Auteur Topic: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij  (gelezen 78142 keer)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #160 Gepost op: 17-01-2022, 09:03:58 »
Van elke opdracht geld in de pot spelen is ook geen sprake. Denk maar aan Kims vele mogelijke molacties in aflevering 2.

Oh, maar dat wil ik ook zeker niet zeggen hoor. Kim-Lian staat nog steeds hoog op mijn verdachtenlijstje. Het gaat mij puur om het principe dat het niet uit zou maken dat een mol in een opdracht geld in het laatje brengt, zolang daar maar mingeld van iemand anders tegenover staat. Zoals hier bij Hila en Kim-Lian. En de indruk wordt gewekt dat er geen afspraak was tussen Welmoed en Kim-Lian en dat we die 1500 euro helemaal op het conto van Welmoed kunnen schrijven. In zoverre niets aan de hand voor Kim-Lian.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #161 Gepost op: 17-01-2022, 09:21:26 »
Maar dat is toch geen mollen? Dan zou de mol dus elke opdracht geld in de pot kunnen spelen, zolang de andere kandidaten maar eenzelfde bedrag aan mingeld binnenbrengen. Hila speelt 1500 euro uit de pot, en Kim-Lian 1500 euro in de pot, en dat maakt Kim-Lian Mols?

Dat vind ik ook een onzinredenering ja. De mol gaat voor het minimale bedrag in elke opdracht, zeker in Nederland.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #162 Gepost op: 17-01-2022, 11:50:51 »
Maar dat is toch geen mollen? Dan zou de mol dus elke opdracht geld in de pot kunnen spelen, zolang de andere kandidaten maar eenzelfde bedrag aan mingeld binnenbrengen. Hila speelt 1500 euro uit de pot, en Kim-Lian 1500 euro in de pot, en dat maakt Kim-Lian Mols?

Ook eens. Als mol streef je naar geld uit de pot (lijkt mij).
Dan is -1500 (zonder dat te neutraliseren) een veel mooier resultaat dan 0.
Kan natuurlijk ook zijn dat Kim-Lian als mol de actie van Welmoed niet aan zag komen, maar eigenlijk vind ik dat niet zo waarschijnlijk.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #163 Gepost op: 17-01-2022, 14:52:29 »
Ik vind Kim-Lian echt enorm verdacht.....laseropdracht
Ik vond haar daar ook mega mols. Wat kan een mol doen? Veel tijd nemen, en geen geld inbrengen. Ja je kan ook de anderen afschieten ja maar zij verkoos bewust met 2 het veld in te gaan die haar verdenken. Ook al zo mols. Everon bevestigt dat ze alle kistjes wel zijn langsgeweest. Maar toch geen geld. De mol weet natuurlijk waar haar kistje staat en Everon bevestigt dat ze op enig moment van elkaar gescheiden waren. Dat was natuurlijk bij haar kistje. Die ze toen ff niet openkreeg  ::rofl:: ::hypocriet:: Ook dat geld vieren na afloop, ze is er als de kippen bij om het succes te claimen. Mol = held. Mol = Kim-Lian.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #164 Gepost op: 17-01-2022, 15:43:35 »
Veel tijd nemen, en geen geld inbrengen.
Zoveel tijd had ze toch niet genomen? Als ik me nog goed herinner stond na groep 2 de tijd nog zo'n beetje op de helft...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #165 Gepost op: 17-01-2022, 17:58:11 »
misschien omdat de anderen dat als fanatiek kandidaats zien ...even je momentje pakken om dat er goed in te wrijven. En om daarnaast geloofwaardig te blijven naar je bondje toe.

Ja, misschien heeft Kim-Lian vorig jaar gezien dat Renée zich aan de kant liet zetten bij het formeren van de groepjes en dat zij daarom (ook als Mol) juist wel op haar strepen is gaan staan om kandidaats over te komen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #166 Gepost op: 17-01-2022, 18:08:56 »
Precies dat denk ik, Heinz!

