Auteur Topic: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren  (gelezen 25152 keer)

Offline WieisdeMol_Gido

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die molloot met die youtubefilmpies.
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #100 Gepost op: 5-01-2022, 14:04:46 »
Gewoon even "wie mol livestream" op YouTube intypen en je krijgt dit: https://www.youtube.com/watch?v=ypHEiE2Zla0 (Zonder een vlogger erbij is er niet.) Edit: De pleidooien staan ook los op wieisdemol.nl en in de openingsposts van de kandidatentopics
Pleidooien staan uitgeschreven op de kandidatenpagina's (zie menubalk bovenin) en op de eerste pagina's van de kandidatentopics.

Je kunt de hele livestream ook hier terugvinden: https://brtdm-3.stackstorage.com/s/Wk0RNghmgOnuXhc

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #101 Gepost op: 5-01-2022, 18:21:01 »
De persoon in het rode gewaad lijkt me niet al te groot.
Een link naar vergelijkingsmateriaal. De man ( Crown Prince Leka II is zeker 2.05m lang) staat op hetzelfde niveau als onze mol, alleen staat de mol dan iets naar achteren.
https://www.shutterstock.com/nl/editorial/image-editorial/crown-prince-leka-ii-princess-elia-6235837y

Er zijn meer foto's van mensen bovenaan deze trap via meer bekijken, bijvoorbeeld:
https://www.shutterstock.com/nl/editorial/image-editorial/crown-prince-leka-ii-princess-elia-6235837e


Interessant. Kunnen we hiermee zeggen dat Glenn, Everon, Thomas en Arno afvallen?



Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #102 Gepost op: 5-01-2022, 22:12:44 »
Nee dat kan nog niet. Misschien dat er mensen zijn met een perfect 3-D inzicht om een inschatting te maken? Die Prins is een reus, daar had ik me in eerste instantie op verkeken. En onze mol staat ook iets naar achteren op de etage. Dat maakt het lastig. De beste indicatie is denk ik deze betaalde foto die ik dus niet op het forum zet maar alleen een link ernaartoe :
https://www.shutterstock.com/nl/editorial/image-editorial/crown-prince-leka-ii-princess-elia-6235837e

« Laatst bewerkt op: 10-01-2022, 14:46:34 door foxhunter »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #103 Gepost op: 6-01-2022, 04:05:25 »
De tijd zal t leren

11:22

11+22 =

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #104 Gepost op: 6-01-2022, 11:18:59 »
In deze aflevering worden jokers gestolen. Daar lees ik niet zoveel over, terwijl... als Arno na de opdracht niet snel genoeg zijn joker afstaat, dan "herinnert" Rik hem er aan dat hij ook een joker heeft. Waarom doet hij dat niet bij Welmoed? Je zou kunnen zeggen: omdat de joker onheus verkregen is en daarom niet geldt. Maar ook na het maken van de test komt die hele joker niet meer boven water. Niet als "er zijn jokers ingezet, maar die waren niet geldig" en evenmin als "er zijn jokers ingezet" (wat tot een collectieve 'huh' had moeten leiden bij de groep). Wat is hier gaande? Mag Welmoed meer dan anderen?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #105 Gepost op: 6-01-2022, 13:29:57 »
Nee dat kan nog niet. Misschien dat er mensen zijn met een perfect 3-D inzicht om een inschatting te maken? Die Prins is een reus, daar had ik me in eerste instantie op verkeken. En onze mol staat ook iets naar achteren op de etage. Dat maakt het lastig. De beste indicatie is denk ik deze betaalde foto die ik dus niet op het forum zet maar alleen een link ernaartoe :
https://www.shutterstock.com/nl/editorial/image-editorial/crown-prince-leka-ii-princess-elia-6235837e
Klopt, de mol staat ver naar achter, standpunt van de camera is laag, dus hij/zij lijkt kleiner dan hij/zij is. Die prins is idd megalang, dus geen goed vergelijkingsmateriaal.

Maar kijk eens op die foto die je linkt, die vrouw helemaal achteraan. die staat ook naar achteren maar steekt toch een heel stuk meer boven die pilaren van de trap uit. En let ook op de horizontale lijnen van de kozijnen die door het gordijn schijnen. Het lijkt er toch wel echt op dat de mol bij de kleinere helft zit, maar helemaal zeker durf ik er geen mensen op af te strepen.



