Auteur Topic: [Kandidaat] Thomas van Luyn  (gelezen 22438 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #60 Gepost op: 26-01-2022, 15:00:39 »
Het eerste wat Thomas bij terugkomst in NL postte was "Het is volbracht."

Maar dat is geen citaat van Judas Iskariot (de Mol), maar van Jezus Christus (de verlosser).
Hint hij hier dan dat hij degene is die ons verlost van het grote raadsel en is hij degene die de Mol ontmaskert en dus de winnaar?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #61 Gepost op: 26-01-2022, 20:26:54 »
Maar dat is geen citaat van Judas Iskariot (de Mol), maar van Jezus Christus (de verlosser).

Dankjewel, Tunnelgraver, wist ik niet. Je blijft bijleren hier op RealityNet.

Laten we het erop houden dat er zonder Mol geen verlossing mogelijk is. De Mol daarnaast voorkennis heeft en dingen in gang moet zetten voor ons allemaal, omdat de Mol weet dat niemand anders dat doet.

Het lijkt me dat Thomas nogal christelijk is opgevoed. Weet iemand of dat zo is? Zijn vader werkte bij het Nederlands Bijbelgenootschap in Kinshasa, lees ik net op z'n Wiki. Juistem. Dan denk ik dat Thomas nogal Bijbelvast is en dat soort quotes paraat heeft als ik mijn pammetjes. Dan heb je wel een punt  ::jaja::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #62 Gepost op: 26-01-2022, 21:44:49 »
Ja, maar het kan natuurlijk ook de ultieme Mol-actie zijn door zich voor te doen als de verlosser (en die te citeren), maar ondertussen toch stiekem de Mol te zijn. Zullen zijn ouders misschien niet waarderen (en zelfs als blasfemisch beschouwen), maar Thomas zou met dat citaat wellicht bewust mensen op het verkeerde been willen zetten.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #63 Gepost op: 29-01-2022, 21:42:14 »
Thomas is de Jochem van Gelder van dit seizoen. Finale!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #64 Gepost op: 30-01-2022, 14:15:23 »
Bij de zwanen werd hij geroepen naar een zwaan met geld. 'Ik kom! ... niet!' hoorde we hem zeggen. Hoe het geld verdeeld was was weer eens niet te volgens maar er is sowieso veel geld blijven liggen.
Voor de mol had hij de ideale positie, alleen op het water.

Dan liet hij ook nog eens een beeld vallen, als dat in tweeën was gevallen had het zeker geen punt meer opgeleverd.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2022, 14:17:33 door Run »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #65 Gepost op: 31-01-2022, 01:08:43 »
We hebben nu best wel vaak het briefje van 250 euro gezien. Dat zou iets kunnen betekenen. Op het briefje van 250 euro staat een harlekijn, ook wel als Arlequino omschreven. De harlekijn is een grappig figuur, een soort hofnar, maar grappig en een beetje fout. Effe heel simpel aan wie denk je dan? Dan denk je toch aan de Albanese vlag met de tweekoppige adelaar? Namelijk aan Thomas de tweede, Thomas de mol de tweede?  Die onder de tweekoppige vlag van Albanië de tweede kop van Thomas mol is. Die peentjes zweet? Thomas II die in de weerspiegeling van het water Thomas I ziet.

