt je alleen gefocust op de gouden ballonnen!
- Ze klapt wel wat matjes en traag. Ze is echt niet enthousiast over de golden boys. Bij het geld klapt ze echt veel te laat. Alert blijven, Fresia.

2.3 Foto-opdracht
- Fresia heeft blijkbaar aangegeven dat ze "edit", want Glenn zet haar bij de lichtgroep (lichttechniek van Milli). Dat is best een goede plek, want daar kan ze de geldfactor bepalen. Goed gespeeld, hoor!
- Fresia doet het hier best goed. Welmoed moet een lok haar hebben. Een rond gezicht met drie haren aan elke kant, kunnen alle vrouwen zijn. Laetitia en Glen hebben allebei met muziek te maken, die kan wel misgaan. Er zijn zeven van de acht geraden en dat is niet best voor een mol.
- Hoezo zegt Rik "linksboven, eh rechtsboven moet ik zeggen". Dat klopt toch niet???
- Bij de elementen wordt ook "de snor" genoemd. Dat verwijst naar Johan Derksen, de voetbalanalist, want die heeft dit als bijnaam. Het is tevens een verwijzing naar het verborgen thema voetbal.

Test en executie
- Je ziet geiten (op gras) in beeld. Welke voetballer heeft deze bijnaam? Juist, Messi! Goat, greatest of all time. De geit dus. Hij won verschillende keren 'de gouden ballon/bal'. :-)
- Fresia blijft op Sahil zitten. Die Sahil kan ver komen in het spel. Fresia wordt niet genoemd door de kandidaten. Sahil wel, door Glen die deze aflevering afvalt.

Alle seinen staan bij mij nog steeds op groen, dat Fresia de mol van Wie is de Mol seizoen 2022 is!
« Laatst bewerkt op: 9-01-2022, 21:23:17 door ThaStayFan »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #56 Gepost op: 8-01-2022, 23:02:19 »
Le Ballon d' Or?

Hilarisch  ::rofl:: ::hug:: Topper!!
citaat thastayfan:
- Bij de elementen wordt ook "de snor" genoemd. Dat verwijst naar Johan Derksen, de voetbalanalist, en tevens een verwijzing naar voetbal.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2022, 23:26:07 door foxhunter »

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #57 Gepost op: 8-01-2022, 23:05:18 »
Mooi lijstje ThaStayFan! Ik ga haar zeker nog niet afstrepen, vind vooral het contrast in gedrag tov vorige week opvallend. Van fanatiek/aanwezig naar iemand die een beetje op de achtergrond is.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #58 Gepost op: 8-01-2022, 23:28:14 »
Le Ballon d' Or?

Hilarisch  ::rofl:: ::hug:: Topper!!
citaat thastayfan:
- Bij de elementen wordt ook "de snor" genoemd. Dat verwijst naar Johan Derksen, de voetbalanalist, en tevens een verwijzing naar voetbal.

Haha. Dank je.
Ik vind 'de geit' (Messi) eigenlijk ook wel goed gevonden. Die heeft vaak de gouden bal gewonnen, he?  ;)
« Laatst bewerkt op: 8-01-2022, 23:31:03 door ThaStayFan »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #59 Gepost op: 8-01-2022, 23:43:00 »
Haha. Dank je.
Ik vind 'de geit' (Messi) eigenlijk ook wel goed gevonden. Die heeft vaak de gouden bal gewonnen, he?  ;)
a Oui.
Ik dacht ik benadruk nog even dat le Ballon d'Or - de gouden bal(lon) -  een OFFICIËLE wereldwijd erkende voetbalprijs is. Maar het is een hint, geen molactie. Met de Snor erbij, wordt het een dubbele hint. Met de geit erbij een driedubbele hint. Dat kan niet genegeerd worden. En Glen heeft in - niet de mol #2 -  de maskerhint flink ondermijnt, met zijn ' aanwijzigingen op sociale media' zijn niet juist.
Waterdicht? Nee, helaas nog niet.