Bij de mol is de foto dichter op de trap genomen en meer groothoek omhoog, wat wel vertekend.
« Laatst bewerkt op: 6-01-2022, 13:42:44 door Theovv »

Offline tsnelting

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #106 Gepost op: 6-01-2022, 13:43:53 »
Nee dat kan nog niet. Misschien dat er mensen zijn met een perfect 3-D inzicht om een inschatting te maken? Die Prins is een reus, daar had ik me in eerste instantie op verkeken. En onze mol staat ook iets naar achteren op de etage. Dat maakt het lastig. De beste indicatie is denk ik deze betaalde foto die ik dus niet op het forum zet maar alleen een link ernaartoe :
https://www.shutterstock.com/nl/editorial/image-editorial/crown-prince-leka-ii-princess-elia-6235837e

Ik vond deze foto. Misschien helpt die. Het lijkt erop dat het muurtje onder het raam toch wel hoog is. Er lijkt iemand te staan die met het hoofd maar net er bovenuit komt. Dat zou betekenen dat de diepte van dat plateau behoorlijk is en 'de mol' dus niet per se klein hoeft te zijn.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #107 Gepost op: 6-01-2022, 13:52:33 »
Ik vond deze foto. Misschien helpt die. Het lijkt erop dat het muurtje onder het raam toch wel hoog is. Er lijkt iemand te staan die met het hoofd maar net er bovenuit komt. Dat zou betekenen dat de diepte van dat plateau behoorlijk is en 'de mol' dus niet per se klein hoeft te zijn.
Zie ook mijn post boven je, daar staan ook mensen verder naar achter, die toch een stuk hoger uitsteken boven de trappilaren. Maar misschien staat de mol nog verder naar achteren, dat kan.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #108 Gepost op: 6-01-2022, 15:15:54 »
In deze aflevering worden jokers gestolen. Daar lees ik niet zoveel over, terwijl... als Arno na de opdracht niet snel genoeg zijn joker afstaat, dan "herinnert" Rik hem er aan dat hij ook een joker heeft. Waarom doet hij dat niet bij Welmoed? Je zou kunnen zeggen: omdat de joker onheus verkregen is en daarom niet geldt. Maar ook na het maken van de test komt die hele joker niet meer boven water. Niet als "er zijn jokers ingezet, maar die waren niet geldig" en evenmin als "er zijn jokers ingezet" (wat tot een collectieve 'huh' had moeten leiden bij de groep). Wat is hier gaande? Mag Welmoed meer dan anderen?
Er worden geen jokers gestolen maar er worden jokers niet ingeleverd. Het hele verhaal van de jokers luidt als volgt.
Suzanne en Thomas vinden 1 joker bij de rode draad opdracht die Thomas als eerste kan pakken omdat Suzanne het kistje vasthield.
Bij de draaischijf vinden Laetitia en Welmoed 2 jokers. Welmoed pakt ze uit het kistje en houdt ze vervolgens achter haar rug.
Bij de doolhof vinden Arno en Hila 2 jokers in het kistje. Ze pakken elk één joker eruit.
Bij de boomstam zijn eerst Welmoed en Laetitia bezig en roepen de hulp in van Arno met de woorden: help hier even mee want hier zitten 3 jokers in en dan hebben we er alle drie één. De sleutel breekt af en Arno loopt weg.
Bij de Jenga toren zijn ze met zijn allen bezig. Als het kistje omhoog is getakeld en het slot eraf is gehaald valt het weer naar beneden en vallen de 2 jokers eruit. Welmoed hengelt met een stok één van deze 2 jokers uit de toren. Hila is met een stok aan de andere kant bezig om de joker eruit te krijgen en we zien een andere hand deze joker pakken. Dit moet de hand van Suzanne zijn geweest.

Later zien we beelden van Welmoed en Laetitia die de 3 jokers van de boomstam uit het kistje halen en besluiten om deze 3 jokers achter te houden, Welmoed 2 en Laetitia 1.

Het inleveren van de jokers gaat langzaam (krekelgeluiden krrr krrr volgens biecht van Kim-Lian).
Laetitia toont de eerste en Thomas nummer 2. Hila zwaait met haar handen: drie. Suzanne doet een hand achter haar rug: vier. Welmoed pakt uit beide zakken een joker: vijf, zes. (Fresia zegt nog ik zag jou). Aangezien iedereen behalve Arno jokers heeft ingeleverd vraagt Rik of Arno er ook een heeft. Ze draaien zich nu allemaal naar Arno en die moet nu wel zijn joker tevoorschijn halen. Aangezien deze joker achter zijn gulp zit zegt iemand lachend: die mag je zelf houden. Iedereen heeft nu dus een joker ingeleverd en dit lijkt dus het einde te zijn, waarop Rik zegt: zeven jokers, gefeliciteerd daarmee.

