Auteur Topic: Molgeld  (gelezen 31450 keer)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Molgeld
« Reactie #240 Gepost op: 6-03-2022, 09:46:11 »
En wij ons maar blindstaren op de 250 euro. Blijft apart dat we daar geen stockfoto van konden vinden.  ???
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Tobiasg169

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #241 Gepost op: 8-03-2022, 21:05:17 »
hoi allemaal,

ik had in de chat met Rik gisteren een vraag over molgeld. mijn vraag was of er een manier was hoe ik het kon kopiëren en uit kon printen. helaas had Rik het antwoord dat het niet mogelijk was.

nu zie ik op marktplaats dat de molveiling weer is geopend en dat ze molgeld veilen. (https://www.marktplaats.nl/u/avrotros/45282790/) Helaas is dit voor mij te duur om te betalen.  (160 uhh correctie 250 euro waard ondertussen)

maar veilen ze ook losse briefjes.
nu komt mijn vraag:

kan iemand de afbeeldingen zo scherp stellen dat we ze kunnen gebruiken voor ons famillieweekend?

voor de gene die willen weten waar het over gaat, hier het zelfde bericht dat ik in de chat had gestuurd:

Wij gaan met onze famillie eens per jaar op famillieweekend, daar spelen we altijd Wie Is De Mol. Hier mijn vraag: is er een mogelijkheid om het molgeld na te maken? Bijvoorbeeld door een afbeelding uit te printen of te kopieren. De echte briefjes zijn zo mooi, het lijkt ons erg gaaf om daarmee te kunnen spelen!

alvast bedankt voor jullie reacties.

met vriendelijke groet,
Tobias

« Laatst bewerkt op: 8-03-2022, 21:50:38 door Tobiasg169 »

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #242 Gepost op: 8-03-2022, 23:06:53 »
Alle stockfoto's inmiddels gevonden kan je aan de slag. Ik was zelf ook al bezig geweest met het briefje van 1000

Ik weet niet of je hier wat aan hebt ?

Offline Tobiasg169

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #243 Gepost op: 9-03-2022, 06:51:58 »
Alle stockfoto's inmiddels gevonden kan je aan de slag. Ik was zelf ook al bezig geweest met het briefje van 1000

Ik twijfel of ik de juiste software daar voor heb om ze goed te krijgen. Wat ik dan bedoel is de overgang van het landschap naar het masker.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2022, 15:26:24 door Tobiasg169 »

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #244 Gepost op: 9-03-2022, 15:10:16 »
En wij ons maar blindstaren op de 250 euro. Blijft apart dat we daar geen stockfoto van konden vinden.  ???

Misschien kan Rick ons nu gewoon een linkje doen nu het af is gelopen  :D

Tevens de -10 die we zagen in aflevering 10 is volgens mij nooit in het spel geweest? En hebben we dus ook nog geen masker van gevonden (rond minuut 55/56 in beeld)

Offline Tobiasg169

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #245 Gepost op: 9-03-2022, 15:28:33 »
ik heb het geprobeerd om het molgeld na te maken, maar ik krijg het zelf niet voor elkaar. wat ik ook probeer, ik krijg het niet grofweg niet mooi genoeg. ik heb de stockfoto's gevonden en gedownload (zonder watermerk) maar ik krijg de kleuren en de lijnen niet mooi

zou iemand mij willen helpen om de biljetten te maken?

groetjes,
Tobias

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #246 Gepost op: 9-03-2022, 16:26:29 »
Had je ook al gemaild, maar hier nog een keer de biljetten die ik in elkaar had geshopt.

Op sommige staat nog wel dat lelijke watermerk
« Laatst bewerkt op: 9-03-2022, 16:32:43 door Enermol »

Offline Tobiasg169

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #247 Gepost op: 9-03-2022, 16:37:21 »
Hoi Enermol,

heel erg bedankt.

geef me even de tijd om de afbeeldingen bij elkaar te sprokkelen dan stuur ik ze op zonder watermerk.

groetjes,
Tobias

@edit: er is nog 1 mailtje gestuurd. ik heb alles gevonden, en zag dat er een foutje in de 1000 zat.

hier de goede versie

Veel succes, en ik hoop dat de mail is aangekomen.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2022, 20:21:58 door Tobiasg169 »

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #248 Gepost op: 10-03-2022, 14:16:14 »
Zie hier trouwens een foutje in het briefje van -250,
In de tekst staat "min vijftig" ipv "min tweehonderdvijftig"

Offline Rick De Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Molgeld
« Reactie #249 Gepost op: 18-03-2022, 12:54:23 »
Ik weet niet of dit al gevraagd was of dat dit überhaupt bekend is maar is het bekend geworden wiens ogen op welk biljet stond?

