Auteur Topic: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren  (gelezen 25748 keer)

Offline Cornelis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #220 Gepost op: 23-02-2022, 21:16:34 »
Ik ben er eigenlijk wel zeker van dat er een grote betekenis achter deze titel zit, de titels van de andere afleveringen zijn allemaal 1 woord.

Maar wat  ::vergroot:: iets met de tijd-klokjes die in beeld komen misschien? Of moeten we het niet te letterlijk nemen maar anders zien..

Als je de titel letterlijk neemt, wordt feitelijk gezegd dat 'de tijd' duidelijk maakt wie de mol is. Tijd is een duidelijk een thema dit seizoen. 11+22 = 33 minuten. De lengte van ongeveer een aflevering van GTST. De klokkentoren met 20 uur en 20:33.   Tijd lijkt toch vooral aan Everon te koppelen te zijn.
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #221 Gepost op: 23-02-2022, 21:25:21 »
Als je de titel letterlijk neemt, wordt feitelijk gezegd dat 'de tijd' duidelijk maakt wie de mol is. Tijd is een duidelijk een thema dit seizoen. 11+22 = 33 minuten. De lengte van ongeveer een aflevering van GTST. De klokkentoren met 20 uur en 20:33.   Tijd lijkt toch vooral aan Everon te koppelen te zijn.

 gtst aflevering is 23 min zonder reclame. Begint vrijwel altijd om 20.10 zo dat mensen niet meer naar andere zender kan zonder iets te missen van gtst.

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #222 Gepost op: 23-02-2022, 21:29:23 »
Als je de titel letterlijk neemt, wordt feitelijk gezegd dat 'de tijd' duidelijk maakt wie de mol is. Tijd is een duidelijk een thema dit seizoen. 11+22 = 33 minuten. De lengte van ongeveer een aflevering van GTST. De klokkentoren met 20 uur en 20:33.   Tijd lijkt toch vooral aan Everon te koppelen te zijn.

Yes, maar denk ook dat we het kunnen linken aan de andere afleverings titels. Aangezien de titel van afl 1 een zinnetje is en de rest van de afleveringen allemaal 1 woord zijn.

Ik zat ook nog te denken aan 11:22 letterlijk nemen, dus 11 gedeeld door 22. Dan kom je op 0,5 maar hier kan ik verder ook niks mee. Heb geprobeerd de middelste letters te pakken maar dat komt op niks uit

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #223 Gepost op: 23-02-2022, 21:30:18 »
Oja, en natuurlijk goede TIJDEN slechte TIJDEN

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #224 Gepost op: 23-02-2022, 23:34:48 »
Er is ook nog steeds mijn idee, van de bijbelverwijzing. Niet dat ik zelf zo gelovig ben, en het is ook geen programma van KRO/NCRV, maar het zou alsnog kunnen. Er waren toen nauwelijks reacties op...

Edit: Even mijn post weer opgezocht, die was in de titels thread:
Aflevering 1: de tijd zal het leren. De tijd was 11:22. Wat kan 11:22 zijn? Een bijbelvers misschien?
11:22 Een mooie vrouw zonder verstand is als een gouden ring in de neus van een varken.
De gouden ring, is toch wel weer een heel erg sterke hint richting de Gouden Televizier-ring?
« Laatst bewerkt op: 23-02-2022, 23:40:01 door Grabmill »

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #225 Gepost op: 24-02-2022, 08:01:12 »
Er zijn maar twee die de 100 euro gestolen kan hebben dat zijn Kim en Fresia. Kim is meest logisch  kandidaat/mol die het gedaan heeft.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #226 Gepost op: 24-02-2022, 08:28:31 »
Er is ook nog steeds mijn idee, van de bijbelverwijzing. Niet dat ik zelf zo gelovig ben, en het is ook geen programma van KRO/NCRV, maar het zou alsnog kunnen. Er waren toen nauwelijks reacties op...

Edit: Even mijn post weer opgezocht, die was in de titels thread:
Aflevering 1: de tijd zal het leren. De tijd was 11:22. Wat kan 11:22 zijn? Een bijbelvers misschien?
11:22 Een mooie vrouw zonder verstand is als een gouden ring in de neus van een varken.
De gouden ring, is toch wel weer een heel erg sterke hint richting de Gouden Televizier-ring?