Zoveel tijd
Ik weet het maar hoe kun je dit de mol aanrekenen? Blijkbaar is door de productie een fout gemaakt. Slechte tegenstand. Zeeen van tijd waren er voor de opdracht. Wat je ervan kunt zeggen is dat ze de hele hal rond zijn geweest. Meer tijd kun je niet stelen. Het is het maximale wat de mol kon doen. En dan je maar af laten schieten.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #167 Gepost op: 18-01-2022, 10:01:41 »
In het kader van al het goud (gouden masker, gouden ballon, goudkleurige enveloppe voor de uitnodiging van het bal) Kim schrijft haar pleidooi ( althans ze doet een poging) met een gouden pen  ;D

Ze wiebelt erg met de pen dus ik krijg het beeld niet scherp.

Tijdens het fluistergeprek met Hila speelt Kim weer gewoon met een zwarte pen......de gouden pen was dus wel iets speciaals.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #168 Gepost op: 18-01-2022, 15:27:58 »
Zie in de extra beelden KL nog eens benadrukken dat alleen Welmoed niet voor zichzelf is gegaan. Plant ze hier de gedachte: voor de groep gaan betekent uit het spel vallen?  ::rofl::

Maar dat is toch geen mollen? Dan zou de mol dus elke opdracht geld in de pot kunnen spelen, zolang de andere kandidaten maar eenzelfde bedrag aan mingeld binnenbrengen. Hila speelt 1500 euro uit de pot, en Kim-Lian 1500 euro in de pot, en dat maakt Kim-Lian Mols?

Dat zeg ik toch helemaal niet. In tegendeel. Ik stel dat geen mol perfect is en dat ze goed overvallen kan zijn door Welmoed. Ondersteund door het gegeven dat KL na de executie nog meegeeft dat Welmoed het geld in de pot heeft gespeeld en Welmoed dat beaamt. Minder erg als dit gebeurd is omdat Hila natuurlijk 1500 euro uit de pot zou spelen.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2022, 15:38:06 door cinner »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #169 Gepost op: 18-01-2022, 16:04:03 »
Zie in de extra beelden KL nog eens benadrukken dat alleen Welmoed niet voor zichzelf is gegaan. Plant ze hier de gedachte: voor de groep gaan betekent uit het spel vallen?  ::rofl::
Dat doet Hila, maar Kim-Lian gaat er niet tegenin. Misschien had ze zich nog niet helemaal herpakt, ze had toch best een beetje shine op zichzelf kunnen afwentelen?
Nog beter was het geweest om er maar helemaal over te zwijgen, dan had ze later tegen de groep kunnen zeggen dat ze die 1.500 euro hadden afgesproken.

Online Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #170 Gepost op: 18-01-2022, 16:07:19 »
Tijdens het fluistergeprek met Hila speelt Kim weer gewoon met een zwarte pen......de gouden pen was dus wel iets speciaals.

Erg mooi, Moedermol! Ik vraag me af of de barrel (de lange behuizing) wel echt goudkleurig is, maar het tuitje, de clip en het knopje lijken me zeker goud van kleur  ::ok:: Best raar sowieso om een paar dagen later al een andere pen te gebruiken.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #171 Gepost op: 18-01-2022, 16:16:46 »
Welmoed heeft tot nu toe in elke aflevering aangegeven Kim Lian te verdenken. In aflevering 3 schrikt ze erg van de reactie van Kim Lian als ze voorstelt haar spullen te willen doorzoeken, op zoek naar de missende 100 euro van de eerste opdracht.