Ik voelde me getriggerd door een opmerking van Thomas in aflevering 5 met "Is dit een dingetje?" Iedereen is van slag met het spel want er ontbreken twee kandidaten. En Thomas: Is dit een dingetje? . Thomas, je bent een grappenmaker. Je zit er als een sukkel bij in de bus, half uitgeslapen, maar weet als enige hoe het zit.
Thomas is heel consequent in zijn harlekijn houding, de grappenmaker, die liedjes zingt en vervormt als het hem uitkomt. Hij lijkt wel een sukkeltje, maar gekleed in het wit in afl. 5. En Everon en Laetitia in het blauw. De rest krijgt en is al gewoon rood (gekleed). Thomas blijft Thomas en gaat niet afvallen, ook zo'n ding Waarom valt Thomas niet al lang af? Nou omdat dat niet kan.
Dus voordat we hier collectief de Kimballenbak ingaan of de Everontunnel verstoppen, denk out of the box, laat je tunnelvisie los, en vraag je af: Waarom heb ik nooit aan Thomas gedacht? Die gast is bere intelligent en komt over als een sukkeltje. Ja hij brengt geld binnen, helemaal met je eens, maar hij is wel verborgen, want volkomen (met enige uitzonderingen|) genegeerd. Zoals Arno al over Laetitia zei : "ijskoud en een dartel hertje", dat geldt ook voor Thomas. De "sukkel harlekijn" is gewoon de mol. Met dank aan Li.

disclaimer: Op opmerkingen maar Thomas brengt geld in de pot ga ik in dit geval niet reageren.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2022, 01:12:55 door foxhunter »

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #66 Gepost op: 31-01-2022, 06:17:51 »
We hebben nu best wel vaak het briefje van 250 euro gezien. Dat zou iets kunnen betekenen. Op het briefje van 250 euro staat een harlekijn, ook wel als Arlequino omschreven. De harlekijn is een grappig figuur, een soort hofnar, maar grappig en een beetje fout. Effe heel simpel aan wie denk je dan? Dan denk je toch aan de Albanese vlag met de tweekoppige adelaar? Namelijk aan Thomas de tweede, Thomas de mol de tweede?  Die onder de tweekoppige vlag van Albanië de tweede kop van Thomas mol is. Die peentjes zweet? Thomas II die in de weerspiegeling van het water Thomas I ziet.

Ik voelde me getriggerd door een opmerking van Thomas in aflevering 5 met "Is dit een dingetje?" Iedereen is van slag met het spel want er ontbreken twee kandidaten. En Thomas: Is dit een dingetje? . Thomas, je bent een grappenmaker. Je zit er als een sukkel bij in de bus, half uitgeslapen, maar weet als enige hoe het zit.
Thomas is heel consequent in zijn harlekijn houding, de grappenmaker, die liedjes zingt en vervormt als het hem uitkomt. Hij lijkt wel een sukkeltje, maar gekleed in het wit in afl. 5. En Everon en Laetitia in het blauw. De rest krijgt en is al gewoon rood (gekleed). Thomas blijft Thomas en gaat niet afvallen, ook zo'n ding Waarom valt Thomas niet al lang af? Nou omdat dat niet kan.
Dus voordat we hier collectief de Kimballenbak ingaan of de Everontunnel verstoppen, denk out of the box, laat je tunnelvisie los, en vraag je af: Waarom heb ik nooit aan Thomas gedacht? Die gast is bere intelligent en komt over als een sukkeltje. Ja hij brengt geld binnen, helemaal met je eens, maar hij is wel verborgen, want volkomen (met enige uitzonderingen|) genegeerd. Zoals Arno al over Laetitia zei : "ijskoud en een dartel hertje", dat geldt ook voor Thomas. De "sukkel harlekijn" is gewoon de mol. Met dank aan Li.

disclaimer: Op opmerkingen maar Thomas brengt geld in de pot ga ik in dit geval niet reageren.

Mooi! Hierom wil ik hem ook nog niet afschrijven tot het moment dat hij er daadwerkelijk uit gaat (of de mol blijkt haha). Ja, hij brengt geld binnen, maar dat doen er meerdere. Hij staat geregeld op sleutelposities

