Auteur Topic: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren  (gelezen 25175 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #180 Gepost op: 15-02-2022, 21:54:54 »
Met de kennis van nu nogmaals naar het begin van deze aflevering gekeken:

De aflevering start met drie gemaskerde bezoekers van het bal.
De eerste gast zien we volledig van de auto naar Rik lopen, we zien ook de volledige loop op de trap en naar binnen. Bij de andere twee bezoekers zien we dit niet, hier is geknipt. De eerste gast is ongeveer even lang als Rik en lijkt me een vrouw te zien aan de hand en arm die de uitnodiging aan Rik geeft. Bij de twee andere gasten zien we een mannenbeen en schoenen, ze zijn ook langer dan Rik. Rik kijkt bij de tweede bezoeker omhoog als hij de uitnodiging teruggeeft. Aan de manier van voeten neerzetten lijkt mij dit Everon. Zijn dit de finalisten? Dat betekent dat er nog een vrouw moet afvallen.

Heel opvallend dat we bij de eerste bezoeker (de vrouw) als ze de trap oploopt het tikkende klokje horen die we ook horen als de afvallers de uitnodiging voor het bal openen bij hun exit. Is dit de mol?

Nog opvallender: Kim Lian komt bij Rik en als Rik vertelt dat ze onderweg de mollicitaties hebben gezien hoor je ook het tikkende klokje, bij de anderen niet. Is Kim-Lian de mol?


Als de 1e gast naast Rik staat zie je dat ze ongeveer even lang zijn, zoals je zelf al opmerkte.




ff gegoogeld

Rik 180 cm

Everon 181 cm
Thomas 180 cm
Kim - ik vind 164 en 170 cm  :P
Fresia - 160 cm, maar is naar boven afgerond, denk ik  ::vergroot::



Goed gevonden van dat tikkende klokje. Ik zie in de 1e persoon mijn vreesmol Everon. Mannelijk loopje, brede schouders...
« Laatst bewerkt op: 15-02-2022, 21:58:17 door Amethyst »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #181 Gepost op: 15-02-2022, 22:07:12 »
Ik zie daar ook Everon in, of is het het loopje van Thomas? als ik me goed herinner zie je alleen bij de eerste twee personen het kaartje, de derde persoon (kleiner) zie je in een flits voorbij komen en geen kaartje. Is dat de mol die als laatste binnen komt? Of is het bal met 4 finalisten, 3 op uitnodiging, de mol al binnen in het rode gewaad..
zomaar wat ideetjes  ::love::

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #182 Gepost op: 15-02-2022, 22:10:33 »
Ik zie daar ook Everon in, of is het het loopje van Thomas? als ik me goed herinner zie je alleen bij de eerste twee personen het kaartje, de derde persoon (kleiner) zie je in een flits voorbij komen en geen kaartje. Is dat de mol die als laatste binnen komt? Of is het bal met 4 finalisten, 3 op uitnodiging, de mol al binnen in het rode gewaad..
zomaar wat ideetjes  ::love::

Mij lijkt het dat de Mol binnen is want de mol heeft iedereen uitgenodigd en is gastvrouw/gastheer. 

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #183 Gepost op: 15-02-2022, 22:18:54 »
Met de kennis van nu nogmaals naar het begin van deze aflevering gekeken:

De aflevering start met drie gemaskerde bezoekers van het bal.
De eerste gast zien we volledig van de auto naar Rik lopen, we zien ook de volledige loop op de trap en naar binnen. Bij de andere twee bezoekers zien we dit niet, hier is geknipt. De eerste gast is ongeveer even lang als Rik en lijkt me een vrouw te zien aan de hand en arm die de uitnodiging aan Rik geeft. Bij de twee andere gasten zien we een mannenbeen en schoenen, ze zijn ook langer dan Rik. Rik kijkt bij de tweede bezoeker omhoog als hij de uitnodiging teruggeeft. Aan de manier van voeten neerzetten lijkt mij dit Everon. Zijn dit de finalisten? Dat betekent dat er nog een vrouw moet afvallen.

Het gaat om de start van aflevering 1, het gemaskerde bal. Er komen drie genodigden bij Rik die een uitnodiging laten zien en vervolgens naar binnen mogen. Alle afvallers krijgen een uitnodiging voor het bal van Rik bij hun exit gesprek. Deze is duidelijk te zien in de aflevering. Fresia heeft nog geen uitnodiging want ze zit nog in het spel.