Helemaal niet gek hoor!
De tijden die 11:22 moesten benaderen, werden onthuld in het Christelijk klooster vlakbij het fort. Dus misschien was dat de link! Edit: Was wishful thinking. De onthulling was in het museum bij het fort.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2022, 09:54:58 door annebeestje »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #227 Gepost op: 24-02-2022, 09:24:32 »
Ter info. In de bijbel staat o.a. het boek Spreuken.
Van dit boek Spreuken hebben jullie het over hoofdstuk 11 vers 22.
Het is dus niet bijbel 11:22 maar Spreuken 11:22.
Vroegere vertalingen hebben het over bagge in plaats van ring.


Offline geennaam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #228 Gepost op: 24-02-2022, 09:44:08 »
Werd al ergens eerder genoemd, maar 11:22 kan ook gewoon verwijzen naar 1:2, dus een half.

Moet ook denken aan “ de mol is in ons midden” ( met als midden =half)

Verder alleen nog geen idee wat het dan kan betekenen? ???
« Laatst bewerkt op: 24-02-2022, 10:33:41 door geennaam »

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #229 Gepost op: 24-02-2022, 13:13:19 »
Ik denk eerlijk gezegd dat die 11:22 correspondeert met 1-1-22 en 11 deelnemers, seizoen 22, niet meer dan dat. ‘De tijd zal het leren’ zal slaan op wie de mol is en of er 5000 uit de pot of in de pot zou gaan. Ingewikkelder dan dit hoeft het niet te zijn, toch?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #230 Gepost op: 25-02-2022, 14:01:56 »
Werd al ergens eerder genoemd, maar 11:22 kan ook gewoon verwijzen naar 1:2, dus een half.

Moet ook denken aan “ de mol is in ons midden” ( met als midden =half)

Verder alleen nog geen idee wat het dan kan betekenen? ???

Er is al gesuggereerd dat Kim-Lian letterlijk in het midden van de kandidaten komt als je op alfabet gaat. Je kan natuurlijk alleen een "middelste" kandidaat krijgen, bij een oneven aantal. Vandaar 11 kandidaten dit jaar? Bij de pleidooien kwamen de kandidaten in alfabetische volgorde aan de beurt.
Ook naar Kim-Lian, de letter K is de elfde letter.
En ook naar Kim-Lian, zij presenteert 50/50. Half/half.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #231 Gepost op: 25-02-2022, 19:07:06 »
Er is al gesuggereerd dat Kim-Lian letterlijk in het midden van de kandidaten komt als je op alfabet gaat. Je kan natuurlijk alleen een "middelste" kandidaat krijgen, bij een oneven aantal. Vandaar 11 kandidaten dit jaar? Bij de pleidooien kwamen de kandidaten in alfabetische volgorde aan de beurt.
Ook naar Kim-Lian, de letter K is de elfde letter.
En ook naar Kim-Lian, zij presenteert 50/50. Half/half.

De letter i kan je ook zien als een I dan krijg je KIM-LIAN = 11. Maar die vind ik vergezocht. De 11e letter is K is meer een WIDM hint.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #232 Gepost op: 27-02-2022, 10:20:19 »
Het gaat om de start van aflevering 1, het gemaskerde bal. Er komen drie genodigden bij Rik die een uitnodiging laten zien en vervolgens naar binnen mogen. Alle afvallers krijgen een uitnodiging voor het bal van Rik bij hun exit gesprek. Deze is duidelijk te zien in de aflevering. Fresia heeft nog geen uitnodiging want ze zit nog in het spel.

De uitnodiging van de 2e bezoeker die bij Rik aankomt voor het bal is goed in beeld. De enveloppen van de uitnodiging zijn verzegeld. Het zegel wordt verbroken bij het openen van de enveloppe en dat gaat natuurlijk niet bij iedereen op dezelfde manier. Onderstaande afbeelding is van de 2e bezoeker. Ik heb deze vergeleken met alle enveloppen van de afvallers en er komt geen enkele overeen met deze.

Edit toegevoegd: Suzanne, Glen, Sahil, Laetitia.