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #67 Gepost op: 31-01-2022, 06:46:37 »
Thomas was een discipel van Jezus. Thomas was Visser van beroep. Van Susan Visser kennen we de hint met de vissersboot. Die hint wordt nu gerecycled en we hadden het allemaal kunnen weten toen  Albanië als bestemming onthuld werd.
Toen zagen we namelijk als een van de eerste beelden de vlag van Albanië wapperen boven de zee met daaronder een vissersboot. In die vissersboot staat een man weerspiegeld in het water. Die vormt een T op zijn kant. Thomas I en II. Die vissersboot hebben we een paar keer terug zien komen. Een eenzame visser op een meer, een eenzame visser op een bootje, om ons nog even ter herinneren aan de eerste boot.
Niks
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
, het is de Visser-T-Hint. Niet voor de happy few die in september keken, maar zichtbaar voor iedereen. In het kader van: "Je had het kunnen weten".
« Laatst bewerkt op: 31-01-2022, 07:02:24 door foxhunter »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #68 Gepost op: 31-01-2022, 10:34:02 »
Altijd leuk jouw bespiegelingen Foxhunter. Wel vanuit een tunnel geredeneerd maar dat vind ik ook leuk om te doen per kandidaat. Ik had na afl 4 al een opsomming geplaatst mbt Thomas, puur omdat hij minst verdacht wordt door kijkers (Maar wel door mede kandidaten). Ondanks dat hij veel geld heeft binnen gehaald de laatste keer, is hij juist meer opgevallen. Toch zie ik duidelijk ongemak bij de executie, slikken en zenuwachtig. Onbewuste menselijke reactie op spanning (zo had ik hem nog niet eerder gezien).

Mbt bootje zie ik ook nog een (tunnel geredeneerde) link naar Fresia: op de vlag van Almere (waar ze is opgegroeid) staat een bootje en de kleuren geel rood en blauw (die veelvuldig terug komen, ook in de rare flitsen van balkjes voorafgaand aan ‘hoog spel’).
Het geel in de vlag staat overigens voor ‘goud’.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #69 Gepost op: 31-01-2022, 11:34:56 »
Thomas blijft Thomas en gaat niet afvallen, ook zo'n ding Waarom valt Thomas niet al lang af? Nou omdat dat niet kan.

Ik ben het met je eens hoor. In augustus had ik bij het bekijken van de proloog twee potentiële kandidaten op mijn radar: Arno en Thomas.
Helaas heb ik bij de pool in eerste instantie op Arno ingezet.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #70 Gepost op: 31-01-2022, 14:38:18 »
Thomas vind het ook fijn om alleen te fietsen/suppen, ‘hoeft ie niet zo na te denken’. Nee snap ik, als mol even lekker rust.
Op de terugweg sommeert ie iedereen zsm terug te komen want anders ben je af! Misschien hadden ze toen nog echt wel even tijd, maar zorgde Thomas voor stress bij de andere kandidaten?

Ja ik vind Thomas deze uitzending gek genoeg het meest verdacht. Dit samen met mijn eerder gevonden hints en de grote gelijkenis tussen studio snugger en het gemaskerd bal, doen mijn tunnel enigszins verschuiven.

Toevoeging: ik vond zijn reactie op het groene scherm oprecht en niet gespeeld. Dit maakt me toch weer aan het twijfelen..
« Laatst bewerkt op: 31-01-2022, 15:06:41 door Rozz75 »

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #71 Gepost op: 31-01-2022, 15:23:25 »
Waarom zou Thomas als mol niet alle tijd nemen om die ene euro erbij te pakken? Waarom verdient Thomas zoveel geld zoals 500 euro met die verdubbelaar?

Thomas kan het absoluut niet zijn in mijn ogen. Wel echt een geweldige kandidaat ::bravo::

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #72 Gepost op: 31-01-2022, 15:33:18 »
Ik kan alleen bedenken dat hij de bedenkingen van zijn mede kandidaten van zich af wil halen, hij wordt vanaf het begin al verdacht.
En als je het omdraait, er is ‘maar’ 750 binnen gebracht en bij het suppen ook maar een klein bedrag.
Overigens hebben ze allemaal hun best gedaan dit keer.
Maar er zijn zeker minpunten te noemen, zeker qua geld. Al is dat bij iedereen zo..

