Auteur Topic: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen  (gelezen 13251 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #100 Gepost op: 31-01-2022, 12:15:00 »
Volgens mij hebben ze echt wel per eiland een camera. Je weet nooit op welk eiland iets gebeurt wat je in de uitzending wil hebben. Zo duur is een camera vandaag de dag niet meer. Ik heb onlangs een documentaire gezien van hoe ze de Vlaamse WIDM maken. Je wil niet weten hoeveel mensen hier achter de schermen in de weer zijn en hoeveel camera's zij gebruiken. Nou hoeft dit bij WIDM natuurlijk niet hetzelfde te zijn, maar toch.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2022, 12:18:00 door MartinJ »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #101 Gepost op: 31-01-2022, 12:17:31 »
Dat niet, maar je moet ook het personeel ertoe hebben... (geen idee hoeveel mensen ze ditmaal in coronatijd hebben meegenomen naar Albanië)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Camila

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #102 Gepost op: 31-01-2022, 13:42:49 »
Wat ik extra verdacht vond aan Laetitia is dat ze niet vertelt dat ze de verdubbelaar heeft laten liggen. Als kandidaat wil je dat toch "per ongeluk" laten vallen, zodat de rest je verdachter vindt en niet op de juiste mol zit?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #103 Gepost op: 31-01-2022, 14:18:51 »
Wat ik extra verdacht vond aan Laetitia is dat ze niet vertelt dat ze de verdubbelaar heeft laten liggen. Als kandidaat wil je dat toch "per ongeluk" laten vallen, zodat de rest je verdachter vindt en niet op de juiste mol zit?
Als ze de mol niet is en ze dus het zakje niet opzettelijk heeft laten liggen, denk ik niet dat ze zich realiseerde dat de verdubbelaar daar in zat omdat Thomas het roze zakje niet bij zich had. Achteraf kan het natuurlijk wel besproken zijn, maar daar zien we niks van.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Frietei

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #104 Gepost op: 31-01-2022, 16:01:57 »
'Twee pelikanen vliegen achter een eend'...waarom pelikanen? Die waren namelijk niet nodig voor de code 2811...iedere andere willekeurige vogel had ook volstaan...dus: waarom pelikanen? Als je mij vraagt 'noem tien willekeurige vogelsoorten' zit daar geen pelikaan tussen waarschijnlijk. Hebben we die pelikanen wellicht ergens anders voor nodig dan...voor een hint richting de mol?

Pelikanen zijn een christelijk symbool en staan voor de opoffering van Jezus. Net zoals de eerste woorden van Thomas op social media na aankomst thuis 'het is volbracht'. Wiens laatste woorden waren dat? Die van Jezus. Daarbij is er een meer in Congo waar heel veel pelikanen leven...wie is er geboren in Congo? Thomas! En dat laten de programmamakers ons nou nét ook nog weten tijdens een opdracht op een meer met veel vogels. De vader van Thomas werkte voor een Bijbelgenootschap. De Bijbel gebruikt heel vaak vogels om dingen duidelijk te maken: kortom veel verwijzingen naar vogels ook.

Het is wellicht ver gezocht, ik weet het, maar toch...die pelikanen betekenen iets, weet het 100% zeker.

Online Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #105 Gepost op: 31-01-2022, 16:06:50 »
die pelikanen betekenen iets, weet het 100% zeker.

Every life has meaning.
 :P
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #106 Gepost op: 31-01-2022, 16:34:40 »
'Twee pelikanen vliegen achter een eend'...waarom pelikanen? Die waren namelijk niet nodig voor de code 2811...iedere andere willekeurige vogel had ook volstaan...dus: waarom pelikanen?

Ik vermoed omdat het nationale park waar de opdracht zich afspeelt bekend staat om de pelikanen die broeden op de eilanden. Ander leuk feitje: op de Albanese 1 lek munt staat een pelikaan afgebeeld.

Offline Frietei

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #107 Gepost op: 31-01-2022, 16:43:27 »
Ik vermoed omdat het nationale park waar de opdracht zich afspeelt bekend staat om de pelikanen die broeden op de eilanden. Ander leuk feitje: op de Albanese 1 lek munt staat een pelikaan afgebeeld.

Oh echt? Daar gaat mijn Thomas-theorie...haha! Maar dan nog...zo'n zelfde plek is er dus óók in Congo. En de programmamakers maken bewust zélf de link naar Congo...anders hadden we dat waarschijnlijk nooit geweten. Maar de 'pelikanen' zijn nu wel al wat logischer inderdaad, dat geef ik toe. Zouden we er nog letters uit moeten halen, behalve de code 2811? Zoiets als 2x p achter 1 e...in die trant?
« Laatst bewerkt op: 31-01-2022, 16:45:56 door Frietei »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #108 Gepost op: 31-01-2022, 17:06:36 »
Mijn mol Kim-Lian geeft toch goede informatie door, ook nog eens naar een persoon met een verdubbelaar. Dan vind ik zelf je geld vinden als mol, zonder verdubbelaar, en zelf foutere informatie doorgeven een betere en acceptabelere uitvoerding voor een mol. Mijn andere mol, Laetitia, is hier indirect verantwoordelijk voor 750 euro. Dan kan ze nog 250 euro laten liggen, als mol maak je hier geen goede beurt. De prestatie in de lucht vind ik ook acceptabel. Slechts een persoon heeft geen sleutel gekregen en beide verdubbelaars waren in een grijpbare positie. Thomas verdient ook totaal onnodig 500 euro en Hila is naar huis. Dan is de allerlaatste persoon op mijn mollijstje, Everon, hier eigenlijk het meest verdacht.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #109 Gepost op: 31-01-2022, 17:32:31 »
Dan is de allerlaatste persoon op mijn mollijstje, Everon, hier eigenlijk het meest verdacht.
Het gebrek aan beelden van het zakje met een aanwijzing bij hem in de buurt doet me vermoeden dat we hem er vrolijk mee gaan zien staan zwaaien in de ontknoping.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #110 Gepost op: 31-01-2022, 17:35:18 »
Ja .. kim en laetitia worden heel verdacht neergezet in de edit.

