Auteur Topic: [De Mol] Everon Jackson Hooi  (gelezen 70159 keer)

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #60 Gepost op: 22-01-2022, 22:51:05 »
Of staat er 'freak' op zijn shirt? Kan niet zo goed lezen of het een 'e' of 'a' is.  ::)


Er staat duidelijk Freak. Kan een verwijzing zijn naar de mol. Google maar eens naar de betekenis van het woord freak.

Toch is hij niet mijn mol. Wel mijn bijmol  ::rofl::

Offline Shenzi26

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #61 Gepost op: 22-01-2022, 23:26:09 »
Everon draagt een shirt met vlag van Belgie.

In afl 2 waren twee gelijkwaardige takken te zien die leken te zwaaien. Ik heb vorige week niemand naar huis gestuurd en deze week zou ik er dan twee verwachten. Maar kan ook naar Tweeling wijzen, maar Everon is geen tweeling valt wel op het zelfde geslach. 93 dat werd ook getoond en Everon is en bij de opnames 39.

Voorkennis dat Thomas niet zo goed doet, wees in afl 1 Clen met zijn tas aan.

Everon is van 30 mei dus een Tweeling van sterrenbeeld. Net als Laetitia.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #62 Gepost op: 23-01-2022, 13:01:52 »
Opdracht 3 doet hij als allerbeste, opdracht twee ook niet heel mols. De eerste kandidaat waar ik stilaan een penstreep wil doorzetten, maar nog eventjes afwachten.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #63 Gepost op: 23-01-2022, 13:10:44 »
Ondanks dat ik Everon nu op 1 heb staan nu, ben ik ook nog niet 100% overtuigd, al zou 'freak' op zijn shirt best een leuke aanwijzing kunnen zijn.  ;)

Eens dat hij opdracht 3 heel goed leek te doen. Of was het vooral Arno die de punten opmerkte en dat hij ze noemde om de credits te pakken? Daar leken ook anderen mols te doen.

Opdracht 2 vooral jokers gescoord, maar dat geldt voor meer kandidaten.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2022, 15:28:12 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #64 Gepost op: 23-01-2022, 15:22:53 »
Hij lijkt zn emoties te over-acten als een echte soapacteur. Het voelt gespeeld.

1 van de kandidaten die ik nog niet durf af te strepen

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #65 Gepost op: 23-01-2022, 18:30:49 »


  • Everons kandidatenpagina met een overzicht van zijn belangrijkste acties is bijgewerkt tot en met aflevering 4 en vind je hier

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #66 Gepost op: 25-01-2022, 02:04:35 »
Ik las in een ander topic een goede hint naar Everon:

Stemmen. Natuurlijk horen we dingen als ik ben de mol, kennis is macht, maar vlak voor tijd horen we dit:
Hila: Wie is de mol?
Everon: IK hoor je niet.

Het eerste woordje na de vraag Wie is de mol is ik. Geeft hij daarmee antwoord op de vraag van dit spel?

In de categorie Dennis Weening: “Is ego (ipv Edo) de mol?”

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #67 Gepost op: 25-01-2022, 11:48:42 »
Zou misschien een hint kunnen zijn.  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #68 Gepost op: 25-01-2022, 12:29:09 »
Ik las in een ander topic een goede hint naar Everon:

In de categorie Dennis Weening: “Is ego (ipv Edo) de mol?”

Is dat toch Everon? Ik was aan het twijfelen of het Everon of Sahil was die dat zei.
Ik heb deze nog wat aangevuld in het luid sprekers topic:

Hila: "Wie is de mol"
Everon/ Sahil?: "Ik hoor je goed"
Laetitia: "De mol is in ons midden"

Geeft Everon (of Sahil?) het antwoord op de vraag van Hila?
Laetitia geeft hier nog wat aandacht aan, door te stellen dat de mol in ons midden (van deze 3 zinnen) is.