Ik vind het heel normaal dat Rik niet vroeg of iemand nog jokers had achtergehouden. Iedereen heeft immers de jokers ingeleverd die hij of zij in wilde leveren.
Bij de test hebben Laetitia en Welmoed één joker ingezet. Welmoed heeft er dus nog eentje over.
« Laatst bewerkt op: 6-01-2022, 15:33:04 door MartinJ »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #109 Gepost op: 6-01-2022, 15:39:33 »
Maar Rik weet wel dat niet alle jokers zijn ingeleverd.
Als hij zijn administratie heeft gedaan zegt hij: " nul euro in de pot en jullie wat jokers minder".

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #110 Gepost op: 6-01-2022, 15:56:27 »
Met je eens dat Rik dit weet. Maar hij gaat toch niet zeggen: heeft er iemand misschien nog wat jokers achtergehouden? Hij heeft iedereen de kans gegeven om de jokers in te leveren die hij of zij in wilde leveren. Niks mis mee wat mij betreft.
« Laatst bewerkt op: 6-01-2022, 15:58:42 door MartinJ »

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #111 Gepost op: 6-01-2022, 15:59:42 »
Er worden geen jokers gestolen maar er worden jokers niet ingeleverd.
Nou... het kistje is niet open he, dus het is op z'n minst twijfelachtig of ze deze mogen pakken.
Citaat
Aangezien iedereen behalve Arno jokers heeft ingeleverd vraagt Rik of Arno er ook een heeft. Ze draaien zich nu allemaal naar Arno en die moet nu wel zijn joker tevoorschijn halen. ... Ik vind het heel normaal dat Rik niet vroeg of iemand nog jokers had achtergehouden.
Niet helemaal: als iedereen (met ferme tegenzin) jokers laat zien, dan zegt Rik: "Arno???". Daarmee impliceert hij dat iedereen met de billen bloot moet. En daarom had het in de lijn gelegen als hij (aan de groep als geheel of aan Welmoed en Laetitia direct) had gevraagd "Zijn dat ze allemaal"?
Citaat
Bij de test hebben Laetitia en Welmoed één joker ingezet. Welmoed heeft er dus nog eentje over.
Ja, dat weten wij. Maar dat heeft hij niet gezegd en in het kader van het lekker opporren van de sfeer was het best aardig geweest als ie dat wel gedaan had.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #112 Gepost op: 6-01-2022, 16:10:08 »
Nou... het kistje is niet open he, dus het is op z'n minst twijfelachtig of ze deze mogen pakken.
Als de sleutel niet was afgebroken dan inderdaad twijfelachtig. Maar nu wel gerechtvaardigd in mijn ogen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #113 Gepost op: 6-01-2022, 16:57:15 »
Met je eens dat Rik dit weet. Maar hij gaat toch niet zeggen: heeft er iemand misschien nog wat jokers achtergehouden? Hij heeft iedereen de kans gegeven om de jokers in te leveren die hij of zij in wilde leveren. Niks mis mee wat mij betreft.

Nou, hij dropt het wel in de groep door te zeggen dat de troevers wat jokers minder hebben. Dat het daarna in de groep is besproken blijkt wel uit de pleidooien  van Hilla en Suzanne.  Allebei benoemen ze in hun pleidooi dat er jokers zijn achtergehouden. Welmoed geeft in haar pleidooi aan dat iedereen het achterhouden aan haar gezicht kon zien.

Offline geennaam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #114 Gepost op: 6-01-2022, 17:03:57 »
Heb nog niet zoveel voorbij zien komen over de openingsbeelden/ het bal. Klopt t dat t wat de datum dan betreft al de onthulling kan zijn van de mol? Of kan er dan nog eerst een andere ontmaskering/ wending zijn?
En als de afvallers zich tussen de mensen begeven in t zwart, lijkt 1 ervan inderdaad erg op Welmoed( zie ook Gido’s video).

Offline Hopper

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #115 Gepost op: 6-01-2022, 17:16:19 »
Viel mij ook op dat deze beelden nog door niemand in detail zijn bestudeerd.
Heb paar minuutjes hieraan besteedt en volgens mij is Everon ook goed te herkennen tussen de mensen in zwart met zijn baardje. Daarnaast denk ik Fresia te herkennen middels lengte en vorm van kin/gezicht.