Bij Welmoed, Hila en Arno is de zegel vrijwel onbeschadigd gebleven

Edit 2 Om het compleet te maken  de uitnodiging van Thomas toegevoegd. Deze matcht ook niet met de uitnodiging die Rik vastheeft.

Is dit nu de bevestiging? Bij alle afvallers hebben we de enveloppe met lakzegel in beeld gezien.

Als Rik de enveloppen aan de finalisten geeft zien we hééél opvallend de achterkant met zegel in beeld. Rik vestigt er nog even de aandacht op door met zijn vinger langs de onderkant te vegen.

Behalve bij Kim........De tijd zal het leren  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 27-02-2022, 10:23:03 door Moedermol »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #233 Gepost op: 27-02-2022, 10:52:07 »
 ::ok:: lekker speurwerk

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #234 Gepost op: 27-02-2022, 12:42:08 »
Kaart nr.30 in het tarot kaartenpakje..


Offline molLin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #235 Gepost op: 27-02-2022, 17:52:43 »
Is dit nu de bevestiging? Bij alle afvallers hebben we de enveloppe met lakzegel in beeld gezien.

Als Rik de enveloppen aan de finalisten geeft zien we hééél opvallend de achterkant met zegel in beeld. Rik vestigt er nog even de aandacht op door met zijn vinger langs de onderkant te vegen.

Behalve bij Kim........De tijd zal het leren  ::jaja::

Het valt mij juist op dat de lakzegels identiek zijn. Het is dezelfde envelop twee keer in beeld.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #236 Gepost op: 27-02-2022, 20:58:44 »
Uiteraard zijn de lakzegels identiek, deze worden met een stempel gemaakt ;)

Het kan zijn dat het zelfde shot 2x is ingemonteerd maar dat maakt niet uit want waarom alleen inmonteren bij Fresia en Everon en niet bij Kim?

Ik heb er nog eens naar gekeken maar volgens mij zie ik aan de stand van de wijsvinger van Rik en de schaduwen van zijn vingers verschil maar dat zijn details die volgens mij er niet toe doen.

Offline RicoMolloot

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #237 Gepost op: 27-02-2022, 21:46:36 »
Uiteraard zijn de lakzegels identiek, deze worden met een stempel gemaakt ;)

Het kan zijn dat het zelfde shot 2x is ingemonteerd maar dat maakt niet uit want waarom alleen inmonteren bij Fresia en Everon en niet bij Kim?


Het is twee keer dezelfde enveloppe. Niet omdat het met een stempel wordt gemaakt maar omdat de lakdruppel van gesmolten lak hetzelfde is. En dus hetzelfde stukje film is gebruikt.
Maar blijft staan dat het de vraag is waarom het niet bij Kim is ingemonteerd. Dat kan een hint zijn (maar is het niet - sorry MolTunnel).

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #238 Gepost op: 27-02-2022, 23:43:04 »
Resumé van eerdere posts:

Het verhaal van deze enveloppen met lakzegel begint al in afl.1 ( De tijd zal het leren)

Bij het gemaskerd bal zien we Rik de uitnodigingen van de genodigden aannemen. 1 enveloppe met lakzegel zien we in close-up.

Vervolgens zien we aan het eind van iedere aflevering een close-up van de enveloppe van de afvaller van die aflevering  met het geluid van een tikkend klokje eronder gemonteerd.( de tijd zal het leren) Geen enkel gebroken lakzegel van een afvaller komt overeen met de enveloppe die Rik aannam. Zien we de finalisten aankomen bij het bal?

In de finale zien we dat Rik de finalisten ook een enveloppe met zegel geeft. Alleen bij Kim zien we geen zegel. Al eerder hebben we genoemd dat de mol geen uitnodiging ontvangt want de mol is immers gastheer/vrouw en de verzender van al die uitnodigingen...

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #239 Gepost op: 28-02-2022, 03:23:37 »
Ik denk eerlijk gezegd dat die 11:22 correspondeert met 1-1-22 en 11 deelnemers, seizoen 22, niet meer dan dat. ‘De tijd zal het leren’ zal slaan op wie de mol is en of er 5000 uit de pot of in de pot zou gaan. Ingewikkelder dan dit hoeft het niet te zijn, toch?

Dit denk ik ook. Mooie hint naar mol Everon.