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #69 Gepost op: 26-01-2022, 01:09:51 »
Is dat toch Everon? Ik was aan het twijfelen of het Everon of Sahil was die dat zei.
Ik heb deze nog wat aangevuld in het luid sprekers topic:

Hila: "Wie is de mol"
Everon/ Sahil?: "Ik hoor je goed"
Laetitia: "De mol is in ons midden"

Geeft Everon (of Sahil?) het antwoord op de vraag van Hila?
Laetitia geeft hier nog wat aandacht aan, door te stellen dat de mol in ons midden (van deze 3 zinnen) is.


Ik heb nog een keer met iemand anders ernaar geluisterd (die het bericht niet had gelezen), en die vond het ook heel moeilijk te horen. Toch neigt diegene meer naar de stem van Sahil! Hahaha hoe beďnvloed je wordt door van te voren te “weten” dat het de stem van Everon is  :-X

Wel heel erg opvallend wat erna wordt gezegd inderdaad!
« Laatst bewerkt op: 26-01-2022, 01:12:04 door Elliebellie »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #70 Gepost op: 26-01-2022, 01:22:29 »
Ik heb nog eens geluisterd en dit vergeleken met andere zinnen van Everon en Sahil. Het is heel duidelijk Sahil volgens mij.

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #71 Gepost op: 26-01-2022, 19:30:04 »
Ik heb nog eens geluisterd en dit vergeleken met andere zinnen van Everon en Sahil. Het is heel duidelijk Sahil volgens mij.

Jammer  ::rofl:: dat past niet bij mijn verdenkingen.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #72 Gepost op: 26-01-2022, 20:35:22 »
Ik vond Everon ook verdacht vanwege de eerste vrijstelling en hij ogenschijnlijk niet veel in de kijker werd gezet door de productie.
Maar bij de laatste test wordt hij toch behoorlijk verdacht gemaakt. Fresia die de vraag op hem invult, eerst zegt hem te vertrouwen en bij "hoog spel spelen" dan weer aangeeft dat het voor hem niet uitmaakt of hij jokers heeft (de mol blijft toch in het spel). Kim die openlijk al 2 afleveringen zegt dat hij haar hoofdverdachte is en Arno die eruit gaat nadat hij zegt Everon te vertrouwen.
De productie wil dat we geloven dat Everon de mol is.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #73 Gepost op: 26-01-2022, 21:23:37 »
Ik vond Everon ook verdacht vanwege de eerste vrijstelling en hij ogenschijnlijk niet veel in de kijker werd gezet door de productie.
Maar bij de laatste test wordt hij toch behoorlijk verdacht gemaakt. Fresia die de vraag op hem invult, eerst zegt hem te vertrouwen en bij "hoog spel spelen" dan weer aangeeft dat het voor hem niet uitmaakt of hij jokers heeft (de mol blijft toch in het spel). Kim die openlijk al 2 afleveringen zegt dat hij haar hoofdverdachte is en Arno die eruit gaat nadat hij zegt Everon te vertrouwen.
De productie wil dat we geloven dat Everon de mol is.

Ik vind dat nogal meevallen. Sahil en Kim Lian worden veel verdachter gemaakt, wat ook tot uitreiking komt in de verdenkingen in Nederland. Everon staat een beetje in het midden. Verder moeten wij geloven dat Arno all in is gegaan op Fresia, maar ook dat geloof ik niet. Verdachtmakingen naar Kim Lian,  Sahil en Thomas zijn veel talrijker in beeld geweest.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #74 Gepost op: 26-01-2022, 22:34:13 »
Ja, Kim-Lian en Sahil worden mega-verdacht neergezet. Van Sahil geloof ik eigenlijk niet dat hij nog de mol kan zijn, omdat ik vermoed dat sommige afgevallen kandidaten op hem zaten te tunnelen.