De uitnodiging van de 2e bezoeker die bij Rik aankomt voor het bal is goed in beeld. De enveloppen van de uitnodiging zijn verzegeld. Het zegel wordt verbroken bij het openen van de enveloppe en dat gaat natuurlijk niet bij iedereen op dezelfde manier. Onderstaande afbeelding is van de 2e bezoeker. Ik heb deze vergeleken met alle enveloppen van de afvallers en er komt geen enkele overeen met deze.

Edit toegevoegd: Suzanne, Glen, Sahil, Laetitia.

Bij Welmoed, Hila en Arno is de zegel vrijwel onbeschadigd gebleven


Goed speurwerk van die zegels. De envelop van de tweede gast komt inderdaad niet overeen met een van de 7 afvallers. Het is afwachten tot aflevering 8, als daar iemand afvalt kunnen we die weer vergelijken. Als de zegel daar wel hetzelfde is, acht ik de kans groot dat de eerste gast Laetitia is, als dat inderdaad een vrouw is (dan komen de gasten binnen op volgorde van afvallen). Echter lijken Rik en de eerste gast ongeveer even lang, en Laetitia is in werkelijkheid iets kleiner dan Rik. Maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn.
Wat ook nog kan, is dat de tweede gast juist iemand van Welmoed, Hila of Arno is. De zegel is bij hen onbeschadigd gebleven, maar het is nét buiten beeld gelaten hoe Rik de envelop openmaakt. Het kan zijn dat de zegel hier pas beschadigd is geraakt.

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #184 Gepost op: 15-02-2022, 22:29:32 »
Wat ook nog kan, is dat de tweede gast juist iemand van Welmoed, Hila of Arno is. De zegel is bij hen onbeschadigd gebleven, maar het is nét buiten beeld gelaten hoe Rik de envelop openmaakt. Het kan zijn dat de zegel hier pas beschadigd is geraakt.
Zou wel gek zijn dat 't zegel dan ineens weer vast zit aan de envelop i.p.v. aan de "klep"...
De enige die zou kunnen, naar mijn idee, is die van Glen, dat er later nog een stuk afgegaan is met 't verwijderen van dat strookje papier...

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #185 Gepost op: 15-02-2022, 22:35:12 »
Zou wel gek zijn dat 't zegel dan ineens weer vast zit aan de envelop i.p.v. aan de "klep"...

Daar heb je inderdaad gelijk in, dat maakt het een stuk minder aannemelijk.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #186 Gepost op: 15-02-2022, 22:56:17 »
Dat vermoed ik ja, zie ook mijn post verder hierboven #160  waarin ik ook vermeld dat we bij de eerste gast hetzelfde klikkende klokje horen die we horen als de afvallers iedere uitnodiging aan het eind van de aflevering open maken. Is dit de mol?

De eerste persoon is volgens mij een man, staat namelijk een trede lager dan Rik! En je kunt het ook duidelijk aan het mannelijke loopje zien. Everon of Thomas, Thomas heeft een wat hupsend (is dat een woord?) loopje en Everon wat meer waggelend. De tweede ook een man, derde vrouw. Maar geen hele kleine ;-)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #187 Gepost op: 15-02-2022, 23:51:26 »
4 finalisten kan natuurlijk ook, de mol is gastheer/vrouw en wacht binnen in de rode mantel. De andere 3 finalisten arriveren dan bij Rik.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #188 Gepost op: 15-02-2022, 23:52:44 »
Waarom zou de uitnodiging die de kandidaten bij hun exit krijgen fysiek hetzelfde kaartje zijn waarmee ze op het bal komen? Er gaat nog een hele tijd overheen en waarom zouden de kandidaten weer precies die uitnodiging mee moeten nemen. Ik  neem aan dat ze die ook uit kunnen reiken net voordat ze binnenkomen. Ik heb bij een bruiloftsfeest bijvoorbeeld nog nooit de uitnodiging die ik hiervoor kreeg hoeven te tonen bij de ingang.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2022, 23:55:30 door MartinJ »

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #189 Gepost op: 16-02-2022, 00:07:19 »
Omschrijving van wat we bij de intro werkelijk zien.