Ik verwacht dus dat Welmoed aanzienlijk heeft ingezet op Kim Lian. Dat ze is afgevallen, maakt voor mij dat Kim Lian niet de mol is, of er zijn wel heel veel kandidaten die het al door hebben.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #172 Gepost op: 18-01-2022, 17:01:17 »
Ik vermoed dat iedereen op Kim zit en ze in de montage dat nog spannend houden.
Dat de afvaller de mol noemt als verdachte hebben we eindeloos vaker gezien

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #173 Gepost op: 18-01-2022, 17:25:34 »
Of hebben we te maken met een forumgemeenschap die dankzij de proloog-uitzending van afgelopen zomer nagenoeg compleet een tunnel is ingezogen?
Als je al voordat de reeks echt start denkt te weten wie de Mol is, wordt het wel erg moeilijk om nog onbevangen naar de uitzendingen te kijken. Het zou een geniale zet van de productie zijn.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #174 Gepost op: 18-01-2022, 17:31:30 »
Of hebben we te maken met een forumgemeenschap die dankzij de proloog-uitzending van afgelopen zomer nagenoeg compleet een tunnel is ingezogen?
Als je al voordat de reeks echt start denkt te weten wie de Mol is, wordt het wel erg moeilijk om nog onbevangen naar de uitzendingen te kijken. Het zou een geniale zet van de productie zijn.

Ja zo werkt ons brein, je zoekt naar zaken die je mening bevestigen. Je ziet dus wat je wil zien en filtert de rest weg. Dat geldt overigens voor iedereen en dat maakt de mol ook zo leuk!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #175 Gepost op: 18-01-2022, 17:31:45 »
De vraag is dan denk ik vooral: kun je zonder (vooralsnog vermeende) voorkennis stellen dat de mogelijke molacties van Kim-Lian subtiel zijn? Nu lijkt het net alsof alles wat ze doet van-dik-hout-zaagt-men-planken is, maar is dat ook zo? Dat is een oprechte vraag, ik heb namelijk geen idee. Als je er al vanuit gaat dat iemand de Mol is, ga je vanzelf in alles een molactie zien en denken dat het er dik bovenop ligt. Dat ze ook door veel van haar medekandidaten al zo snel verdacht wordt, geeft wel te denken vind ik. Maar okee, het is ook wel utopisch om te denken dat een mol 9 afleveringen onontdekt kan blijven.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #176 Gepost op: 18-01-2022, 17:39:07 »
Mooie vraag Blip, zouden ‘we’ haar ook zo verdacht vinden als ze niet al bij veel mensen in het vizier was? Als je door die bril maar haar acties kijkt valt het misschien wel reuze mee allemaal..en molt ze eigenlijk heel slim en zou ze normaliter minder verdacht worden. Dit is vast iets wat de productie wel voorziet, zouden ze dan wel de schijnwerpers op haar willen richten?


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #177 Gepost op: 18-01-2022, 18:00:00 »
Hoe was dat destijds op IJsland? Toen verdachten heel veel kandidaten meteen als Annemarie. Maar hoe zat dat met dit forum? Zat dat ook vanaf de eerste aflevering vol op Annemarie, of kwam dat pas later?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #178 Gepost op: 18-01-2022, 18:07:21 »
Hoe was dat destijds op IJsland? Toen verdachten heel veel kandidaten meteen als Annemarie. Maar hoe zat dat met dit forum? Zat dat ook vanaf de eerste aflevering vol op Annemarie, of kwam dat pas later?

Op het forum waren Liesbeth en Tim lang veel grotere verdachten, je kan het allemaal terugvinden in het poll-topic van 2012.

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #179 Gepost op: 18-01-2022, 22:30:44 »
Erg mooi, Moedermol! Ik vraag me af of de barrel (de lange behuizing) wel echt goudkleurig is, maar het tuitje, de clip en het knopje lijken me zeker goud van kleur  ::ok:: Best raar sowieso om een paar dagen later al een andere pen te gebruiken.
Die pen is echt wel helemaal goudkleurig. Dat kun je zien aan de (iets) scherpere foto van mij op pagina 6. (Misschien is de foto wel scherper omdat ik geen kopie maak met het Windows Knipprogramma, maar VLC media player één enkel frame laat opslaan als JPG file)
« Laatst bewerkt op: 18-01-2022, 22:32:36 door MartinJ »