Wel houd ik rekening met de optie dat Kim-Lian nog steeds de mol kan zijn. Maar als ik naar haar acties kijk, haalt ze toch behoorlijk wat geld (onnodig) binnen. Meer dan Everon, naar mijn idee.

Wat het ook niet makkelijk maakt is dat Kim-Lian en Everon elkaar verdenken; misschien gaan ze beide naar de finale en blijkt één van hen de mol?  ::vergroot::
Als Everon het is, dan vind ik zijn molpositie op het strand (afl.2) en dat hij bij de verschillen-opdracht 4 verschillen noemt, niet logisch. Maar wie weet had hij toen pech en was Arno ontzettend goed bezig (waardoor Everon minder goed kon mollen).

Hoe dan ook: Everon is nu mijn hoofdverdachte en dat komt vooral door afl. 1 (al had ik hem even doorgestreept na afl. 2  ::rofl:: )
Als mol heb je twee kansen voor 5000 uit de pot.

1. Een goed pleidooi houden waardoor je onverdacht bent voor de kijker.
2. Ervoor zorgen dat een onverdachte kandidaat je kiest

Everon heeft volgens mij beide gedaan. In zijn pleidooi richtte hij zich meteen naar de kijker (zei zelfs sorry tegen zijn omgeving): de meeste kandidaten leken in shock en gingen meer in op de vraag: 'waarom ben ik niet de mol?'
Maar daarnaast - en wat ik de belangrijkste reden zie voor een rode vlag bij Everon - gaf Glen de vrijstelling aan Everon, omdat Everon goodwill had gekweekt in de groep. Een goede mol weet dit en gaat ook hiermee aan de slag. En dan ga je niet (zoals KL) alleen in een tent liggen, maar heb je contact met iedereen; volgens mij heeft Everon dat gedaan.

Ik vermoed dat Everon best wel eens een mol zou kunnen zijn die ook zijn slag weet te slaan buiten de opdrachten om. Ook in afl. 4 trouwens: nog even hameren op het feit dat Thomas voor de jokers is gegaan, vervolgens loopt hij samen met Fresia (die de telefoon heeft) 'geëmotioneerd' naar buiten en opeens belt Rik voor een opdracht met troeven. Hm, toevallig.  ::vergroot:: Fresia gunt Everon de jokers in de volgende opdracht; wat misschien ook wel verdacht is van Fresia, maar het zou mij niks verbazen als het een spel blijkt te zijn van mol Everon.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline bmol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #75 Gepost op: 27-01-2022, 01:21:43 »
Dat moment dat hij naar buiten loopt vind ik te toevallig!
Ook vind ik opvallend dat fresia nu ineens op Everon zit.

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #76 Gepost op: 27-01-2022, 02:39:12 »
Dit is ook mijn reden voor Everon als hoofdverdachte sinds afl 1. Als je niet kijkt naar de details, maar naar het grote plaatje is het logisch dat de focus van de mol ligt op die -€5000 tijdens de eerste afleveringen. Dan kun je daarna best 2 gouden ballonnen doorprikken etc om minder verdacht te worden.

Als bekendere NL’er van de groep zul je de vrijstelling van een onbekende & onverdachte kandidaat gegund moeten krijgen, want te veel zullen thuis op je stemmen omdat ze je kennen. Overduidelijk is er iets gebeurd waardoor Everon de gunfactor van Glen heeft gewonnen en in Niet de mol vond ook Suzanne dat “heel logisch”. Ze vertelt dat Glen al de avond ervoor aangaf dat hij Everon zou willen helpen als hij dat kon doen, omdat hij het emotioneel zo moeilijk had. Daarnaast had hij ook “verkering” gekregen met Fresia tijdens afl 1. Erg veel lijntjes die de emotionele GTST-acteur heeft uitgezet in 1 aflevering.