Offline Frietei

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #73 Gepost op: 31-01-2022, 16:09:18 »
'Twee pelikanen vliegen achter een eend'...waarom pelikanen? Die waren namelijk niet nodig voor de code 2811...iedere andere willekeurige vogel had ook volstaan...dus: waarom pelikanen? Als je mij vraagt 'noem tien willekeurige vogelsoorten' zit daar geen pelikaan tussen waarschijnlijk. Hebben we die pelikanen wellicht ergens anders voor nodig dan...voor een hint richting de mol?

Pelikanen zijn een christelijk symbool en staan voor de opoffering van Jezus. Net zoals de eerste woorden van Thomas op social media na aankomst thuis 'het is volbracht'. Wiens laatste woorden waren dat? Die van Jezus. Daarbij is er een meer in Congo waar heel veel pelikanen leven...wie is er geboren in Congo? Thomas! En dat laten de programmamakers ons nou nét ook nog weten tijdens een opdracht op een meer met veel vogels. De vader van Thomas werkte voor een Bijbelgenootschap. De Bijbel gebruikt heel vaak vogels om dingen duidelijk te maken: kortom veel verwijzingen naar vogels ook.

Het is wellicht ver gezocht, ik weet het, maar toch...die pelikanen betekenen iets, weet het 100% zeker.

Verder:

- Het zijn ook nog eens twéé pelikanen: Thomas betekent 'tweeling'
- Uitspraak Rik: 'De T ijd zal het L eren' kun je T L in lezen -> Thomas van Luyn
- Thomas zijn uitspraak: 'let op mijn woorden' (maw: ik ga af en toe hints geven), gespiegeld is dit W M O L, waarbij W de 23e letter van het alfabet is -> 23e MOL
- Bij de opdracht met de sokkels zegt nota bene Thomas bij een symbool/rune die ook duidelijk gezien kan worden als een christelijke ichthus (rechtopstaand visje) dat het een 'omega' is. Lijkt niet echt op een omega vind ik, maar zowel de ichthus als de omega zijn weer christelijke symbolen ('ik ben de alfa en de omega, het begin en het einde') en past óók weer bij de pelikanen en zijn 'het is volbracht' uitspraak.

Waarschijnlijk is dit allemaal helemaal NIETS, maar ik ga toch eens wat meer op Thomas letten en evt christelijke/bijbelse verwijzingen! ;-)
« Laatst bewerkt op: 31-01-2022, 16:24:44 door Frietei »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #74 Gepost op: 31-01-2022, 16:38:23 »
Ik hou ervan Frietei, stukkie terug heb ik eerder ook een opsomming met hints geplaatst na kijken vanuit een Thomas tunnel. Heb best wat gevonden, ook door biechten en een link naar studio snugger (rode loper, stemmen en de trap waar Thomas altijd van afkomt).
En ik weet, vanuit een tunnel vind je altijd vanalles, want dit heb ik ook bij Fresia en Laetitia gedaan, ook daar allerlei hints.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #75 Gepost op: 31-01-2022, 20:14:24 »


  • Thomas' kandidatenpagina met een overzicht van zijn belangrijkste acties is bijgewerkt tot en met aflevering 5 en vind je hier

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #76 Gepost op: 5-02-2022, 22:12:08 »
Ik hoop eigenlijk zo dat Thomas de mol is, ik zou het ze leukste ever vinden. "Oh, ik vis nu een stuur van een duikboot op"  ::bravo::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #77 Gepost op: 5-02-2022, 22:14:44 »
Haha ja!  ::rofl::
Ik geloof het niet helemaal, maar wat zou het leuk zijn!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #78 Gepost op: 5-02-2022, 22:14:56 »
Ik hoop eigenlijk zo dat Thomas de mol is, ik zou het ze leukste ever vinden. "Oh, ik vis nu een stuur van een duikboot op"  ::bravo::

Dit! En anders maar de winnaar.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #79 Gepost op: 5-02-2022, 22:15:05 »
Komt goed.   ;)
« Laatst bewerkt op: 5-02-2022, 22:36:26 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!