Auteur Topic: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven  (gelezen 27910 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #160 Gepost op: 7-02-2022, 13:05:26 »
Was mij ook al opgevallen en wat het voor mij nog sterker maakt: De som 3-0 = 5 : Everon is geboren op 30-05!  :o Vind ik toch wel heel toevallig. Deze 2 dingen bij elkaar.

Ja mooie idd

En dat hij daarna proost en de fles openmaakt: “op 0 euro in de pot!”  ::rofl::

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #161 Gepost op: 7-02-2022, 13:07:29 »
Hij loopt ook echt over die 30-5 heen te paraderen. Haast om het even goed in beeld te brengen. Want om de opdracht op te lossen lijkt het me niet handig.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #162 Gepost op: 7-02-2022, 14:01:34 »
Hij loopt ook echt over die 30-5 heen te paraderen. Haast om het even goed in beeld te brengen. Want om de opdracht op te lossen lijkt het me niet handig.

Laetitia deed hetzelfde. Bleef meerdere keren in de nul staan, waardoor je er (als je 3-0 kantelt) M-O-L(aetitia) in zou kunnen zien.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #163 Gepost op: 7-02-2022, 14:54:04 »

Was hij echt de enige waarbij het team niet genoemd werd? In mijn herinnering kwamen meer kandidaten maar heeel kort in beeld en werd dat niet genoemd.

Wat denken jullie ervan dat je Rik iedereen succes hoort wensen, behalve Laetitia?

Hij wenst Everon ook geen succes.

Bij de laatste kandidaten wordt het verhaaltje gecombineerd.
Terwijl Rik tegen Arno zegt, "je bent ingedeeld bij het team Troeven", zie je Laetitia voor hem staan. Hetzelfde gebeurt met Everon, Fresia en Glen, allen ingedeeld bij Aftroeven.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #164 Gepost op: 7-02-2022, 14:58:33 »
Het gaat niet om succes wensen
Waarom zou Rik de mol geen succes wensen? 🤷🏼‍♀️

Everon is de ENIGE die niet hoort van Rik waar de mol hem ingedeeld heeft of die zelf zegt waar hij/zij ingedeeld is door de mol
De hint zou dus zijn omdat hij zelf de mol is
« Laatst bewerkt op: 7-02-2022, 15:00:13 door FS »

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #165 Gepost op: 7-02-2022, 15:21:22 »
Het gaat niet om succes wensen
Waarom zou Rik de mol geen succes wensen? 🤷🏼‍♀️

Everon is de ENIGE die niet hoort van Rik waar de mol hem ingedeeld heeft of die zelf zegt waar hij/zij ingedeeld is door de mol
De hint zou dus zijn omdat hij zelf de mol is
Nog eens teruggekeken. Je hebt gelijk. Dat zou zeker een sterke hint kunnen zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #166 Gepost op: 11-02-2022, 18:32:48 »
Hij loopt ook echt over die 30-5 heen te paraderen. Haast om het even goed in beeld te brengen. Want om de opdracht op te lossen lijkt het me niet handig.

Grappig toeval dat als je deze getallen optelt (3+0+5) dit 8 is.. hij is 8e in de leader

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #167 Gepost op: 12-02-2022, 08:20:26 »
Grappig toeval dat als je deze getallen optelt (3+0+5) dit 8 is.. hij is 8e in de leader
En bij de livestream en executie zit hij op 8e plek.

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #168 Gepost op: 19-02-2022, 12:36:40 »
Ik had deze al eens eerder gepost maar daar is geen reactie op gekomen en ik vind het zelf toch wel een opvallend detail:

Sahil schreef in zijn dagboek van de afvaller dat hij de avond voordat het spel begon hij met de mol in de lift stond en “iets aan de energie van de persoon naast mij voelde gek. Alsof diegene zich voorbereidde om een marathon te lopen. Ik wendde me tot diegene en riep, als een detective die een dief op heterdaad betrapte, heel hard “jij bent de Mol!”.”

Vervolgens is een dag later Thomas zijn schot voor de boeg mol

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #169 Gepost op: 19-02-2022, 12:38:23 »
Misschien moet je er dan even bij zetten wat dat betekent voor je

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #170 Gepost op: 19-02-2022, 12:40:50 »
Misschien moet je er dan even bij zetten wat dat betekent voor je

Nou, op het moment dat Sahil dit dagboek schreef wist hij al wie de mol is, en dus ook dat hij daadwerkelijk bij de mol in de lift stond.
Als hij op dat moment het idee had dat die persoon de mol is en een dag later een schot voor de boeg mol moet noemen lijkt mij de kans groot dat het moment van de dag er voor mee heeft gespeeld in zijn keuze om een schot voor de boeg mol te noemen

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #171 Gepost op: 19-02-2022, 12:42:40 »
En dat hij uiteindelijk niet op die persoon eruit is gevlogen bedoel je?