Everon op -250, ja dat was bekend maar de rest??
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #250 Gepost op: 22-03-2022, 14:40:13 »
Ik weet niet of dit al gevraagd was of dat dit überhaupt bekend is maar is het bekend geworden wiens ogen op welk biljet stond?

Everon op -250, ja dat was bekend maar de rest??

Nee, je kan wat gokken na aanleiding van wat er al was geprobeerd hier. Maar sws zijn er maar 7 positieve bedragen en waren er 10 kandidaten. (totaal waren er wel precies 11 briefjes, maar de 4 min bedragen stond allemaal everon) Beetje vreemd, kan zijn dat niet elke keer dezelfde persoon op een briefje staat, dat het afwisselt. maar dat zou niet logisch zijn met drukken. Dat er 3 kandidaten niet op zouden staan is echter ook weer vreemd.

Een misschien gekke gedachte, deze hint is er na afloop ingestopt om de zogenaamde maskerhint te ontkrachten en zo een fout te verbloemen. Wij kunnen immers nooit controleren of er echt allemaal ogen achter zaten van kandidaten, en of everon idd achter alle minbriefjes zat. De briefjes die ze in afl 10 laten zien en de briefjes die geveild worden, kunnen gerust anders zijn als die tijdens de andere aflevering.

Maar ach seizoen is klaar, het is hoe dan ook een beetje vreemd.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Molgeld
« Reactie #251 Gepost op: 23-03-2022, 10:24:16 »
In dat geval zouden ze midden in de serie ineens nieuwe briefjes moeten maken en laten invliegen...
Nee ik verwacht in ieder geval dat de briefjes er al waren, alleen dat ze niet allemaal in het spel zijn gekomen. Dat er ogen achter de briefjes zaten zou een leugentje om bestwil kunnen zijn.
Alleen ik geloof hier niet in, want
A. de foto voor de livestream was dezelfde op het briefje van 1000, met Kim erachter geplakt. en B. Op het geld wat op de insta van Mollenstreken te zien was waren er ook lichtvlekken te zien op een select aantal briefjes. en C. Bovengenoemde reden lijkt me ook heel duur voor de productie om voor zoiets een heel vliegtuig met simpele briefjes in te vliegen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #252 Gepost op: 23-03-2022, 11:04:48 »
In dat geval zouden ze midden in de serie ineens nieuwe briefjes moeten maken en laten invliegen...
Nee ik verwacht in ieder geval dat de briefjes er al waren, alleen dat ze niet allemaal in het spel zijn gekomen. Dat er ogen achter de briefjes zaten zou een leugentje om bestwil kunnen zijn.
Alleen ik geloof hier niet in, want
A. de foto voor de livestream was dezelfde op het briefje van 1000, met Kim erachter geplakt. en B. Op het geld wat op de insta van Mollenstreken te zien was waren er ook lichtvlekken te zien op een select aantal briefjes. en C. Bovengenoemde reden lijkt me ook heel duur voor de productie om voor zoiets een heel vliegtuig met simpele briefjes in te vliegen.

Zoals ik al zei, het was een gekke gedachte. Mijn punt is gewoon dat het vreemd is. Het feit dat er dan(zoals jij suggereert) vier briefjes niet voor zijn gekomen is al vreemd. Wanneer er dus iets met geld is, ze hebben overal ogen achter geplakt, laat ze dan ook zien. Daarnaast zou 14 biljetten in een seizoen veel zijn, (volgens mij nagenoeg altijd 10 biljetten, 11 vond ik al vreemd)

A. het zelfde masker stond er op idd, nergens zeker dat hier ook de (zelfde)ogen achter zaten.
B. Klopt,
C. De briefjes hoeven niet tijdens het seizoen veranderd te zijn. Maar er zit een tijd tussen eind seizoen (afl 9) en de ontknoping. mbt punt B, ook dit vind plaats NA het seizoen, en zouden andere briefjes kunnen zijn. Tijdens het seizoen, zijn er geen ogen ontdekt,  Daarnaast kunnen ze ook gewoon op locatie gedrukt zijn. Als ik de briefjes zie lijkt het alsof ze gewoon met een huis tuin keukenprinter gemaakt kunnen worden.

Het hoeft allemaal niet, maar ik vind de hele gang van zaken rond het molgeld en de maskers vreemd. De uitleg die wordt gegeven is niet compleet of komt niet overeen met wat we te zien hebben gekregen.

Anyway, we gaan waarschijnlijk niet achterkomen wie achter welk biljet staat zolang WIDM dit zelf niet deelt. Blijkbaar wordt er dit jaar voor gekozen om de biljetten bewust niet te delen.