Everon steeds verdachter :)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #111 Gepost op: 31-01-2022, 17:50:58 »
Ja, maar wat Kim-Lian hier doet is ook heel vreemd. [...]

Ik heb nog eens gekeken en geluisterd, ik denk dat het ook komt door Hila haar entree "luister ik heb informatie voor jou", met nogal wat nadruk. Als achterdochtige kandidaat kun je je afvragen "hoezo heb jij info voor mij?". Ik vond het niet zo mol-voorkennisserig.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #112 Gepost op: 31-01-2022, 18:22:01 »
Het gebrek aan beelden van het zakje met een aanwijzing bij hem in de buurt doet me vermoeden dat we hem er vrolijk mee gaan zien staan zwaaien in de ontknoping.

In een utopische wereld. In realiteit wordt het Kim bij het modderbad.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #113 Gepost op: 31-01-2022, 18:27:24 »
Everon die ins blaue hinein staat te roepen als er geen glider te bekennen is, en zich verstopt als Sahil overvliegt, wordt veel leuker  ;D

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #114 Gepost op: 1-02-2022, 13:09:46 »
Het is wellicht ver gezocht, ik weet het, maar toch...die pelikanen betekenen iets, weet het 100% zeker.

Het enige dat me zo te binnen schiet, is een verwijzing naar "The Pelican Brief" (boek John Grisham 1992, film 1993). Van de overgebleven kandidaten is Sahil geboren in 1992, Laetitia in 1993.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #115 Gepost op: 1-02-2022, 13:17:15 »
Mwah ik zit er niet zo mee. de modderarmen van Kim waren goed zichtbaar tijdens de opdracht, en ook bij de nabespreking met de groep. Dus dat valt niet zo makkelijk te verbergen voor leuke beelden na de finale.

Wat wél leuk is voor de finale: Die letter M die op haar linkerbovenarm lijkt te staan. Te zien in de nabespreking.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #116 Gepost op: 1-02-2022, 18:20:16 »
Het maximale verdienmodel was 4x250 + 1x2x2x250 samen 2000 euro. Fresia&Sahil zitten in de positie waar bepaald wordt wie de rode zakjes krijgt toegeworpen. Als het ene rode zakje bij de ene kandidaat wordt geworpen en de andere zak bij een andere kandidaat is er al 250 euro niet meer te verdienen. Als je vervolgens bij 1 kandidaat geen zwarte zak dropt speel je weer 500 euro weg. De ketting is doorbrokenen dat betekent dat weer twee kandidaten geen 250 kunnen verdienen.
Er wordt nogal gefocused op Everon, we zien niet waar het zakje wordt gedropt, maar dat geldt net zo hard voor Fresia, we zien ook niet waar zij dropt bij Everon.
Fresia zei dat ze Sahil nog geroepen had in de lucht, maar het kan ook zo maar zijn dat dat niet gebeurd is. Of dat als hang glider 1 steeds boven de kandidaten circelt, dat nr 2 dan niet in de buurt mag komen in verband met de veiligheid.
In de lucht kun je dus 750 euro wegspelen.
Bovendien werd het tweede rode zakje gedropt bij iemand die nog aan de ketting zat. Als deze persoon niet los komt dan is er weer 250 niet meer te verdienen aan dat rode zakje.  De handelingen van Fresia kosten de pot al 1000 euro.
Stel Everon kon wel bij het zwarte zakje, dan speelt hij 500 euro weg. En als hij er een rood zakje bij had gekregen nog eens 250 euro. Als degene na Everon ook een rood zakje toegeworpen kreeg en geen aanwijzing kreeg is er weer 250 euro weg.  Dus Everon kon door een zwart zakje niet te vinden veel geld weg spelen. Zelf 1250 als Hila twee rode zakjes had gekregen, nml. 250 euro van Everon en 1000 euro max voor Hila.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #117 Gepost op: 1-02-2022, 22:11:49 »
Excuses als dit al ergens is uitgelegd, maar ik heb het niet kunnen vinden.
Twee pelikanen vliegen achter een eend. Waarom is dat 2811? Twee een eend snap ik, maar waar komt die 8 dan vandaan?
Het is drie dagen later en ik snap 'm nog steeds niet.
Wacht. Achter? Ik heb dit bericht echt moeten uittypen om het te snappen.  ::)
« Laatst bewerkt op: 1-02-2022, 22:14:55 door Regis Filia »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #118 Gepost op: 1-02-2022, 22:13:51 »
TWEE pelikanen vliegen ACHT-er EEN EEN-d.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #119 Gepost op: 2-02-2022, 10:21:32 »
Laetitia staat nog een tijd aan de ketting terwijl ze al een zakje van Fresia heeft gehad. Laetitia ontving van Fresia een zwart en een rood zakje en een zwart zakje van Sahil. Stond Laetitia lang aan de ketting omdat het eerste zakje dat Fresia wierp leeg was. En leverde ze de verdubbelaar niet in omdat het rode zakje ook leeg was? Dat zou het hele gedoe bij Laetitia wel verklaren. Dan is Laetitia vrij gekomen door het zwarte zakje van Sahil, wat ze zogenaamd niet kon vinden.