1. we zien een auto waaruit een kandidaat stapt. Deze persoon toont een envelop aan Rik. Dit hoeft dus geen uitnodiging te zijn. Het kan ook een briefje zijn met ik ben de mol. deze persoon is ongeveer net zo lang als Rik
2. we zien sfeerbeelden.
3. Er komt weer een auto aan en stapt er een persoon uit. Van deze persoon kunnen we geen lengte inschatten (ik niet in ieder geval), maar de schoenen lijken op een op een man te wijzen.
4. We zien wederom sfeerbeelden.
5. We zien een losse envelop.
6. We zien Rik knikken, maar we zien niet of het knikken hoort bij de losse envelop.
7. De persoon die we daarna zien is duidelijk een stuk kleiner dan Rik.
8. Er komt wederom een auto met een persoon. Deze persoon is duidelijk een stuk langer dan Rik.
9. sfeerbeelden
10. De persoon in rood bovenaan de trap.

Dat de vierde persoon Arno is, durf ik wel te zeggen. De overige 3 niet. De mol kan ook met een envelop langs Rik gekomen zijn. Dus of we iets wijzer worden?
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #190 Gepost op: 16-02-2022, 00:09:51 »
1. we zien een auto waaruit een kandidaat stapt. Deze persoon toont een envelop aan Rik. Dit hoeft dus geen uitnodiging te zijn. Het kan ook een briefje zijn met ik ben de mol. deze persoon is ongeveer net zo lang als Rik

Laat me gokken je verdenkt Everon? ::vergroot::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #191 Gepost op: 16-02-2022, 09:32:19 »
Waarom zou de uitnodiging die de kandidaten bij hun exit krijgen fysiek hetzelfde kaartje zijn waarmee ze op het bal komen? Er gaat nog een hele tijd overheen en waarom zouden de kandidaten weer precies die uitnodiging mee moeten nemen. Ik  neem aan dat ze die ook uit kunnen reiken net voordat ze binnenkomen. Ik heb bij een bruiloftsfeest bijvoorbeeld nog nooit de uitnodiging die ik hiervoor kreeg hoeven te tonen bij de ingang.

Zo raar is het niet dat je bij een themafeest bij de ingang je uitnodiging moet laten zien en al helemaal niet als je gecostumeerd en  onherkenbaar bent. Maar dat terzijde.

Het viel me gedurende de serie al op dat de uitnodiging bij alle afvallers in close-up  in beeld wordt gebracht. Het geluid van een tikkende de klok daaronder deed me vermoeden dat er iets mee was. Diezelfde tikkende klok ( De tijd zal het leren  ::vergroot::) horen we ook als de eerste gast de trap oploopt. De combinatie uitnodiging van de mol en tikkende klok lijkt me een verwijzing naar de mol en naar de afleveringstitel. De tikkende klok (=tijd) wijst ons naar de mol.

Die tikkende klok hoor ik ook in het allereerste  begin van aflevering 1 als Rik tegen Kim-Lian zegt dat ze onderweg de mollicitaties hebben gezien.


Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #192 Gepost op: 16-02-2022, 11:42:09 »
Mooie vergelijking van de envelopzegels, Moedermol!

Heel opvallend dat we bij de eerste bezoeker (de vrouw) als ze de trap oploopt het tikkende klokje horen die we ook horen als de afvallers de uitnodiging voor het bal openen bij hun exit. Is dit de mol?

Nog opvallender: Kim Lian komt bij Rik en als Rik vertelt dat ze onderweg de mollicitaties hebben gezien hoor je ook het tikkende klokje, bij de anderen niet. Is Kim-Lian de mol?

Wanneer de eerste gast de trap op loopt, hoor ik geen tikkend klokje, maar voetstappen (die er eventueel onder zijn gemonteerd).

Op het moment dat Rik het tegenover Kim-Lian heeft over de mollicitatie, hoor ik wel getik op de achtergrond, maar daar zit een afwisselend ritme in, geen cadans zoals bij een klok.