Zoals hij zelf zegt in zijn voorstelvideo: “De eigenschappen van een goede mol is toch echt wel weten sympathie te krijgen bij de kandidaten...” ::ok::

Naar mijn mening doen we deze professionele soapacteur dan ook te kort als we denken dat hij de emotionele kandidaten-rol niet kan spelen. Natuurlijk kan ik er ook helemaal naast zitten, want over de andere kandidaten valt ook veel verdachts op te noemen ::rofl::

Ik vermoed dat Everon best wel eens een mol zou kunnen zijn die ook zijn slag weet te slaan buiten de opdrachten om.

Dit is hoe hij zelf zijn spelaanpak beschrijft ::vergroot:::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #77 Gepost op: 27-01-2022, 12:13:13 »
Dat moment dat hij naar buiten loopt vind ik te toevallig!
Ook vind ik opvallend dat fresia nu ineens op Everon zit.

Daar zeg je wat.  ::vergroot:: Ik vond het eigenlijk best wel verdacht van Fresia (geldt ook voor Laetitia trouwens) dat ze haar vrijstelling niet inzette. Beetje dom als je dan toch naar huis zou moeten, met een vrijstelling op zak.

Maar misschien begon ze na dit moment Everon te verdenken, heeft ze zijn reactie getest bij de opdracht die hierop volgde en is ze er vrij zeker van dat hij de mol is? Dan zou het wel weer logischer zijn.

Mooie quote Elliebellie; misschien dat hij dan zijn mol-aanpak beschrijft ipv de spelaanpak?  ::rofl::
Ik denk ook dat hij best goed emotioneel kan spelen; zijn karakter Bing doet dat ook weleens. En het is dan ook bijzonder (lees: verdacht  ;D) dat Suzanne het zo logisch vond dat hij de vrijstelling kreeg. Dat zijn al minimaal drie kandidaten (Glen, Suzanne en waarschijnlijk ook Fresia) die Everon sowieso de vrijstelling gunden.

En ook eens dat er genoeg andere kandidaten zijn die ook nog de mol kunnen zijn, maar bij Everon lijkt voor nu het plaatje het beste te passen (wat overigens niet alles zegt, ik zit er ook weleens naast, haha). Dat hij de vrijstelling gegund krijgt (en kans op -5000), blijf ik het meest verdacht vinden. Grote slag van de mol! (als hij het is natuurlijk  :) )

Edit: na de lasergame (afl. 3) is trouwens het gewonnen bedrag naar beneden bijgesteld, las ik in een ander topic. Dus dat geld moet 'gewonnen' zijn, denk ik, en daarna verdwenen.
Net na die opdracht zagen we Everon dus met geld gooien (niet als enige kandidaat trouwens) en naar de grond duiken; terwijl de rest lekker uitbundig aan het 'feest vieren' was. Ik vind dat nog steeds mega-verdacht. Typisch zo'n moment om wat geld weg te werken, al krijgen we die zekerheid pas in afl. 10.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 27-01-2022, 12:24:11 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline molLin

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #78 Gepost op: 27-01-2022, 13:02:07 »
Dat moment dat hij naar buiten loopt vind ik te toevallig!
Ook vind ik opvallend dat fresia nu ineens op Everon zit.

"En nu wil ik even naar buiten" is jargon voor rokers (Everon paft schijnbaar 2 pakjes per dag weg). Opvallender hier vind ik Fresia die met hem meegaat, die denk ik niet rookt. Het roken zelf zien we niet in beeld dus ze hebben al even gekletst voordat hun gesprek in beeld komt. Er is een toeter te horen als Fresia plotseling opmerkt dat de telefoon gaat.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #79 Gepost op: 27-01-2022, 13:09:02 »
Ik ben even in de war. Was er na het lasergamen nog meer geld weg dan, naast het missende geld van Sahil?

Ik vond dat met geld gooien van Everon inderdaad ook erg verdacht. Ik wist alleen niet dat er nóg meer geld weg was, na die opdracht.