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #172 Gepost op: 19-02-2022, 12:45:16 »
Ik weet niet meer wat er is laten zien van Sahil bij de eerste test, maar inderdaad. En hij heeft nog gespreid natuurlijk.

Maar als jou gevraagd wordt om een schot voor de boeg mol te noemen en jij hebt een avond daarvoor een gevoel gehad bij een bepaald persoon is de kans groot dat hij die naam noemt toch?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #173 Gepost op: 19-02-2022, 12:46:56 »
Ja maar ik probeer erachter te komen waar je heen wil met die info.

Heb t dagboek maar 1x gelezen dus help me ff

Staat erin dat hij van zn eerste gevoel is afgestapt en voor n ander is gegaan?
Want dan is t wel interessant

Edit: kwartje valt nu pas bij me .. net wakker (was laat vannacht  ::rofl::)

Maar dit is idd eerder ergens langs gekomen en besproken. Zeker opvallend
« Laatst bewerkt op: 19-02-2022, 12:51:14 door FS »

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #174 Gepost op: 19-02-2022, 12:53:01 »
Volgens mij staat dat er niet in.
Hij zegt wel “ Maanden later bevind ik me toch op dit punt en schrijf ik de bladzijde van mijn Molboek, waarvan ik nooit had gedacht dat ik hem zou schrijven. De bladzijde van de afvaller.”

Dus daarin lees ik dat dat moment hem niet geholpen heeft om uit eindelijk te winnen, en dat hij deze persoon uiteindelijk niet meer heeft verdacht.

Mij gaat het er meer om dat Sahil een dag voor afl 1 een gevoel heeft gehad bij een persoon en vervolgens nog geen 24 uur ineens een mol moet noemen en Thomas noemt. En dat die persoon in de lift uiteindelijk dus ook de mol bleek te zijn.
Het verloop van het spel heeft natuurlijk invloed gehad op wie hij uiteindelijk de testen heeft ingevuld.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #175 Gepost op: 19-02-2022, 12:57:15 »
In de afl voordat hij afviel zegt hij dat hij 13 op Thomas invult en 7 op Kim

Dus er is iets raars aan de hand dan.. dat hij de afl erna volledig zn eerste gevoel los gelaten heeft en voor n ander is gegaan.

Of de montage is weer eens aan t klooien.

Ik begin steeds meer in Tho is de mol te geloven (op de momenten dat ik ff in staat ben de je weet wel hint los te laten)

Wel raar maar ook wel grappig dat je dan op je proefrondje balonnen kapot prikt. Dat zou n stunt zijn. Niemand verdacht m meer hierdoor

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #176 Gepost op: 19-02-2022, 12:59:53 »
Ja dat is het enige wat me nog wat tegen houdt, dat hij Thomas nog heeft meegenomen in zijn laatste test.
Maar je weet het idd nooit hoe ze dat gemanipuleerd hebben.

Ik zit vanaf het begin al op Everon maar ik zou Thomas wel echt een leuke twist vinden. Ook al haalt hij wel veel geld op en ook op momenten waar het niet had gehoeven (bij kettingreactie vooral)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #177 Gepost op: 19-02-2022, 13:04:05 »
Ja hij had Tho niet alleen meegenomen maar zat gewoon bijna vol op hem

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #178 Gepost op: 19-02-2022, 13:10:01 »
Dan blijf ik toch bij Everon,

En houd ik Sahil zn dagboek in mn achterhoofd.

Kan natuurlijk ook zijn dat de mol na dat moment in de lift Sahil helemaal heeft weten in te palmen en Sahil meteen van gedachten is veranderd

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #179 Gepost op: 19-02-2022, 16:12:42 »
Dan blijf ik toch bij Everon,

En houd ik Sahil zn dagboek in mn achterhoofd.

Kan natuurlijk ook zijn dat de mol na dat moment in de lift Sahil helemaal heeft weten in te palmen en Sahil meteen van gedachten is veranderd

Daar lijkt het niet op. In aflevering 3 zegt Sahil in een biecht dat hij het goed met Thomas kan vinden en met hem op een kamer slaapt, maar dat hij ook zijn mol is. "Alles wat Thomas zegt, ik geloof er geen zak van. Je bent een heel aardige guy, maar ik geloof je gewoon niet."

Dat gebeurt na een 1 op 1 van Thomas met Hila waarin ze het over Sahil hebben, die er vervolgens bij komt zitten. Scčne direct na Net of Net niet, de moeite waard om terug te kijken, ook om wat Thomas daar zegt, namelijk dat hij volledig op Sahil zit.