Wat betreft de gemaskerde in rood, nemen veel mensen aan dat dit de Mol is, maar het kan bijvoorbeeld ook de winnaar zijn, die vervolgens de mol aan zal wijzen binnen de groep mensen in 't zwart. Kaaklijnen van het "rode" masker zijn vrij scherp en lijken enigszins overeen te komen met Hila maar dit laatste is meer gevoelsmatig dan feitelijk onderbouwd. Wellicht kunnen de betere beeldbewerkers iets met deze beelden.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #116 Gepost op: 6-01-2022, 17:18:35 »
Nou, hij dropt het wel in de groep door te zeggen dat de troevers wat jokers minder hebben. Dat het daarna in de groep is besproken blijkt wel uit de pleidooien  van Hilla en Suzanne.  Allebei benoemen ze in hun pleidooi dat er jokers zijn achtergehouden. Welmoed geeft in haar pleidooi aan dat iedereen het achterhouden aan haar gezicht kon zien.
Mee eens, maar ik denk dat we iets anders bedoelen. Ik vind het terecht dat Rik duidelijk laat blijken dat er jokers zijn achtergehouden, als hij dit maar niet doet op het moment dat de jokers moesten worden ingeleverd. En dat deed hij volgens mij ook niet.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #117 Gepost op: 6-01-2022, 17:33:56 »
Viel mij ook op dat deze beelden nog door niemand in detail zijn bestudeerd.
Heb paar minuutjes hieraan besteedt en volgens mij is Everon ook goed te herkennen tussen de mensen in zwart met zijn baardje. Daarnaast denk ik Fresia te herkennen middels lengte en vorm van kin/gezicht.

Wat betreft de gemaskerde in rood, nemen veel mensen aan dat dit de Mol is, maar het kan bijvoorbeeld ook de winnaar zijn, die vervolgens de mol aan zal wijzen binnen de groep mensen in 't zwart. Kaaklijnen van het "rode" masker zijn vrij scherp en lijken enigszins overeen te komen met Hila maar dit laatste is meer gevoelsmatig dan feitelijk onderbouwd. Wellicht kunnen de betere beeldbewerkers iets met deze beelden.

Dit heb ik mij ook afgevraagd, waarom zou dit de mol zijn? Rood is de kleur van de afvaller/verliezer. Het kan ook dat; net zoals vorig jaar, eerst de verliezer bekend gemaakt wordt en dat vervolgens de winnaar en de mol  van links en rechts het bordes op komen lopen.

In de Vlaamse mol wordt altijd eerst de winnaar bekend gemaakt en vervolgens komt de mol altijd mysterieus op  maar bij WIDM gaat het toch meestal anders.

Offline RicoMolloot

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #118 Gepost op: 6-01-2022, 17:36:01 »
Wat betreft de gemaskerde in rood, nemen veel mensen aan dat dit de Mol is, maar het kan bijvoorbeeld ook de winnaar zijn, die vervolgens de mol aan zal wijzen binnen de groep mensen in 't zwart. Kaaklijnen van het "rode" masker zijn vrij scherp en lijken enigszins overeen te komen met Hila maar dit laatste is meer gevoelsmatig dan feitelijk onderbouwd. Wellicht kunnen de betere beeldbewerkers iets met deze beelden.

Wat een fijne gedachte….. het kan ook de winnaar zijn! Kortom, speur je suf, analyseer iedereen in het zwart, maar we weten het pas als het moment daar is! Nadat de Winnaar bekend gemaakt is, wordt de Mol ontmaskerd tussen alle andere mensen in het zwart. Of toch niet?  ::oink::

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #119 Gepost op: 6-01-2022, 18:26:20 »
Viel mij ook op dat deze beelden nog door niemand in detail zijn bestudeerd.
Heb paar minuutjes hieraan besteedt en volgens mij is Everon ook goed te herkennen tussen de mensen in zwart met zijn baardje. Daarnaast denk ik Fresia te herkennen middels lengte en vorm van kin/gezicht.

Wat betreft de gemaskerde in rood, nemen veel mensen aan dat dit de Mol is, maar het kan bijvoorbeeld ook de winnaar zijn, die vervolgens de mol aan zal wijzen binnen de groep mensen in 't zwart. Kaaklijnen van het "rode" masker zijn vrij scherp en lijken enigszins overeen te komen met Hila maar dit laatste is meer gevoelsmatig dan feitelijk onderbouwd. Wellicht kunnen de betere beeldbewerkers iets met deze beelden.

Ik heb wat beelden bekeken en wie daar zogenaamd te zien zouden zijn, maar daar lijken me geen conclusies aan te kunnen worden verbonden. Een kaaklijn of baardje 100% herkennen lijkt me heel lastig. En we weten niet eens zeker of er alleen kandidaten lopen of ook figuranten.