(Overigens, de aankomst van de genodigden bij The Royal Palace, helemaal bij het begin van het seizoen, is wellicht later op de avond opgenomen, al dan niet als een retake. Volgens de uitnodiging begint het bal om 19.00 uur. Op 16 september 2021 ging om 18.47 uur in Tirana de zon onder. Wanneer de gasten arriveren, is het al volledig donker.)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #193 Gepost op: 16-02-2022, 13:31:09 »
Iedereen hoort en ziet er ziet andere dingen in en trekt eigen conclusies, enige tunnelvisie zal daar niet vreemd aan zijn  ;)

Het kan zijn dat de afvallers en figuranten ( lokale mensen of crewleden?) al eerder aanwezig zijn en de finalisten pas arriveren als de ontknoping nadert. Lijkt me eigenlijk ook wel logisch dat de finalisten niet tussen de afvallers op het bal rondlopen. Het kan ook een retake zijn maar dat maakt voor het verhaal niet uit denk ik.

Mijn conclusie is vooralsnog dat dit 3 finalisten zijn, of hier dan ook de mol bijzit of dat we 4 finalisten hebben en de mol als gastheer/vrouw  al binnen is blijft nog een vraag. En wie het zijn tja....

Wat betreft het donker worden:
In landen die  veel zuidelijker en verder naar het oosten liggen t.o.v. Nederland  wordt het veel abrupter donker. In Nederland hebben we een langere tijd waarin het schemert. Hoe dichter bij de evenaar hoe korter de schemering, dit omdat de zon een kleiner oppervlakte bestrijkt hij staat immers veel rechter op de aarde.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #194 Gepost op: 21-02-2022, 15:25:30 »
Ik was een weekend uitwaaien langs de kust ;D
De aflevering heb ik wel kunnen zien, inmiddels het forum ook weer bijgelezen. Eerst de aflevering maar terugzien en zien of ik wijzer kan worden wie de mol is.

Wat mij alvast is opgevallen is dat ook de uitnodiging van Thomas niet matcht met de uitnodiging die Rik in zijn handen heeft. Deze heeft dus geen overeenkomst met alle uitnodigingen van de inmiddels afgevallen kandidaten.Foto toegevoegd in het betreffende bericht.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #195 Gepost op: 21-02-2022, 15:56:30 »
Mijn conclusie is vooralsnog dat dit 3 finalisten zijn, of hier dan ook de mol bijzit of dat we 4 finalisten hebben en de mol als gastheer/vrouw  al binnen is blijft nog een vraag. En wie het zijn tja....
Nu we weten wie de finalisten zijn, is de vraag van wie de lakschoenen van de tweede persoon zijn. Niet van Everon zou ik denken, eerder van Arno. Dat doet de vraag rijzen of we alleen finalisten de trap op zien lopen, of mogelijk ook een of meer afvallers.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #196 Gepost op: 21-02-2022, 21:20:49 »
Everon is de Mol:

Shirt met Bird 33, opdracht met tijd stoppen op 11:22 = 33

Daarnaast het volgende m.b.t naam Bird viel me op: B (2e letter alfabet) + I (9e letter alfabet) = 11

R (18e letter alfabet) + D (4e letter alfabet) = 22


Offline WieisdeMol_Gido

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die molloot met die youtubefilmpies.
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #197 Gepost op: 21-02-2022, 21:48:38 »
Ik zit nog eens naar de eerste minuten van het seizoen te kijken.
Rick benoemt tijdens de eerste opdracht dat ze naar de Mollicitaties van de kandidaten konden kijken in de bus.
Nu ben ik die mollicitaties aan het terugkijken, maar mis ik die van Fresia.  ::oink::

Krijgen we de geheimen van de Mol niet te zien, of heb ik deze mollicitatie gemist?

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #198 Gepost op: 21-02-2022, 21:55:10 »
De mollicitaties van Welmoed en Suzanne zijn ook niet in beeld geweest.

Mogelijk interessanter is het feit dat Everon voorafgaande aan (Af)troeven als enige niet in beeld te horen krijgt in welk team hij door de mol is ingedeeld.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2022, 22:00:00 door Delightz »

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #199 Gepost op: 21-02-2022, 21:56:58 »
Ik zit nog eens naar de eerste minuten van het seizoen te kijken.
Rick benoemt tijdens de eerste opdracht dat ze naar de Mollicitaties van de kandidaten konden kijken in de bus.
Nu ben ik die mollicitaties aan het terugkijken, maar mis ik die van Fresia.  ::oink::

Krijgen we de geheimen van de Mol niet te zien, of heb ik deze mollicitatie gemist?

Misschien wou ze niet de mol zijn.